PDA

View Full Version : Jaguar Limited editionn



Accuboormachine
6 maart 2006, 13:21
beste mensen, graag wat advies.
ik ben van plan een rode Jaguar Limited edition te kopen, voor een bedrag van 750 euro. ik wil het hier echhter niet bij laten. ik ben sinds het eerste ogenblik verliefd geworden op Bigsby tremolo's. mijn vraag is, is het een goed idee om een bigsby op deze jaguar limited te zetten, en is het uberhaubt mogelijk?

ieme
6 maart 2006, 13:35
ik ben sinds het eerste ogenblik verliefd geworden op Bigsby tremolo's. mijn vraag is, is het een goed idee om een bigsby op deze jaguar limited te zetten, en is het uberhaubt mogelijk?

Tuurlijk is het mogelijk, alles is mogelijk, met het juiste gereedschap, een accuboormachine is daarbij altijd makkelijk ;) maar goed, ja het is mogelijk alleen de vraag WAAROM? waarom een bigsby? de looks? de sounds? alle 2? een bigsby is niet stemvast... en je moet wel t een en ander verbouwen aan je jaguar en als je em ooit weer wil verkopen is ie geen cent meer waard als ie verkloot is....

dejohan
6 maart 2006, 16:35
De standaard trem op een Jag is, mits enige afstelling, best goed hoor, ondanks de verhalen die je er weleens over hoort.
Of is dit een jag met zo'n vaste brug?

Accuboormachine
7 maart 2006, 11:20
deze jag heeft inderdaad een vaste brug.
ik heb zelf nog nooit echt op een bigsby gespeeld, wel een paar keer gehoord (is toch anders he:P) ik denk dat ik zelf meer voor de look ben gevallen :)
als die erop komt, laat ik het uiteraard wel doen door een professionele gitaar bouwer, ik ga het niet zelf doen, stel je voor als.... :o

Wouter J
7 maart 2006, 19:29
Gezien hoe Gavin Rossdale een Jazzmaster met bigsby heeft (te zien in de clip van "Everything zen") lijkt het me niet al te moeilijk te doen, je haalt gewoon de stop bar weg en schroeft de bigsby er op en klaar.

Wabbie
7 maart 2006, 21:00
bij een normale jazz of jag lijkt me dat wel iets lastiger, aangezien je de oorspronkelijke tremelo dan eerst moet verwijderen en dat gat moet opvullen voordat je die bigsby erop kunt zetten. Maar met een jag met zo'n "nep" brug moet het niet zo'n probleem zijn dacht ik zo.