PDA

View Full Version : g-major in rack tegen preamp/power amp of ruimte er tussen laten



rupke
6 maart 2006, 10:36
Hoi,

Ik ben bezi gmijn rack af te bouwen. (vanaovnd istie klaar) maar ik heb even een vraagje

ik heb een 4 he rack. helamaal onderop zit mijn KOCH KV50 van 2 he (pre amp en poweramp volledig buizen) daarboven op zit (zonder ruimte er tussen) de g0major en daarobven komt mijn akg draadloos systeem.

nu is mijn vraag of het kwaad kan dat de g-mayor boven op de koch ligt ivm warmte. gisteren voelde ik na een half uur spelen dat de g-mayor erg warm was.

Kan ik misschien beter de g-mayor helemaal naar boven verplaatsen en tussen de g-major en de koch 1 he ruimte laten. het draadloos systeem kan ik altijd nog aan de achterkant er op schroeven.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Rupke

vester86
6 maart 2006, 15:15
als je er de ruimte voor hebt zou ik zeker een ruimte overlaten, koeling is echt niet verkeerd en IMO blijft je apparatuur betrouwbaarder. als je je wireless aan de achterkant kwijt kan zou ik dat zeker doen en aan de voorkant een ventilatierooster aanbrengen.

rupke
7 maart 2006, 15:07
dankjewel voor de reactie,

ik heb nu alles aan de voorkant zitten maar ik denk dat ik toch 1he tussen de koch en de g-major in laat. (of grotere flightcase kopen hmmm ik heb dewze net een week)

Het ziet er nu wel vet uit met alles aan de voorkant, maar ik heb liever dat mijn apparatuur het langer blijft doen ;-)

Greetz Rupke

Rwin
7 maart 2006, 16:17
je kunt voor die 1 HE leegte ook een blinde plaat kopen...

habberdoedas
7 maart 2006, 16:20
Zou ik zeker doen Rupke extra koeling kan nooit kwaad. Echter de G-major wordt van zichzelf al warm. Mijn rack is. eindeversterker onder, 1 rackspace vrij dan de G-major weer 1 rackspace vrij en dan de voorversterker. Maar laatst voelde ik ff ter hoogte van het display aan de onderkant van de G-major en daar was het toch behoorlijk warm. Komt denk ik door de interne voeding in de G-major want de rest van de kast was gewoon koel. Dus extra ruimte kan zeker geen kwaad. Een ander probleem dat ik hier las op het forum was dat bij de G-major het display kan uitvallen door de warmte.....Ik zelf heb er (nog) geen problemen mee gehad. Maar mocht dit toch eventueel gebeuren in de toekomst. Ik heb begrepen dat TC electronic een hele goede sevice heeft en geeft. Dus.........suc6 met je rack.

vester86
8 maart 2006, 00:31
probeer 1 of 2 kleine ventilators op de kop te tikken die op een blindplate passen (oude grafische kaart ventilators oid) die zijn precies klein genoeg voor 1 HE en ze kunnen net dat beetje extra koelen om je G-Major in orde te houden (dat van dat display hoor je vaak)

blinde plaat zou ik niet doen, een rooster van 1 HE kan de warme lucht ook nog naar buiten

Ad Sluijter
17 maart 2006, 14:08
Die van mij is een keer tijdens een optreden vastgelopen door oververhitting (had em toen nog tegen mijn Triaxis aanzitten) dus ruimte ertussen is zeker aan te raden.

Overigens moet je voor de grap het geluid eens vergelijken met g-major en zonder g-major (Dus niet de bypass aangezien die nog steeds door die converters gaan maar gewoon echt ertussenuit halen). Is een wereld van verschil. Die AD/DA converters zijn echt van slechte kwaliteit. Ik ben dan ook voor een andere fx processor gegaan: een intellifex.

Maar goed, het is maar een tip, vergelijk maar eens:-)

Groetjes, Ad

habberdoedas
19 maart 2006, 12:46
Maar kan de Intellifex ook kanalen schakelen van je préamp zoals dat ook kan met de G-major van Tc Electronic???

dickie
19 maart 2006, 13:02
nee, dan moet je kiezen voor de Replifex....

habberdoedas
21 maart 2006, 17:47
Is Replifex net zo goed als de Intellifex??