PDA

View Full Version : Is deze Charvel wat?



joey-t
6 maart 2006, 01:58
Hallo allemaal,


ik laat uit Amerika via een kennis deze Charvel overkomen. Hij is bereid hem voor een vriendenprijsje van 100 dollar (zeg 90 euro) aan mij te verkopen. Nu is dat natuurlijk sowieso niet veel geld voor een gitaar (uitgezonderd misschien een richwood) maar ik vroeg me toch af of iemand een idee heeft of dit een beetje kwaliteit is. Ben geen Charvel/Jackson kenner namelijk. Het gaat dus om een Charvel van eind jaren '80 (zo ongeveer, die kerel had hem toen ook al tweedehands). De tremolo is een Floyd licensed Schaller, de pickups zijn stock Jacksons. Het zou cool zijn als iemand me wat meer kon vertellen over de kwaliteit/reputatie van deze gitaartjes!


http://img96.imageshack.us/img96/1641/guitar0203yk.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/449/guitar0218qo.jpg

Orpheo
6 maart 2006, 09:18
charvels zijn zeker niet verkeerd! aan t logo kan je duidelijk zien (bij deze vooral) dat deze uit de periode komt dat charvel de importtak was van jackson. op zich niks verkeerd met charvel. de pups zijn redelijk, de brug is ook wel okayy. tis natuurlijk geen seymour duncan/dimarzio en schaller/OFR kwaliteit, maar t is voor een budget gitaar niet verkeerd. als ik t geld had had ik m zelf gekocht (bij wijze van).

Outrage
6 maart 2006, 11:05
ik denk dat je voor die 100 of 90 euro zeker niet verkeerd kan zitten met de charvel. De elementen zullen miss niet alles zijn, maar als er aan de gitaar niks is heb je wel iets goeds in je handen. Vergelijk maar even de charvel Model 6 gaat tweedehands voor zo'n 500 à 600 euro van de hand, terwijl er wordt gezegd door verschillende mensen dat de kwaliteit van de USA jacksons benaderen of evenaren.

vasnd
6 maart 2006, 13:57
goede deal !


voor 100 euro wil ik ook nog wel een charvel erbij( wel met zwevende brug natuurlijk, zonder is minder )

lupoloco
6 maart 2006, 14:14
heb dezelfde gitaar (Charvel 375dlx), maar dan in het blauw.
De stock pickups klinken wel niet verkeerd, enkel een beetje 'tekort' aan output voor mij. De pickups heb ik dus ondertussen wel al vervangen; oa een dimarzio evolution in brug.
De floyd licensed schaller brug heb ik er op laten staan, totaal geen probs mee, zeer stemvast.
Speelt en klinkt heerlijk imo.
90 € is best wel een mooi prijsje :) , ik geloof dat de nieuwprijs indertijd rond de 700-750€ lag.

joey-t
6 maart 2006, 21:34
Aha, bedankt voor de reacties. Idd wel een mooie prijs dan.

Ik mag dus aannemen dat de kwaliteit van deze gitaar hoger ligt dan die van de goedkopere lijn van de Jacksons die je op marktplaats ziet voor rond de 150 euro?

koennie
6 maart 2006, 21:44
Aha, bedankt voor de reacties. Idd wel een mooie prijs dan.

Ik mag dus aannemen dat de kwaliteit van deze gitaar hoger ligt dan die van de goedkopere lijn van de Jacksons die je op marktplaats ziet voor rond de 150 euro?

zeker weten! als je m niet wilt hebben, wil ik hem wel! zelfs voor het dubbele

kopen dus!

johanh
6 maart 2006, 21:49
zeker weten! als je m niet wilt hebben, wil ik hem wel! zelfs voor het dubbele
_________________
shit man me gitaarrek is vol



Zou je dat nou wel doen zo te zien aan je sig zou ik er even over nadenken :)

koennie
6 maart 2006, 21:56
Zou je dat nou wel doen zo te zien aan je sig zou ik er even over nadenken :)

nou dan koop ik er wel een rek bij :p

BartL
6 maart 2006, 23:46
KOOP! :cooler:

Bram+
6 maart 2006, 23:48
Aargh die kleur! Zeer vette gitaar!

Hmm iets zegt me dat ik dadelijk op ebay ook eventjes 'Charvel' intiep.

joey-t
7 maart 2006, 00:03
Haha kan je doen. Maar ben bang dat hij er niet opstaat :)



Ben wel benieuwd hoe die kerel dat met verzenden gaat doen, maar als het allemaal mogelijk is koop ik hem zeker! Bedankt voor alle reacties.

Bram+
7 maart 2006, 11:33
Haha kan je doen. Maar ben bang dat hij er niet opstaat :)



Ben wel benieuwd hoe die kerel dat met verzenden gaat doen, maar als het allemaal mogelijk is koop ik hem zeker! Bedankt voor alle reacties.

Hehe nee, maar misschien een andere...

o1251
7 maart 2006, 16:41
Haha kan je doen. Maar ben bang dat hij er niet opstaat :)



Ben wel benieuwd hoe die kerel dat met verzenden gaat doen, maar als het allemaal mogelijk is koop ik hem zeker! Bedankt voor alle reacties.

Als je met het verzenden er "Present" op schrijft kost het nix :)

joey-t
7 maart 2006, 17:42
Als je met het verzenden er "Present" op schrijft kost het nix :)




Weet iemand of ik invoerrechten of wat dan ook over deze gitaar zal moeten betalen? Nog niet eens aan gedacht eigenlijk. Ik dacht dat alle kosten voor rekening van de verzender komen. Hij gaat het proberen via zn bedrijf te doen.

joey-t
8 maart 2006, 02:57
Weet iemand of ik invoerrechten of wat dan ook over deze gitaar zal moeten betalen? Nog niet eens aan gedacht eigenlijk. Ik dacht dat alle kosten voor rekening van de verzender komen. Hij gaat het proberen via zn bedrijf te doen.





Hmm.... niemand?

bram123
8 maart 2006, 03:02
dit is toch al vaker besproken. het gaat jed wel kosten waarschijnlijk ja.

joey-t
8 maart 2006, 03:12
Tsja.. ik ben geen regular op dit forum en de zoekfunctie heeft me ook niet al te veel opgeleverd. Het zou toch fijn zijn als iemand even kort uit de doeken doet hoe het precies zit... Ik vind het maar gek dat een simpel pakketje met een goedkope gitaar mij veel zou moeten kosten. Hoe kunnen ze uberhaupt de BTW berekenen over iets waar ze de waarde/prijs niet van weten?

hendrix_appendix
8 maart 2006, 14:31
gave gitaar weet je hoe emo dat kleurtje!

(srry voor de nutteloosheid van deze post)

Nickname
8 maart 2006, 15:05
Mooi ding.. zeker voor die prijs...

joey-t
8 maart 2006, 17:00
gave gitaar weet je hoe emo dat kleurtje!

(srry voor de nutteloosheid van deze post)




EMO?! NEEEEEEEEEEEEEEEE!!


Ik vind het gewoon een cheesy 80s hair metal gitaartje. Niks EMO aan :)





En is er echt niemand die een eenduidig antwoord weet mbt het verzenden? :(

Trick
8 maart 2006, 17:04
Doen, volgensmij is het een japanner, dus goeie kwaliteit.

joey-t
8 maart 2006, 17:28
Met betrekking tot het verzenden en na de zoekfunctie (of liever Google) te hebben gebruikt heb ik het volgende ontdekt:



Je betaalt BTW en douanekosten over het aankoopbedrag als het bedrag E 22 te boven gaat.

Kan je er alsnog bijzetten dat het om een gift van bijv 50 euro gaat? Zit daar nog een maximum aan? Of moet het dan onder de 22 zitten?

Zouden ze uberhaupt geloven dat een gitaar maar 50 danwel 90 euro waard is?

En aan wie en hoe betaal ik dat geld eigenlijk?

Outrage
8 maart 2006, 23:46
Wat invoerrechten etc betreft kan ik je niet verder helpen. Het enige waar je moet op bedacht zijn is dat er bij het transport met je gitaar wordt gegooid, en die dus best goed in gepakt zit. Vraag dat zeker na bij de verkoper.

patricia
8 maart 2006, 23:55
doen!!! top-deal hoor.

gave axe trouwens.