PDA

View Full Version : Pod pro oude versie



gitaarhaantje
5 maart 2006, 23:43
Is deze versie ten opzichte van de gewone pod 2.0 beter of zit deze op dezelfde kwaliteit???

Ben mischien van plan om tweedehands een pod pro aan te schaffen( zijn niet bijzonder duur meer) voor het opnemen en daarnaast mischien te gebruiken in combinatie met mn jcm 900.


Vriendelijke groeten,
Laurens

Scali
6 maart 2006, 00:19
De Pod Pro is eigenlijk een Pod, in rack-uitvoering. Hij heeft wat extra aansluitingen (XLR enzo), iets betere A/D en D/A-converters, maar is qua processor en geluid identiek.

Hij heeft dezelfde software aan boord als de Pod 2.0.
De Pod 2.0 is eigenlijk een Pod 1.0 met de nieuwe software van de Pod Pro aan boord (zit in een EPROM die je ook zelf kunt vervangen, om van een Pod 1.0 een Pod 2.0 te maken).

harrie-beton
6 maart 2006, 11:03
iets betere A/D en D/A-converters,







mmm, volgens mij is de pro en de gewone pod exact gelijk. Een paar uitgangen meer 19 inch formaat maar verder niet.

Combineren met een JCM zou ik niet doen. Koop dan een goede multieffect om het maximale uit je JCM te halen. Een modeling machine aansluiten op gitaarversterkers druist tegen het ontwerp van de pod in. Je moet dan in de pod de gitaaramp en speaker simulatie uitzetten en dan gebruik je maar 25% van de mogelijkheden van een pod pro.

lees anders mijn te lange gear site over modeling.
http://www.besidesthat.nl/gitaar

Scali
6 maart 2006, 11:31
mmm, volgens mij is de pro en de gewone pod exact gelijk. Een paar uitgangen meer 19 inch formaat maar verder niet.

Geen idee, ik heb dit ook maar ergens op het internet gelezen... Zou wel het prijsverschil verklaren.


Combineren met een JCM zou ik niet doen. Koop dan een goede multieffect om het maximale uit je JCM te halen.

Inderdaad, en een aantal modelers zijn een soort 'hybride', omdat ze een externe loop hebben, en ook als multifx te gebruiken zijn.
Dan kun je dus je JCM in de loop hangen, en de effecten van de modeler voor en na de distortion van de JCM plaatsen.
Line6 heeft dit helaas niet. Boss GT-8/GT-Pro wel, Zoom G9.2tt ook, Vox Tonelab SE ook, en ik dacht dat de Digitech GNX3000 het ook had.
Je hebt dan de keuze voor de 'echte' distortion, of een gemodelleerde distortion.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 10:48
Geen idee, ik heb dit ook maar ergens op het internet gelezen... Zou wel het prijsverschil verklaren.



Inderdaad, en een aantal modelers zijn een soort 'hybride', omdat ze een externe loop hebben, en ook als multifx te gebruiken zijn.
Dan kun je dus je JCM in de loop hangen, en de effecten van de modeler voor en na de distortion van de JCM plaatsen.
Line6 heeft dit helaas niet. Boss GT-8/GT-Pro wel, Zoom G9.2tt ook, Vox Tonelab SE ook, en ik dacht dat de Digitech GNX3000 het ook had.
Je hebt dan de keuze voor de 'echte' distortion, of een gemodelleerde distortion.


Het gaat mij voornamelijk om de effecten die er dan inzitten als ik em aansluit op de effectloop. De distortion haal ik graag uit de jcm 900 omdat me dat goed bevalt.

Ik bedoel alleen dat ik em niet alleen voor opnemen wil gebruiken omdat ik daar weinig aan toe kom en dan zou het mooi zijn als ik er ook meer mee kan.... Uiteraard kan ik er wel stil mee gaan oefenen, maar zoals gezegd zou het mooi zijn als het iets multifunctioneler zou zijn....

Scali
7 maart 2006, 11:05
Het gaat mij voornamelijk om de effecten die er dan inzitten als ik em aansluit op de effectloop. De distortion haal ik graag uit de jcm 900 omdat me dat goed bevalt.

Dat kan dus met geen enkele Pod, zoals ik net al in je andere topic schreef... en hierboven ook al, zie ik :)
Er moet een effectlus op de modeler/multifx zitten, en die heeft Line6 niet.
Die lus zit dus op de plek van de pre-amp simulatie. Je plugt je gitaar in de modeler... dan doet ie eerst de effecten die voor de pre-amp komen, zoals compressor, wah.. dan stuurt ie het geluid met de lus naar de pre-amp van je JCM900. Het geluid van de pre-amp tap je dan weer af via de fx-send van je JCM900, en gaat terug naar de modeler. Die plaatst dan de overige effecten erachter, en de output van de modeler gaat dan weer naar de fx-send van je JCM900, zo de eindversterker in.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 11:08
Dat kan dus met geen enkele Pod, zoals ik net al in je andere topic schreef... en hierboven ook al, zie ik :)
Er moet een effectlus op de modeler/multifx zitten, en die heeft Line6 niet.
Die lus zit dus op de plek van de pre-amp simulatie. Je plugt je gitaar in de modeler... dan doet ie eerst de effecten die voor de pre-amp komen, zoals compressor, wah.. dan stuurt ie het geluid met de lus naar de pre-amp van je JCM900. Het geluid van de pre-amp tap je dan weer af via de fx-send van je JCM900, en gaat terug naar de modeler. Die plaatst dan de overige effecten erachter, en de output van de modeler gaat dan weer naar de fx-send van je JCM900, zo de eindversterker in.


Ik meende dat die POD 2.0 wel gewoon in de effectloop kan , tenminste dit staat wel in de handleiding..... maar goed het hele idee om een POD pro aan te schaffen word me dus eigenlijk wel afgeraden of begrijp ik het niet goed????

Scali
7 maart 2006, 11:14
Je kunt em op de fx-return aansluiten, zodat je alleen de eindversterker van de JCM900 gebruikt, en de Pod als voorversterker fungeert.
Maar dan heb je dus niet de distortion van de voorversterker van de JCM900. Die wordt namelijk helemaal niet meer gebruikt.
Voor zover ik weet is er geen enkel produkt van Line6 waarbij dat wel kan.

harrie-beton
7 maart 2006, 13:15
Scali heeft gelijk. De pod pro heeft wel een fx loop geloof ik maar die is om effecten aan te sluiten zoals een octaver op de pod.

Voor thuisgebruik en voor opnames is de pod pro een goede koop hoor maar als efecten bak voor je jcm is het zonde. De grote kracht van de pro is de amp simulation en die moet je namelijk uitschakelen voor een goed geluid uit je JCM.

Mijn conclusie: als die pod pro goedkoop is is het leuk voor thuis en niet geschikt voor podium / oefenkot.

Plus: Besef ook dat de gewone pod pro gemaakt is in 1999 is en de klank gelijk is aan de V-amp 2. Sinds 2003 is er de podxt en die simuleert vele malen beter. Echter deze kan nog steeds niet op een JCM zoals jij dat wil.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 13:21
Scali heeft gelijk. De pod pro heeft wel een fx loop geloof ik maar die is om effecten aan te sluiten zoals een octaver op de pod.

Voor thuisgebruik en voor opnames is de pod pro een goede koop hoor maar als efecten bak voor je jcm is het zonde. De grote kracht van de pro is de amp simulation en die moet je namelijk uitschakelen voor een goed geluid uit je JCM.

Mijn conclusie: als die pod pro goedkoop is is het leuk voor thuis en niet geschikt voor podium / oefenkot.

Plus: Besef ook dat de gewone pod pro gemaakt is in 1999 is en de klank gelijk is aan de V-amp 2. Sinds 2003 is er de podxt en die simuleert vele malen beter. Echter deze kan nog steeds niet op een JCM zoals jij dat wil.


Als ik het zo bekijk heeft het dus geen meerwaarde om de POD Pro aan te schaffen....

In ieder geval bedankt voor jullie commentaar

harrie-beton
7 maart 2006, 13:39
omdat je hebt gepost in recording wil je er misschien mee opnemen. als het ding minder dan 100 euro kost dan is het voor thuis op je pc aangesloten en om te oefenen nog wel de moeite waard.

Voor 140 euro heb je namelijk die nieuwste line6 toneport en die geeft heerlijke geluiden voor thuis plus is echt een klasse beter dan de pod pro.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 22:34
omdat je hebt gepost in recording wil je er misschien mee opnemen. als het ding minder dan 100 euro kost dan is het voor thuis op je pc aangesloten en om te oefenen nog wel de moeite waard.

Voor 140 euro heb je namelijk die nieuwste line6 toneport en die geeft heerlijke geluiden voor thuis plus is echt een klasse beter dan de pod pro.



Hey bedankt daar had ik nog niet aangedacht en dat scheelt ook nog weer eurootjes. Dat komt een arme student heeeeel goed uit.