PDA

View Full Version : Pod pro oude versie



gitaarhaantje
5 maart 2006, 23:42
Is deze versie ten opzichte van de gewone pod 2.0 beter of zit deze op dezelfde kwaliteit???

Ben mischien van plan om tweedehands een pod pro aan te schaffen( zijn niet bijzonder duur meer) voor het opnemen en daarnaast mischien te gebruiken in combinatie met mn jcm 900.


Vriendelijke groeten,
Laurens

Rwin
6 maart 2006, 11:56
betere converters, en meer aansluitmogelijkheden. Verder is hij hetzelfde.

ieme
6 maart 2006, 13:00
pod pro is leuk voor opnames maar ik zou als ik jou was daarvoor een Xt live nemen, heb je meteen een floorboard en processor in 1 en heeft betere sounds dan de pod pro....

Rwin
6 maart 2006, 13:50
pod pro is leuk voor opnames maar ik zou als ik jou was daarvoor een Xt live nemen, heb je meteen een floorboard en processor in 1 en heeft betere sounds dan de pod pro....

Ben ik met je eens. Zelfs voor opnames zou ik de XTlive boven de PODPro kiezen

ieme
6 maart 2006, 13:51
Ben ik met je eens. Zelfs voor opnames zou ik de XTlive boven de PODPro kiezen
bedoel ik ook, ook voor opnames!@...
nog even en ik moet zelf opgenomen worden, dan hebben we meeting in mn kliniek!

gitaarhaantje
6 maart 2006, 19:31
pod pro is leuk voor opnames maar ik zou als ik jou was daarvoor een Xt live nemen, heb je meteen een floorboard en processor in 1 en heeft betere sounds dan de pod pro....


Ik kwam de POD pro tegen en die was wel redelijk te betalen. Die xt live is voor mij onbetaalbaar vandaar mijn vraag.... De pod pro was meer bedoeld om thuis mee te oefenen.....
En wat is je mening over dit apparaat in de effectsloop van mijn jcm 900 te zetten????

Laurens

ieme
6 maart 2006, 19:35
Ik kwam de POD pro tegen en die was wel redelijk te betalen. Die xt live is voor mij onbetaalbaar vandaar mijn vraag.... De pod pro was meer bedoeld om thuis mee te oefenen.....
En wat is je mening over dit apparaat in de effectsloop van mijn jcm 900 te zetten????

Laurens

pod pro 250 euro
Xt live 350 euro

tjsa...

gitaarhaantje
7 maart 2006, 10:42
pod pro 250 euro
Xt live 350 euro

tjsa...


Zijn deze prijzen tweedehands????
En wat denk je over de POD PRO in de effectsloop van de versterker...

En wat kun je met die XT live is het de bedoeling dat je die wel in de effectsloop plaatst, of is ie "stand alone"????

Laurens

Scali
7 maart 2006, 11:00
Een POD is een POD en een POD XT is een POD XT, in principe.
De Live is in een voetpedaal gebouwd, en de Pro in een rack. Qua geluid en mogelijkheden zijn ze identiek, zelfde chip, zelfde firmware.
Daar komt het een beetje op neer.
Er is geen POD die je met de vierkabel-methode kunt aansluiten op een gitaarversterker, helaas.
Wel kun je een POD op de input van een gitaarversterker aansluiten, of in de effectloop van een gitaarversterker, of direct in een PA/mixingdesk/multitrack recorder/PC.

Als je ook de distortion van je JCM900 wil gebruiken (en het is zonde om dat niet te doen), moet je geen POD nemen, maar een modeler van een ander merk, met een externe lus, zoals een Boss GT-6/GT-8/Pro, Zoom G9.2tt of Vox Tonelab SE.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 11:12
Een POD is een POD en een POD XT is een POD XT, in principe.
De Live is in een voetpedaal gebouwd, en de Pro in een rack. Qua geluid en mogelijkheden zijn ze identiek, zelfde chip, zelfde firmware.
Daar komt het een beetje op neer.
Er is geen POD die je met de vierkabel-methode kunt aansluiten op een gitaarversterker, helaas.
Wel kun je een POD op de input van een gitaarversterker aansluiten, of in de effectloop van een gitaarversterker, of direct in een PA/mixingdesk/multitrack recorder/PC.

Als je ook de distortion van je JCM900 wil gebruiken (en het is zonde om dat niet te doen), moet je geen POD nemen, maar een modeler van een ander merk, met een externe lus, zoals een Boss GT-6/GT-8/Pro, Zoom G9.2tt of Vox Tonelab SE.

Dus in principe zou ik de POD pro dan alleen voor opname en oefenen kunnen gebruiken!

Dit is dus kort samengevat:
Ik zou em wel in de effectloop kunnen plaatsen maar dan maak ik geen gebruik van de distorsion die in de jcm zelf zit.
Dat is wel jammer maar heeft er iemand nog andere goedkope ideeen???

Scali
7 maart 2006, 11:16
Een tweedehands Boss GT-6 zal niet zo heel duur zijn... Misschien 200-250e.
Of een Zoom 8080, zoals ik heb :)
Die zijn hooguit 150e waard.
Of een andere 'oude' multifx met een loop. Boss GT-5, Zoom 4040...?
Wordt wel steeds minder qua mogelijkheden en geluidskwaliteit, natuurlijk :)

taylor
7 maart 2006, 11:41
je kunt natuurlijk ook gewoon 1 goeie overdrive halen bij die jcm 900 voorin prikken een en delay, chorus in send/return prikken.

ik hed weleens over een jcm900 gespeelt op vrij hoog volume(iets van 8 ) met veder niks erop,dat klonk goed hoor!welk type jcm900 het was weet ik niet zeker meer dacht de 4100 serie.

maarja thuis zul je hem wel niet op 8 over harder zetten :)

Jasper K.
7 maart 2006, 12:05
Dus in principe zou ik de POD pro dan alleen voor opname en oefenen kunnen gebruiken!

Dit is dus kort samengevat:
Ik zou em wel in de effectloop kunnen plaatsen maar dan maak ik geen gebruik van de distorsion die in de jcm zelf zit.
Dat is wel jammer maar heeft er iemand nog andere goedkope ideeen???

Je kan de Pod Pro thuis rechtstreeks in je computer prikken en bij repetities in de mengtafel. Dat geeft een heel acceptabel geluid en scheelt een hoop gesleep.
Ik heb zelf net een Pod Pro plus floorboard voor 250 euro aangeschaft en gebruik deze ook voor thuis en repetities. Werkt ideaal en is compacter (en klinkt waarschijnlijk ook een stuk beter) dan een zoom/boss gt-5/8 in de marshall te prikken.

gitaarhaantje
7 maart 2006, 13:16
Je kan de Pod Pro thuis rechtstreeks in je computer prikken en bij repetities in de mengtafel. Dat geeft een heel acceptabel geluid en scheelt een hoop gesleep.
Ik heb zelf net een Pod Pro plus floorboard voor 250 euro aangeschaft en gebruik deze ook voor thuis en repetities. Werkt ideaal en is compacter (en klinkt waarschijnlijk ook een stuk beter) dan een zoom/boss gt-5/8 in de marshall te prikken.


Mijn bedoeling is meer om de POD pro thuis voor het oefenen en voor opnemen te gebruiken en de jcm 900 gewoon voor repetitie's en optredens...