PDA

View Full Version : Yamaha Pacifica 112 een goede beginnersgitaar?



Robin747
5 maart 2006, 19:29
Ik wil een elektrische gitaar kopen maar ik heb er totaal geen verstand van. De muziekstijl die ik wil leren spelen is die van Dire Straits en Pink Floyd (en alles wat er een beetje op lijkt). Wat is nou een leuke gitaar voor een beginner. Ik heb het forum een beetje doorgelezen en ik heb meerdere mensen gehoord over de Yamaha Pacifica 112. Is er iemand die ervaring met deze gitaar heeft? En is dit een goede beginners gitaar? Zo niet, wat raaden jullie dan aan? Alvast vriendelijk bedankt voor een reactie.

Robin

Sora
5 maart 2006, 19:31
Als je in de stijl van dire straits of floyd wil spelen lijkt een stratje me het beste vanwege het dunne heldere geluid. Probeer eens met een Squier of een London City Spitfire, dat zijn degelijke beginnersgitaren voor het geld.

Veel succes!

Kevin-D
5 maart 2006, 19:33
Yamaha Pacifica zéker eens proberen! Veel mensen kijken neer op Yamaha, waarschijnlijk omdat ze zowel gitaren als motoren maken :P Maar dat is niet nodig. Ik heb pacifica's bespeeld (wel de duurdere varianten) en die waren stuk voor stuk heel erg goed. Maar ook de 112 schijnt héél erg goed te zijn, en zelfs staande te houden met gitaren uit de iets duurdere regionen. In ieder geval uit proberen als het kan.

wietse
5 maart 2006, 19:37
Veel mensen kijken neer op Yamaha, waarschijnlijk omdat ze zowel gitaren als motoren maken

vergeet even niet dat ze ook audio spul maken dat erg goed is, en hun gitaren zijn zeker niet te versmaden, in mijn ogen stukken beter dan een squier.

Kevin-D
5 maart 2006, 20:01
In mijn ervaring heeft Yamaha in elke prijsklasse wel wat leuks zitten, in ieder geval bij de gitaren. De hogere Pacifica's gaan prima mee met de andere merken in diezelfde prijsklasse, en soms zelfs iets hoger (maar dat is mijn mening).