PDA

View Full Version : Pas op voor mogelijke oplichter-leerling in Breda e.o.



Speeddemon
5 maart 2006, 16:06
hij heet Ricardo en is mij nog lesgeld schuldig.

Beide e-mail addressen van hem werken niet meer en ik heb zo'n vermoeden dat ie bij meer mensen een paar lessen wil 'proberen' met de belofte later te betalen, om vervolgens met de noorderzon te vertrekken.

Als je dit leest, Ricardo, en ik heb 't mis, je weet m'n rekeningnr.

Bram+
5 maart 2006, 16:10
Misschien heet hij wel niet eens ricardo? Hehe. Signalement? Gitaar?

Speeddemon
5 maart 2006, 16:13
gitaar had ie niet bij.
14 of 15 jaar, blonde stekels, normaal postuur, enigzins potig.

AART
5 maart 2006, 17:43
ik zal em in elkaar meppen voor je als ik em zie, alleen jammer dat half nederland eraan voldoet :satisfie:

Bram+
5 maart 2006, 17:48
ik zal em in elkaar meppen voor je als ik em zie, alleen jammer dat half nederland eraan voldoet :satisfie:
Moet je eerst even vragen of hij Ricardo heet.

hoofd
5 maart 2006, 22:53
Ik vind het een beetje een raar verhaal, Remco. Hij heeft dus meerdere keren les bij je gehad, maar je hebt geen telefoonnummer van 'm? En nadat ie de eerste keer niet had betaald, ben je gewoon doorgegaan met lesgeven?

Speeddemon
5 maart 2006, 23:13
nee, hij heeft bij mij 1 keer les gehad.
En hij is met me in contact gekomen via een PM hier en daarna via mail,
heb helaas geen tel. nr. nee.

Mr.Bluesbreaker
6 maart 2006, 11:14
Oplichter leerlingen, krijg nou wat.
Aangezien ie een puber is, kun je niet op zijn woonplaats ff googlen en kijken op zijn naam, of hyves, cu2 en dat soort breezertaferelen?

Ik laat leerlingen niet echt proeflessen nemen, als ze de eerste les nemen betalen ze meteen gewoon de eerste maand vooruit, anders heb ik echt geen controle over de hele handel.

Speeddemon
6 maart 2006, 16:04
Oplichter leerlingen, krijg nou wat.
Aangezien ie een puber is, kun je niet op zijn woonplaats ff googlen en kijken op zijn naam, of hyves, cu2 en dat soort breezertaferelen?

Ik laat leerlingen niet echt proeflessen nemen, als ze de eerste les nemen betalen ze meteen gewoon de eerste maand vooruit, anders heb ik echt geen controle over de hele handel.
ik weet 't. Ik ben ook gestopt met lesgeven, 't is me teveel rompslomp en moeite, zeker aangezien 't gros tegenwoordig niet de moeite wil doen de wat saaiere oefeningen thuis te doen. Niemand wordt geboren met de virtuositeit van Malmsteen of Hendrix.

Mr.Bluesbreaker
7 maart 2006, 12:45
Hehe, als ik goed was in solderen zou ik dat ook liever doen als lesgeven.
Ze halen af en toe het bloed onder je nagels vandaan.
Met de kerst dan toch wel weer trots dat een paar van die gastjes op zo'n grote uitvoering van hun middelbare voor 400 man met de gitaar in de nek gierend voodoo chile etc eruitgooien.

Voor mij is het ook een deel inkomsten: ik werk er 24 uur bij, stop ik met de lessen moet ik 35 uur maken met die baan. (klantenservice Tele2, nee danku:)

harrie-beton
7 maart 2006, 13:31
Het is ook een beetje het risico van het beunhazen circuit.
Stel dat Ricardo ontevreden is en het niet durft, veel mensen kiezen ervoor om dan dingen zo af te handelen, zeker als je zo jong bent als R.
Voor beide partijen is deze beunhazerij riskant, stel dat jij een waardeloze leraar bent.. hij heeft dan ook niks. Stel hij betaald niet, heb jij niks.

-contractje, geld en legitimatie zien, kleine moeite veel plezier

waayer
7 maart 2006, 15:03
Hehe, als ik goed was in solderen zou ik dat ook liever doen als lesgeven.
Ze halen af en toe het bloed onder je nagels vandaan.
Met de kerst dan toch wel weer trots dat een paar van die gastjes op zo'n grote uitvoering van hun middelbare voor 400 man met de gitaar in de nek gierend voodoo chile etc eruitgooien.

Voor mij is het ook een deel inkomsten: ik werk er 24 uur bij, stop ik met de lessen moet ik 35 uur maken met die baan. (klantenservice Tele2, nee danku:)


O ben jij dat die 3x in de week belt of ik toevallig nog wat wil veranderen aan mijn huidige abonnement. :hippie:

Mr.Bluesbreaker
7 maart 2006, 16:25
Nee, jij bent degene die mij 3 keer in de week belt over hoe de instellingen van zijn router en outlook werken.

harrie-beton
7 maart 2006, 19:15
het blijven moeilijke kwesties Speeddemon want je doet je best (neem ik aan) je wordt zo behandeld. We hebben ook wel eens zaaltjes gehad die niet wouden betalen..

Rock and Roll

Speeddemon
7 maart 2006, 19:43
het blijven moeilijke kwesties Speeddemon want je doet je best (neem ik aan)
Idd! Ik had al 4 cd's gemaakt, oplopend in niveau's incl. leuke hoesjes, waarop een divers overzicht van de bekendste gitaren en amps uit de pop/rock geschiedens staan, speciale backingtracks enzo gedownload, en al.
En die zouden de leerlingen 'gratis' krijgen.
Tja, als 't dan 'quitters' zijn, blijf ik ook geen 'continue-er' meer. :dance:

Oh well, in sommige dingen kan ik best een einzelgänger zijn, dus dan is een beetje solderen op zolder veel leuker. (en beetje bij beetje gaan die pedalen er ook steeds meer profi uit zien)