PDA

View Full Version : ZZ Top met waardeloos voorprogramma



Harry
30 oktober 2002, 11:21
ik ben gisteren naar ZZ Top geweest in de Heineken Music Hall. Leuk optreden, beetje tam, maar ze worden ook een dagje ouder. Frank Beard (die ene zonder baard) zat te drummen alsof hij de krant van vorige week aan 't lezen was (maar loeistrak en functioneel), en de baardjes waren in hun sas. Billy Gibbons speelt prima gitaar, weinig gedoe, maar veel boventonen (en hoe het allemaal mag heten), erg mooi.
De bassdrum flubberde boven alles uit, en de Ddrum-effecten zaten niet goed in de mix, dat was jammer. Ook jammer was het voorprogramma, Aimon of zoiets. In iedere kroeg spelen betere bluesbands. De gitaar was bij het eerste nummer al vals, deze werd niet meer gestemd. D'r zat ook een klote-geluid in (een phaser die de valse brij nog vetter maakte), en slide-spelen kon ie al helemaal niet. Bij het 2e nummer kwam 't Akkermenneke meedoen, maar die kon er ook niks meer aan redden. Hij kreeg ook weinig ruimte in de notenbrij van die Aimon-gitarist. Maar ben wel blij dat ik ZZ Top een keer live aan het werk heb gezien.

Robs
30 oktober 2002, 11:46
Is de akkoestiek een beetje OK in de Heineken Music Hall? Ik heb er (schande voor een echte Amsterdammer) nog nooit een concert gezien. Vind het maar een nieuwerwets ding eigenlijk, doe mij de Melkweg of Paradiso maar...

Robs
30 oktober 2002, 11:47
Bij de weg, ik ga vanavond John Scofield in de Melkweg... ben benieuwd.

Harry
30 oktober 2002, 13:24
Op 2002-10-30 10:46, schreef Robs:
Is de akkoestiek een beetje OK in de Heineken Music Hall? Ik heb er (schande voor een echte Amsterdammer) nog nooit een concert gezien. Vind het maar een nieuwerwets ding eigenlijk, doe mij de Melkweg of Paradiso maar...


het is een grote betonnen bak, ze hebben heel hard gewerkt aan de akoestiek, die is nu wel ok, nu nog een goeie mixer...
Paradiso is wel gezelliger, maar HMH is een stuk groter, en je hebt overal goed zicht.
Handig is ook het parkeren, je rijdt zo de parkeergarage in.
De Melkweg ken ik niet zo.

Harry
30 oktober 2002, 17:38
ik zit net op internet te zoeken op Aimon, nu blijkt ie vroeger Samuel Eddy geheten te hebben, of liever zo heette de band waar ie in speelde. Hebben jullie wel eens van hem gehoord? Ik wel, hij had wel een goede naam, maar wat mij betreft kon ie die niet waarmaken....

L4A
1 november 2002, 13:55
Pffff, toevallig speelt Gary Moore ook in het voorprogramma van ZZtop, dacht ff dat je die bedoelde! (want gary vinnik super itt zz-ers)

Harry
1 november 2002, 14:50
Op 2002-11-01 12:55, schreef L4A:
Pffff, toevallig speelt Gary Moore ook in het voorprogramma van ZZtop, dacht ff dat je die bedoelde! (want gary vinnik super itt zz-ers)


Ik vind bij ZZ Top de eenvoud erg mooi, en het is loeistrak. Gary Moore vind ik een beetje te druk en te pielerig. (mijn persoonlijke mening). Ik had trouwens wel liever Gary Moore gezien dan die Aimon/Samuel Eddy.

moretel
1 november 2002, 15:01
Dat geluid van Gary Moore is wel erg mooi, hoe die zo'n solo start, erg goed.