PDA

View Full Version : Goede 18V adapter



Angel
5 maart 2006, 12:18
Ik ben op zoek naar een goede 18V adapter, die geen problemen veroorzaakt met mijn PPII, en die mijn OCD van Fulltone kan voeden.

Robbert
5 maart 2006, 12:50
PCioks heeft een 18V kabeltje, die sluit je aan op je 9V uitgang en hij maakt er 18V van. Volgens mij verkoopt haarguitars PCiok ook?

Angel
5 maart 2006, 13:08
PCioks heeft een 18V kabeltje, die sluit je aan op je 9V uitgang en hij maakt er 18V van. Volgens mij verkoopt haarguitars PCiok ook?

Ik zou graag een aparte adapter willen, geen kabeltje, want dat kabeltje past enkel(als ik me niet vergis) op de PCiok-voedingen en is heel erg duur.

Robbert
5 maart 2006, 13:08
Zou op iedere voeding moeten passen.

ieme
5 maart 2006, 13:21
http://www.primer-amor.org/jmgear/gear/gear11.jpg

kan het niet zo? 2X9volt?

fullorder
5 maart 2006, 13:22
Zou op iedere voeding moeten passen.

Pcioks gebruikt tulp en dat heeft dat 18V kabeltje dus ook. PP2 heeft de standaard 2.1 mm voedingspluggen (toch?), maar ongetwijfeld dat je een verloopstukje kunt vinden bij de lokale electronicaboer.

losse 18V adapter kun je natuurlijk ook vinden bij de electronicaboer, maar dat zal dan waarschijnlijk wel een mulit-adapter worden met veel meer amperes dan je nodig hebt. het is maar wat je handiger vindt....

Angel
5 maart 2006, 20:55
kan het niet zo? 2X9volt?

dat kan, maar heb geen aansluitmogelijkheden meer over op de PPII

Les Paul
5 maart 2006, 22:05
Ik gebruik een Velleman adapter voor de OCD. Werkt prima. Is te koop bij de betere electronicawinkel. Ik heb er wel 40 euro voor betaald.

DREAMMACHINE
6 maart 2006, 09:28
ik heb zo'n pCioks 9v booster ( naar 18v dus) gebruikt bij een vintage ibanez flanger gebruikt ( ook gevoed via de pp2). Werkte perfect, moest idd wel de pluggen opnieuw solderen, maar dat is geen probleem.

....ik gebruik hem trouwens niet meer, dus mocht je geinterreseerd zijn ff via pm!

Angel
7 maart 2006, 06:57
ik heb zo'n pCioks 9v booster ( naar 18v dus) gebruikt bij een vintage ibanez flanger gebruikt ( ook gevoed via de pp2). Werkte perfect, moest idd wel de pluggen opnieuw solderen, maar dat is geen probleem.

....ik gebruik hem trouwens niet meer, dus mocht je geinterreseerd zijn ff via pm!

Heb je gepm'ed ;)

robert-gitarist
7 maart 2006, 13:57
Als je een goeie 18V adaptor zoekt moet je ff kijken na Dunlop.Die hebben ook een 18V adaptor en die is prima en niet duur.Ik kreeg hem bij me MXR Dime Distortion en die werkt dus ook op 18V.Ik voed de rest van me pedalen netjes met 9V,en een losse 18V adaptor voor me MXR.Werkt perfect en geen last van ruis ofzo.

piezo
7 maart 2006, 14:46
Koop een goedkoop Chinees "dremeltje" van het merk "King Craft" op de markt. Kost zowat 15 Euro. De adapter levert 18 V DC 1000 mA. Heb je een Tüv Geprüfte 18 V voeding EN een "dremel", met koffertje èn een berg hulpstukken.

Angel
7 maart 2006, 18:17
Als je een goeie 18V adaptor zoekt moet je ff kijken na Dunlop.Die hebben ook een 18V adaptor en die is prima en niet duur.Ik kreeg hem bij me MXR Dime Distortion en die werkt dus ook op 18V.Ik voed de rest van me pedalen netjes met 9V,en een losse 18V adaptor voor me MXR.Werkt perfect en geen last van ruis ofzo.

Niets van te vinden op de Dunlop site, of kijk is slecht