PDA

View Full Version : Vraagje over mijn nieuwe Epi LP Black Beauty



tomhaze
5 maart 2006, 11:20
Hallo allemaal,

Met behulp van de forummers eindelijk 'm dan gevonden, de Epi LP Black beauty met 3 pick-ups, ben d'r erg blij mee.
Maargoed, mijn vraag gaat over een eventueel defect hieraan, of een onweten van mij (ben nog niet echt zo'n expert op dit gebied).

Je hebt 4 'regelaars' als 't ware, het LIJKT me dan, 2 voor het volume, en 2 voor de tone. De 2 die het dichtste bij mij laat maar zeggen staan, 1 onder, en 1 boven zijn voor het volume, de 1 werkt als je treble hebt, de ander met rythm.
Maar dan, die andere 2, De onderste daarvan werkt prima, als ik de schakelaar in 't midden of op treble heb dan regelt die te tone, maar die andere...... haalt niets uit. Ik heb op alle standen hieraan gedraaid maar er gebeurt niets. Ik heb het idee dat deze de tone zou moeten regelen op Rythm, maargoed, dat doet ie dus niet.. :(

Kan iemand mij hiermee helpen?
Bedankt!

Groeten Tom

Squier4ever
5 maart 2006, 13:51
Heb een keer een Epi SG custom gezien ook met 3 pups en daar waren 3 pots voor het volume en een mastertone

episua
5 maart 2006, 13:54
inderdaad, dat is ook wat ik er van weet. 3 volumes en 1 mastertone

tomhaze
5 maart 2006, 13:59
Okeej, thx :)
Het volume regel ik echter enkel met 2 pots, op treble en middenstand met 1, en op rythm met 1.
Dus ik weet niet exact waar die ander voor dient, maar in feite mis ik niets essentieels begrijp ik :)

Hartelijk dank ;-)

Groeten Tom

Wizz
5 maart 2006, 14:03
Beste Tom,

Volgens mij hebben Squier en Epi gelijk. Als je met een sleutel of een ander metalen voorwerp op één van de pooltjes (schroefjes) op de elementen tikt, kun je goed horen of dat element aan of uit staat. Enige "lekkage" is normaal, als 'ie uit staat hoor je dus ook wel iets, maar als 'ie aan staat zou je een behoorlijk harde TOK moeten horen.
Probeer dat even uit. Door "nieuwigheid" wil een schakelaar nog wel eens wat haperen, dat zou ook nog het geval kunnen zijn.
Als het echt niet goed is moet je toch even teruggaan naar de winkel. In principe heeft dat geen haast, het valt uiteraard onder de garantie.
Groetjes,

:cooler: Wizz :cooler:

tomhaze
5 maart 2006, 14:16
Ok, ik heb even 'getikt', met als resultaat:

Treble: Alleen achterste pick-up
Middle: Achterste pick-up, en heeeeel zwak de middelste
Rythm: Alleen de voorste

De middelste pick-up, daar zal de fout dus zitten denk ik :(
Maar even terug naar de winkel dan? Is wel weer helemaal naar Almere :P Maar goed, dat moet dan maar.....

Groeten Tom


EDIT: Of als iemand weet hoe je dat heel makkelijk zelf kan oplossen...

nielsduursma
5 maart 2006, 14:31
EDIT: Of als iemand weet hoe je dat heel makkelijk zelf kan oplassen...

je kan maar beter niet gaan lassen aan de binnekant van je gitaar...(sorry kon het niet laten)

maar probeer in die middestand ook met de knoppen te kloten want mischien stond het volume van je middelste pickup wel uit toen je de test deed.

tomhaze
5 maart 2006, 14:38
Oops :sssh: typfoutje ;-)
Maar ik heb het nogmaals getest, en het volume van de middelste stond echt open, de middelste pick-up doet het dus in alle gevallen niet.
Mijn vraag was dus of je dit misschien zelf heel makkelijk op kan lossen, of dat ik hiermee terug moet naar de winkel?
Toch gek dat er zoiets zich voordoet, ik stond erbij toen de gitaar uit de verpakking werd gehaald, nieuwer kan niet, en dan toch... maar goed...

Alvast bedankt!

Groeten Tom

Vonk
5 maart 2006, 14:59
Al haal je hem net uit de doos, het bespelen moet erin slijten. Zo had mijn LP een pupswitch die niet in de uiterste standen wilde blijven, hij klikte terug. Nu heb ik er veel mee geklikt en nu blijft ie staan.
Dat ie nieuw is wil niet zeggen dat ie gebruiksklaar is, en veel succes, mooi zo'n BB.

tomhaze
5 maart 2006, 23:05
Hmmm, ik zal binnekort maar even een mailtje / belletje doen naar de winkel. Maargoed, toch blijf ik het raar vinden, net nieuw, en de middelste pick-up doet het gewoon niet, heeft toch niet te maken met 'inspelen' lijkt me.

Maargoed, in elk geval, bedankt voor de reacties!

Groeten Tom

grayfink
5 maart 2006, 23:09
Wizz IS de winkel denk ik, en hij zit in deze thread.