PDA

View Full Version : Combo/head/flightcase keuze



Mike McCready
5 maart 2006, 10:48
Ik heb mijn oog laten vallen op de Koch Multitone maar twijfel nog een beetje over de setup.

Ik speel normaal over een 212 combo die ik in een flightcase heb die opgehoogd is. Hier zet ik de combo op en dan staat ie mooi lekker hoog zodat ik alles uit mijn eigen amp goed hoor.

Een andere optie is een head met 212 cab eronder. Maar ik wil niet belachelijk veel geld uitgeven aan flightcases dus alleen de head komt dan in een flightcase. Maar op deze manier kan ik nooit de gewenste hoogte halen voor de speakers. Dat gezeul met kratjes en barkrukken enzo heb ik niet echt veel zin in. Ik wil gewoon een standaard oplossing die ik altijd kan gebruiken.

De voordelen voor mijn voor een combo zijn dus de goede hoogte en deze is goedkoper. Groot nadeel is toch wel het gewicht.

Hoe doen anderen dit?

Ritch
5 maart 2006, 12:55
Tsja, je zou je amp kunnen kantelen zodat ie meer op je hoofd staat gericht. Ik zou iig extra geld spenderen voor een goeie flightcase, ter bescherming van je amp (er word nogal eens met m'n amp omgesmeten, vooral in de bus) Groot voordeel is dat mijn amp na 5 jaar nog steeds gloedjenieuw eruitziet, geen enkel krasje/beschadiging te zien, dus als ik hem ooit nog eens verkoop (wat ik betwijfel :P ), de waarde hoog blijft.

Mike McCready
5 maart 2006, 16:25
Tsja, je zou je amp kunnen kantelen zodat ie meer op je hoofd staat gericht. Ik zou iig extra geld spenderen voor een goeie flightcase, ter bescherming van je amp (er word nogal eens met m'n amp omgesmeten, vooral in de bus) Groot voordeel is dat mijn amp na 5 jaar nog steeds gloedjenieuw eruitziet, geen enkel krasje/beschadiging te zien, dus als ik hem ooit nog eens verkoop (wat ik betwijfel :P ), de waarde hoog blijft.
Ja ok, maar voor een cab vindt ik het een beetje zonde om net zoveel aan de flightcase uit te geven als dat de cab kost

Ritch
5 maart 2006, 17:14
Gewoon combo kopen. 't Is goedkoper (zeker als je er ook nog een case bij moet kopen) en minder sjouwwerk.

BLOK182
5 maart 2006, 19:46
Voor bescherming: hoezen zijn ook niet verkeerd. Beschermen het binnenwerk natuurlijk wel een stuk minder tegen geweld dan een flightcase, maar voor krassen, vuilworden, stoten, schuren en dergelijke, zijn hoezen een goedkope maar goede oplossing. Na +/- 100+ gigs met mijn Engl halfstack in hoezen (rockbag bij warwick, fijn merk voor vanalles) ziet de set der als nieuw uit, nergens halen/scheuren in de tolex. Hoezen zien er minder fraai uit, maar goed, die gaan bij normaal gebruik ook zeker 2-3 jaar mee.