PDA

View Full Version : WAAAH! Charvel Model 6 binnen!!



Jax
5 maart 2006, 10:03
Ja hoor, sinds gisteravond heb ik eindelijk mijn droom om een Charvel Model 6 te bezitten in vervulling laten gaan. Ben om 18:00 met mijn pa van Amsterdam naar Weert gereden, kwam rond 19:30 daar aan, heb de gitaar even uitgetest, en kwam rond 22:00 weer in Amsterdam aan, als trotse eigenaar van een witte Model 6. De gitaar werkt nog gewoon goed, heeft wel enkele butsjes, maar met name het fretboard is nog in zeer goede staat. De humbucker en de middelste single-coil zijn vervangen door Seymour Duncans (De verkoper wist niet zeker om welke typen het ging, maar ik gok op een SH-6 in de brug, de sc weet ik niet zeker, moet ik nog even opzoeken). En wat een genot om erop te spelen!!! De achterkant van de hals is opgeschuurd wat er een beetje gek uit ziet, maar wel fantastisch speelt. Ik heb al het internet afgestruind naar info over de gitaar, en heb uitgevonden dat de gitaar uit '88 komt (mijn geboortejaar :)). O ja, en over de prijs van de gitaar mag ik niet klagen.... :D

Foto's volgen snel!

Jax.

gerrekat
5 maart 2006, 10:51
Ja hoor, sinds gisteravond heb ik eindelijk mijn droom om een Charvel Model 6 te bezitten in vervulling laten gaan. Ben om 18:00 met mijn pa van Amsterdam naar Weert gereden, kwam rond 19:30 daar aan, heb de gitaar even uitgetest, en kwam rond 22:00 weer in Amsterdam aan, als trotse eigenaar van een witte Model 6. De gitaar werkt nog gewoon goed, heeft wel enkele butsjes, maar met name het fretboard is nog in zeer goede staat. De humbucker en de middelste single-coil zijn vervangen door Seymour Duncans (De verkoper wist niet zeker om welke typen het ging, maar ik gok op een SH-6 in de brug, de sc weet ik niet zeker, moet ik nog even opzoeken). En wat een genot om erop te spelen!!! De achterkant van de hals is opgeschuurd wat er een beetje gek uit ziet, maar wel fantastisch speelt. Ik heb al het internet afgestruind naar info over de gitaar, en heb uitgevonden dat de gitaar uit '88 komt (mijn geboortejaar :)). O ja, en over de prijs van de gitaar mag ik niet klagen.... :D

Foto's volgen snel!

Jax.


Is dat een neckthru model? onze andere gitarist heeft een bolt on Charvel met sharkfins, nek en headstock bindings en een maple top. best een leuk ding. gefeliciteerd iig!

Jax
5 maart 2006, 10:55
yep, is neckthru. Thnx!

Anders Destium
5 maart 2006, 11:43
Gefeliciteerd. dat zijn echt superplanken!

BartL
5 maart 2006, 11:47
Super!! Heb een Model 4 gehad, maar ik ben denk ik toch niet zo van die dunne halzen.

Meer of minder dan 500 betaald? :D

Veel plezier ermee!

Jax
5 maart 2006, 11:53
@Anders - Thnx!

@BartL - Hehe, toch wel aanzienlijk minder.... :D

Jax
5 maart 2006, 11:55
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel2.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel4.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel5.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel6.JPG

Jax
5 maart 2006, 11:55
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel7.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel8.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel9.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/charvel10.JPG

Jax
5 maart 2006, 11:56
Foto's zijn niet echt goede kwaliteit omdat ik ze moest verkleinen, worden al snel korrelig, maar je krijgt een idee :)

gerrekat
5 maart 2006, 11:59
Super!! Heb een Model 4 gehad, maar ik ben denk ik toch niet zo van die dunne halzen.

Meer of minder dan 500 betaald? :D

Veel plezier ermee!

Dat heb ik ook Jackson/Charvel halzen zijn heel breed en dun niet echt voor mensen met kleinere handen. Verder vind ik met name de USA RR modellen erg gaaf. Coole middelste PU trouwens lijkt wel een enkele spoel van een X2N

Jax
5 maart 2006, 12:33
Dat heb ik ook Jackson/Charvel halzen zijn heel breed en dun niet echt voor mensen met kleinere handen.

Ik heb ook niet al te grote handen, maar de hals bevalt me juist echt fantastisch. Naja, ieder z'n ding toch? :)


Coole middelste PU trouwens lijkt wel een enkele spoel van een X2N

Het gekke is dat het element erg vintage-achtig klinkt, erg bluesy. Zelfs met een high-gain setting op mijn versterker klinkt het element rauw met een lekker randje. Zou dus echt niet weten wat voor type het is.

EmgMaster
5 maart 2006, 13:07
Dat is de George Lynch signature humbucker, is op een '59 gebaseerd geloof ik, vandaar dat ie wat vintage klinkt denk ik. Absoluut een mooie gitaar, gefeliciteert!

BartL
5 maart 2006, 13:09
@BartL - Hehe, toch wel aanzienlijk minder.... :D
PIK! :D



Maar toch proficiat :cooler:

Anders Destium
5 maart 2006, 13:15
Echt een plaatje!

Jax
5 maart 2006, 13:30
Dat is de George Lynch signature humbucker, is op een '59 gebaseerd geloof ik, vandaar dat ie wat vintage klinkt denk ik. Absoluut een mooie gitaar, gefeliciteert!

Je hebt gelijk, ik heb even op internet gekeken, en het lijkt idd de George Lynch sig te zijn (TB 12). Nu allleen nog uitzoeken wat voor single coil het is....

Thnx voor de replies!

Maiden Michiel
5 maart 2006, 14:02
Jammer van die geschuurde hals :( :(

vasnd
5 maart 2006, 14:03
Dat heb ik ook Jackson/Charvel halzen zijn heel breed en dun niet echt voor mensen met kleinere handen.

hoeft niet, ik heb een charvel strat kopie en die is lekker dun

maar errug mooie gitaar :cheerup: charvel

Jax
5 maart 2006, 14:35
Jammer van die geschuurde hals :( :(

Ja, het ziet er niet uit, daar heb je gelijk in, maar ik moet zeggen dat het wel gigantisch lekker speelt. En aangezien deze gitaar echt een werkpaard is (best wel een aantal butsen en deuken) heb ik er op het moment niet zo'n probleem mee. Stel dat ik op een gegeven moment besluit de gitaar een hele nieuwe verflaag te geven om de beschadigingen weg te halen, dan kan die gelijk over de hals heen.

Bedankt voor de replies!

Kaïn
5 maart 2006, 18:40
Wowie! Gefeliciteerd! Rock on! :rockon:

Jax
5 maart 2006, 18:56
Wowie! Gefeliciteerd! Rock on! :rockon:

Bedankt! :)

bert k
5 maart 2006, 19:02
Hey!!! Welkom bij de Charvelclub! Ik heb een Model 4, ik weet hoe het voelt. Laat die hals maar kaal, speelt echt lekkerder.

Jax
5 maart 2006, 19:09
Hey!!! Welkom bij de Charvelclub! Ik heb een Model 4, ik weet hoe het voelt. Laat die hals maar kaal, speelt echt lekkerder.

Hoe meer ik erop speel, hoe meer ik de neiging krijg idd de hals kaal te houden. Het speelt zo fijn.... 8-)

Heb je je model 4 al lang?

Bedankt voor je reply btw! :)

Outrage
6 maart 2006, 11:09
Echt mooie gitaar. Over dunne halzen, ik speel op een soloist en die voel toch niet echt dun aan. In ieder geval niet als een luciferstaafje zoals ik wel eens lees. Nuja, zoals gezegd, ieder zijn voorkeur.

bert k
6 maart 2006, 14:26
Heb je je model 4 al lang?

:)
Ghehehe, ja, best wel. In 1986 nieuw gekocht...

Jax
6 maart 2006, 15:37
Ghehehe, ja, best wel. In 1986 nieuw gekocht...

Woh, dan moet ie best wel goed bevallen als je hem nu nog hebt! :)

bert k
6 maart 2006, 16:30
Ja, is de meest veelzijdige gitaar die ik heb, en speelt ook het makkelijkst. Ik heb nog een Les Paul Custom en een ESP strat, allebei fijne gitaren, maar de Charvel is echt niet te overtreffen.

Je hoort hier wel vaak dat de originele pups wat te tam zijn. Daar zit wel wat in als je metal wilt gaan spelen, dan kan het geen kwaad om eens rond te kijken. Maar ik speel verschillende stijlen erop en ik vind de sound heel prettig van klank, en vooral veelzijdig, echt zoveel klankkleuren, ik kom er altijd wel.

Jax
6 maart 2006, 18:04
Ja, is de meest veelzijdige gitaar die ik heb, en speelt ook het makkelijkst. Ik heb nog een Les Paul Custom en een ESP strat, allebei fijne gitaren, maar de Charvel is echt niet te overtreffen.

Je hoort hier wel vaak dat de originele pups wat te tam zijn. Daar zit wel wat in als je metal wilt gaan spelen, dan kan het geen kwaad om eens rond te kijken. Maar ik speel verschillende stijlen erop en ik vind de sound heel prettig van klank, en vooral veelzijdig, echt zoveel klankkleuren, ik kom er altijd wel.
Ik merk wel dat de originele single-coil in de halspositie imo een beetje dof is, erg veel mid, klinkt niet erg helder. Nou is mijn humbucker vervangen door een seymour duncan (George Lynch sig, waar EMGmaster me op wees) en een heerlijke mid-singlecoil. Wat een heerlijk rauwe bluestone krijg ik uit die sc zeg!! Ik moet echt uitzoeken wat voor element dat is. Maar ja, vergeleken met die elementen vallen de originele elementen dus imo toch wel een beetje tegen. Maar over het algemeen is de gitaar echt subliem. Heb hem nu twee dagen lang uitvoerig kunnen testen en ben nog steeds uiterst tevreden :)

AART
6 maart 2006, 18:53
DAMN, zijn mooie gitaren, veel plezier ermee.

Jax
6 maart 2006, 19:01
Thnx, vind em zelf ook erg mooi 8-)