PDA

View Full Version : Doet Veekeren zn Supermooie Gibson weg??



Luke-wannabe
5 maart 2006, 00:13
Check! Advertentie (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/24781170.html?return=eJwly9EKAiEQBdB%2FWdh91EaDYkR i%2BxOpBUVbh3Wgrejf03y59zzc6xDwE%2FBgCoIGHMritps3n plQyphpWcXDbZEpOcdFrEn2iSBPlz1ZmO7Fxueo51FfOdeGilR jPqlzo2o8%2FsmV70CNe3%2BkV%2B9cQoWayMJgvj%2F7BSze&df=1#photo) :o

vulvasonic
5 maart 2006, 01:04
Wat een onwaarschijnlijk mooie gitaar is dit! :o

En ze staat ook zo goed bij een vale spijkerbroek en een leren jack! :D

RUIS
5 maart 2006, 01:44
Wat een akelige plank. Doe mij een zwarte ofzo. Oh nee die heb ik al.....Ik heb echt niks met al dat wonderlijke hout.....

Gitaro
5 maart 2006, 01:50
Wow, zonde.. 'te duur om aan te houden'?

Punt
5 maart 2006, 02:30
Een blauwe CS LP dat klopt niet :)
Geef mij toch maar een Darkburst of een Iced Tea top.

Orpheo
5 maart 2006, 07:32
Een blauwe CS LP dat klopt niet :)
Geef mij toch maar een Darkburst of een Iced Tea top.

jawel. t was een blauwe class 5. in ieder geval; je had ooit een blauwe class 5. of dat deze ook is, dat weet ik niet.

Luke-wannabe
5 maart 2006, 10:37
Nou t is volgens mij sowieso die van veekeren check deze thread maar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70161&page=2&pp=10&highlight=class
Daar zegt hij dat t een class 5 blablabla is..

gerrekat
5 maart 2006, 11:04
Mooie gitaar maar zou de top hooguit als AA-AAA aanduiden, de tops op de LP supreme's komen wel in aanmerking voor AAAA of AAAAA maar dat zijn eigenlijk de enige GIBSON tops die ik echt mooi vind qua figuring en bookmatching. Die op de SG supreme's zijn AA en vind ik voor gitaren uit die prijsklasse een verschrikking.

Veekeren
5 maart 2006, 13:02
Goh, een topic geheel over mij?!?! Ik voel me vereerd :D

Nah ja, ik zit enorm te twijfelen over de gitaar... Aan de ene kant is deze gitaar echt alles wat ik ooit gewild heb, aan de andere kant is hij gewoon enorm veel waard. En ja, dat wist ik ook toen ik hem kocht :D Ik weet niet of ik wil giggen met deze gitaar bijvoorbeeld, hangt er ook van af waar natuurlijk. Ben gewoon in dubio. Of ie weg gaat weet ik niet hoor, zo makkelijk verkoop je een gitaar als deze niet. Tenzij je op biedingen van 1500 euro in gaat, maar dat never!

En Gerrekat, niet fucken met mijn gitaar ;) De top is echt prachtig :D Maar affijn, hoeveel A het is, het zal allemaal wel, het is in ieder geval een Class5..

Kevin-D
5 maart 2006, 13:25
Yup, mee eens. M'n gitaar zou een 5A top hebben... nou -.-',,, volgens mij dus echt niet :P Hijs heel mooi, maar geen 5A, als ik er enig verstand van heb. Maar dat boeit me niets, 't is schitterend en klinkt goed dus ach xD
En die top van die gitaar van jou is helemaal te gek!

Neals
5 maart 2006, 16:23
Zelf speel ik ook in bands in dat punk/hardcore/emo wereldje, en koop om die redenen ook geen al te dure gitaartjes. Met mijn band oefenen we in kraakpanden, we spelen ook shows in kraakpanden, kroegen of OJC's afgevuld met baldadige jeugd, dus no-way dat ik zelf met een 2.8k gitaar om me nek op het podium ga staan.

Veekeren
5 maart 2006, 17:11
Zelf speel ik ook in bands in dat punk/hardcore/emo wereldje, en koop om die redenen ook geen al te dure gitaartjes. Met mijn band oefenen we in kraakpanden, we spelen ook shows in kraakpanden, kroegen of OJC's afgevuld met baldadige jeugd, dus no-way dat ik zelf met een 2.8k gitaar om me nek op het podium ga staan.

Ja... daar heb ik dan ook een 0.3k Epi voor... maar aan de ene kant heb ik dan ook een gevoel alsof je het met een varken aan het doen bent terwijl er een superlekker bloedgeil fotomodel thuis op je wacht :-D

Ach, je kan je maar ergens druk om maken natuurlijk. Er zijn grotere dilemma's dan deze :)

piezo
5 maart 2006, 19:43
Ja... daar heb ik dan ook een 0.3k Epi voor... maar aan de ene kant heb ik dan ook een gevoel alsof je het met een varken aan het doen bent terwijl er een superlekker bloedgeil fotomodel thuis op je wacht :-D

Ach, je kan je maar ergens druk om maken natuurlijk. Er zijn grotere dilemma's dan deze :)
En dus doe je dat bloedmooie geile wijf weg en houdt het varken? Terwijl er weer varkenspest in aantocht is nota bene.
Dat is pas punk, Jeroen!! :rockon:

Veekeren
5 maart 2006, 19:45
En dus doe je dat bloedmooie geile wijf weg en houdt het varken?
Dat is pas punk, Jeroen!! :rockon:

Hahaha... die had ik ook al bedacht... laten we de vergelijking niet al te ver door trekken :D

frekie
5 maart 2006, 21:36
"Ik weet niet of ik wil giggen met deze gitaar bijvoorbeeld, hangt er ook van af waar natuurlijk."
Ja dat krijg je met die dure gitaren. Kom net terug van een sessie die ik heb gedaan met mijn RW RE400 ES335 kloon van 269 euri. Kreeg nog complimentjes voor mijn sound, van een meneer met een Heritage 335. OK ik heb er SD's op en ik neem altijd mijn Marshall Guvner pedaaltje mee maar ik moet inprikken op wat er maar staat aan gitaarversterking. No problemo.

Luke-wannabe
5 maart 2006, 21:42
Goh, een topic geheel over mij?!?! Ik voel me vereerd :D

Nah ja, ik zit enorm te twijfelen over de gitaar... Aan de ene kant is deze gitaar echt alles wat ik ooit gewild heb, aan de andere kant is hij gewoon enorm veel waard. En ja, dat wist ik ook toen ik hem kocht :D Ik weet niet of ik wil giggen met deze gitaar bijvoorbeeld, hangt er ook van af waar natuurlijk. Ben gewoon in dubio. Of ie weg gaat weet ik niet hoor, zo makkelijk verkoop je een gitaar als deze niet. Tenzij je op biedingen van 1500 euro in gaat, maar dat never!

En Gerrekat, niet fucken met mijn gitaar ;) De top is echt prachtig :D Maar affijn, hoeveel A het is, het zal allemaal wel, het is in ieder geval een Class5..

Deze verpatsen en er een 'goedkopere' Gibson voor terug kopen?

Veekeren
5 maart 2006, 21:56
Deze verpatsen en er een 'goedkopere' Gibson voor terug kopen?

Als ik hem verkocht krijg is dat een goede optie inderdaad... En als ik dan over een tijdje een flinke baan heb en geld te veel koop ik wellicht opnieuw een class5, wie weet... Als je maar geld teveel hebt :satisfie:

Kevin-D
5 maart 2006, 21:59
Gewoon een Heritage halen man ;-) In ieder geval proberen. Als je naar Gibson standards kijkt, Hell, zelfs customs, moet je ook echt de gitaren van The Heritage uit proberen... Alle Gibson stijl modellen van hun (op de H140 na, omdat die er gewoon niet uitziet :P) hebben (de 4 die ik heb gezien/geprobeerd) zéker zoveel klasse en afwerking als een Gibson, en dat voor nog best wat minder... Zal door de naam komen... Ze worden zoiezo met de hand gefinished.

Veekeren
5 maart 2006, 22:00
Ja ik ben daar op zich wel benieuwd naar... Maar 2ehands heb ik niet het idee dat ze veel voorbij komen eigenlijk.

Kevin-D
5 maart 2006, 22:04
Nee dat klopt... Maar ach... Nieuw heb je ze voor 1300-2000 ligt eraal welk model het is... Maar die van mij kostte 1300 :P Dat is minder dan je voor een 2e hands LP Standard van Gibson vraagt vaak.

Veekeren
5 maart 2006, 22:19
Hmm... ja... ik ben zelf altijd van het 2ehands kopen, zodra je met iets nieuws de winkel uit loopt is de waarde meteen met 30% gedaald... En ik moet bekennnen, waarschijnlijk geen geweldige eigenschap, maar ik ben enigszins wispelturig. Ik wil heel graag verschillende gitaren proberen, maar ik kan het niet opbrengen ze allemaal tegelijk te hebben :D Dus ik moet er rekening mee houden dat ik uiteindelijk weer iets anders wil...

Anders Destium
5 maart 2006, 22:23
Volgens mij ben jij echt de enige gitarist die dat heeft :hippie:

Veekeren
5 maart 2006, 22:46
Volgens mij ben jij echt de enige gitarist die dat heeft :hippie:

Hahaha :seriousf:... Ik ben ook heel speciaal ja ;)

Neals
5 maart 2006, 23:40
Ik heb ook altijd maar 3 gitaren in huis HOOGUIT. Als ik meer gitaren heb dan resulteerd het in dat een aantal exemplaren achterstallig onderhoud meekrijgen.

bert k
5 maart 2006, 23:55
Veekeren, vriend, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik weet wel dat je als je tachtig bent nog steeds spijt zal hebben als je dit ding wegdoet. Als hij weg is krijg je hem nooit meer terug, simpel. Je zal best wel weer andere gitaren vinden, maar deze never nooit meer. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

En verder moet je er gewoon me giggen, daar zijn ze voor. Beetje zuinig op zijn en nooit uit het ook verliezen. Ik heb zelf een gitaar van 20 jaar oud, nieuw gekocht, altijd mee op het podium staan springen, en hij ziet er nog steeds goed uit.

Veekeren
6 maart 2006, 00:02
Veekeren, vriend, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik weet wel dat je als je tachtig bent nog steeds spijt zal hebben als je dit ding wegdoet. Als hij weg is krijg je hem nooit meer terug, simpel. Je zal best wel weer andere gitaren vinden, maar deze never nooit meer. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

En verder moet je er gewoon me giggen, daar zijn ze voor. Beetje zuinig op zijn en nooit uit het ook verliezen. Ik heb zelf een gitaar van 20 jaar oud, nieuw gekocht, altijd mee op het podium staan springen, en hij ziet er nog steeds goed uit.

Ja... ik snap wat je bedoelt, en aan de ene kant voel ik het ook zo. Maar zoals ondertussen wel duidelijk is, heb ik er sowieso een heel dubbel gevoel bij. Want als ik er mee gig zou ik ook wel weer bang zijn dat er iets mee gebeurt, met een gitaar van 1000 euro zou ik dat weer minder hebben. Ach ik lijk misschien wel een wijf met mn gezeur, maar kan het niet helpen :)

En het duurt nog meer dan een halve eeuw voor ik 80 ben, dus dat duurt nog wel even :D

grayfink
6 maart 2006, 00:05
+1 voor Bert K. Hoe hard ben je dat geld nodig? Over een paar maand is dat geld weer weg en over een paar jaar denk je: DAMN! Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn.

vulvasonic
6 maart 2006, 00:06
Veekeren, vriend, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar ik weet wel dat je als je tachtig bent nog steeds spijt zal hebben als je dit ding wegdoet. Als hij weg is krijg je hem nooit meer terug, simpel. Je zal best wel weer andere gitaren vinden, maar deze never nooit meer. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

En verder moet je er gewoon me giggen, daar zijn ze voor. Beetje zuinig op zijn en nooit uit het ook verliezen. Ik heb zelf een gitaar van 20 jaar oud, nieuw gekocht, altijd mee op het podium staan springen, en hij ziet er nog steeds goed uit.

Die ES 347 zit je nog steeds dwars hč? :D

Veekeren
6 maart 2006, 00:15
+1 voor Bert K. Hoe hard ben je dat geld nodig? Over een paar maand is dat geld weer weg en over een paar jaar denk je: DAMN! Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn.

Nou... ja... dat geld heb ik niet echt nodig. Maar als ik besluit de class5 niet mee te nemen naar de wat minder luxe gigs, wil ik eigenlijk ook wel op iets beters dan die Epiphone spelen, en dan het liefst op iets met een 60's hals. Mocht ik zoiets vinden voor ongeveer 800 euro dan wil ik het nog overwegen, maar volgens mij ga je dan toch al snel aan bv een LP classic denken. Al zou je het niet zeggen als je een class5 hebt; het geld groeit niet op mn rug, dus ik ga er niet nog eens een Les Paul van 1400 euro bij nemen...

Even voor de duidelijkheid, ik zit net bij een nieuwe band. Dus optreden is nu weer iets wat in de picture komt, voorheen lange tijd niet van toepassing geweest.