PDA

View Full Version : Gibson Chet Atkins



HarryPotter
4 maart 2006, 22:55
Mensen,
ik ben op zoek naar een Gibson Chet Atkins nylonsnaar gitaar. Heeft iemand hem thuis staan en weet niet wat ie ermee aan moet? Het moet wel een tweedehansje zijn want anders is ie onbetaalbaar. Heeft iemand er ervaring mee? Vertel.....
Jaren geleden heb ik er op gespeeld en kon ik hem kopen, maar toen kon ik hem niet gebruiken. Nu wil ik hem graag hebben. Mooie ronde, warme sound.
Graag een reactie! Groetjes

Luca P
4 maart 2006, 23:22
Tja, ik heb er een maar het is wel een solidbody!

http://img466.imageshack.us/img466/2647/dscn63191io.jpg

Het is inderdaad een leuke gitaar.
Maar hij is niet te koop helaas. (nog niet)
Ik gebruik hem wel regelmatig maar wil eigenlijk een goede elektrische/acoustische erbij.
Ik ben ook bang dat ik spijt krijg als hij weg is. Dat heb ik eerder gehad en haatte mezelf voor een aantal maanden daarna.
Wat voor muziek wil je ermee spelen en wat zou je voor zo'n gitaar willen neerleggen?

Luca P
4 maart 2006, 23:28
Krijg nou tieten!

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/24407538.html?return=eJwly10KgzAQBOC7CPpomigoESn2I pLaUEN%2Bya5oLb17o77sfMywglP%2BVfzWAadtxbNn9CvIbkY MnBDtg3SlFVFjMEIglM4Qu%2BxK6lG6UTnAuFjpUDoCToh4NuN boYhpl0ZqjAqmmUxN3ZYzWnPfTE%2BLF%2FR6zashrx7oU9IEk 87QsPYgO1ifxMRdhYPb9WE%2BV3pQCawIPcu63x%2FkwEHK&df=1

HarryPotter
4 maart 2006, 23:38
tja, die op marktplaats heb ik gezien. Hij heeft een gaatje in de kast.
Wat zou je ervoor willen hebben. Is ie beschadigd? Heb je meer gedetailleerde foto's?
Ik tokkel er voornamelijk mee. En soleerwerk voor studiowerkzaamheden.

Luca P
5 maart 2006, 09:11
Zoals ik zei wil ik hem nog niet echt kwijt. Wat bedoel je met een gaatje? Als hij hem echt voor minstens €600 kwijt wilt zou ik hem zeker proberen. Ik vind dat echter te weing voor mijn gitaar. Daar moet minstens 400 boven op.
Mijn gitaar heeft wat lichte lak schade veroorzaakt door de vorige eigenaar. Verder klinkt en speelt hij fantastisch. Ik heb er geen goede foto's van eigenlijk.

HarryPotter
5 maart 2006, 11:48
Nou er zat echt een gaatje in en bovendien zag hij er flink gehavend uit.
Ik weet ff niet hoe ik een foto kan plaatsen anders kon ik het je laten zien.
Zeg me maar als je hem weg doet wellicht kunnen we zaken doen. Ik vind het een geweldige gitaar.

GibsonDC
5 maart 2006, 12:14
Hier staat er een te koop http://www.maxguitar.nl/menu04i_g.htm en dan naarbeneden scrollen.:)

Luca P
5 maart 2006, 12:16
Is dat gaatje niet weg te werken dan? Ik bedoel de prijs is redelijk aantrekkelijk. En als hij verder goed werkt, waarom niet dan?

Luca P
5 maart 2006, 12:19
Hier staat er een te koop http://www.maxguitar.nl/menu04i_g.htm en dan naarbeneden scrollen.:)

Daar staan mooie tussen!!!
Die Chet ziet er wel smetteloos uit. Die van mij heeft helaas wat putjes in het bovenblad.

HarryPotter
5 maart 2006, 21:06
Hey Gibson,

Bedankt voor de tip, die ziet er inderdaad smetteloos uit. Heb even de bodemprijs opgevraagd... Ben benieuwd wat die is.

Thanx

GibsonDC
5 maart 2006, 21:09
no problemo:)

kornelius
13 maart 2006, 08:42
Nou ik heb de foto's niet gezien, maar het zou zomaar kunnen dat ik die vorige eigenaar was? Ik heb een chet verkocht waar een putje in zat (had hem een keer scheef in de koffer liggen en toe viel de deksel dicht - lekker).

Maarre, niemand heeft zo'n gitaar op zolder staan zonder dat ie weet wat ermee te doen. En als je een betaalbare zoekt zou ik juist die met een beschadiging zoeken en de prijs een beetje zien aan te passen daardoor.

Helemaal afgeragd lijkt die van alderliefste te zijn, zie

http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm

ik herkende in dat lied meteen het 'scheur' geluid van een chet atkins CEE over de distortion

arjanb01
13 maart 2006, 08:46
Nou ik heb de foto's niet gezien, maar het zou zomaar kunnen dat ik die vorige eigenaar was? Ik heb een chet verkocht waar een putje in zat (had hem een keer scheef in de koffer liggen en toe viel de deksel dicht - lekker).

Maarre, niemand heeft zo'n gitaar op zolder staan zonder dat ie weet wat ermee te doen. En als je een betaalbare zoekt zou ik juist die met een beschadiging zoeken en de prijs een beetje zien aan te passen daardoor.

Helemaal afgeragd lijkt die van alderliefste te zijn, zie

http://www.alderliefste.nl/frames/Laatme%20video/Laatme.htm

ik herkende in dat lied meteen het 'scheur' geluid van een chet atkins CEE over de distortion

is dat scheurgeluid afkomstig van die AKOESTISCHE chet atkins???? Lekker scheurgeluid wel....

kornelius
13 maart 2006, 09:03
Nou de grap van de chet atkins is dat ie akoestisch klinkt maar eigenlijk solid body is. geen feedback dus, en dus kan je hem distorten, overdriven etc. Er schijnen wel wat 'klankholtes' in de body gefreesd te zijn, maar ik heb de mijne niet uit elkaar gehaald om het te controleren. Groot zullen die holtes iig niet zijn want het is best een zware gitaar.

arjanb01
13 maart 2006, 09:06
Nou de grap van de chet atkins is dat ie akoestisch klinkt maar eigenlijk solid body is. geen feedback dus, en dus kan je hem distorten, overdriven etc. Er schijnen wel wat 'klankholtes' in de body gefreesd te zijn, maar ik heb de mijne niet uit elkaar gehaald om het te controleren. Groot zullen die holtes iig niet zijn want het is best een zware gitaar.

oke interessant ! gibsons zijn van nature zwaar natuurlijk, maar lekker klinkt ie !
:rockon:

HarryPotter
19 maart 2006, 22:07
:gitarist:
Oke,

Ik heb er eentje gekocht die er werkelijk puntgaaf uit ziet. Geen krasje te bekennen, nog niet eens de normale "speelschade". En een soundje..................! Waanzin!
Als versterker gebruik ik een AER Alpha, gecombineerd met een Boss Chorusje en ik ben in de zevende hemel ;-)
Z'n vraagprijs was E 900,- maar ik kreeg hem uiteindelijk voor E 870,-. Zeer schappelijk als je bedenkt dat ze in die staat gemiddeld verkrijgbaar zijn voor E 1300,- of natuurlijk E 600,- met krassen en gaatjes.
En jawel, hij klinkt ook te gek als je er een distortion tussen gooit.....

Luca P
19 maart 2006, 22:11
Gefeliciteerd.
Die van mij gaat niet meer weg. Ik was nog van plan hem weg te doen. Nu dus niet meer!
Heb je het model wat ik heb, of een nieuwere versie?

HarryPotter
19 maart 2006, 22:13
Hetzelfde model. Ik stond er versteld van hoe goed hij er uit zag.
De man van wie ik hem kocht was er zuinig mee omgesprongen.
Ik heb er twee uur voor in de auto gezeten, maar dat was het meer dan waard.
Nog enige tips voor me?

Luca P
20 maart 2006, 19:00
Nou eigenlijk niet.
Wees er voorzichtig mee. Ik heb er erg aan moeten wennen moet ik zeggen.
Maar nu voel ik me er goed op thuis.
Voor sommige muziek stukken is hij gewoon te gek.
Zuid Amerikaanse muziek wat jazzy spul. En voor als ik een klassieke bui heb...
:roll:
Perfect.

gertdm
20 maart 2006, 20:30
Gefeliciteerd....de enige tip die ik heb is : sluit jezelf ermee op en spelen maar...alles uitproberen....de ideen komen vanzelf wel :)

kornelius
20 maart 2006, 21:25
het is goed te weten dat je het volume per snaar in kan stellen. Bij de mijne was het niet nodig, maar toch. Onder het klepje aan de achterkant.

JanB
20 maart 2006, 21:37
het is goed te weten dat je het volume per snaar in kan stellen. Bij de mijne was het niet nodig, maar toch. Onder het klepje aan de achterkant.

Dat heb ik eens eerder gehoord. Mijne heeft dat niet. Achter het klepje zit alleen een batterij. Mijne is wel 20 jaar oud, was dat toen nog niet?

Jan

kornelius
20 maart 2006, 21:42
dat zou zo maar kunnen, als ik google op achterkanten van gibsons CA CE dan zie ik verschillende klepjes e.d., dus daar hebben ze in de loop van de tijd wel eea aan veranderd.