PDA

View Full Version : Top over studio monitors?



marter544
4 maart 2006, 20:53
Hoi,
Is het mogelijk om een top op passieve studio monitoren aan te sluiten? Ik heb 2 monitoren van 4 ohm, en als ik die in serie zou aansluiten is dit dus 8 ohm. Kwa ohmage moet het dus wel lukken, ze zijn trouwens 50 watt per stuk, word dit in serie dan 100 watt? De top is in 4 ohm 120 watt en met een 8 ohm cab 100 watt.

Het zal vast niet heel erg lekker klinken, maar het is dan tijdelijk, tot ik iets beters heb. Ik gebruik ze nu ook, met een zelfbouw buizenversterkertje.

Zal dit nog een beetje klinken, of zal het totaal waardeloos zijn?

Alvast bedankt.

BlackSun
4 maart 2006, 20:54
Technisch kan het wel. Of het klinkt is een tweede.
Ik weet trouwens niet in hoeverre de speakers het op hoog volume zullen volhouden. Zullen waarsch paar kleine speakertjes zijn.

Op niet al te hoog volume dus geen probleem, maar ik dnek niet dat het lekker klinkt.

marter544
4 maart 2006, 20:57
Ow, das jammer. De reden dat ik dit wil, is dat ik nu wel geld heb om de 2e hands randall top van stitch te kopen, maar dan kan ik geen cab meer kopen. Als er na een tijdje een cab komt word dit btw een 1*12 cab, zelfbouw.

BlackSun
4 maart 2006, 21:00
TJa... ik zou dan toch gewoon doorsparen voor een redelijk cabinet. Hoeft niet heel veel te kosten. 250,- 2ehands / 300,- nieuw heb je een mooi V30 2x12 cabinet.

BLOK182
4 maart 2006, 21:14
Als je ff zoekt op marktplaats...er staat een Peavey 4x12 te koop voor 100 euro, as cheap as it gets!

johantipker
6 maart 2006, 08:34
Hoi,
Is het mogelijk om een top op passieve studio monitoren aan te sluiten? Ik heb 2 monitoren van 4 ohm, en als ik die in serie zou aansluiten is dit dus 8 ohm. Kwa ohmage moet het dus wel lukken, ze zijn trouwens 50 watt per stuk, word dit in serie dan 100 watt? De top is in 4 ohm 120 watt en met een 8 ohm cab 100 watt.

Het zal vast niet heel erg lekker klinken, maar het is dan tijdelijk, tot ik iets beters heb. Ik gebruik ze nu ook, met een zelfbouw buizenversterkertje.

Zal dit nog een beetje klinken, of zal het totaal waardeloos zijn?

Alvast bedankt.

Niet doen, je blaast je tweeters naar de gallemiezen