PDA

View Full Version : Dean Gitaar



Sjoerd
4 maart 2006, 19:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar naast m'n les Paul.

Hij moet niet zo erg duur en ik kwan uit op de Dean Michael

Schenker Standard (zie plaatje).

Weet iemand of dit een beetje goede gitaar is??

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/dean-schenker_v79_350_fffef1_75.jpg

Bedankt,

Sjoerd

gerrekat
4 maart 2006, 19:52
Prima gitaar, de custom is beter die heeft USA custom PU's!

Sjoerd
4 maart 2006, 19:54
ok dankje..

heeft er ook iemand mischien een audio sample van deze gitaar??

Bedankt.

gerrekat
4 maart 2006, 20:02
Nee dat lijkt me ook niet echt relevant daar het ook nogal veel invloed heeft op welke amp je speelt. een Schenker standard over een Peavey Bandit klinkt nogal wat anders dan over een Bogner XTC.

Ik heb een hoop DEANs en het zijn echt goede gitaren, de recentere KOreaanse en vooral de Chinese gitaren die DEAN in het goedkopere segment maakt zijn sprongen vooruitgegaan in kwaliteit. Ik durf te zeggen dat ed Chinese gitaren de Koreanen al een poepie laten ruiken!

Sjoerd
4 maart 2006, 20:05
ok hartstikke bedankt,

mischien enig idee hoe die klinkt op een Roland cube 15??

Sjoerd

gerrekat
4 maart 2006, 20:08
Vast wel ok, maar natuurlijk beter op een grote dikke vette buizenbak. Maar naar wat ik gehoord heb klinken die kleine Roland kubusjes ook niet verkeerd! maar serieus zou eens kijken op de schenker custom binne je budget valt die is echt nog een stukkie beter dan de standaard...

Sjoerd
5 maart 2006, 21:49
Ok,

iemand anders nog??

Kevin-D
5 maart 2006, 21:56
Ik sluit me aan bij Gerrekat. Probeer voor de Custom te gaan als dat eventueel mogelijk is.
(maarjah dan kan je ook wel gaan van: meteen maar een Flextone of anders een Cube 60 ipv die Cube 15...)

Nickname
5 maart 2006, 22:11
Dean is naar mijn ervaring top :)

sjoerd5
7 juli 2006, 08:43
als je goedkoop wil zijn moet je een dean evo xm nemen
en anders een dean hardtail

ijzerbroot1
7 juli 2006, 08:47
Dean is gewoon goed, mijn ML gaat over een 100 watt plexi gnagnagna. Wapperende broekspijpen en dergelijke. Ik heb zelf een cube 15 staan te verstoffen en ook daarover klinkt de Dean goed.

Sicky61
7 juli 2006, 15:08
Ik heb een dean '79 series flying V en die is OK.
Zal die schenker V ook wel zijn dan.

P.S. houdt er wel rekening me dat je andere elementen moet aanschaffen want die er standaard inzitten zijn bagger('79 series dan)