PDA

View Full Version : Marshall DSL-401 beetje stevig?



Helter Skelter
4 maart 2006, 18:59
mannen,

ik ben van plan een klein en handelbaar buizenbakkie met een goede 'onboard' overdrive aan te schaffen om thuis en in het oefenhok te gaan gebruiken en mijn keuze is (bijna) gevallen op de Marshall DSL-401 combo.Ik heb het ding al uitgebreid getest en de geluidskwaliteit is meer dan ok, ik maak me alleen zorgen over de betrouwbaarheid van de combo, op HC komt de 401 er qua 'reliability' er namelijk nogal bekaaid af. Heeft iemand hier de DSL-401 (of gehad) en heb je griezelverhalen of is het allemaal wat overdreven?

Ritch
4 maart 2006, 19:57
Als je een DSL kunt aanschaffen kun je naar mijn vermoeden ook een Koch overwegen...

Ritch
4 maart 2006, 20:13
Qua financiën bedoel ik, he :)

Albert
5 maart 2006, 06:44
Heb er zelf een gehad (een dsl-401 dan) maar heb er geen goede ervaringen mee. Mijn exemplaar werd erg heet (bias was in orde --> ontwerpfout?) en dat was niet zo goed voor alle componenten....... Af en toe dus wat piepjes kraakjes en vervormde geluiden (niet-gewenst). Plus vaker buizen vervangen.
Misschien dat de nieuwere series beter zijn. Ik zou voor een andere amp gaan.

BartL
5 maart 2006, 10:25
Mijn bevindingen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=37255

soup
5 maart 2006, 12:41
Mijn bevindingen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=37255
Sorry - niets gevonden. Probeer het nogmaals met andere termen.


:)

BartL
5 maart 2006, 12:45
vreemd

Gebruik de zoekfunctie:
Naam: BartL
Term: dsl401
Forum: Moderne versterkers...

gitarist17
5 maart 2006, 13:46
ik heb hem overwogen en toen was er al het advies van de verkoper dat hij erg heet kon worden...


bovendien klinkt hij, in mijn oren, een stuk minder dan de hot rod deluxe van fender... zelfde soort amp en zelfde prijsklasse

groeten erice

wytz
5 maart 2006, 15:43
ik heb hem overwogen en toen was er al het advies van de verkoper dat hij erg heet kon worden...


bovendien klinkt hij, in mijn oren, een stuk minder dan de hot rod deluxe van fender... zelfde soort amp en zelfde prijsklasse

groeten erice

dat is wel een beetje appels met peren vergelijken....
de sound die hij zoekt haal je waarschijnlijk gewoon niet uit een hot rod deluxe...

gitarist17
5 maart 2006, 19:08
weet ik...
was ook niet de bedoeling om hem over te halen ofzo, meer om mijn ervaringen weer te geven waarom het voor mij niet de marshall is geworden;

redenen;

De toon i.v.m de fender
maar zeker ook de niet al te goede recensies over de betrouwbaarheid

groeten erice

Helter Skelter
6 maart 2006, 13:06
bedankt voor de reacties zover!

ik heb mede dankzij deze input toch maar afgezien van de 401 en ga maar 'ns even rondkijken wat er nog meer te koop is. De Koch Twintone heb ik gehad, een mooie amp maar ik zoek eigenlijk iets meer 'vintage'. Ik heb inmiddels geboden op een Rivera R-55 dus maar even afwachten of dat wat wordt. Ik gebruik voor oefenhok/thuis trouwens al jaren een Fender Hotrod maar die is nu echt aan vervanging toe, de Hotrod gebruikte ik altijd in combinatie met een paar scheurtrapdozen maar daar wil ik nu vanaf, een goede overdrive is dus een pre.

Iemand trouwens ervaring met een Mesa Caliber 50+? :)

Mitch
6 maart 2006, 19:20
Waar staat die R55 te koop ? EN belangrijker: is dat een forumhoer ???? (Ex-moi, ex-BartL....) :p

SimonS
6 maart 2006, 19:29
Iemand trouwens ervaring met een Mesa Caliber 50+? :)

ik.

mijnes is trouwens nu kapot...

wat wil je ervan weten?

Dick Wolkendeck
6 maart 2006, 20:43
Iemand trouwens ervaring met een Mesa Caliber 50+? :)

Ik ook. Ik had een top. Erg mooi geluid, heel erg rock, geen metal in eerste instantie. Met de EQ in "V" (mid dip) en een Ibanez tubescreamer pedaal was het wel weer metal genoeg.

Clean was mooi, maar niet al te sprankelend. Heeft waarschijnlijk te maken met de instellingen van de toonregeling (clean en lead hadden één set toonknoppen), die ik vooral op de lead instelde en de clean liet inleveren.

De (grafische) EQ is schakelbaar, bijvoorbeeld alleen op het lead kanaal. Erg handig.

Ik denk dat hij nog beter geklonken gehad als ik er betere speakers onder had gezet dan de standaard marshall 2 x 12 (celestion 75 Watt, geen greenbacks).

Vermogen zo'n 60 Watt, is heel fijn, kan je hem tenminste aanzetten en laten werken.

Ik heb hem ingeruild voor een 5150 kast, want ik heb ook nog een 5150 top. Tja, keuzes...

Ritch
6 maart 2006, 23:12
De Koch Twintone heb ik gehad, een mooie amp maar ik zoek eigenlijk iets meer 'vintage'.

Classictone!!! :D

BartL
6 maart 2006, 23:20
Waar staat die R55 te koop ? EN belangrijker: is dat een forumhoer ???? (Ex-moi, ex-BartL....) :p
De Ex-BartL R55 staat als het goed is nog in België bij Jan (Baby Evil) :)

Mitch
6 maart 2006, 23:48
Origineel gepost door Helter Skelter
De Koch Twintone heb ik gehad, een mooie amp maar ik zoek eigenlijk iets meer 'vintage'.

Classictone!!! :D

Nee, Rivera, dat zou je moeten weten
8-)

@BartL: fijn te horen dat -ie nog steeds een goed huisje heeft !

Helter Skelter
7 maart 2006, 00:20
Waar staat die R55 te koop ? EN belangrijker: is dat een forumhoer ???? (Ex-moi, ex-BartL....) :p

Dit (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/21120263.html?return=eJwlytsKgzAMgOF3EfTSrh5QKjLci 0jcyiw90sbpHHv3tewm%2F5cQYJR9BLsMgdG%2BYdni7R74sCI 6Roi0jptSg5foFACG0iiit1NwOXMzCxPQb5ob5IY8BQL4dF4gv LgPyL2MIfeuacsVtboeaqTFI4xyz%2BvJi%2FgEeX1DGzcaoeK YuqpPrBKbNhEjT%2BESj8jU9782iIiqcCPNhu8PIm5CMQ%3D%3 D&df=1#photo) is 'm, uit Melissant dus nog lekker dichtbij ook! :)

Helter Skelter
7 maart 2006, 01:40
ik.

mijnes is trouwens nu kapot...

wat wil je ervan weten?

dit eigenlijk:


Ik ook. Ik had een top. Erg mooi geluid, heel erg rock, geen metal in eerste instantie. Met de EQ in "V" (mid dip) en een Ibanez tubescreamer pedaal was het wel weer metal genoeg.

Clean was mooi, maar niet al te sprankelend. Heeft waarschijnlijk te maken met de instellingen van de toonregeling (clean en lead hadden één set toonknoppen), die ik vooral op de lead instelde en de clean liet inleveren.

De (grafische) EQ is schakelbaar, bijvoorbeeld alleen op het lead kanaal. Erg handig.

Ik denk dat hij nog beter geklonken gehad als ik er betere speakers onder had gezet dan de standaard marshall 2 x 12 (celestion 75 Watt, geen greenbacks).

Vermogen zo'n 60 Watt, is heel fijn, kan je hem tenminste aanzetten en laten werken.

Ik heb hem ingeruild voor een 5150 kast, want ik heb ook nog een 5150 top. Tja, keuzes...

SimonS
7 maart 2006, 10:06
hehe, tja daar kan ik weinig aan toevoegen. Alleen heb ik andere ervaringen met de rhythm/lead gedeelde toonregeling. Ik heb wel een erg lekkere rhythm/clean (warm, vol, afhankelijk van gitaar ook genoeg hoog. ik speelde op es-335 achtige. met een strat was ´t ook lekker helder). de lead is dan ook lekker vol. dit alles betekent wel dat je veel moet kloten met instellen. Die irritante toonregeling van Mesa... Btw, ik vind de G-EQ zeker een must! zoals DickW zegt, hiermee kun je het geluid enorm varieren tot wat zwaardere geluiden. succes met je keuze!

Squier4ever
7 maart 2006, 10:57
Classictone!!! :D

Die klinkt IMO wel errug lekker hoor

Helter Skelter
7 maart 2006, 12:36
Dit (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/21120263.html?return=eJwlytsKgzAMgOF3EfTSrh5QKjLci 0jcyiw90sbpHHv3tewm%2F5cQYJR9BLsMgdG%2BYdni7R74sCI 6Roi0jptSg5foFACG0iiit1NwOXMzCxPQb5ob5IY8BQL4dF4gv LgPyL2MIfeuacsVtboeaqTFI4xyz%2BvJi%2FgEeX1DGzcaoeK YuqpPrBKbNhEjT%2BESj8jU9782iIiqcCPNhu8PIm5CMQ%3D%3 D&df=1#photo) is 'm, uit Melissant dus nog lekker dichtbij ook! :)

de advertentie is inmiddels verwijderd, dus die Rivera gaat ook niet door :satisfie: