PDA

View Full Version : PEAVEY triple X ervaringen



EpiCenturiesAWAy
4 maart 2006, 18:40
Hallo!
Een peavey triple X is dit iets ?
Ik speel 'metal' à la as i lay dying!
Ik heb ook gehoord dat de www.myspace.com/sparkleofhope
CD (soundclips op de site!) ermee zijn opgenomen en dat klinkt beestig goed vind ik!
Iemand nog ervaringen ? (positieve EN negatieve!)


dankje!

AART
4 maart 2006, 18:42
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=147856

de bovenste, apathy, is volledig triple X.

Rest is Mark IV btw.


Ik heb helaas nog geen Triple X kunnen uitproberen, maar het lijkt me een erg goede amp.

EpiCenturiesAWAy
4 maart 2006, 18:49
Dat klinkt zeer lekker!
Maarja in de studio kan je ermee doen wat je wilt natuurlijk...

AART
4 maart 2006, 18:50
de clipjes van de Mark IV klinken heel erg natuurlijk van hoe zo'n ding klinkt, en ik denk niet dat dat triple x clipje heel erg anders opgenomen is.

Ik hbe ook een 5150 gehad zoals je weet en die klonk ook heel erg vet, de Triple X moet iets rectifier achtiger zijn.

EpiCenturiesAWAy
4 maart 2006, 18:54
Een soort 'poor man's' rectifier dus..
Klinkt wel zeer lekker die soundclips!
Iemand nog ZELF ervaringen ?

Iceman
4 maart 2006, 19:00
De laatste Exodus is 100 % met een Triple X opgenomen.

gerrekat
4 maart 2006, 20:16
Hele goeie amp, ik heb zeer veel plezier aan de mijne gehad, ik vond hem beter dan mijn Diual Recto die ik dus in die tijd weggedaan heb. PEAVEY's zijn superamps!

EpiCenturiesAWAy
4 maart 2006, 21:25
Geen positieve ervaringen mee.
Zwak clean en erg irritante high gain, met weinig definitie.
Eerder "a beggar man's recto" dan "a poor man's recto" als je het mij vraagt.

Dit is wat ik op een ander forum te horen kreeg!
Hier is iedereen blijkbaar positief?

Magic Bean
5 maart 2006, 01:17
Ik heb hem in de muziekwinkel uitgeprobeerd op een Mesa standard 4x12. Kon hem natuurlijk niet zo hard draaien. Een prima clean kanaal, mooie crunch, maar het leadkanaal vond ik een beetje gruizelig. Kan natuurlijk komen omdat ik hem niet goed kon opendraaien... Ik denk dat er zeker een dikke sound uit te halen is, maar dan moet het wel je ding zijn natuurlijk...

gerrekat
5 maart 2006, 07:43
Geen positieve ervaringen mee.
Zwak clean en erg irritante high gain, met weinig definitie.
Eerder "a beggar man's recto" dan "a poor man's recto" als je het mij vraagt.

Dit is wat ik op een ander forum te horen kreeg!
Hier is iedereen blijkbaar positief?


Het zijn hele goeie amps, ik had wel de stock 6L6 vervangen door EL34's en alles opnieuw ingeregeld. De clean is een hele verbetering op de 5150 en zeker beter dan de recto clean. De high gain zit in het recto straatje maar strakker. Hij heeft wel een beetje last van gecomprimeerd top end maar ja dat hebben recto's ook.

Ik heb er 2,5jaar een gehad en kan er niets dan goeds over zeggen.

EpiCenturiesAWAy
5 maart 2006, 12:18
Heeft er iemand misschien nog soundclips ?
Zonder band liefst..

gerrekat
6 maart 2006, 12:30
Ooit wel eens gemaakt maar dei heb ik echt niet meer.

Snaar
18 maart 2006, 16:35
Ik heb geen soundclips voor je, maar wel enorm goede ervaringen.

Ik had eerst echt in mijn hoofd om een Mesa/Boogie Rectifier te kopen.
Ik heb er toen een dagje voor uitgetrokken om bij Musik Produktiv hun verschillende tops te proberen. Ik heb zo'n beetje alles wat daar stond -en voor mij in aanmerking kwam- serieus geprobeerd, dus de Rectifier, Powerball, 5150, Mode Four, Framus e.d. zijn allemaal de revue gepasseerd.
Wat me erg opviel toen ik de Triple XXX (dat zijn dus 9 X'en) uitprobeerde, was dat ik 'm veel 'harmonischer' vond dan de Rectifier. Die sound sprak me meer aan dan het iets 'gruizige' geluid van de Mesa. Aan het eind van de dag was ik er echter nog niet helemaal over uit, al had de Peavey wel veel indruk op me gemaakt.

Ik ben toen nog eens voor de tweede keer naar Musik Produktiv geweest en weer al die tops uitgeprobeerd. Ik heb ze trouwens allemaal steeds met m'n Westone X-390 en met een Gibson Les Paul geprobeerd. Uiteindelijk kwam de triple xxx toch als mijn favoriet uit de bus. Dat was vorig jaar en ik heb 'm toen gekocht en er inmiddels al veel plezier aan beleefd.

Het enige probleempje is nu dat de effects/bypass knop op m'n footswitch niet werkt (lichtje kapot). 't Is trouwens wel aan te raden als je prijzen gaat vergelijken dat je kijkt of de footswitch er bij zit. Die schijnt los nogal duur te zijn.

Dus hoewel ik eerst van plan was om een Rectifier te kopen, bleek de Triple XXX veel beter bij me te passen, vooral door dat heerlijke harmonieuze geluid. En dat 'ie de helft goedkoper is, was een leuke bijkomstigheid.

gerrekat
19 maart 2006, 11:00
Ik heb hem destijds naast mijn dual recto gekocht, de recto is toen echt de deur uitgagaan omdat de Peavey gewoon vetter klonk. Later is de pevaey weer vervangen, maar da's een ander verhaal, kan echt niets slechts zeggen over dat ding.

Predator
21 maart 2006, 14:25
Hallo!
Een peavey triple X is dit iets ?
Ik speel 'metal' à la as i lay dying!
Ik heb ook gehoord dat de www.myspace.com/sparkleofhope
CD (soundclips op de site!) ermee zijn opgenomen en dat klinkt beestig goed vind ik!
Iemand nog ervaringen ? (positieve EN negatieve!)


dankje!De keus van de meester: Satriani. Nadat hij de XXX bespeeld had besloot hij Peavey maar eens te bellen over een signature model.

Zijn JSX is gebaseerd op de XXX! De JSX is een tik veelzijdiger dan de XXX dus in dat opzicht zou ik voor de JSX gaan. De mid-range schijnt zodanig groot te zijn dat je er elke tone uit kunt halen die een rock-gitarist zoekt in een amp. Heb em zelf bespeeld en ik werd helemaal GEK! 3 Te gekke kanalen!

Maar de XXX is zeker niet verkeerd qua geluid. Het schijnt dat die amp de 5150 links laat liggen, dit weet ik zelf niet zeker. De 5150 is erg goed en veel metalbands maken daar ook gebruik van.

Als ik jou was zou ik em gewoon ff proberen!!! Misschien is de 5150 wel een optie voor je, let wel: deze is niet nieuw te koop. Maar niet voor niets gebruiken zo ongelooflijk veel mensen die amp liever dan de XXX denk ik.

Geen ervaringen te delen dus, maar wel wat adviezen. ;)

Swan
21 maart 2006, 15:02
Als ik jou was zou ik em gewoon ff proberen!!! Misschien is de 5150 wel een optie voor je, let wel: deze is niet nieuw te koop.

hij heet 6505 tegenwoordig, wel nieuw te koop dus.

Predator
21 maart 2006, 15:38
Owjah, d'oh!

Jij hebt de combo-versie toch? ...

Orpheo
21 maart 2006, 16:10
ik weet uit extreeem betrouwbare bron dat de t.s. voor een mark4 gaat....

WICKED
21 maart 2006, 16:31
hmm toen ik er op speelde klonk ie echt niet zo! Klonk erg van halen achtig (vond ik dan), en ik kon er geen lekkere shred tone uit halen, maar misschien is hij daar wel niet voor:p

EpiCenturiesAWAy
21 maart 2006, 17:51
@ Orph: zo is dat ^^

Orpheo
21 maart 2006, 17:56
@ Orph: zo is dat ^^

kheb net fftjes pennywise geprobeerd te spelen op dat ding :P ik krijg er geen lekkere pennywisetone uit, maar aart weer wel, met dezelfde amp!! echt nuts (wellicht is pennywise+les paul ook niet echt top :P )

maar alle gekheid op n stokje: mark4 is ideaal voor wat jij wil;)

AART
21 maart 2006, 18:37
kheb net fftjes pennywise geprobeerd te spelen op dat ding :P ik krijg er geen lekkere pennywisetone uit, maar aart weer wel, met dezelfde amp!! echt nuts (wellicht is pennywise+les paul ook niet echt top :P )

maar alle gekheid op n stokje: mark4 is ideaal voor wat jij wil;)



Hmm, dan doe je wel redelijk wat verkeerd, aangezien 7 van de 10 PW platen met een Mark IV zijn opgenomen :soul:


@ Epicent.: Ik heb factuur gescant voor je(vandaag helaas pas camera terug).
Ik stuur hem morgen op naar Orpheo.

EpiCenturiesAWAy
21 maart 2006, 19:11
Merci hé gasten!

EpiCenturiesAWAy
21 maart 2006, 19:11
kheb net fftjes pennywise geprobeerd te spelen op dat ding :P ik krijg er geen lekkere pennywisetone uit, maar aart weer wel, met dezelfde amp!! echt nuts (wellicht is pennywise+les paul ook niet echt top :P )

maar alle gekheid op n stokje: mark4 is ideaal voor wat jij wil;)

Ik speel ook niet echt pennywise ;p

Orpheo
21 maart 2006, 20:12
@ epicentaway:

i know, i know.

@ Aart: ik doe zeker iets verkeerd :D want jij met je ibanez kreeg t op PRECIES dezelfde amp zonder problemen voor elkaar, en ik met mijn les paul niet :P en dezelfde settings, ghehe. (beetje tweaken, en ik kom er wel, daar niet van, maar toch ghehe).