PDA

View Full Version : Gibson Invader GA 30 RVT - Wie kent em, is het wat?



paulusdeBKB
4 maart 2006, 17:28
Hoi,

Ik stond vanmiddag op het punt om een klein oefencombootje te kopen (Vox of Roland Cube) in de plaatselijke muziekwinkel, toen ik me ineens bedacht dat ik thuis nog een versterker heb staan die ik al een paar jaar niet meer gebruik. Het gaat om een oude Gibson Invader GA 30 RVT. Uiteraard buizen, met reverb en tremolo. Probleem met dit ding is dat hij nogal levenloos klinkt. Waarschijnlijk zijn de lampen aan vervanging toe maar misschien is er nog wel meer mis mee... Het is sowieso een beetje een raar ding. Hij heeft 1x10" en 1x12" luidspreker (respectievelijk van Gibson en Jensen. Of die Jensen origineel is waag ik te betwijfelen, de maten zijn wel origineel).

Kent iemand dit ding en kunnen jullie me iemand aanbevelen die deze amp eens kan nakijken en zonodig een flinke afstofbeurt kan geven? En heel belangrijk: is het het waard, klanktechnisch? Ik woon in Amsterdam, een soldeerguru in de buurt zou wel handig zijn.

Ik heb hier geen digitale camera maar ik zal proberen er eentje te lenen, dan knal ik een paar fotootjes online.

Wizz
4 maart 2006, 19:12
Zou ik effe mee naar Foppe van muziekhandel Dijkman gaan. Foppe heeft van mijn afgeragde Twin Reverb, die ik na een rookwolk tijdens een optredn al bijna had weggegooid, zo'n beetje m'n mooiste versterker gemaakt. Zelfs de microfonie van de buizen werd aangewend voor het geluid.
Bij mijn weten werkt hij op vrijdag. Niet zo maar naar Dijkman brengen, even met the man zelf praten over wat je wil, wat je verwacht, wat je hoopt, en natuurlijk wat het mag kosten. Ook beregoed is Ernst Fliek, maar die zit in Schagen.
Het is een mooie versterker, bij mijn weten nog door de Eagles gebruikt.
Succes !

:cooler: Wizz :cooler:

Mr.Jay
4 maart 2006, 19:22
Ik woon in Amsterdam, een soldeerguru in de buurt zou wel handig zijn.


www.verelec.com
zit ook vlak bij jou voor reparaties e.d.

JaY

paulusdeBKB
5 maart 2006, 13:01
Hee Jongens, bedankt!

Wat stom dat ik zelf niet aan Foppe heb gedacht. Ik heb het er zelfs een tijdje terug met hem nog over gehad...

Nog even over die versterker: weten jullie of hij klankmatig ergens op lijkt? Veel oude versterkers zijn op de een of andere manier afgeleid van Fender-modellen. Was dat bij Gibson ook het geval? Als je geen zin hebt om uitvoerige verhalen te posten dan ben ik ook al blij met een linkje hoor. :)