PDA

View Full Version : POD xt To poweramp



tijs12
4 maart 2006, 16:45
Wat voor soort klank krijg ik als ik bv een jb system pa versterker van pakweg 2*250 watt door 1 of 2 4*12 gitaarboxen stuur?

kan ik hier mooie cleans uit krijgen , maar ook heftige metal rifs?

Jerre
4 maart 2006, 17:09
EDIT: ik volg ni :dontgeti:

Fumi SG
4 maart 2006, 17:27
Jerre snapt volgens mij het hele principe niet.

Jah, als je een Pod XT door de PA stuurt gaat het zeker vet klinken. Zowel clean als overstuurd. Daar is het ding voor gemaakt!! Ik zou het alleen wel bij PA houden en er geen gitaarspeakers aanhangen. Gewoon direct over de PA en evt. een floormonitor voor jezelf.;)

Albert
4 maart 2006, 19:00
Kan prima, heb zelf zowel een podxt als podxt pro via een pa-amp naar een cab gestuurd. Geeft prima resultaten. Hou alleen rekening met het wattage wat je cab maximaal kan verdragen. Eventueel kun je iets meer wattage voor je amp nemen, maar niet te veel. Bijvoorbeeld 100w CAB kun je rustig een 150W amp voor nemen. Zorg alleen wel dat je je eindtrap niet laat oversturen: geluid moet geheel uit je modelling apparaat komen.
Denk dat je hier prima resultaten mee kunt halen, hard en zuiver.

harrie-beton
4 maart 2006, 19:06
als je weet wat een podxt precies doet dan snap je hoop ik dat een podxt is ontworpen in direct in een PA, monitor of andere neutrale versterker te stoppen.

Als je podxt weer uitversterkt met gitaarspeakers dan gaat het principe "modeling" verloren. Gitaarspeakers zijn niet neutraal, draai maar eens een cd over een gitaarversterkers.

Verder is het een vrij land, ik heb wel eens een podxt versterkt met 100 watt buizen en 4 keer T75 12 inch speakers van Celestion. Gedurft he?
En dat klinkt nergens naar maar het kan wel.

tijs12
4 maart 2006, 19:24
Dus als ik dan iet wat zwaardere Pa boxen neem , wat toch goedkoper is als gitaarboxen denk ik dan heb ik nog steeds een vol hard en stevig geluid? ok dat ga ik vast proberen ,

duckman
4 maart 2006, 21:03
als je weet wat een podxt precies doet dan snap je hoop ik dat een podxt is ontworpen in direct in een PA, monitor of andere neutrale versterker te stoppen.

Als je podxt weer uitversterkt met gitaarspeakers dan gaat het principe "modeling" verloren. Gitaarspeakers zijn niet neutraal, draai maar eens een cd over een gitaarversterkers.

Verder is het een vrij land, ik heb wel eens een podxt versterkt met 100 watt buizen en 4 keer T75 12 inch speakers van Celestion. Gedurft he?
En dat klinkt nergens naar maar het kan wel.


ok maar als ik de PODXT alleen als preamp gebruik een lineare poweramp en bijv een marshall 1960 met V30.
Ik heb een amp geluid MET speaker simulatie (V30) en dat klinkt te gek via monitors, dan hang ik hem aan die poweramp en die kast, speakersim uit, dan moet ik toch hetzelfde krijgen, of in iedergeval bij benadering???

harrie-beton
4 maart 2006, 21:26
marshall 1960 met V30.
Ik heb een amp geluid MET speaker simulatie (V30) en dat klinkt te gek via monitors, dan hang ik hem aan die poweramp en die kast, speakersim uit, dan moet ik toch hetzelfde krijgen, of in iedergeval bij benadering???



Je vat het principe van modeling goed samen. Je krijgt hezelfde of in iedergeval bij benadering..

Ik vind wel dat je podxt (alle modeling) pas ten volle vermogen benut als je gitaarversterkers links laat liggen. Als je echt wilt blazen met gitaarversterkers dan moet je gewoon een goede gitaarversterker kopen. Dan heb je 1 goed geluid. Met de podxt heb je de simulatie van meer dan 32 versterkers, met redelijke resulaten.

Fvddungen
4 maart 2006, 21:31
Ik heb me altijd wel afgevraagd: waar komt het verschil in sound vandaan tussen een cabinet en gewone pa-speakers? Sterker nog: Waarom kleurt een cabinet wel je sound en pa-speakers (praktisch) niet? Het zijn toch immers gewoon speakers in een kast?

Einzeln
4 maart 2006, 22:11
Ik heb me altijd wel afgevraagd: waar komt het verschil in sound vandaan tussen een cabinet en gewone pa-speakers? Sterker nog: Waarom kleurt een cabinet wel je sound en pa-speakers (praktisch) niet? Het zijn toch immers gewoon speakers in een kast?

Het zijn andere speakers. PA speakers zijn gemaakt om zo recht mogleijk weer te geven wat de bron bedoeld. Ze kunnen geen vervorming aan. Gitaar speakers kunnen dat wel.