PDA

View Full Version : switch tussen kanalen?



krist
4 maart 2006, 12:32
Hoi,

ik heb een vraagje: ik heb een mooie oude Fender Twin Reverb. Bij deze versterker kun je niet schakelen tussen de beide kanalen, wat op zich best jammer is. Nou vroeg ik me af of dit niet is op te lossen met een switch. Weet iemand wat ik bedoel, hoe dit heet en weet iemand misschien ook goede voorbeelden?

Ik zit er ook aan te denken om er een versterker bij te kopen. Deze zou dan toch doorgelust kunnen worden naar mijn Twin Reverb? En dan zou je met diezelfde soort switch toch moeten kunnen schakelen tussen de beide versterkers?

Alvast bedankt.

ieme
4 maart 2006, 14:34
Hoi,

ik heb een vraagje: ik heb een mooie oude Fender Twin Reverb. Bij deze versterker kun je niet schakelen tussen de beide kanalen, wat op zich best jammer is. Nou vroeg ik me af of dit niet is op te lossen met een switch. Weet iemand wat ik bedoel, hoe dit heet en weet iemand misschien ook goede voorbeelden?

Ik zit er ook aan te denken om er een versterker bij te kopen. Deze zou dan toch doorgelust kunnen worden naar mijn Twin Reverb? En dan zou je met diezelfde soort switch toch moeten kunnen schakelen tussen de beide versterkers?

Alvast bedankt.


Heeft die twin 2 ingangen? voor elk kanaal 1? in dat geval zou je een AB switch kunnen gebruiken zoals de little lehle (75 euro) en dan je gitaarsignaal naar de ene of de andere ingang sturen...

krist
4 maart 2006, 14:49
ja die Twin Reverb heeft twee ingangen. Zo'n A B Switch zou dan wel een goede oplossing zijn, maar wat als ik nog een versterker erop aan wil sluiten? Moet ik dan nog zo'n switch hebben als ik wil schakelen tussen de versterkers?

ieme
4 maart 2006, 14:55
ja die Twin Reverb heeft twee ingangen. Zo'n A B Switch zou dan wel een goede oplossing zijn, maar wat als ik nog een versterker erop aan wil sluiten? Moet ik dan nog zo'n switch hebben als ik wil schakelen tussen de versterkers?

wil je dan tussen of die ene amp, of de 2 kanalen van de twin kiezen?
dan zou ik de lehle ABC doen, dan A naar ingang 1 van de twin, B naar ingang 2 van de twin, en C naar de ingang van de andere versterker!

ikzelf gebruik de little lehle voor t schakelen tussen 2 versterkers

Speeddemon
4 maart 2006, 17:13
Als je tussen 2 inputs van dezelfde versterker wilt kiezen, ben je veel goedkoper uit met een passieve A/B Box.

Zo'n Lehle is overkill, omdat ie transformer-geisoleerde outputs heeft, wat alleen nodig is, indien je tussen 2 verschillende versterkers wilt switchen, waarbij anders aardlussen o.i.d. kunnen optreden.

Aangezien de SPAM politie steeds vaker in m'n nek hijgt, zal ik maar niet vertellen hoe duur/goedkoop zo'n A/B Box bij mij is. :chicken:
(en A/B/C boxjes bouw ik ook)

EDIT: schaam, schaam. :chicken:

Fumi SG
4 maart 2006, 17:29
Je krijg niet de SPAM-politie over je heen, wel de Spellingsbrigade. '.. hoe duur/goedkoop... bij mij kost' Schaamt u!:sneaky:

Speeddemon
4 maart 2006, 17:37
al gefixt. :hippie:

schizo910
4 maart 2006, 17:45
ik vind spam in sommige gevallen helemaal niet erg. Als het betekend dat er iemand mee wordt geholpen of wijzer van wordt vind ik het best. Speedy heeft mij met z'n posts behoorlijk veel bijgebracht... Ik weet niets van electronica etc en ben ook niet iemand die een levenlang op zoek is naar een tone. Ik zeg wat ik ongeveer wil en plug en play. Speeddemon z'n posts, en die van nog enkele techneuten hier, hebben er wel voor gezorgd dat ik me beter kan verwoorden.

Speeddemon
4 maart 2006, 18:38
ik vind spam in sommige gevallen helemaal niet erg. Als het betekend dat er iemand mee wordt geholpen of wijzer van wordt vind ik het best. .
Dat vind ik dus ook.
Dus toen Sep een clean boost met evt. EQ-mogelijkheden zocht, ter vervanging van z'n vintage Ibanez EQ, dan vind ik dat ik hem best mag wijzen op mijn FA-1 clones.

Als iemand net daarmee geholpen is, moet de persoon die ze bouwt, maar z'n bek houden vanwege politiek correct gedrag?

Het stikt hier van de terugkerende trolls, wiens posts voor nog geen 10% zinnig zijn, en die worden wel gedoogd. (ja, het wegblijven van een GOEIE IP-ban zie ik als gedogen, want ze kunnen gewoon via een nieuwe hotmail account en nieuwe nick terugkomen).
Dan mogen de teugels in andere gevallen ook wel wat gevierd worden. :confused:

krist
5 maart 2006, 14:36
bedankt voor de reacties! Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen, maar neem de tips zeker mee.

Basseytje
5 maart 2006, 15:36
ik heb laatst een AB boxje gemaakt zie dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=68747&page=3&pp=10

ik heb toen voor 16 euro een ab boxje kunnen maken. goede kwaliteit, geluidoze naad als je schakeld allleen de behuizing zou je ff zelf moeten bedenken.

krist
6 maart 2006, 16:21
ziet er erg goed uit zeg! Zelfs het design is netjes, maar misschien ben ik wel niet zo kritisch. Zolang ie maar stevig op de vloer ligt, en niet zoals mijn double Muff over de hele vloer vliegt wanneer ik hem intrap.

Maarreh, maak je die dingen nog steeds? Ik ben wel geinteresseerd namelijk...

Basseytje
7 maart 2006, 21:53
ik heb gewoon 3 mono female jacks emt isolatie gekocht zoals je kan zien op mijn fotos en een DPDT footswitch en als je naar het elektrisch schema kijkt is er niet veel moeilijks aan de behuizing zou je zelf nog van een boekjes trommel kunnen maken dat moet je zelf ff uitzoeken. maar suc6 ermee