PDA

View Full Version : wat voor versterker is dit



emiel
4 maart 2006, 10:39
http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=2PLZVI8O9S9XN2Z5KEBSSXGYWV
hoe krijg ik z'n geluid, vind dit echt geweldig klinken, lukt dit ook met een tweed bassman ?

emiel
4 maart 2006, 10:49
kom op jay, volg je al een tijdje, ik wacht op een antwoord

matto
4 maart 2006, 10:49
Lijkt me wel mogelijk, goeie Strat en een echotje er bij en een Hammond organist in de band is natuurlijk ook niet te versmaden.:p

waayer
4 maart 2006, 11:12
kom op jay, volg je al een tijdje, ik wacht op een antwoord
En dat 10 minuten na je eerste post.

Mr.Jay
4 maart 2006, 14:12
kom op jay, volg je al een tijdje, ik wacht op een antwoord

Hier ben ik ! ( heb ook wel es wat andere te dingen doen......)
Het klinkt mij als een AB763 circuit met het typische milde glazige tophoog.
Dus SuperReverb of aanverwante.
Maar met een goeie ( en hier leg ik de nadruk op omdat ik een R.I. Bassman dat niet vind ) 5F6Bassmancircuit kun je ook wel in die buurt komen met een bepaalde afstelling.

JaY

Mischa den Haring
4 maart 2006, 16:31
Imho denk ik ook meteen aan een Super Reverb of een Twin Reverb (met master?) als ik dit zo hoor. Een (oude) bassman lijkt me iets minder waarschijnijk, die dingen hebben veel laag en dat hoor ik hier niet echt in terug maar het zou kunnen.
Onmiskenbaar een strat in ieder geval (middelste pickup?).
Echo hoor ik niet echt, wel een galmpje (room?) dat waarschijnlijk later is toegevoegd in de mix.
Wie is het?

emiel
4 maart 2006, 17:57
Hier ben ik ! ( heb ook wel es wat andere te dingen doen......)
Het klinkt mij als een AB763 circuit met het tyische milde glazige tophoog.
Dus SuperReverb of aanverwante.
Maar met een goeie ( en hier leg ik de nadruk op omdat ik een R.I. Bassman datniet vind ) 5F6Bassmancircuit kun je ook wel in die buurt komen met een bepaalde afstelling.

JaY
dus een deluxe reverb voldoet ook ? of verschillen 6v6 te veel met 6l6

emiel
4 maart 2006, 17:59
Imho denk ik ook meteen aan een Super Reverb of een Twin Reverb (met master?) als ik dit zo hoor. Een (oude) bassman lijkt me iets minder waarschijnijk, die dingen hebben veel laag en dat hoor ik hier niet echt in terug maar het zou kunnen.
Onmiskenbaar een strat in ieder geval (middelste pickup?).
Echo hoor ik niet echt, wel een galmpje (room?) dat waarschijnlijk later is toegevoegd in de mix.
Wie is het?
Tinsley Ellis uit de Alligator stal

http://www.alligator.com/

Mr.Jay
4 maart 2006, 19:29
dus een deluxe reverb voldoet ook ? of verschillen 6v6 te veel met 6l6

Met een DR zou het ook moeten lukken, grotendeels hetzelfde circuit dan 'n SuperRev. e.d.
6V6 verschilt natuurlijk maar toch krijg je dit er wel uit voor een opname dan. LIVE is het weer een geheel ander verhaal.
Je hoort wel heel erg het mooie glazige van de Strat vind ik, dat vereist een goeie kwaliteit Strat + amp.

JaY

Mr.Jay
4 maart 2006, 19:34
Een (oude) bassman lijkt me iets minder waarschijnijk, die dingen hebben veel laag en dat hoor ik hier niet echt in terug maar het zou kunnen.

Het is ook geen Bassman vrijwel zeker, maar het is er wél mee te benaderen.
Ik weet goed wat je bedoelt met het behoorlijke laag van een Bassman. Jammer dat dit er wel es uitgedraaid wordt bij het mixen/opnemen omdat er "technici" zijn die dit storend vinden, begrijp jij dat ?

JaY

Mischa den Haring
5 maart 2006, 17:33
Het is ook geen Bassman vrijwel zeker, maar het is er wél mee te benaderen.
Ik weet goed wat je bedoelt met het behoorlijke laag van een Bassman. Jammer dat dit er wel es uitgedraaid wordt bij het mixen/opnemen omdat er "technici" zijn die dit storend vinden, begrijp jij dat ?

JaY

Dat is mij ook al erg vaak opgevallen, ik vermoed omdat ze doof zijn, hahaha.
Eerst dacht ik altijd dat de mics het niet goed konden oppikken maar dat is zeker niet waar. De enige reden die ik kan bedenken is dat de meeste geluidsmensen (gelukkig niet allemaal) blijkbaar liever een priemende snijdende gitaartoon willen dan een volvette, waar jij en ik zo van houden.

Aynsley Lister, ja die speelt meestal strats...

Mischa den Haring
5 maart 2006, 17:37
O, hier:
http://www.aynsleylister.co.uk/gear.htm

PeeVee
7 maart 2006, 00:00
Hihi, dit staat bij die Aynsley Lister gear site..


Fender Sidekick 15 Chorus This was Aynsley's first ever amp and is still used to this day! Its transistor powered with an 8" speaker. Simple

Ik krijg een soort 808 visioen... Nu flink inslaan die gebakjes en straks als ik 65 cashen ;-)