PDA

View Full Version : Eindelijk weer een neiuwe axe TC Caddilac 3



gerrekat
4 maart 2006, 10:24
Tja tijdje niet veel gekocht, al mijn ESP's de deur uitgedaan, zijn echt leuke gitaren maar blijft erg speelgoed aanvoelen. Kan er de hand niet echt opleggen maar vind ze vrij goedkoop aandoen ondanks dat het vrij dure gitaren zijn. Bovendien ben ik geen EMG man op zijn zachstgezegd, laat ik het zo zeggen ik vind dat EMG's het best gebruikt kunnen worden om een low tot mid gain amp de laatste kick te geven maar bij een high gain amp werken ze percies verkeerd.

Maar goed ik was eigenlijk op zoek naar een mooie handcrafted USA BC RICH MOckingbird of Bich supreme, maar de juiste kwam maar niet voorbij en bovendien kan ik me van mijjn vorige MOckingbird herinneren dat de balans vreselijk bijna storend slecht was. NU ja...was nooit zo'n man van de traditionele vormen maar ben toch wel begonnen met GIBSONS, en de LP Custom en SG custom zijn mijn favoriete Gibsons nou ja de V en de Explorer ook natuurlijk qua vorm.

NU kam ik een mooie deal tegen op een USA TC Caddy 3 en heb maar besloten hem te kopen, ik vond de top te gek en wil wel eens een axe met 3 PU's uitproberen. ZIt nog wle te denken om de PU's te wisselen tegen compleet zwarte met open coils in plaats can die gouden covers, daar ben ik nooit zo gek op geweest al zijn die compleet vlakke wel OK. Perfecte kruising tussen een LP Custom en een Explorer....echt iets voor mi, al moet ik zeggen dat de vorm wel even heeft moeten groeien op me, maar toen ik van de zomer TESTAMENT en Eric Petersson aan hetw erk zag et de Caddy is de laatste twijfel bij me weggenomen!

Kan niet wachten tot ie er is!

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddy1.JPG

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddy2.JPG

Nocki
4 maart 2006, 11:50
Geweldige body!! erg mooi! maar hoe is de headstock???

gerrekat
4 maart 2006, 11:56
HAHAHA, dat dacht ik wel...gewoon he de classic headstock die IK zo mooi vindt!

Alleen heeft de Caddilac wel 5-ply binding on the V headstock.

Terence
4 maart 2006, 12:25
Gefeliciteerd! Enorm gave gitaar en wat mij betreft is die headstock ook dik in orde.

gerrekat
4 maart 2006, 12:34
Thanx ik ben echt benieuwd hoe ie bij mij past, ben alleen van die gigantische slagschepen a la ML, Explorer en V gewend.

1234
4 maart 2006, 12:36
mooi ding man :)
en leuek foto vn jezelf

gerrekat
4 maart 2006, 12:45
Ik heb hem nog niet, da's de gozer waarvan ik hem gekocht heb. Hij moet nog een lange reis maken!

1234
4 maart 2006, 12:47
oh eh.. grapje

gerrekat
4 maart 2006, 14:08
ER zit als het goed is nu een:

- DiMarzio Super Distortion custom overwound in de brug
- DiMarzio Super 2 in het midden
- DiMarzio PafPro in de nek

zit stevig na te denken exact dezelfdse combi maar dan de SD vervangen door een X2N erin te zetten maar dan in het zwart...staat denk wel gaaf.

Stitch
4 maart 2006, 18:09
fucking gave gitaar, al zou ik persoonlijk niks hebben aan die middelste HB...

Tupelo
4 maart 2006, 18:25
Voor een gitaar die helemaal niet mijn ding is vind ik deze toch erg mooi!! :p

Herman
4 maart 2006, 20:27
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!
Hip dingetje man :D

Anders Destium
4 maart 2006, 20:38
Vet als altijd!


Gefeliciteerd :rockon:

Snaar'n Bennie
4 maart 2006, 20:45
Die top...!!! Maar die vorm...

gerrekat
4 maart 2006, 20:54
fucking gave gitaar, al zou ik persoonlijk niks hebben aan die middelste HB...

Eens, maar ik vind het er gewoon gaaf uitzien.....hoort gewoon bij zo'n gitaar, maar ik zal hem waarschijnlijk helemaal naa beneden draaien en erf nooit naar omkijken.

gerrekat
4 maart 2006, 21:04
Die top...!!! Maar die vorm...


LOL had eerst deze op het oog over vormen gesproken:

http://www.themusiczoo.com/mock_sup_lightblue_25096combo.jpg

vinni
4 maart 2006, 22:59
Hee Gerr....

Zeer mooie gitaar!

Ik kan en afwijkend ontwerp wel waarderen.

Vinni

grayfink
4 maart 2006, 23:13
Hele mooie top. Gefeliciteerd.

Noid
5 maart 2006, 01:21
LOL had eerst deze op het oog over vormen gesproken:

http://www.themusiczoo.com/mock_sup_lightblue_25096combo.jpg
Wow mooie bc rich man! Wat mooi, die kleur en het gebruikte hout! Damn dit is een speciale uitvoering: BC Rich Handmade Mockingbird Archtop Supreme, Trans Blue en dat ding kost zo'n 4600 dollar, maar is ook al verkocht ....
Al die schakelaartjes vind ik echt het enige niet mooie aan deze gitaar, verder :)

imlikeajungle
5 maart 2006, 05:55
Proficiat, de mooiste Dean imo... Spijtig dat ze idd zo vaak gouden HW hebben.
Ik heb stiekem ook wel eens een TC Caddy gewenst...

gerrekat
5 maart 2006, 08:32
Wow mooie bc rich man! Wat mooi, die kleur en het gebruikte hout! Damn dit is een speciale uitvoering: BC Rich Handmade Mockingbird Archtop Supreme, Trans Blue en dat ding kost zo'n 4600 dollar, maar is ook al verkocht ....
Al die schakelaartjes vind ik echt het enige niet mooie aan deze gitaar, verder :)


Ja mooi zijn ze wel, maar ze zijn meer om aan de muur te hangen dan om op te spelen helaas. Mijn vermoeden is al door veel bezitters bevestigd, en ik heb zelfs een neckthru mock gehad 2 jaar geleden die was echt heel slecht, met name qua balans heel erg kopzwaar, wel een hele mooie gitaar. Blijf die old school MOcks en Biches mooi vinden.

gerrekat
5 maart 2006, 08:34
Proficiat, de mooiste Dean imo... Spijtig dat ze idd zo vaak gouden HW hebben.
Ik heb stiekem ook wel eens een TC Caddy gewenst...

Ik blijf een V en ML denk ik mooier vinden maar de Caddilac is ook heel erg mooi, tja je kunt er een bestellen met zwarte hardware natuurlijk, er zijn nu eenmaal veel mensen die gouden hardware wel mooi vinden. Ik vind het niet misstaan op deze gitaar maar zit er dus wel over te denken om er zwart op te zetten. Maar je geen goedkope hardware die erop zit, Tone Pro's, Grover tuners enzo, die zijn niet goedkoop om te vervangen.

jorrit
5 maart 2006, 20:30
vet vet vet!

maar idd die gouden kappies staat niet, zwart gaat veel beter worden.

gefeliciteer man!


maaruh.. betekend dat dat je andere custom shop idee ( wat was het iets met puple ofzo iig een hele vette houtsoort) niet meer door gaat?

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2006, 21:45
das dus het mooiste model van dean...aldus mijn bescheiden mening. Later als ik groot ben wil ik er ook nog zo een.

Gefeliciteerd met je aankoop!

vulvasonic
5 maart 2006, 22:15
Een perfecte aanvulling op je verzameling, toch? Gefeliciteerd maar weer. Jij koopt vaker gitaren dan ik onderbroeken. Hoe flik je dat toch????? :D


Maar deze, die je eerder liet zien, is precies de gitaar waar ik van droomde toen ik 15/16 jaar was. Voor het eerst zie ik 'm in het echt. Wat een schoonheid!
http://www.themusiczoo.com/mock_sup_lightblue_25096combo.jpg

gerrekat
5 maart 2006, 23:10
vet vet vet!

maar idd die gouden kappies staat niet, zwart gaat veel beter worden.

gefeliciteer man!


maaruh.. betekend dat dat je andere custom shop idee ( wat was het iets met puple ofzo iig een hele vette houtsoort) niet meer door gaat?


best kans de DEAN prijzen zijn flink omhoog gegaan afgelopen jaar dus vond mijn custom idee een beetje de pan uitrijzen. thanx!

gerrekat
5 maart 2006, 23:12
Een perfecte aanvulling op je verzameling, toch? Gefeliciteerd maar weer. Jij koopt vaker gitaren dan ik onderbroeken. Hoe flik je dat toch????? :D


Maar deze, die je eerder liet zien, is precies de gitaar waar ik van droomde toen ik 15/16 jaar was. Voor het eerst zie ik 'm in het echt. Wat een schoonheid!
http://www.themusiczoo.com/mock_sup_lightblue_25096combo.jpg


ja die BC RICH is ook mooi, zeker de fnish stond me erg aan, helaas is de top wat minder zeker qua bookmatching. maarverder ook een vette plank, maar het schijnt dat de HHI Riches toch in het kwaliteit departement wat af laten weten.

SBloke
6 maart 2006, 07:42
ja die BC RICH is ook mooi, zeker de fnish stond me erg aan, helaas is de top wat minder zeker qua bookmatching. maarverder ook een vette plank, maar het schijnt dat de HHI Riches toch in het kwaliteit departement wat af laten weten.

Die top ... voor 4600 had ik toch wat veters verwacht.. de quilt op het onderste gedeelte ziet er zeer slecht uit. Een beetje jammer dat ze daar geen aandacht aan hebben besteed.

gerrekat
6 maart 2006, 07:46
Eens daarom ben ik ook o.a. voor de caddilac gegaan die heeft een top die ik zeker als AAAA zou aanduiden. De Mockingbird ging overigens voor heel wat minder dan $ 4600 na wat onderhandelen.