PDA

View Full Version : Ik kon het weer niet laten



Les Paul
3 maart 2006, 21:29
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de Fulltone 10th anniversary Fulldrive 2. Wat kan het leven toch mooi zijn...... :rockon:

http://www.fulltone.com/images/CSFD2_Mos_small.jpg

Les Paul
3 maart 2006, 21:31
Ik zie nu dat ik hem per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst heb...sorry

nielsduursma
3 maart 2006, 21:40
nou?!?! het is en blijft een mooi ding!!

Scali
3 maart 2006, 21:44
Er zitten niet eens buizen in! :)

drap
3 maart 2006, 21:57
Er zitten niet eens buizen in! :)

Daar zeg je trouwens wel wat. Een buizenliefhebber (waaronder ik dus :D ) gruwelt van transistors (waaronder ik dan weer niet). Toch halen 9 van de 10 buizenliefhebbers hun overdrive/distortion uit een pedaal, dus transistors (waaronder ik :seriousf: ). Dat is toch iets wat niet helemaal met elkaar te rijmen is :)

Fumi SG
3 maart 2006, 22:13
Mwoah... veel buizenliefhebbers geven hun buizen vaak op hun flikker met een pedaaltje maar halen de eigenlijke sound wel uit hun amp.;)

Geronimo
3 maart 2006, 22:45
Mwoah... veel buizenliefhebbers geven hun buizen vaak op hun flikker met een pedaaltje maar halen de eigenlijke sound wel uit hun amp.;)

Idd. Het is de combinatie van de twee waarvan de buizencomponent nog het grootste uitmaakt. Althans zo gebruik ik mijn Tubescreamer.

Mooi ding wel trouwens!

Tristan
3 maart 2006, 22:51
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de Fulltone 10th anniversary Fulldrive 2. Wat kan het leven toch mooi zijn...... :rockon:

http://www.fulltone.com/images/CSFD2_Mos_small.jpg

Leuk pedaal! Wat is het verschil (soundwise) met de gewone Fulldrive?
Ga je nog een keer een shootout doen met de Klon, OCD, Moller en deze speciale Fulldrive? (misschien heb je nog wel meer, dat weet ik niet) Misschien ook wel leuk om te kijken welke het beste werkt met verschillende gitaar amp combinaties? Ik denk dat dat namelijk nog best eens kan verschillen.

drap
3 maart 2006, 22:56
Yep, klopt. Maar dat doe je niet met een distortionpedaal toch? Ik bedoelde er eigenlijk ook mee te zeggen dat vele buizenpuristen ook gebruik maken van transistors terwijl vele van hen niet erg positief over transistors praten. Dat bedoelde ik eigenlijk :)

Les Paul
3 maart 2006, 23:30
Leuk pedaal! Wat is het verschil (soundwise) met de gewone Fulldrive?
Ga je nog een keer een shootout doen met de Klon, OCD, Moller en deze speciale Fulldrive? (misschien heb je nog wel meer, dat weet ik niet) Misschien ook wel leuk om te kijken welke het beste werkt met verschillende gitaar amp combinaties? Ik denk dat dat namelijk nog best eens kan verschillen.

Het verschil zit met name in de Mosfet stand. Je krijgt daar wat meer crunch, wat meer bottom, meer body. Klinkt in ieder geval erg lekker ;)

Ik heb er nog wel een paar, inderdaad: TS9, T-Rex Alberta, T-Rex Mudhoney, Sparkle Drive, Barber LTD, Emma Reetzafratzitz, Maxon OD808, Red Snapper, Micro Amp, Hao Rumble mod, Zakk Wylde Overdrive.

Sommige combinaties werken inderdaad beter dan andere. Marshall Studio 15 werkt lekker met elke overdrive. Fender Blues Jr. is een stuk kieskeuriger. Deze werkt bijv niet lekker met de Emma. (toch nog wat amp content :D)

De Klon is altijd erg goed. Het blijft een wonder pedaal, maar ik gebruik hem eigenlijk meestal als een soort exciter. Bijv. in combinatie met de Moller of nu met de Fulldrive. Klon en OCD samen werkt weer niet lekker. Te veel harmonischen, denk ik. En zo kan ik uren zoeken naar steeds weer andere sounds.....

Tristan
4 maart 2006, 11:55
Het verschil zit met name in de Mosfet stand. Je krijgt daar wat meer crunch, wat meer bottom, meer body. Klinkt in ieder geval erg lekker ;)

Ik heb er nog wel een paar, inderdaad: TS9, T-Rex Alberta, T-Rex Mudhoney, Sparkle Drive, Barber LTD, Emma Reetzafratzitz, Maxon OD808, Red Snapper, Micro Amp, Hao Rumble mod, Zakk Wylde Overdrive.

Sommige combinaties werken inderdaad beter dan andere. Marshall Studio 15 werkt lekker met elke overdrive. Fender Blues Jr. is een stuk kieskeuriger. Deze werkt bijv niet lekker met de Emma. (toch nog wat amp content :D)

De Klon is altijd erg goed. Het blijft een wonder pedaal, maar ik gebruik hem eigenlijk meestal als een soort exciter. Bijv. in combinatie met de Moller of nu met de Fulldrive. Klon en OCD samen werkt weer niet lekker. Te veel harmonischen, denk ik. En zo kan ik uren zoeken naar steeds weer andere sounds.....

Wow :o wat een collectie! Die exciter functie van die Klon vind ik ook waanzinnig (treble knop boven het midden). Hij heeft hele mooie boventonen, maar blijft toch heel vettig, dus hij klinkt echt open, breed en vet, waar de red snapper soms te snappy is en de OCD wat gruiziger. Met mijn ES335 geeft hij echt een soort Dumble sound als ik de gain open schroef, maar met de Strat is het echt puur hemels, dan krijg je die grain erin op je neck pickup (de strat sound wat mij betreft).
Die collectie van jou vraagt wel om een major shootout review natuurlijk!
please? please? :)

ieme
4 maart 2006, 13:01
Robbert, maar weer es meeting hebben of niet? ;)


Ik heb de laatste tijd ook nog wat leuke spullen gekocht, waaronder wat effecten (digitech gsp7) en wat pedalen, 2 marshall 1912 cabs, haar tele, nieuwe cases voor 4X12s en top+5he+pedalboard in 1, en binnenkort nog een framus dragon met 2 412's, Voodoolab switching systeem en een G-force

Heb tegenwoordig van mn werk een mooie bus waar alle spullen in passen, maar 18 maart moet ik 's avonds spelen in zeewolde dus kunnen we 's middags gassen in almere? ;)

Les Paul
4 maart 2006, 13:04
Robbert, maar weer es meeting hebben of niet? ;)

Op het moment ben ik vooral bezig met m'n nieuwe huis. Het ziet er naar uit dat ik in mei wel verhuisd ben, dus dan lijkt het me leuk om bijv. weer eens naar Groningen te komen. Neem ik ook m'n Eric Johnson Strat mee ;)

ieme
4 maart 2006, 13:05
Op het moment ben ik vooral bezig met m'n nieuwe huis. Het ziet er naar uit dat ik in mei wel verhuisd ben, dus dan lijkt het me leuk om bijv. weer eens naar Groningen te komen. Neem ik ook m'n Eric Johnson Strat mee ;)


ook goed, dan heb ik zeker mn zooi af!

ieme
4 maart 2006, 13:07
Ik heb de laatste tijd ook nog wat leuke spullen gekocht, waaronder wat effecten (digitech gsp7) en wat pedalen, 2 marshall 1912 cabs, haar tele, nieuwe cases voor 4X12s en top+5he+pedalboard in 1, en binnenkort nog een framus dragon met 2 412's, Voodoolab switching systeem en een G-force

DEZE ZOOI!

Les Paul
4 maart 2006, 13:08
Ik heb de laatste tijd ook nog wat leuke spullen gekocht, waaronder wat effecten (digitech gsp7) en wat pedalen, 2 marshall 1912 cabs, haar tele, nieuwe cases voor 4X12s en top+5he+pedalboard in 1, en binnenkort nog een framus dragon met 2 412's, Voodoolab switching systeem en een G-force

DEZE ZOOI!

Sorry. Ik had niet goed gelezen. Bericht meteen weer verwijderd :)

18 maart speel je in Zeewolde, maar toegang is daar alleen voor leden:( Ik hoop dat ik op de 1 of andere manier toch binnen kan komen.

Michael AE
4 maart 2006, 13:09
Ja, een mini-meeting in Groningen zou wel weer even leuk zijn. Ik heb rond die tijd ook mijn nieuwe rackje wel af, denk ik.

ieme
4 maart 2006, 13:09
Sorry. Ik had niet goed gelezen. Bericht meteen weer verwijderd :)

18 maart speel je in Zeewolde, maar toegang is daar alleen voor leden:( Ik hoop dat ik op de 1 of andere manier toch binnen kan komen.


Zeg maar bij de deur dat je bij mij hoort....

Les Paul
4 maart 2006, 13:10
Zeg maar bij de deur dat je bij mij hoort....

Oeps....ik weet niet of dat goed is voor mijn reputatie hier in Zeewolde :seriousf:

ieme
4 maart 2006, 13:10
Prima, chris en andy zijn er ook altijd wel voor dus dan maar mini-meet in groningen in eind april begin mei...

ieme
4 maart 2006, 13:11
Oeps....ik weet niet of dat goed is voor mijn reputatie hier in Zeewolde :seriousf:


HAHA DAN NIET!!!!

Les Paul
4 maart 2006, 13:12
Ja, een mini-meeting in Groningen zou wel weer even leuk zijn. Ik heb rond die tijd ook mijn nieuwe rackje wel af, denk ik.

Grappig. Ieme en jij helemaal aan racks en loopers. Ik heb die van mij inmiddels weer helemaal buiten gebruik gesteld.....Maar ja, wat heb je meer nodig dan een Klon, OCD en een ChoralFlange......:)

Les Paul
4 maart 2006, 13:12
Prima, chris en andy zijn er ook altijd wel voor dus dan maar mini-meet in groningen in eind april begin mei...

Hou het maar op midden mei voor de zekerheid....

ieme
4 maart 2006, 13:13
ja, ik mis het looper/midi gebruik gewoon, het is voor mij zeer bruikbaar...

ieme
4 maart 2006, 13:14
Hou het maar op midden mei voor de zekerheid....

begin mei is idd een drukke tijd...
we zien wel!

zoals t nu lijkt haal ik volg week zadag mn nieuwe amp en cabs uit duitsland!

Die Marshall 1912's zijn goeie cabs trouwens!

Les Paul
4 maart 2006, 13:29
Die Marshall 1912's zijn goeie cabs trouwens!

Klopt. Ik heb er ook een tijdje 2 gehad. Is erg leuk om lekker stereo te spelen.

Les Paul
4 maart 2006, 13:32
ja, ik mis het looper/midi gebruik gewoon, het is voor mij zeer bruikbaar...

Ik merk elke keer dat ik te lui ben om weer aan het programmeren te gaan. Met name de g-major kost me veel te veel tijd. Ik zit er dus hard over te denken de GCX weer te verkopen.

Ik heb nu een heerlijk klein pedalboard met Klon, OCD en Moller. Verder een tuner, ChoralFlange en Boss DD20 delay. Eigenlijk heb ik niet meer nodig. Tegenwoordig gebruik ik in mijn band ook alleen nog maar m'n Les Paul (58RI) en zo hoef ik nog maar weinig te sjouwen en heb ik toch een wereldsound.

pikasso
4 maart 2006, 13:41
Jaaaa, mini meeting.
Doen we. Op een zaterdag, hok 4 in het viadukt.

ieme
4 maart 2006, 13:56
Robbert wil je je mail bij je square-one account even lezen?

Tristan
4 maart 2006, 15:54
Mij lijkt het ook wel cool, zo'n mini-meeting. Ik heb alleen niet zo mooie spulletjes, behalve dan de Klon en mijn linkshandige gitaren, maar daar heeft niemand wat aan, of Les Paul heeft het ook al, dus...
Misschien dat ik tegen die tijd wel een mooie nieuwe versterker heb, een EL84 bakkie, want daar ben ik nu naar op zoek.
Het lijstje waaruit ik ga kiezen ziet er nu zo uit...
65 amps, Bad Cat, Ceriatone, CMW amps, Cornford, Heritage, Hiwatt, Marshall, Matchless, Tone King, Vox

Ik heb Hiwatt, Marshall, Matchless en Vox getest en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Marshall 20 watt handwired top en de Matchless 1x12 Lightning Reverb combo.

ieme
4 maart 2006, 15:56
Mij lijkt het ook wel cool, zo'n mini-meeting. Ik heb alleen niet zo mooie spulletjes, behalve dan de Klon en mijn linkshandige gitaren, maar daar heeft niemand wat aan, of Les Paul heeft het ook al, dus...
Misschien dat ik tegen die tijd wel een mooie nieuwe versterker heb, een EL84 bakkie, want daar ben ik nu naar op zoek.
Het lijstje waaruit ik ga kiezen ziet er nu zo uit...
65 amps, Bad Cat, Ceriatone, CMW amps, Cornford, Heritage, Hiwatt, Marshall, Matchless, Tone King, Vox

Ik heb Hiwatt, Marshall, Matchless en Vox getest en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Marshall 20 watt handwired top en de Matchless 1x12 Lightning Reverb combo.


Maar we gaan na afloop naar de mac dus je moet zowiezo mee tristan!

Tristan
4 maart 2006, 16:11
Goed gezelschap kan ik waarderen, mooie spulletjes ook, maar de Mac dat kan me geen fluit schelen hoor. Als de eerste twee factoren maar aanwezig zijn, maar daar maak ik me geen zorgen over... ; )

Les Paul
4 maart 2006, 17:49
Mij lijkt het ook wel cool, zo'n mini-meeting. Ik heb alleen niet zo mooie spulletjes, behalve dan de Klon en mijn linkshandige gitaren, maar daar heeft niemand wat aan, of Les Paul heeft het ook al, dus...
Misschien dat ik tegen die tijd wel een mooie nieuwe versterker heb, een EL84 bakkie, want daar ben ik nu naar op zoek.
Het lijstje waaruit ik ga kiezen ziet er nu zo uit...
65 amps, Bad Cat, Ceriatone, CMW amps, Cornford, Heritage, Hiwatt, Marshall, Matchless, Tone King, Vox

Ik heb Hiwatt, Marshall, Matchless en Vox getest en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Marshall 20 watt handwired top en de Matchless 1x12 Lightning Reverb combo.

Een meeting is niet alleen om je spullen te showen. Het gaat mij vooral om de gezelligheid. Als jij je Klon meeneemt, kan ik weer iets anders meenemen.

Mooie versterkers waar je uit wilt kiezen. Persoonlijk vind ik de handwired Marshalls echt te gek. Maar ja....een Matchless is ook niet verkeerd ;)

ieme
4 maart 2006, 17:53
Robbert beantwoord je mn mail vandaag nog ff?

Les Paul
4 maart 2006, 17:54
Robbert beantwoord je mn mail vandaag nog ff?

Geduld is een schone zaak..... :D

Tristan
4 maart 2006, 20:40
Een meeting is niet alleen om je spullen te showen. Het gaat mij vooral om de gezelligheid. Als jij je Klon meeneemt, kan ik weer iets anders meenemen.

Mooie versterkers waar je uit wilt kiezen. Persoonlijk vind ik de handwired Marshalls echt te gek. Maar ja....een Matchless is ook niet verkeerd ;)

Natuurlijk, dat bedoelde ik ook met goed gezelschap, het maakt het mij ook niet uit waar we gaan eten ofzo en de mac is altijd goed te doen. Je wordt er niet ziek van...
Ik wil best mijn Klon meenemen hoor, de mijne is zilverkleurig! :)
Die handwired Marshall 20 watt top vind ik echt waanzinnig, de beste lead sound die ik ooit gehoord heb met allebei mijn gitaren, maar ja, het moet soms ook clean en je moet hem wel opendraaien wil je die vette crunch eruit halen (dat is nog best een volume hoor).
Die Matchless had ook een magische sound, wat rafeliger, maar ook helemaal te gek, ze werd beter schoon (beter clean) en ze heeft ook een master volume die heel goed werkt want ze klinkt ook goed als je de master niet helemaal open draait, maar daarop kwam mijn ES335 toch wat minder uit de verf.

Scali
4 maart 2006, 21:17
Daar zeg je trouwens wel wat. Een buizenliefhebber (waaronder ik dus :D ) gruwelt van transistors (waaronder ik dan weer niet). Toch halen 9 van de 10 buizenliefhebbers hun overdrive/distortion uit een pedaal, dus transistors (waaronder ik :seriousf: ). Dat is toch iets wat niet helemaal met elkaar te rijmen is :)

Ja... mensen die een pure booster gebruiken, zijn nog wel een beetje te begrijpen... Dan verhoog je gewoon het inputsignaal, de distortion wordt nog 'gedaan' door de buizen.
Maar zodra er ook clipping in het pedaaltje zelf gebeurt (overdrive/distortion/fuzz/etc), heb je dus geen pure buizensound meer.

Sommige amps hebben ook zelf een transistorbooster/clipper ingebouwd, dus kun je nooit echt een 'pure' buizensound krijgen. Vooral 'metal'-versterkers hebben dat vaak.

Ik vraag me dan ook af... ten eerste... als je een transistorbooster gebruikt, hou je dus het enorme dynamische bereik en de lage vervorming van een transistor. Zou een buizenbooster wel hetzelfde klinken? Of zou een buis het geluid meer kleuren, en zou hetzelfde dynamische bereik, en dus die felheid, niet haalbaar zijn?

Is misschien wel een topic waard.

Tristan
4 maart 2006, 21:59
Hebben jullie trouwens het topic al gezien over die Vintage amp meeting in mei? Dat is misschien ook wel interessant, daar zijn ook veel gave amps!

drap
4 maart 2006, 22:20
Ja... mensen die een pure booster gebruiken, zijn nog wel een beetje te begrijpen... Dan verhoog je gewoon het inputsignaal, de distortion wordt nog 'gedaan' door de buizen.
Maar zodra er ook clipping in het pedaaltje zelf gebeurt (overdrive/distortion/fuzz/etc), heb je dus geen pure buizensound meer.

Sommige amps hebben ook zelf een transistorbooster/clipper ingebouwd, dus kun je nooit echt een 'pure' buizensound krijgen. Vooral 'metal'-versterkers hebben dat vaak.

Ik vraag me dan ook af... ten eerste... als je een transistorbooster gebruikt, hou je dus het enorme dynamische bereik en de lage vervorming van een transistor. Zou een buizenbooster wel hetzelfde klinken? Of zou een buis het geluid meer kleuren, en zou hetzelfde dynamische bereik, en dus die felheid, niet haalbaar zijn?

Is misschien wel een topic waard.

Nou, om een topic-oorlog te voorkomen :D ik gebruik zelf een MXR Micro amp als cleane booster en heb dan nog steeds de dynamiek van m'n buizen. Verder gebruik ik een Digitech DF-7 op de Pro Co Rat stand voor m'n overdrive/distortion (beter te modellen als het origineel btw) en heb ook dan nog steeds de dynamiek van m'n versterker. Pas als ik m'n distortion weer extra boost met m'n Marshall Shredmaster raak ik wat dynamiek kwijt en krijg ik een strakker geluid, maar dan wel weer met wat meer "chunk". En dan vooral bij palmmuten. Genoeg om een antwoord uit te halen? :seriousf:

Scali
4 maart 2006, 22:25
Hmm... niet helemaal. Ik heb een topic in Werkbank (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70967) geopend met m'n precieze vragen.

Marshall ShredMaster is trouwens een geweldig pedaal, met een geweldig slecht gekozen naam :)

ieme
6 maart 2006, 13:02
Ik vind deze topic titel leuk, ik zag em, zag er Les Paul onder staan en wist gewoon dat er weer iets leuks bij was in de collectie van robbert!

Tristan
6 maart 2006, 23:27
Ik vind deze topic titel leuk, ik zag em, zag er Les Paul onder staan en wist gewoon dat er weer iets leuks bij was in de collectie van robbert!

Hahahaha! Dat was precies wat ik ook dacht... :D :D :D