PDA

View Full Version : 200€ voor een effect welke?



stumpy
3 maart 2006, 20:11
Wat is bruikbaar, het wordt mijn eerste effect, geen wah-wah want die brengt mijn vader over een maand mee uit amerika. Suggesties? Of meerdere voor dit geld? Ik zoek wel kwaliteit dus geen 10 behringer pedaaltjes. (ook al zitten hier ook goede tussen)

DREAMMACHINE
3 maart 2006, 20:20
wtf?....

.....wat wil je spelen, waar luister je naar, wat heb je al voor gear...??....

hoofd
3 maart 2006, 20:30
Zou je je niet eerst 's ff inlezen over effecten, en nadenken wat je wilt, voordat je 200 ballen uitgeeft?

stumpy
3 maart 2006, 20:44
Oké, mijn gear op dit moment: Marshall TSL 100 + 1960 AV , Gibson SG, Ibanez rg 2550. Ik heb me zeker wel ingelezen, en ik heb wel al een heel lijstje met mogelijke aanschaffen, MAAR.. ik vroeg me gewoon af wat jullie het bruikbaarst lijkt. Ik speel voornamelijk covers, zolang het technisch maar wat voorstelt, dus ik kom meestal op metal uit.

DREAMMACHINE
3 maart 2006, 20:51
een goed delay pedaal!....

( denk carl martin, line6 dl4, t-rex replica oid...)

hoofd
3 maart 2006, 20:53
Aan die informatie heeft nog steeds niemand een kont...wat wil je ZELF nou hebben? Een vettere distortion? Of een chorus? Of misschien is een goede delay wel leuk? Of een octaver...een filter...een phaser...een equalizer...een compressor...?

Anders is een multi-effect misschien een leuk iets om mee te beginnen...voor 200 moet inmiddels wel een GT-3 te krijgen zijn, tweedehands.

stumpy
3 maart 2006, 20:55
Ik zeg dus dat ik niet weet waar ik nou echt naar op zoek ben, of het nou een distortion, delay, modulation of wat dan ook is. Ik vraag alleen wat mensen op dit forum mij aanraden als een bruikbaar pedaal dat ik niet 10 seconden per uur gebruik.

hoofd
3 maart 2006, 20:58
En daarom zeg ik, een multi-effect. Dan heb je veel effecten in een, om zo makkelijk en spelenderwijs erachter te komen welke effecten je leuk vindt en welke niet. Okay, het is dan wel niet boutique-kwaliteit, maar het is zeker niet slecht...als eerste effect is een multi-effect denk ik erg handig.

idno
3 maart 2006, 20:59
En daarom zeg ik, een multi-effect. Dan heb je veel effecten in een, om zo makkelijk en spelenderwijs erachter te komen welke effecten je leuk vindt en welke niet. Okay, het is dan wel niet boutique-kwaliteit, maar het is zeker niet slecht...als eerste effect is een multi-effect denk ik erg handig.

+1

en als je pa dan toch een wah meeneemt (de wah uit de gt3 is niet de beste), ben je voorlopig klaar

stumpy
3 maart 2006, 21:02
Ik zal er eens naar gaan kijken.

Pierz
4 maart 2006, 12:53
Een multi-effect is inderdaad ideaal om er achter te komen wat je nou eigenlijk wilt. Ik heb zelf ook een GT-3 en die heeft me goed geholpen om er achter te komen wel geluid ik wil hebben. Nu ben ik langzamerhand de pedalen aan het bouwen die ik veel gebruik.

Rutger-peer
4 maart 2006, 13:26
In Heerenveen verkopen ze boss GT-3 voor 170 euro...

Maar zou dan gevoelsmatig eerder voor een paar electro harmonix-pedalen gaan :)

peter_heijnen
4 maart 2006, 13:34
tc M300


http://www.thomann.de/thoiw7_tc_m300_multi_effects_prodinfo.html

http://www.tcelectronic.com/M300

Veel kwaliteit voor 200 euro en ook overzichtelijk.

ieme
4 maart 2006, 14:18
hmm ga gewoon eens langs een winkel en beluister het een en ander!

grindminder
4 maart 2006, 15:30
http://www.zoom.co.jp/english/products/g21u/index.php