PDA

View Full Version : Sonno - Autistic Illusions



Sonno
3 maart 2006, 20:08
Eindelijk weer is wat tijd om een chansonneke op te nemen.
Wat vinden jullie d'r van?

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=454055
(Bovenste nummer)

Scali
3 maart 2006, 20:22
Klinkt goed... Ik vind zelf de wat 'symfonische' stukken wel veel mooier dan de 'beuk'-stukken, maar het wisselt elkaar wel goed af, dus ik hou het wel vol, als erm. niet-beukliefhebber.
Net als bij Freak Existence vind ik dat je wel een hoop kansen laat liggen om het geheel melodisch uit te diepen.
Over deze akkoorden kun je hele leuke themaatjes en fills spelen hier en daar.
En natuurlijk een shred-solo als climax, zoals het eigenlijk hoort in een metalnummer (vind ik dan, maar ik ben dan ook opgegroeid met Van Halen, Iron Maiden, Metallica, Megadeth etc :)).

Roy K.
3 maart 2006, 21:21
Waarom wordt ik bij de eerste 2 schreeuwen aangeroepen :o (gebeurt wel vaker bij death-metal grunts trouwens)

Ben jij die zang zelf trouwens weer met distortion? :D

Over het nummer: Klinkt leuk, maar had wel wat meer afwisseling (en een solo) in gemogen!

Sonno
4 maart 2006, 20:12
Haha nee jôh, hij roept Hwrààààrhh!!
Ik ben dus niet degene die z'n keel het hele nummer geschraapt heeft, ik heb alleen als een soort 2e brul over het 2e deel van het refrein "gezongen".

Ik begrijp heel goed dat jullie het melodisch geen ultieme song vinden maar ik ben de laatste tijd vooral bezig om echte metal "liedjes" te schrijven, gewoon kort en krachtig. Een solootje zou op zich wel moeten kunnen, volgende nummer misschien...

Gitaro
4 maart 2006, 21:11
Klinkt wel vet, al hou ik zelf meer van de snellere metalen. Die grunts zijn best br00tal! Ik probeer het zelf al een tijd te leren maar er zit niet echt vaart in :).

Sonno
5 maart 2006, 17:02
Gewoon heel hard fluisteren, naar beneden pitchen en een bak distortion erover hoppakee!!