PDA

View Full Version : 1ste positie onderste drie snaren van de gitaar



LPplayer
3 maart 2006, 14:24
De akkoorden die ik in de eerste positie pak op de onderste drie snaren G, B en A zoals een F of een Dmin7 klinken na 2 minuten altijd een beetje vals bij mij.
Op de rest van de hals is alles okay maar daar klinkt het gewoon vals.

Hoe kan dat en hoe kan ik dit oplossen, want het begint super irritant te worden.

Eko
3 maart 2006, 14:52
LPPlayer,
Allereerst een feitje. Je kunt een gitaar nooit helemaal goed stemmen, tenzij hij wordt voorzien van gecompenseerde bruggen e.d.. Ik ga er van uit dat je dat niet hebt zoals de meesten.
Een gitaar stem je meestal voor gebruik in open stemming of voor gebruik met barree. Als je heb t gestemd voor de laatste vorm van spelen , willen de open accoorden en/of de eerste posities nog wel eens iets afwijken in stemming. Bij de ene gitaar valt het meer op dan bij een andere.
Ook de manier van spelen kan een wereld van verschil maken. Als je hard de snaren indrukt en/of iets schuin i.p.v. recht naar beneden, dan geeft het ook meer kans op afwijkingen. Jumbo frets kunnen het ook iets verergeren.
Ik neem aan dat je zaken zoals het verlopen van snaren door verkeerde manieren van opspannen al uit hebt geloten? Het slippen van snaren kan ook ontstemmen tot gevolg hebben.

wytz
3 maart 2006, 21:16
onderste snaren gba?goh, dat wist ik niet.........

Chili666
3 maart 2006, 23:51
onderste snaren gba?goh, dat wist ik niet.........


De akkoorden ... B en A zoals een F of een Dmin7 klinken na 2 minuten altijd een beetje vals bij mij.


De akkoorden,hé

Trocar
3 maart 2006, 23:57
Neen neen,



De akkoorden die ik in de eerste positie pak
op de onderste drie snaren G, B en A
zoals een F of een Dmin7 klinken na 2 minuten altijd een beetje vals bij mij.


Sorry hoor, het is vrijdagavond en ik zit thuis. Ik móet even zeuren... :p ;)