PDA

View Full Version : De rectifier sound



armageddon
3 maart 2006, 11:06
Ik ben nu in het bezit van een Engl Thunder. Hij is lekker hard en ruig, maar niet echt flexibel en ik raak uitgekeken op het geluid. Nadat ik nu waarschijnlijk weer op gitaarles ga ben ik ook aan het sparen voor een nieuwe amp. Ik heb nu al 2 redelijke mid-range gitaren, dus de Gibson komt later wel een keertje ;)
Zelf ben ik wel gek op die rectifier sound alleen zijn die dingen zo godsgruwelijk duur en luid. Nu heb ik thuis wel een eigen studiootje waar ik gigantisch luid kan spelen, maar ik vraag me af of het dan wel zinnig is te sparen voor een Dual + 4x12, want dat is volgens mij een hele andere dimensie luid. Ik zit me dus af te vragen wat de beste oplossing is. Hoe kom ik bij een lekkere rectosound die voor mij ook makkelijk is.

Is de Recording Preamp + Mesa 20/20 door een 2x12 misschien wat?
De single rectifier, is die net zo goed of is dat echt een klasse minder. Ik weet dat de Dual (3 channel) niks verschilt met de Triple, alleen kwa output, maar verder weet ik er niks van.

Wellicht op zoek naar een goedkope Triaxis 2e hands + Mesa 20/20 en 2x12?

Of dan maar 'gewoon' voor een Powerball gaan (is wel goedkoper) + Engl cab? Alhoewel dat natuurlijk wel een compleet andere sound is en ik zo graag wel eens de Mesa sound zou willen hebben.

Verlicht me met ideeën :)

Overigens wel handig om te vermelden dat een dual + cab toch wel echt de top van het budget is, kwa nieuwprijs. Dan ga ik dus echt op de 2e handstour en dat is lastig denk ik.

Rwin
3 maart 2006, 11:29
Hey armageddon(2k1) :p

het is heel simpel. Er is maar 1 rectifier geluid (trust me, ik heb laaaaaang gezocht) en die zit in een rectifier.

vwb de single of dual of triple. Ik denk dat ik wel weet wat je wilt. En voor het pure recto geluid maakt het echt niet uit. Sommige gitaristen vinden de single het mooist. Deze heeft inderdaad de "nieuwe" wall-of-sound stand die jij ook zoekt. Maar de DR en de TR hebben die stand dus ook (en die staat op mijn DR ook aan he ;) )
Hij, de single, heeft alleen geen 3e kanaal, en geen rectifier-tube. Deze rectifier tube zorgt voor iets meer klassiek geluid. Voor als je blues en rock achtige dingen wilt gaan spelen, dan is de single minder geschikt. De DR en de TR hebben die wel, en als je die aanzet krijg je dus iets meer van blues tot dikke rock.

Anyway, jij zoekt de sounds van (early/middle)Rammstein tot Nickelback (toch?)
Deze geluiden krijg je echt alleen maar met de echte rectifier tops (combo's ook volgens mij. Maar dan heb je rectoverbs, das met een reverb)
De rectifier recording pre-amp heb ik nog nooit gehoord, en ik hoor er tegengestelde dingen over. Dus daar kan ik je niet over adviseren.

Als je wilt, kom een keer luisteren naar mijn DR. Maar je moet de recording rectifier pre-amp wel ook een keer gaan luisteren bij iemand/winkel.


Owja, persoonlijk denk ik dat je ook nog af en toe iets wilt spelen van een rock-achtige karakter, en ik kan je dan toch echt de DR aanbevelen. Daar kun je dan ook nog lekkere audioslave achtige dingen uit krijgen, en je hebt een kanaal extra. (vooral live handig, voor recording niet echt interessant)

Succes!

Squier4ever
3 maart 2006, 11:30
volgens mij is het grootste verschil tusse de single, dual en triple het vermogen.... qua sound zal dit denk ik niet heel veel uitmaken, hooguit minder laag en oomph...

Rwin
3 maart 2006, 11:32
jawel dus, lees mijn post maar eens door.

armageddon
3 maart 2006, 11:37
Hoi Rwin,

fantastisch! Je weet helemaal wat k zoek :D
Het grootste bezwaar is echter het volume denk ik. Ik ben bang dat het veel te luid is. Zou het ook op een 2x12 kunnen?

Ik zoek de sounds van Rammstein onder andere ja. Ik heb veel interview gelezen en weet dat deze op het album puur gemaakt zijn met een Dual en een 4x12 Traditional. Verder niks speciaals. Gemic'ed met een Neumann M149 (geloof ik).

Rwin
3 maart 2006, 11:40
ja, ik zat er net aan te denken.

Ja, een 2x12 is voldoende. Ik heb zelf een 4x12, en die is voor live wel heel lekker (behalve het sjouwen, maar hij heb wieltjes :P)
Maar de sound krijg je ook uit de 2x12. Alleen je moet hem harder zetten om dezelfde basdruk te voelen. Anyway, voor opnames is dat niet interessant, want de basfreqs zijn er wel, en worden dus altijd gewoon opgenomen.

Maargoed, wat je dus ook moet hebben: Een loadbox (van koch ofzo) Dan kun je namelijk op ietwat relaxter volume toch je hele vermogen aanspreken. Het moet natuurlijk niet TE zacht staan, want de speakers maken ook je geluid natuurlijk.

Owja, koop er minimaal een rectocab dus bij. Ga in _geen_ geval een marshall cab kopen. Ik heb ze allemaal ge AB-ed, en je moet echt de rectocab (2 of 4x12) erbij nemen.

armageddon
3 maart 2006, 12:11
Nou, ik ben zelf niet zo'n fan van loadboxes, maar misschien dat het toch handig is. Overigens kan ik hem wel redelijk hard zetten (niet oefenruimte/gig-niveau) denk ik. Ik heb aardig wat accoustische afscherming gebouwd etc.

Recto cab was overigens wel de bedoeling :)
Het wordt dus even doorsparen. Hopelijk zijn die dingen ook wel redelijk 2e hands te krijgen.

Overigens...ik zit net die video van De Linde te kijken en volgens mij is dat jouw setup daar links?

@Aart: Bedankt, maar hoe zit het met de rectifiers zelf?

AART
3 maart 2006, 12:20
staan 2 rectocabs op gitaarmarkt op het moment, maar betaal niet meer dan 750-800, liefst minder.

Rwin
3 maart 2006, 12:24
onze andere gitarist heeft voor een 4x12 std inclusief flightcase 600 betaald. Dus ZEKER minder dan 750 betalen!

AART
3 maart 2006, 12:45
onze andere gitarist heeft voor een 4x12 std inclusief flightcase 600 betaald. Dus ZEKER minder dan 750 betalen!


dat is dus idd normaal, maar je ziet ze soms voor 1000 excl. flightcase staan....



sinds ik een keer 2 weken een recto cab heb mogen lenen wil ik er ooit ook graag een, maar financieel zit het er nog niet echt in helaas....

imlikeajungle
3 maart 2006, 14:46
Ik heb een Single en ik vind het een beest!
Wel écht luid, maar ideaal voor studiogebruik want best veelzijdig. Alle modes zijn bruikbaar in mijn oren, zeker ook de Pushed mode op het clean kanaal geeft een lekkere sound. Ik had er eerst een Framus Cobra 4x12 met GB's bij, dan een Engl 4x12 met V30s en nu heb ik net een Bogner 2x12 met V30s besteld. Volgens mij is zelfs een 1x12' genoeg voor studiogebruik. Ik zie echt niet in waarom je een 4x12 zou nemen.

Een Single scoor je voor 1100-1200 euro tweedehands, cab naar smaak toevoegen en klaar. Ik ben er helemaal gek van, en zoals al gezegd: als dit je ding is, is dit je ding, en niet iets anders. Ik heb een 5150 gehad: heel eenzijdig, niet mijn ding, een Powerball getest: niet mijn ding, Triamp gehad: te braaf, de Recto was boem bats, verliefd.

Doe wat je hart je zegt, al de rest zijn tussenstappen naar de Recto en gaan je in de long run meer kosten dan nu gewoon te kopen wat je echt wil.

Rwin
3 maart 2006, 21:18
imlikeajungle is een wijs man.

Ik ben het met je eensch!

Iceman
3 maart 2006, 23:01
De Rectifier sound.

Die haal je dus alleen maar uit een Rectifier. Heb alle versies gehad, single, dual en Triple. De Dual laatst nieuw gekocht. Heb ook een Mark 3 en 4 gehad, daar haal je het dus echt niet uit.
Ik ben zo'n klojo die door de jaren heen zoveel geld heeft uitgegeven aan andere versterkers dat ik allang 3 volledige rectifier stacks had kunnen (en moeten) kopen. Doorsparen dus, echt de beste manier. En uitkijken naar een 2dehands Recto.

Mijn Dual mag je altijd uitproberen hier in Zwolle.

AART
3 maart 2006, 23:16
De Rectifier sound.

Die haal je dus alleen maar uit een Rectifier. Heb alle versies gehad, single, dual en Triple. De Dual laatst nieuw gekocht. Heb ook een Mark 3 en 4 gehad, daar haal je het dus echt niet uit.
Ik ben zo'n klojo die door de jaren heen zoveel geld heeft uitgegeven aan andere versterkers dat ik allang 3 volledige rectifier stacks had kunnen (en moeten) kopen. Doorsparen dus, echt de beste manier. En uitkijken naar een 2dehands Recto.

Mijn Dual mag je altijd uitproberen hier in Zwolle.


marks zijn ook geen recto's ;)

hebben andere(strakkere) leadvoicing.

imlikeajungle
4 maart 2006, 04:58
De Rectifier sound.

Die haal je dus alleen maar uit een Rectifier. Heb alle versies gehad, single, dual en Triple. De Dual laatst nieuw gekocht.

Wat zijn de grootste klankverschillen tussen Single, Dual, Triple in de modes die de Single wel heeft?

gerrekat
4 maart 2006, 10:31
Ik ben nu in het bezit van een Engl Thunder. Hij is lekker hard en ruig, maar niet echt flexibel en ik raak uitgekeken op het geluid. Nadat ik nu waarschijnlijk weer op gitaarles ga ben ik ook aan het sparen voor een nieuwe amp. Ik heb nu al 2 redelijke mid-range gitaren, dus de Gibson komt later wel een keertje ;)
Zelf ben ik wel gek op die rectifier sound alleen zijn die dingen zo godsgruwelijk duur en luid. Nu heb ik thuis wel een eigen studiootje waar ik gigantisch luid kan spelen, maar ik vraag me af of het dan wel zinnig is te sparen voor een Dual + 4x12, want dat is volgens mij een hele andere dimensie luid. Ik zit me dus af te vragen wat de beste oplossing is. Hoe kom ik bij een lekkere rectosound die voor mij ook makkelijk is.

Is de Recording Preamp + Mesa 20/20 door een 2x12 misschien wat?
De single rectifier, is die net zo goed of is dat echt een klasse minder. Ik weet dat de Dual (3 channel) niks verschilt met de Triple, alleen kwa output, maar verder weet ik er niks van.

Wellicht op zoek naar een goedkope Triaxis 2e hands + Mesa 20/20 en 2x12?

Of dan maar 'gewoon' voor een Powerball gaan (is wel goedkoper) + Engl cab? Alhoewel dat natuurlijk wel een compleet andere sound is en ik zo graag wel eens de Mesa sound zou willen hebben.

Verlicht me met ideeën :)

Overigens wel handig om te vermelden dat een dual + cab toch wel echt de top van het budget is, kwa nieuwprijs. Dan ga ik dus echt op de 2e handstour en dat is lastig denk ik.


Ga voor de POWERBALL, beter, strakker en net zo zwaar. Ik heb zelf een Dual Recto gehad maar zou hem nooit meer terug willen, IMO is de POWERBALL al een klasse beter zowel clean als overstuurd maar de SE overklast de Dual echt aan alle kanten natuurlijk ligt die dan ook in dezelfde prijsklasse misschien wel iets hoger. Vergeet niet dat MESA's hier gewoon overproced zijn, in de US zijn ze net zo duur als Marshalls.

gerrekat
4 maart 2006, 10:32
Hoi Rwin,

fantastisch! Je weet helemaal wat k zoek :D
Het grootste bezwaar is echter het volume denk ik. Ik ben bang dat het veel te luid is. Zou het ook op een 2x12 kunnen?

Ik zoek de sounds van Rammstein onder andere ja. Ik heb veel interview gelezen en weet dat deze op het album puur gemaakt zijn met een Dual en een 4x12 Traditional. Verder niks speciaals. Gemic'ed met een Neumann M149 (geloof ik).

RAMMSTEIN speelt ook op de POWERBALL overigens.....

armageddon
4 maart 2006, 10:48
Nope, Rammstein speelt niet op de Powerball. Alleen omdat Paul Landers samen met de oversized cab op de site staat zegt nog niet dat ze dat doen :) Het is gewoon een mooie reclame geweest voor Engl denk ik. Alleen in de clip Keine Lust zie je dat staan, maar voor de rest zijn de albums 100% Dual Rect. Dit heb ik overigens van Richard Kruspe die een heel lang interview gaf over opname etc en hun studiotijd in een duits gitaarblad. Live gebruikt Kruspe ook een Dual en gebruikt Landers een Sansamp PSA-1.
Overigens hebben ze bij verschillende liedjes op het album soms wel wat Sansamp PSA-1 door een Palmer speaker sim heen erbij gemixt.

Het feit dat de Mesa's zo duur zijn is ook een groot minpunt in mijn ogen. Als je het verschil in prijs ziet op Harmony-Central bijvoorbeeld....

Maar....ik heb altijd al eens een mesa sound willen hebben en dan het liefst de rectifier en tja. Dan zit je toch blijkbaar alleen bij de rectifier.
Overigens ga ik die Powerball wel eens testen denk ik.

Waar kan ik dat uberhaubt doen?? In Feedback Rotterdam zie ik die dingen namelijk niet in een testhok staan ofzo.

@imlikeajungle:
Ik denk dat ik helemaal met je mee ga. Ik zal dus voor een Single Rectifier gaan met Rectifier 2x12. Ook omdat RWin zegt dat dat inderdaad goed is. Zijn het in ieder geval 2 ervaringsdeskundigen :)

Ik vraag me af hoeveel ik nog voor zo'n thunder krijg. 550 euro moet er wel uit te halen zijn. Mooi...dan moet ik nog 1200 euro verder sparen :)

gerrekat
4 maart 2006, 13:17
Nope, Rammstein speelt niet op de Powerball. Alleen omdat Paul Landers samen met de oversized cab op de site staat zegt nog niet dat ze dat doen :) Het is gewoon een mooie reclame geweest voor Engl denk ik. Alleen in de clip Keine Lust zie je dat staan, maar voor de rest zijn de albums 100% Dual Rect. Dit heb ik overigens van Richard Kruspe die een heel lang interview gaf over opname etc en hun studiotijd in een duits gitaarblad. Live gebruikt Kruspe ook een Dual en gebruikt Landers een Sansamp PSA-1.
Overigens hebben ze bij verschillende liedjes op het album soms wel wat Sansamp PSA-1 door een Palmer speaker sim heen erbij gemixt.

Het feit dat de Mesa's zo duur zijn is ook een groot minpunt in mijn ogen. Als je het verschil in prijs ziet op Harmony-Central bijvoorbeeld....

Maar....ik heb altijd al eens een mesa sound willen hebben en dan het liefst de rectifier en tja. Dan zit je toch blijkbaar alleen bij de rectifier.
Overigens ga ik die Powerball wel eens testen denk ik.

Waar kan ik dat uberhaubt doen?? In Feedback Rotterdam zie ik die dingen namelijk niet in een testhok staan ofzo.

@imlikeajungle:
Ik denk dat ik helemaal met je mee ga. Ik zal dus voor een Single Rectifier gaan met Rectifier 2x12. Ook omdat RWin zegt dat dat inderdaad goed is. Zijn het in ieder geval 2 ervaringsdeskundigen :)

Ik vraag me af hoeveel ik nog voor zo'n thunder krijg. 550 euro moet er wel uit te halen zijn. Mooi...dan moet ik nog 1200 euro verder sparen :)

Onzin, hij speelt echt op een POWERBALL nog niet zo lang maar toch. Er gaan altijd van die spookverhalen ook over bijvoorbeeld Dimebag van PANTERA die zou ook marshall ingewanden in zijn RANDALL behuizingen hebben etc. In de praktijk is er allemaal barweinig van waar. Ik weet wel dat METALLICA hun recto's alleen voor de show op het podium hebben en in werkelijkheid van alles en not wat begruiken met name MESA rackgear.

Ik vind RAMMSTEIN trouwens persoonlijk geen flikker aan maar dat terzijde. Als je perse juist op de rectifier sound kickt moet je er zeker een kopen want alleen daar krijg je een rectifier sound uit. Ik snap alleen niet wat er zo lekker klinkt aan een recto, je ze zijn wat vriendlijker voor sloppy spelers en ze gaan erg hard maar verder vind ik ze echt niet bijzonder.

IK geef toe dat met een boost ervoor ze behoorlijk goed kunnen klinken getuige de TESTAMENT sound maar ook Eric Petersson gebruikte op de laatste CD stiekum een POWERBALL samen met zijn triple recto.

AART
4 maart 2006, 13:27
ik vind IMO de recto lekkerder dan de powerball.

De recto heeft gewoon een apart geluid, misschien niet het strakste(daarom heb ik een Mark IV) maar wel lekker.
rdoor je een deel van je sound kwjtraakt.


De powerball is erg karakterloos IMO.
Heeft een ontzettende lading gain, waar je niks aan hebt, bovendien zorgen die beide factoren er samen voor dat het gewoon een dode amp is IMO.

Enige minpunt ten opzichte van de ENGL is dat hij live nog wel een zompig overkomt door die lading laag die niet altijd even strak gebracht word.

gerrekat
4 maart 2006, 13:31
Dan heb jij de verkeerde POWERBALL gehad die van mij heeft tonnen karakter en vooral definitie! en dood is ie al helemaal niet anders was het niet dik 3 jaar mijn main amp geweest. Wat wel zo is , is dat de meeste veel te koud gebiassed de fabriek uitkomen dus altijd even bijstellen als je hem hebt en ik moetg zeggen dat ik een set nieuwe buizen erin ook een verbetering vond. Rectifiers klinken juist krakeriger en minder verzadigd, zo stock althans zoals ik zeg er is heus wel een goede toon uit te krijgen met de juiste PU's en outboard kit. Een recto is duidelijk eenamp die wel profiteert van actieve PU's. de Mark series Mesa's zijn IMO inderdaad vele malen beter!

AART
4 maart 2006, 13:42
het is niet een slechtere amp ofzo, maar de powerball heeft gewoon zoveel gain, dat is gewoon ongezond :satisfie:

Het ligt ook heel erg aan de muziek die je maakt.

Jij speelt supersnelle thrash, dan wil je een amp die strakker is dan een string maat s door de reet van lolo ferari.

een recto is gewoon een hele andere amp, ik vind die lekkerder klinken voor wat ik maak misschien iets minder strak, maar wel lekkere gain en flinke stoot druk en laag..

Maar het klopt idd dat de ENGL die ik heb gehoord gewoon nog stockbuizen had, maar ik weet niet of dat zoveel verschil maakt.

armageddon
4 maart 2006, 13:46
Onzin, hij speelt echt op een POWERBALL nog niet zo lang maar toch. Er gaan altijd van die spookverhalen ook over bijvoorbeeld Dimebag van PANTERA die zou ook marshall ingewanden in zijn RANDALL behuizingen hebben etc. In de praktijk is er allemaal barweinig van waar. Ik weet wel dat METALLICA hun recto's alleen voor de show op het podium hebben en in werkelijkheid van alles en not wat begruiken met name MESA rackgear.

Ik vind RAMMSTEIN trouwens persoonlijk geen flikker aan maar dat terzijde. Als je perse juist op de rectifier sound kickt moet je er zeker een kopen want alleen daar krijg je een rectifier sound uit. Ik snap alleen niet wat er zo lekker klinkt aan een recto, je ze zijn wat vriendlijker voor sloppy spelers en ze gaan erg hard maar verder vind ik ze echt niet bijzonder.

IK geef toe dat met een boost ervoor ze behoorlijk goed kunnen klinken getuige de TESTAMENT sound maar ook Eric Petersson gebruikte op de laatste CD stiekum een POWERBALL samen met zijn triple recto.

Als fan-boy denk ik wel dat ik weet waar mijn favo artiesten over spelen ;) in tegenstelling tot iemand die er niet van houdt.

Als je bewijs hebt...graag.

Rwin
4 maart 2006, 14:08
jongens, het gaan niet om welke amp het beste is. Armageddon wil gewoon het rectifier geluid, en dat zit nou eenmaal nergens anders in.

Metallica speelt er meestal ook niet over, en sinds wanneer heeft Metallica een recto gitaargeluid? Op het laatste album hebben ze dat iig zeker niet! En de recto´s zijn er vanaf begin jaren 90.

Bands die wel een echt recto geluid hebben:

- Disturbed
- Godsmack
- Sevendust
- Alterbridge
- Drowning Pool (1ste album iig)
- Rammstein
- Nickelback

Zoals je ziet, ook best uiteenlopend, maar allemaal erg herkenbaar. Nou is het ook niet zo dat op elk album er exclusief op recto's is gespeeld (nouja, bij disturbed duidelijk wel) maar over het algemeen hebben ze dat geluid.

Dus, niet aankomen met andere types en merken, daar gaat deze thread niet over. Deze thread gaat over de rectifier sound :cooler:

gerrekat
4 maart 2006, 20:18
Volgens mij spelen een heel aantal van de bands die je opnoemt over RANDALLs.

armageddon
4 maart 2006, 23:08
Tremonti speelt 100% over een Recto, Rammstein ook en Nickelback al helemaal.

Rewind
5 maart 2006, 00:13
de andere vier inderdaad over randalls :sssh:

imlikeajungle
5 maart 2006, 04:49
@imlikeajungle:
Ik denk dat ik helemaal met je mee ga. Ik zal dus voor een Single Rectifier gaan met Rectifier 2x12.


Als je je Recto hebt, kan je mss best eens dagje testen in Boekel of Duitsland of zo, want welke cab je gebruikt maakt enorm veel verschil. Ik ga nu naar Bogner, want die vond ik het mooist van wat ik heb gehoord, maar voor een ander kan dat helemaal anders liggen. Ik gebruik ook absoluut geen actieve pups, speel zeker geen metal, etcetera. Alles hangt af van wat je wil... Ik zou dus echt effe cabs testen voor je gaat kopen, of zoals ik kopen en snel weer verkopen :-)

Einzeln
5 maart 2006, 07:28
James Hetfield
Equipment List

E.S.P. GUITARS
ESP's configured with 2 volume knobs (one per pickup) and 3 way toggle switch.
Black Explorer - Woodburned Elk Skull and Barbed Wire inlays
Black Explorer - Diamond Plate
Black Explorer - Man to Wolf inlays
Black Explorer - Snake inlays
Black Explorer - Deer Skull inlays
Black Explorer - Dot inlays
Black Explorer - Eagle inlays
Black Explorer - NRA inlays
Black Double-Neck Explorer - Ducks inlays (crispy)
Black JH-1 Flying V -Red Hot Rod flames
Black JH-1 Flying V -Green Hot Rod flames w/Hot Rod stickers
White Explorer - middle finger inlays (1st ESP)
White Explorer - dot inlays (favorite ESP)


OTHER GUITARS
Kenny Lawrence Explorer - Father and son camping inlays
Gibson Explorer
Fender reissue '52 Telecaster w/Parsons-White B-Bender
1966 Martin D-28 (acoustic)
Three late '50's Gibson Les Pauls (Sunburst Standard, Gold Top, Custom)
1963 Gibson SG
National ResoLectric
Many more!

AMP'S
Mesa Boogie Strategy 400 Power Amps
Mesa Boogie Mark IV
Mesa Boogie Triaxis Preamp (Stock)
Mesa Boogie Triaxis Preamp (Modified)
Mesa Boogie Triple Rectifier
Mesa Boogie Custom Graphic E.Q. Unit
Mesa Boogie Amp Switcher
Mesa Boogie 4x12 Speaker Cabinets
Roland JC 120
Celestion Vintage 30w Speakers

EFFECTS & EQUIPMENT
EMG Pick Ups (81 Bridge, 60 Neck)
Bradshaw RSB-12 Switching System and Pedal Board
Bradshaw Patch Bay Custom
Boss SE-50 Stereo FX Processor
Juice Goose Rack Power 300
Aphex Parametric E.Q.
Morley Rack Mount Unit Custom
Sony 820 Wireless Receivers and Transmitters
Nady 950 UHF Receivers and Transmitters
Ernie Ball Strings (.010-.046)
Gibson Strings
Dunlop Green Tortex .88 mm Guitar Picks
Pro Co Sound Cables
Ascot Road Cases
Ultra Case Guitar Stand
Peterson 520 Strobe Tuner
Earth III Guitar Straps
Smokes (A. Fuente)

SNOW BOARDS
Burton Custom 59
Superfly II 68


Jason Newsted
Equipment List

SADOWSKY BASS GUITARS
4 Strings:
Lake Placid Blue Vintage -Alder body, Morado finger board
Black Vintage -Ash body
PJ - Cherry Sunburst
PJ - Caramel Sunburst
5 strings:
2 - Vintage - Black
Vintage - Cherry Sunburst
2 - 24 Fret - Black w/EMG-40J pick ups

OTHER BASS GUITARS
1958 Fender Prescision
1981 Spector NS 4-string
Zon fretless
1963 Gibson EB-3
Gibosn EB-6 (six string)
1968 Fender Telecaster Paisley Bass
Chandler Metro Baritone
1933 National Dobro
Parker Fly guitar
Hagstrom 8 string
Music Man 4 and 5 String
Stuart Spector Designs 4 - 5 - 6 String
Hamer 8 and 12 String

AMP'S
Mesa/Boogie 1x15 combo
Ampeg SVT cabinets
1974 Ampeg SVT head
Mesa/Boogie with SWR Heads
Gibson Skylark Guitar amp
Fender Folded Horn 1x18
Ampeg SVT III
Ampeg SVT Vintage
Ampeg SVT 8"x10" Cabinets
Ampeg ISO Vent 10"x15" Cabinets


EFFECTS & EQUIPMENT
Boss Flanger
MXR Phase 100
Mu-Tron
Korg G-5 Bass Synth Processor
Electro Harmonix Big Muff
Alesis Mediverb II
BBE Sonic Masimizer
Morley Power Wah Boost
Wilson "Last Built" Basketball
Custom Ibis titanium "Hand Job" Mountain Bike
Wildey .45 Auto Magnum


Kirk Hammett
Equipment List

E.S.P. GUITARS
WaveCaster -wave machine
(hollow plexiglass body filled with wave machine fluid)
M-II - Boris Karloff Mummy graphic
M-II - Skull #1
M-II - Skull #2
M-II - Ouija board graphic
M-II - F--k You
Flying V -Devil finger inlays
Eclipse - Pushead Spider graphic
ESP Semi-Acoustic Eclipse

OTHER GUITARS
Gibson Les Paul Custom - black
Fender Stratocaster S.R.V. - black
Fender Stratocaster - natural finish
Parker Fly
All Aluminum Roswell Randy Rhoads Flying V
Gibson Super 400
1963 Gold Fender Strat
1958 Gibson Flying V
1960 Gibson Explorer
Early Gibson Les Paul Jackson Randy Rhoads V - black
Ibanez Stratocaster - black

AMPS
Mesa Boogie Strategy 400
power amps
Mesa Boogie MK IV Amp
Mesa Boobie Dual Rectifier
Mesa Boogie 4 x 12 speaker cabinets
Mesa Boogie Triaxis preamp
Marshall JMP-1

EFFECTS & EQUIPMENT
Roland VG-8
Furman power strips
Nady 1200 Wireless receivers and transmitters
ADA MP-1 preamp
ADA MQ-1 E.Q.
Alesis Data Disk
Juice Goose power strip
Eventide H3000 SE
Boss SE-50
Rocktron Juice Extractor
Custom Audio Electronics preamp
Multiple Foot Pedals Custom Rackmount
EMB Audio Remote Wah units
EMB/Ernie Ball Wah Pedals-custom
Aphex Parametric E.Q.
Rocktron Patchmate
Bradshaw Switching System
Bradshaw Patch Bay Custom
Marshall 4 x 12 speaker cabinets
Ascot Road cases
Dunlop pedals
Dunlop Green Tortex .88 mm Guitar Picks
Pro-Co sound cables
EMG 81 Pickups
Marshall practice amps
Peterson 520 strobe tuner
Floyd Rose Tremelo Systems
Dean Markley strings
Whirlwind channel boxes
Ultra guitar stands
Rocktron RSB-18F pedal boards
Ibanez Tube Screamer
R & R road cases
DiMarzio guitar straps
Smokes (Cohiba, Lars Tetens, Fuente)


Maar heb ze in de studio met Diezel gezien

gerrekat
5 maart 2006, 07:40
Ik stoor me eigenlijk niet zo aan waar anderen op spelen, ik vind bepaalde tones wel mooi ofzo, maar vaak wordt er nog flink aan amps gesleuteld en gemod of wordt er outboard kit gebruikt. Ik beschouw zeker Nickelback niet echt als een supertone,maar ja dat is ook allemaal helemaal mijn muziek niet.

jw009
5 maart 2006, 11:23
Waar kan ik dat uberhaubt doen?? In Feedback Rotterdam zie ik die dingen namelijk niet in een testhok staan ofzo.


Gewoon vragen aan mensen van feedback, zeggen dat je misschien een wilt kopen dna staat hij binnen een minuutje in zo'n testhok. Succes!

Rwin
6 maart 2006, 09:24
de andere vier inderdaad over randalls :sssh:


Disturbed en Godsmack en Drowing Pool 100% zeker over recto's. Kijk maar bij elke willekeurige live opname of bij een echt concert. Ik heb het zelf bij beide (opname en echt) gezien. Sevendust weet ik inderdaad niet 100% zeker.

Maar zou je anders even jou opmerkingen kunnen onderbouwen? Eventueel met namen van opnames waar dat te zien is?

EDIT:
Qoute van Sevendust gitarist:
I’ve got a deal with Randall as well. I used to use Mesa. I like the Triple Rectifiers from the 90s. I’m not into the ones they’re making now. I can’t get a good tone out of the new ones. So I’m into Washburn and Randall.
Bron:Modern Guitars Magazine

Rewind
6 maart 2006, 13:14
Ik zei het eigenlijk vooral omdat ik dat op de randall site had zien staan. Godsmack gebruikt inderdaard wel mesa/boogie, dacht dat ik hun ook eens ergens met randall Titan had zien staan

http://www.randallamplifiers.com/about/ads/images/Donegan-Ad-G1.jpg http://www.randallamplifiers.com/about/ads/images/DisturbedDan.jpgOme dan (disturbed dus)

http://www.randallamplifiers.com/artists/images/cjpierce.jpg C.J. pierce, drownin pool. Op de site van drowning pool is hij zowel te zien met randall als met marshall, maar randall staat bij de links, marshall niet

http://www.randallamplifiers.com/artists/images/John-Connolly--Clint-Lowery.jpg John en Clint van Sevendust, heb net nog effe een dvd van hun gekeken, maar dat waren vooral studiofilmpjes en staan dus een hele hoop verschillende amps van de studio op. Live hadden ze een scherm voor de versterkers staan.

Rwin
6 maart 2006, 13:23
Over sevendust.
Zoals je ziet (zie post boven) speelde ze , voordat ze DVD-opnames konden betalen, op mesa's. Nu inderdaad op Randalls.

Verder werken de reclames bij jou goed, want jij gelooft dat DP, Disturbed op randall's spelen. Om je nu uit de droom te helpen, dat heet; geld krijgen om je kop naast die versterker neer tezetten. Ze spelen er live iig nooit op.

Net zoals nickelback en de VOX-modelling-amps.

"Zoek" nou maar eens naar een live clip van Disturbed of DP. Dan kun het zelf zien.


Verder zegt dat niet zoveel, als het op de site van een amp staat. Die zetten iedereen er neer die er "ooit" mee gezien is.
Check bv deze (http://www.mesaboogie.com/US/Artists/artist_roster.htm) maar eens.

Rewind
6 maart 2006, 13:28
is ok, altijd leuk om live-clips te kijken :)

btw, dit zag ik op de site van drowning pool:

http://www.drowningpool.com/images/photos/machineshop_flint_12-11-05/flint3.jpg

een randall stack dus
(jaja, tis wel de bassist, maar ga ervan uit dat de randall stack dus echt van de gitarist is :))

Rwin
6 maart 2006, 13:30
idd, misschien zijn ze geswitched, van wanneer is die foto? Van toen ze nog op ozzfest stonden?

ieme
6 maart 2006, 13:41
met een squier 10 watt kan ik met bepaalde instellingen dezelfde sound halen als ik met een rectifier kan maken!

Rwin
6 maart 2006, 13:44
he das goed man, ik heb die ook die squier, welke instellingen maak jij?:cheerup:

En verder geen drugs meer nemen he?

ieme
6 maart 2006, 13:45
he das goed man, ik heb die ook die squier, welke instellingen maak jij?:cheerup:

En verder geen drugs meer nemen he?

das instelling STANDBY, exact dezelfde sound!

Rwin
6 maart 2006, 13:46
ow, damn, ik heb alleen een POWER on/off knop. Toch een andere versie.

Maar als de rectifier en de squir beide uitstaan klinken ze idd hetzelfde!

En ga nu maar weer ontnuchteren... :stop:

ieme
6 maart 2006, 13:48
ow, damn, ik heb alleen een POWER on/off knop. Toch een andere versie.

Maar als de rectifier en de squir beide uitstaan klinken ze idd hetzelfde!

En ga nu maar weer ontnuchteren... :stop:

is t bij jou ook maandag? ;)

Rwin
6 maart 2006, 13:51
[hik] he watte? is het nu al maandag?
damn!

ja idd, :p

ieme
6 maart 2006, 13:52
Kut! ik bedenk me ineens dat ik vandaag had moeten werken, shit, zo maar eens met mn baas bellen! normaal werk ik alleen wo-do-vrij

:(

Rwin
6 maart 2006, 13:53
het gaat echt niet goed met je he?

Maar, kom, laten we dit draadje maar weer ONTOPIC trekken.

Rewind
6 maart 2006, 17:44
nog niet helemaal on-topic (sorry arjan)



idd, misschien zijn ze geswitched, van wanneer is die foto? Van toen ze nog op ozzfest stonden?

foto komt van hun site, is van 12 november 2005

wel leuk, een discussie zo tussen twee Erwin's :)

maar laten we het inderdaad weer even over die heerlijke rectifier-sound hebben :)

AART
6 maart 2006, 17:45
die kerel van disturbed zie je alleen met XL kasten, zie nergens een randall amp.

zou goed kunnen dus dat ie betaald krijgt om randall kasten on stage te zetten en er achter gewoon een recto heeft staan, uit het zicht.

ieme
6 maart 2006, 17:49
het gaat echt niet goed met je he?

Maar, kom, laten we dit draadje maar weer ONTOPIC trekken.

klote ik ben vandaag ontslagen!@

Rwin
7 maart 2006, 09:19
dat meen je niet? Maar als je bij mij zou werken en je zou dat geintje van gisteren vaker "plegen" dan zou je het ook niet lang uithouden denk ik...

vasnd
7 maart 2006, 16:51
ik dacht laat ik ook maar eens plaatjes posten, hiermee lijkt me het wel duidelijk dat Rammstein recto's gebruikt

leuk rack http://home.online.no/~cat-sver/rammequip/rampowerrig.jpg

en nog een
http://home.online.no/~cat-sver/rammequip/utstyr2.jpg

jorrit
7 maart 2006, 17:39
is ok, altijd leuk om live-clips te kijken :)

btw, dit zag ik op de site van drowning pool:

http://www.drowningpool.com/images/photos/machineshop_flint_12-11-05/flint3.jpg

een randall stack dus
(jaja, tis wel de bassist, maar ga ervan uit dat de randall stack dus echt van de gitarist is :))


haha wil de discussie niet weer offtopic helpen hoor... maar ik zie echt op die foto geen randall stack... helemaal geen versteker eigenlijk... mss mis ik wat..

AART
7 maart 2006, 17:43
je mist idd wat.

Mr.Bluesbreaker
7 maart 2006, 18:24
Jij speelt supersnelle thrash, dan wil je een amp die strakker is dan een string maat s door de reet van lolo ferari.


Nieuwe sig quote! :D

AART
7 maart 2006, 18:38
Nieuwe sig quote! :D

:soul:

(minimaal 10 tekens)

Rwin
7 maart 2006, 18:51
haha wil de discussie niet weer offtopic helpen hoor... maar ik zie echt op die foto geen randall stack... helemaal geen versteker eigenlijk... mss mis ik wat..

zet op je monitor je contrast en brightness maar eens wat hoger :p

armageddon
7 maart 2006, 19:24
Ik zie alleen maar 2 4x12 cabs maar echt geen amp.

Rwin
7 maart 2006, 19:25
dat kan...

trouwens, armagedoon, check je PM svp.

Negative K3 fan
9 maart 2006, 12:54
nog even mijn bevinding wat betreft recto's een beetje technisch misschien:

Mijn ervaring is dat de recto sound voor een aanzienlijk deel wordt bepaald door de tone stack, de eq knoppen (bas/mid/treble/pres) in combinatie met het ontbreken van tegenkoppeling in de eindversterker.

wat dit betekent is dat de manier waarop mesa de treble en presence knoppen heeft 'geschakeld' lichtelijk afwijkt van de 'conventionele' methodes en die verantwoordelijk zijn voor een juiste (agressieve) voicing van de middentonen.

Het ontbreken van tegenkoppeling zorgt onder andere voor het lompe, losse laag waar recto's om bekend staan.

Op zich is het een minimale modificatie om bijvoorbeeld een jcm800 naar zoiets om te bouwen, maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

ik denk dat geronimo dit kan bevestigen, zijn zelfbouw amp is een uit experimenten bepaalde combinatie van een SLO, 5150 en recto die van binnen behoorlijk identiek zijn.

Soulflyhigh
9 maart 2006, 13:22
En what about a Peavey Triple X die klinkt toch ook redelijke recto-achtig?

Negative K3 fan
9 maart 2006, 13:37
nog nooit gespeeld ofhet schema gezien, maar deze hebben geloof ik een actieve tone stack, heel wat anders

Geronimo
10 maart 2006, 14:45
nog even mijn bevinding wat betreft recto's een beetje technisch misschien:

Mijn ervaring is dat de recto sound voor een aanzienlijk deel wordt bepaald door de tone stack, de eq knoppen (bas/mid/treble/pres) in combinatie met het ontbreken van tegenkoppeling in de eindversterker.

wat dit betekent is dat de manier waarop mesa de treble en presence knoppen heeft 'geschakeld' lichtelijk afwijkt van de 'conventionele' methodes en die verantwoordelijk zijn voor een juiste (agressieve) voicing van de middentonen.

Het ontbreken van tegenkoppeling zorgt onder andere voor het lompe, losse laag waar recto's om bekend staan.

Op zich is het een minimale modificatie om bijvoorbeeld een jcm800 naar zoiets om te bouwen, maar het verschil is duidelijk hoorbaar.

ik denk dat geronimo dit kan bevestigen, zijn zelfbouw amp is een uit experimenten bepaalde combinatie van een SLO, 5150 en recto die van binnen behoorlijk identiek zijn.

Daar zit wat in, maar ik denk ook dat net zo belangrijk is de manier waarop de overdrive gegenereert wordt, op z'n JCM800's. Een heftige clippertrap met daarachter van die spanningsdelers om het geheel weer naar beneden te halen en dan via een kathodevolger door die toontrap.
Het is feitelijk een opgevoerde JCM800 met een extra versterkertrap in het OD gedeelte en wat andere aanpassingen daarin zodat ie ultra overstuurt wat is bedacht door Michael Soldano.
Mesa en Peavey hebben daar weer op voorgeborduurd in hun Rectifier en 5150. De schakeling heeft een aparte sound die echt bij deze soort versterkers hoort en denk ik niet echt uit andere versterkers te halen is...
Natuurlijk kan je wel iets krijgen wat er op lijkt of iets wat net zo goed is, maar als je de Recto sound zoekt moet je een Recto hebben. Idd de eindtrap en de aangepaste toontrap van de Recto maken dat brullende laag, maar met een 5150, die een stuk goedkoper is, heb je ongeveer dezelfde sound. Ipv geen terugkoppeling zit daar een regelaar in waarmee je dat regelen kan en dus hetzelfde kan bereiken.
Een SLO is meer een lead-versterker en klinkt wat scheller en je hebt minder ooomph doordat die wel terugkoppeling in de eindtrap heeft. Daardoor is ie voor moderne metal met al dat lompe zevensnarige geweld iets minder geschikt. Een Bogner XTC is trouwens ook een afgeleide van de JCM800, met dezelfde preamp-opbouw als een Slo, al is het iets minder bruut. Kan je dus ook overwegen, alhoewel die volgens mij nog duurder zijn dan die Recto's...

gerrekat
10 maart 2006, 15:40
En what about a Peavey Triple X die klinkt toch ook redelijke recto-achtig?


Beter ;) als je het mij vraagt

gerrekat
10 maart 2006, 15:42
ik dacht laat ik ook maar eens plaatjes posten, hiermee lijkt me het wel duidelijk dat Rammstein recto's gebruikt

leuk rack http://home.online.no/~cat-sver/rammequip/rampowerrig.jpg

en nog een
http://home.online.no/~cat-sver/rammequip/utstyr2.jpg


Ik ontken ook niet dat ze ze gebruikt hebben....

gerrekat
10 maart 2006, 15:43
Ik zei het eigenlijk vooral omdat ik dat op de randall site had zien staan. Godsmack gebruikt inderdaard wel mesa/boogie, dacht dat ik hun ook eens ergens met randall Titan had zien staan

http://www.randallamplifiers.com/about/ads/images/Donegan-Ad-G1.jpg http://www.randallamplifiers.com/about/ads/images/DisturbedDan.jpgOme dan (disturbed dus)

http://www.randallamplifiers.com/artists/images/cjpierce.jpg C.J. pierce, drownin pool. Op de site van drowning pool is hij zowel te zien met randall als met marshall, maar randall staat bij de links, marshall niet

http://www.randallamplifiers.com/artists/images/John-Connolly--Clint-Lowery.jpg John en Clint van Sevendust, heb net nog effe een dvd van hun gekeken, maar dat waren vooral studiofilmpjes en staan dus een hele hoop verschillende amps van de studio op. Live hadden ze een scherm voor de versterkers staan.


Vreselijke kutbands allemaal....

Geronimo
10 maart 2006, 16:15
Dat al die bands op de foto gaan met die shit wil nog niet zeggen dat ze die zooi ook daadwerkelijk gebruiken.

Ik denk wel dat je elke versterker wel bruut kan laten klinken mist je weet wat je doet, zoals bijvoorbeeld Andy Sneap.
En het geluid van Nevermore vind ik tot nu toe het bruutste metalgeluid wat ik ooit gehoord heb en dat is allemaal Recto. Ook veel andere bands die ik bruut vind klinken spelen allemaal met Recto's of 5150's of Krank's. En het verbaasd me niks als die Krank dingen ook weer een ripoff zijn van die Recto's, net zoals die Bogners. Het is allemaal één pot nat, allemaal opgevoerde JCM800's. En het klinkt allemaal bruut!

Ik heb een paar bands gehoord met Powerball's en sorry maar het komt niet eens in de buurt. Klopt ook want een Powerball zit heel anders in elkaar dan een recto en is niet gebaseerd op een JCM800, net zoals die Mark dingen.

Dus als die gast een Recto sound wil moet ie een Recto achtige versterker nemen, simpel. Zo'n Engl is nu eenmaal anders.

Han S
10 maart 2006, 17:19
Het beste metal gitaargeluid wat ik ooit heb mogen opnemen was met de band MAG11. En dat was helemaal zonder versterker, de man (John) heeft een rack met analoge processoren en daarvan ging de uitgang direct in de mengtafel.

We hebben nog verschillende versterkers geprobeerd waaronder JCM800's van 50 en 100 watt, maar dat geluid werd er niet beter van, is heel bizar.

Geronimo
10 maart 2006, 17:24
Het beste metal gitaargeluid wat ik ooit heb mogen opnemen was met de band MAG11. En dat was helemaal zonder versterker, de man (John) heeft een rack met analoge processoren en daarvan ging de uitgang direct in de mengtafel.

We hebben nog verschillende versterkers geprobeerd waaronder JCM800's van 50 en 100 watt, maar dat geluid werd er niet beter van, is heel bizar.

Heb je die opnamen nog? Ik ben benieuwd

gerrekat
10 maart 2006, 18:03
Dat al die bands op de foto gaan met die shit wil nog niet zeggen dat ze die zooi ook daadwerkelijk gebruiken.

Ik denk wel dat je elke versterker wel bruut kan laten klinken mist je weet wat je doet, zoals bijvoorbeeld Andy Sneap.
En het geluid van Nevermore vind ik tot nu toe het bruutste metalgeluid wat ik ooit gehoord heb en dat is allemaal Recto. Ook veel andere bands die ik bruut vind klinken spelen allemaal met Recto's of 5150's of Krank's. En het verbaasd me niks als die Krank dingen ook weer een ripoff zijn van die Recto's, net zoals die Bogners. Het is allemaal één pot nat, allemaal opgevoerde JCM800's. En het klinkt allemaal bruut!

Ik heb een paar bands gehoord met Powerball's en sorry maar het komt niet eens in de buurt. Klopt ook want een Powerball zit heel anders in elkaar dan een recto en is niet gebaseerd op een JCM800, net zoals die Mark dingen.

Dus als die gast een Recto sound wil moet ie een Recto achtige versterker nemen, simpel. Zo'n Engl is nu eenmaal anders.


sorry maar dit betoog snijdt absoluut geen hout.....een Bogner een recto gebaseerde amp?? waar haal je het vandaan. KRANK's klinken bagger en ik heb er diverse uitgeprobeerd en die zijn al helemaal niet van een recto afgeleid maar eerder van de 5150 dat weer een soldano ripoff is.

Andy SNeap is een pro tools producer die van elk drumstel een casio keyboard weet te maken. Maar geod hij heeft wel leuke dingen gedaan jammer dat het allemala hetzelfde klinkt, dezelfde kwaal als de early 90's morrissound producties.

ieme
10 maart 2006, 18:04
alle versterkers klinken t zelfde maar dan anders :S

Geronimo
10 maart 2006, 18:41
sorry maar dit betoog snijdt absoluut geen hout.....een Bogner een recto gebaseerde amp?? waar haal je het vandaan. KRANK's klinken bagger en ik heb er diverse uitgeprobeerd en die zijn al helemaal niet van een recto afgeleid maar eerder van de 5150 dat weer een soldano ripoff is.


Check die schema's dan gast! De XTC en de Recto en de 5150 zijn allemaal afgeleid van het idee van Michael Soldano ja, wat hij gebaseerd heeft op een 2203. Dus je zegt dat die Kranks op een 5150 is gebaseerd? Dus is ie ook weer op datzelfde idee gebaseerd en is het idd één pot nat.

Ik bedoel de Recto was er eerder dan de XTC en als ze zo onwijs op elkaar lijken kan het toch best dat Bogner er een paar heeft opengetrokken om te kijken hoe het zit of niet? En anders heeft ie het op Soldano's ontwerp zelf gebaseerd dat kan natuurlijk ook nog. Hij heeft het iig niet helemaal alleen ontworpen.

Han S
10 maart 2006, 18:45
Heb je die opnamen nog? Ik ben benieuwd

Ik heb zelfs de twee inch 24 sporen tapes nog, want een aantal van de nummers zijn nooit gemixed. Jammer dat die band is gestopt, een van de beste nederlandse metalbands was het wel.

Ik had een stukje op mijn website staan die nu in de revisie is, komt wel weer terug.

Geronimo
10 maart 2006, 18:45
Andy SNeap is een pro tools producer die van elk drumstel een casio keyboard weet te maken. Maar geod hij heeft wel leuke dingen gedaan jammer dat het allemala hetzelfde klinkt, dezelfde kwaal als de early 90's morrissound producties.

Maakt me geen reet uit dat het allemaal hetzelfde klinkt. Als het bruut klinkt waarom zou je het dan veranderen?

Geronimo
10 maart 2006, 18:48
Ik heb zelfs de twee inch 24 sporen tapes nog, want een aantal van de nummers zijn nooit gemixed. Jammer dat die band is gestopt, een van de beste nederlandse metalbands was het wel.

Ik had een stukje op mijn website staan die nu in de revisie is, komt wel weer terug.

Ik hou het in de gaten!

crapton
10 maart 2006, 19:27
Weg met al die dure en zware gitaarshit. Gewoon een PODXT met metalpack met een setje full-range monitors. Hang er maar een doek over. Klinkt thuis ook lekker, zelfs op de hoofdtelefoon. Geen hond die het op een optreden merkt behalve andere gitaarmateriaalfreaks.

AART
10 maart 2006, 20:28
Weg met al die dure en zware gitaarshit. Gewoon een PODXT met metalpack met een setje full-range monitors. Hang er maar een doek over. Klinkt thuis ook lekker, zelfs op de hoofdtelefoon. Geen hond die het op een optreden merkt behalve andere gitaarmateriaalfreaks.


hmm, ik vind die podxt niet erg lekker live, zeker die metal amp simulaties zijn gewoon ruis die op je signaal gezet word IMO.

armageddon
10 maart 2006, 20:45
@Eroosch:
Alhoewel ik het nog nooit geprobeerd heb lijkt het me wel een enorm vet idee. Maar ik wil er ook mee opnemen en ik ben toch meer gecharmeerd van de mic-sound van een amp. Dat heb ik de PodXT nog niet goed na zien doen (direct-in). Ik kan helaas die dingen nergens zo checken. Ook vind ik mijn p.m.s nooit goed klinken op zo'n ding.

En...op één of andere manier geloof ik niet dat een 400 euro digitaal multiamp een versterker van 1800 euro perfect kan nabootsen.

crrrN
10 maart 2006, 21:07
Vreselijke kutbands allemaal....

Mee eensch.

Geronimo
10 maart 2006, 21:08
Haha gaan we weer? Krijgen we een nieuw topic met de Echte Versterkers vs de Modeling Versterkers?

Eroosch waar was jij dan?

Check dit:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70615

en deze, in Sounds:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71002

armageddon
10 maart 2006, 22:35
Ach gossie...kom je nu weer met die topics? Je bent wel onwijs blij dat je 'gewonnen' hebt hé? Ongelooflijk....

Ik zou heel graag eens een Rectifier en een PodXT over full-range naast elkaar willen zetten :)
Alhoewel ik toch denk dat ik liever voor een Recto ga.

Han S
11 maart 2006, 01:02
Haha gaan we weer? Krijgen we een nieuw topic met de Echte Versterkers vs de Modeling Versterkers?

Eroosch waar was jij dan?

Check dit:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70615

en deze, in Sounds:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71002

We kunnen vanaf nu een kleine week discussiëren over modeling en niet modeling amps zonder dat Scali zich ermee bemoeit. Hij geniet van een gedwongen vakantie, dus ga je gang, er is heel wat zinnigs te zeggen over modeling.

armageddon
11 maart 2006, 10:16
Nee, rot nu even snel op. Er zijn al 2 hele topics hieraan gewijdt. Kijk daar lekker in, daar staan allemaal beargumentaties van allemaal mensen die niet naar elkaar luisteren.

Anders Destium
11 maart 2006, 10:39
Dit topic ging over de Recto sound, en daar is eigenlijk maar 1 manier voor...


Net als wannneer je hét Les Paul geluid zoekt, of dé strat sound.

Niet ideaal voor de discussie, maar ja ;)

andoni
11 maart 2006, 10:47
alle versterkers klinken t zelfde maar dan anders


sig quote :p

Geronimo
11 maart 2006, 12:18
Ach gossie...kom je nu weer met die topics? Je bent wel onwijs blij dat je 'gewonnen' hebt hé? Ongelooflijk....

Ik zou heel graag eens een Rectifier en een PodXT over full-range naast elkaar willen zetten :)
Alhoewel ik toch denk dat ik liever voor een Recto ga.


Leuter toch niet zo man. Ik wilde hier alleen maar mee zeggen dat het een loze discussie is zoals je in die topics kan lezen.

Ík heb er trouwens niet voor gezorgd dat ie weg is. In dat laatste topic heb ik me er bewust buiten gehouden dus wat nou gewonnen?

Als we nog eens zo'n meeting hebben zullen we eens een goed vergelijkend warenonderzoek doen. En ik denk idd dat je dan voor de Recto gaat ja.

Cris
12 maart 2006, 11:36
het is niet een slechtere amp ofzo, maar de powerball heeft gewoon zoveel gain, dat is gewoon ongezond :satisfie:

Het ligt ook heel erg aan de muziek die je maakt.

Jij speelt supersnelle thrash, dan wil je een amp die strakker is dan een string maat s door de reet van lolo ferari.

een recto is gewoon een hele andere amp, ik vind die lekkerder klinken voor wat ik maak misschien iets minder strak, maar wel lekkere gain en flinke stoot druk en laag..

Maar het klopt idd dat de ENGL die ik heb gehoord gewoon nog stockbuizen had, maar ik weet niet of dat zoveel verschil maakt.


Cannibal Corpse en Deicide spelen ook over TR en DR en dat kan je toch aardige strakke sound noemen. Het komt er gewoon uiteindelijk op neer, welke amp vind je tof, en hoe goed ga je aan je knopjes pielen enzo.

Rwin
13 maart 2006, 15:01
Disturbed:
hier op deze video (http://video.google.com/videoplay?docid=-1469989668646217199&q=disturbed), op 1 min 12 zie je duidelijk de recto (single) in beeld.

Rewind
13 maart 2006, 15:52
haha, ok jij wint :P

Ronster
21 maart 2007, 14:31
Heej, beetje dood topic hiero...

Ten eerste offtopic: Han S?! :D Die ken ik ook nog wel. Han, als je dit leest: de groeten uit het zuiden des lands van Ron - Callenish Circle. We zijn er nu sinds een paar weken mee gekapt btw.

Ik heb ook een DR en wil echt nooit meer anders. Zeker sinds ik de Andy Sneap truc heb ontdekt: een Boss NS2 noisegate en een Ibanez TS808 tubescreamer eraan hangen. Dit maakt het veel minder modderig in het laag en dus veel strakker en helderder...

armageddon
21 maart 2007, 16:28
Heuh, is ook wel een oud topic :D

Ik heb nu al een jaar bijna een Koch Powertone II en die is echt fantastisch. Die benadert toch wel aardig de sound waar ik naar op zoek was en meer!

Iceman
21 maart 2007, 17:03
Heej, beetje dood topic hiero...

Ten eerste offtopic: Han S?! :D Die ken ik ook nog wel. Han, als je dit leest: de groeten uit het zuiden des lands van Ron - Callenish Circle. We zijn er nu sinds een paar weken mee gekapt btw.

Ik heb ook een DR en wil echt nooit meer anders. Zeker sinds ik de Andy Sneap truc heb ontdekt: een Boss NS2 noisegate en een Ibanez TS808 tubescreamer eraan hangen. Dit maakt het veel minder modderig in het laag en dus veel strakker en helderder...

Hey Ron!
We hebben mekaar wel eens gemaild (Tom/DeadHead), je wilde voor de 2de gitarist een Dual kopen.

Jammer van CC, gaat je zelf nog wat opzetten?

Voor palmute spul (met een recto) heb je inderdaad een tubescreamer nodig en een gate maakt alles natuurlijk retestrak.

Ik heb alle 3 versies Recto's inmiddels gehad en heb nu de overtreffende trap gevonden....... Diezel VH4.
Geen pedaal nodig, zelfs niet met passieve elementen. Dikke toon, superstrak en een mooi compressed laag zoals je alleen in de studio voor elkaar krijgt met multibandcompressors.

Lees net je andere post over de POD XT als effectenbak op je Recto. Ook hier geldt dat een Diezel VH4 je redding is. VH4 is midigestuurd en heeft een effectloop PER kanaal , plus 2 master effectloops serie-parallel.

Dus met 1 stap op je midifloorboard van droog scheurend naar chorus clean. Zonder die tubescreamer van je blijft je clean ook nog eens echt clean.
XT in de mastereffectloop, gate in kanaal 3. Oneindige mogelijkheden.

Ronster
22 maart 2007, 11:19
Eej Tom! Hoe ist?
Had gedacht nog wel es een podium te delen, maar dat is er dus niet meer van gekomen.
Ben alweer druk in de weer met een nieuwe band. Wilde na 14 jaar weer es wat anders.

Diezels schijnen idd super te zijn, maar zijn ook niet de goedkoopste bakjes. Hmm... ik ga maar weer es een geldboompje halen bij Intratuin :satisfie:

Balen dat de rectumfrier niet midi is... :mad:
Dan ga ik me maar es verdiepen in de midiswitchers.

Iceman
22 maart 2007, 12:50
Eej Tom! Hoe ist?
Had gedacht nog wel es een podium te delen, maar dat is er dus niet meer van gekomen.
Ben alweer druk in de weer met een nieuwe band. Wilde na 14 jaar weer es wat anders.

Diezels schijnen idd super te zijn, maar zijn ook niet de goedkoopste bakjes. Hmm... ik ga maar weer es een geldboompje halen bij Intratuin :satisfie:

Balen dat de rectumfrier niet midi is... :mad:
Dan ga ik me maar es verdiepen in de midiswitchers.


Laat weten als je een promo van je nieuwe band hebt.

Diezel duur? Valt mee. Nieuwe Dual Recto kost 2600 euro, een Diezel VH4 2800 euro. Stond laatst op gitaarmarkt of marktplaats een VH4 voor 2150 met flightcase.

a darker shade of grey
23 maart 2007, 09:39
Laat weten als je een promo van je nieuwe band hebt.

Diezel duur? Valt mee. Nieuwe Dual Recto kost 2600 euro, een Diezel VH4 2800 euro. Stond laatst op gitaarmarkt of marktplaats een VH4 voor 2150 met flightcase.

2150 euro! Das inderdaad geen geld!

Tel het eens uit in luciferstokjes, zou mijn oma zeggen!

Ronster
23 maart 2007, 13:56
Laat weten als je een promo van je nieuwe band hebt.

Diezel duur? Valt mee. Nieuwe Dual Recto kost 2600 euro, een Diezel VH4 2800 euro. Stond laatst op gitaarmarkt of marktplaats een VH4 voor 2150 met flightcase.

De band is nog niet compleet, maar zijn al goed op weg met de muziek.
Zal tzt wel wat laten horen, al wordt t tov CC wel softie metal (voor zover CC dat nog niet was) :p


2150 euro! Das inderdaad geen geld!

Tel het eens uit in luciferstokjes, zou mijn oma zeggen!
Zo, ik ben uitgeteld... t blijkt idd veel te zijn!!
wat moet ik nu met al die stokjes?? :confused:

anibal
23 maart 2007, 15:19
Ik ben nu in het bezit van een Engl Thunder. Hij is lekker hard en ruig, maar niet echt flexibel en ik raak uitgekeken op het geluid. Nadat ik nu waarschijnlijk weer op gitaarles ga ben ik ook aan het sparen voor een nieuwe amp. Ik heb nu al 2 redelijke mid-range gitaren, dus de Gibson komt later wel een keertje ;)
Zelf ben ik wel gek op die rectifier sound alleen zijn die dingen zo godsgruwelijk duur en luid. Nu heb ik thuis wel een eigen studiootje waar ik gigantisch luid kan spelen, maar ik vraag me af of het dan wel zinnig is te sparen voor een Dual + 4x12, want dat is volgens mij een hele andere dimensie luid. Ik zit me dus af te vragen wat de beste oplossing is. Hoe kom ik bij een lekkere rectosound die voor mij ook makkelijk is.

Is de Recording Preamp + Mesa 20/20 door een 2x12 misschien wat?
De single rectifier, is die net zo goed of is dat echt een klasse minder. Ik weet dat de Dual (3 channel) niks verschilt met de Triple, alleen kwa output, maar verder weet ik er niks van.

Wellicht op zoek naar een goedkope Triaxis 2e hands + Mesa 20/20 en 2x12?

Of dan maar 'gewoon' voor een Powerball gaan (is wel goedkoper) + Engl cab? Alhoewel dat natuurlijk wel een compleet andere sound is en ik zo graag wel eens de Mesa sound zou willen hebben.

Verlicht me met ideeën :)

Overigens wel handig om te vermelden dat een dual + cab toch wel echt de top van het budget is, kwa nieuwprijs. Dan ga ik dus echt op de 2e handstour en dat is lastig denk ik.

Ik zal niets nuttig melden, maar ik deel het zelfde met jou.. alleen ik weet al heel lang dat ik een MESA wil alleen heb daar geen geld voor. Heb een ENGL powerball gehad en was niet mijn ding, heb nu een 6505 en vind ik heel vet maar toch wil ik een MESA

Dus ik ben maar aan het sparen, want de rectifier geluid zit alleen binnen die MESA doosjes... jammer dat ze zo duur zijn.

Jimwoud
23 maart 2007, 15:40
@Anibal: Je reactie is op een bericht van tig jaar oud.

Als je je 6505 wilt verkopen mag je PM'en.

gr Jim

Negative K3 fan
23 maart 2007, 18:09
Dus ik ben maar aan het sparen, want de rectifier geluid zit alleen binnen die MESA doosjes... jammer dat ze zo duur zijn.

een beetje tech moet een 5150/6505 wel kunnen omtoveren naar een meer recto achtige sound... en dat is echt niet donders veel werk :)

chennie
23 maart 2007, 19:43
Recto !

En ze klinken steeds beter, naarmate ik met de jaren de gain steeds meer terug kan draaien =)

Negative K3 fan
23 maart 2007, 20:26
Recto !

En ze klinken steeds beter, naarmate ik met de jaren de gain steeds meer terug kan draaien =)
chennie je hebt een PB

Iceman
23 maart 2007, 22:28
Recto !

En ze klinken steeds beter, naarmate ik met de jaren de gain steeds meer terug kan draaien =)

Voor elke higain versterker geldt natuurlijk dat ze beter klinken als je de gain wat minder zet dan je gewend bent. Meer dynamiek enzo. Vaak moet je wat meer werken voor een mooi geluid.

Als je gaat dubbeltracken (spoor links, spoor rechts) dan moet je helemaal de gain zo minimaal zetten dat je eigenlijk het idee hebt dat het te weinig scheurt. Eindresultaat is een levendig en dynamisch gitaargeluid met voldoende scheur/gain.

Dit even tussendoor.

AriaProII
19 april 2007, 13:56
Een grappig alternatief voor de Recto kan wellicht de Randall MTS amp zijn, met een 'recto' pre-amp module. Kost nog steeds een bom duiten (+/- 1000 voor de amp + 260 voor de pre-amp), maar hij heeft wel die 'face-melter' klank.

Armageddon, was jij die gast waar ik naast zat bij de openingsles van Derk Groen dit jaar? Ik was die gast met die Aria Les Paul kopie.

armageddon
20 april 2007, 17:30
Hey, ja, dat was ik :D

Ik ben er maar mee gestopt. Ik vond het niet meer echt stimuleren (alleen maar blues) en had het te druk. Daarnaast waren die andere 2 in mijn groep echt 1000x beter. Er bestaat zoiets als je optrekken aan iemand, maar als je altijd de sloomste bent is het vervelend.

AriaProII
23 april 2007, 09:14
Ja, ik had een beetje het ongekeerde; ik was al veel verder dan mijn twee lesgenoten. 'k heb wel op jouw aanraden eens die zvex fuzzfactory geprobeerd: Wat een geniaal/krankzinnig ding!

Evil-Payasos
10 juni 2007, 22:29
He! (ik weet niet of ik nu op een te oude post post?!?!)

Kan je een aardige clean uit de Mesa Boogie Dual Rectifier krijgen?? Of is het echt alleen een super scheurder? (want ik kan hem ergens voor 1200 eurie krijgen?!!!, maar ik zoek wel een goede clean!)

AART
11 juni 2007, 13:21
clena is matig.

Wel ok, maar niet sprankelend ofzo, maar hij bijft wel lang clean.