PDA

View Full Version : hoe dan een korg dtr te plaatsen??



jeroenb
3 maart 2006, 08:22
Nu heb ik het in m'n setup (beetje oude foto maar oke) als volgt opgelost:

Gitaar -> Wireless Zender -> Wireless Ontvanger -> 19" A/B switch (custom made door Remco Speeddemon :) , op de foto nog niet in m'n rack)

A gaat naar m'n Amp, en B naar m'n tuner. Normaal moet je ook het mute knopje indrukken op de tuner als je stil wil stemmen, nu die switch omzetten, dus evenveel handelingen alleen een veel betere sound.

Als je zeker weet dat je een racktuner wil, zou ik lekker de allergoedkoopste pakken, bijvoorbeeld die van Behringer, en als ie gewoon goed tuned die nemen. Vervolgens gewoon zorgen dat ie niet tussen je signaal zit en gaan...

Racklight stelt trouwens echt weinig voor bij de DTR2000, maar dat ligt misschien aan het feit dat ik alleen een wireless, racktuner en a/b switch in mn rackje heb zitten en geen moeilijk afleesbare apparatuur..



dit zou dan een oplossing kunnen zijn
ik heb dan een digitech 2101
nu heb ik ook aleens ergens gelezen dat je de tuner ook in een output kan doen die je niet gebruikt
hoe gaat dat dan precies in zijn werk?
met een digitech 2101??

vester86
3 maart 2006, 08:43
juist ja, 1 van de outputs die je niet gebruikt (tuner out, recording out, tuned out, etc) en dan van daar een kabel in de input van de tuner.

jeroenb
3 maart 2006, 08:56
ik heb hem nu in de fx send van de digitech, en de out van de tuner naar de return van de digitech ,
is dit ook een manier?

Hubrecht
3 maart 2006, 19:28
ik heb hem nu in de fx send van de digitech, en de out van de tuner naar de return van de digitech ,
is dit ook een manier?

dan gaat je signaal toch gewoon door die tuner, anders zouden de effecten die in je FX loop hangen ook geen invloed op de tone hebben..?

jeroenb
3 maart 2006, 19:58
klopt
maar
mijn draadloos gaat in de input van de digitech en twee outputs (links en rechts)
naar de eindtrap
en de tuner dus in de send en return
mijn vraag is kan dit en is dat een normale manier van aansluiten?

El Bastardo
3 maart 2006, 22:08
klopt
maar
mijn draadloos gaat in de input van de digitech en twee outputs (links en rechts)
naar de eindtrap
en de tuner dus in de send en return
mijn vraag is kan dit en is dat een normale manier van aansluiten?

Kan het; Ja
is het normaal; Nee

jeroenb
3 maart 2006, 22:26
ok
hoe zou jij het dan doen?
ze zeggen dat ze toonsuck hebben ,
en als ik het op de manier aansluit zoals boven kan ik de boel niet muten
( wat soms ) ook handig is

Hubrecht
3 maart 2006, 22:29
Ik zou het op 'mijn' manier doen :D

Wireless in A/B switch

A naar Digitech
B naar Tuner

Ik heb het idd ook wel eens geprobeerd in mn FX loop maar kon ook niet meer muten dus dan is dat ook geen optie in mijn opinie..

En idd lees het topic over DTR2000 of DTR1000 over mijn bevindingen van de tonesuck van die tuners..

El Bastardo
4 maart 2006, 00:12
Ik zou het op 'mijn' manier doen :D

Wireless in A/B switch

A naar Digitech
B naar Tuner

Ik heb het idd ook wel eens geprobeerd in mn FX loop maar kon ook niet meer muten dus dan is dat ook geen optie in mijn opinie..

En idd lees het topic over DTR2000 of DTR1000 over mijn bevindingen van de tonesuck van die tuners..

dat is zeker een manier.
Zelf had ik een splitter, waardoor de tuner altijd aanstond.

Analie-G
4 maart 2006, 01:47
ok
hoe zou jij het dan doen?
ze zeggen dat ze toonsuck hebben ,
en als ik het op de manier aansluit zoals boven kan ik de boel niet muten
( wat soms ) ook handig is

Ahum, Jeroen ?
Jou wireless heeft toch een jack uitgang en een GEBALANCEERD uitgang ....????
Jack gaat naar de Digitech en de gebalanceerde naar de tuner input ...klaar is kees .......geen a/b switches en dergelijke nodig....

Als je stil wilt stemmen, raad ik je aan gewoon een preset te programmeren die op mute staat (oftwel alle volumes op nul...)

Gr,
A+

jeroenb
4 maart 2006, 07:41
sluit hij dan die ene output niet af dan?
das met de digitech wel zo
ik gebruik achter input, en als ik kabel aan de voorkant er in doe sluit hij achterste af

jeroenb
4 maart 2006, 09:47
Ahum, Jeroen ?
Jou wireless heeft toch een jack uitgang en een GEBALANCEERD uitgang ....????
Jack gaat naar de Digitech en de gebalanceerde naar de tuner input ...klaar is kees .......geen a/b switches en dergelijke nodig....

Als je stil wilt stemmen, raad ik je aan gewoon een preset te programmeren die op mute staat (oftwel alle volumes op nul...)

Gr,
A+
zit ook wel weer wat in. maar dan zit ik met, als ik ooit es met kabel wil spelen;)
ho wacht die tuner heeft ook een vooringang , voor die ene x dat het voorkomt
kan dat infeite prima

Wizzie
4 maart 2006, 16:20
ik ben de trotse bezitter van een nieuwe DTR2000 sinds vandaag ;)

tip van Analie-G is een goede tip. Ik heb hetzelfde draadloos systeem als jeroen, dus dat ga ik ook eens proberen...

bedankt! ;)

Analie-G
5 maart 2006, 21:43
zit ook wel weer wat in. maar dan zit ik met, als ik ooit es met kabel wil spelen;)
ho wacht die tuner heeft ook een vooringang , voor die ene x dat het voorkomt
kan dat infeite prima

inderdaad ..... :)

Analie-G
5 maart 2006, 21:44
sluit hij dan die ene output niet af dan?
das met de digitech wel zo
ik gebruik achter input, en als ik kabel aan de voorkant er in doe sluit hij achterste af

als het goed is , zijn het 2 paralelle OUTPUTS wat je wireless heeft ....

Das niet zo met je digitech.....en jij hebt het natuurlijk over je INPUTS.......das wat anders.... :chicken:

paulusdeBKB
5 maart 2006, 22:07
Ahum, Jeroen ?
Als je stil wilt stemmen, raad ik je aan gewoon een preset te programmeren die op mute staat (oftwel alle volumes op nul...)


Kleine opmerking: niet ALLE volumes op nul, alleen het eindvolume? (hangt ervan af waar de tuner out in de signaalketen van de preamp zit. Als het helemaal goed is dan is het een interne aftakking van je gitaarsignaal voordat er iets mee is gebeurd, maar als 'ie op een latere plek in de keten zit dan is het dichtzetten van de gain niet handig. Je tuner krijgt dan geen signaal.

jeroenb
6 maart 2006, 08:31
hij zit er op dit moment nog gewoon tussen

draadloos> korgdtr1> digitech> marshall9005