PDA

View Full Version : Supersonic, mij best!



sregor
3 maart 2006, 01:13
Ik was laatst bij b-connection zat daar een dude van Fender, prima..
Ik lekker kijken naar een paar versterkertjes zegt die gast luister ik heb maar een woord voor je! onthoud de naam..supersonic... en kom over een paar weekjes weer terug en vraag er naar. je zult versteld staan. iemand enig idee wat voor iets dat moet gaan voorstellen die supersonic versterker?? Zou het een model of een merk zijn..anyway als je er iets van weet deel je vreugde zou ik zegguh.

AART
3 maart 2006, 01:17
is een nieuwe top van fender, gaat om en nabij de 1500 euro kosten, schijnt veel te kunnen.

Helter Skelter
3 maart 2006, 01:58
klinkt interessant maar was hier niet al een draad over?

This winter, Fender brings every serious guitarist's dreams to life by combining classic Fender tones and amazing high-gain distortion with the introduction of the all new Super-Sonic™ series of amplifiers and enclosures. Each of the new amps in the Super-Sonic can be seen—and more importantly, heard—at this winter's NAMM show in Anahiem, California.

Perfect for discriminating electric guitarists, pros who require high-gain and the signature clean tones of a Fender in the same amp, and simply Fender tube amp fans, the Super-Sonic series features a 60 Watt all-tube amp that is available in both Combo or Head format. For the head format, a choice of 2x12 and 4x12 cabinets are available.

For both the combo and the head, a Vintage channel features two selectable voices based on the original circuits of the most sought after classic Fender amps, specifically, the sparkly-toned 1965 Vibrolux® and the thick-toned 1966 Bassman®. Additionally, the Drive channel features a versatile dual-knob, cascading-gain preamp for more creamy sustain and compression than any Fender amplifier ever made.

AART
3 maart 2006, 12:14
cascading gain preamp met veel meer gain dan je ooit van fender zou verwachten.....


als je geluk hebt word het een mesa mark-like voiced scheurkanaal, daar zou je best mooie leadsounds uit kunnen halen.

piezo
3 maart 2006, 13:21
Kun je beter een goeie 2ehands Fender 75 kopen.

marc_o
3 maart 2006, 13:25
cascading gain preamp met veel meer gain dan je ooit van fender zou verwachten.....


als je geluk hebt word het een mesa mark-like voiced scheurkanaal, daar zou je best mooie leadsounds uit kunnen halen.


Ik denk dat ie gaat lijken op de Prosonic, en dan zit je qua gain in het rectifier en 5150 gebied. Had ook cascading gain en een sound waar je bang van werd.

marc_o
3 maart 2006, 13:26
Kun je beter een goeie 2ehands Fender 75 kopen.


Hoezo dat dan? Die lijken nergens op elkaar anders dan dat er ook Fender op staat.

vulvasonic
3 maart 2006, 13:26
Ik denk dat ie gaat lijken op de Prosonic, en dan zit je qua gain in het rectifier en 5150 gebied. Had ook cascading gain en een sound waar je bang van werd.

Ik ga met Marc mee.

marc_o
3 maart 2006, 13:42
Ik ga met Marc mee.


Gezellig............waar gaan we heen?

AART
3 maart 2006, 14:08
Ik denk dat ie gaat lijken op de Prosonic, en dan zit je qua gain in het rectifier en 5150 gebied. Had ook cascading gain en een sound waar je bang van werd.

een fender met gain als een 5150, dat moet ik zien, das echt te bruut voor woorden, dan zou je death metal kunnen maken met een fender, lijkt me lache :cooler:

Scali
3 maart 2006, 14:12
Inderdaad, Fender en goede hi-gain in 1 zin?
Ik ben sceptisch, zeer sceptisch. Overtuig me :)
Naar mijn mening moet Fender dan iig ook z'n hout/speakerkeuze aanpassen, want ik denk dat dat ook voor een groot deel meespeelt bij het feit dat hun clean zo goed klinkt, en hun distortion zo slecht.
Of gewoon een Marshall cab erop aansluiten misschien... nooit geprobeerd.

marc_o
3 maart 2006, 14:52
een fender met gain als een 5150, dat moet ik zien, das echt te bruut voor woorden, dan zou je death metal kunnen maken met een fender, lijkt me lache :cooler:


Ik heb de Prosonic gehad en geloof me maar gerust, die zet bergen High-Gainers ontzettend te kakken.
Heb ook de 5150 en Savage en Souvereign gehad en die kan probleemloos mee....test 'm zeker eens uit....

marc_o
3 maart 2006, 15:05
Inderdaad, Fender en goede hi-gain in 1 zin?
Ik ben sceptisch, zeer sceptisch. Overtuig me :)
Naar mijn mening moet Fender dan iig ook z'n hout/speakerkeuze aanpassen, want ik denk dat dat ook voor een groot deel meespeelt bij het feit dat hun clean zo goed klinkt, en hun distortion zo slecht.
Of gewoon een Marshall cab erop aansluiten misschien... nooit geprobeerd.

Zit bijna 2 keer zoveel gain in de Prosonic als in het lead-kanaal van jouw TSL (ik dacht dat jij die had, toch?)

AART
3 maart 2006, 15:14
Zit bijna 2 keer zoveel gain in de Prosonic als in het lead-kanaal van jouw TSL (ik dacht dat jij die had, toch?)


6101 heeft ie.

Scali
3 maart 2006, 15:18
Zit bijna 2 keer zoveel gain in de Prosonic als in het lead-kanaal van jouw TSL (ik dacht dat jij die had, toch?)

Nee, een 6101. Zou ik ook niet direct als hi-gain amp willen bestempelen.
Dan heb je het toch meer over de Dual Rectos en 5150s van deze wereld.
En het gaat me niet zozeer om hoeveel gain je hebt, maar vooral hoe het klinkt.
Mijn 6101 heeft dus behoorlijk wat gain op het lead-kanaal, maar je kunt er weinig mee, omdat er zoveel bas in zit dat het helemaal dichtsmeert.
Mijn ervaring met Fender versterkers is ook dat je er soms wel veel distortion uit kunt halen, of desnoods een pedaaltje ervoor... maar ze klinken dan gewoon niet lekker.
De hoeveelheid bas die ik in m'n leadtone wil hebben is teveel voor de speakers/cabs. Ze gaan dan resoneren, en veel meer dan een laag brommende 'oeeeehhhhhhhh' komt er niet uit dan. Vind ik bloedirritant.
Maar misschien dat deze Prosonic en Supersonic anders zijn... nooit geprobeerd, want ik vond bij oa Marshall altijd wel de strakheid die ik zocht.

marc_o
3 maart 2006, 15:35
Voor zover ik weet zijn die Prosonic en wellicht nu dan die nieuw versterker ook de enige serieuze scheurbakken van Fender. Maar....je moet 'm zelf maar eens proberen als je de kans krijgt. heb vele jaren metal gespeeld en in de oefenruimte sloot ik de prosonic aan op een rectifier 4 keer 12.....dat was gewoon eng, alles van prachtige cleane klanken waarmee ze natuurlijk bekend zijn geworden, totaan Fear Factory, Gillende leads zoals ze horen, affijn, echt superstrakke high-gain. Hing ook prijskaartje van een rectifier aan hoor, vergis je daar maar niet in...60 watt combootje zat over de € 2000,-
Stond laatst nog een topje te koop hier op gitaarnet voor weinig.
Ik deed 'm weg omdat ik meer wilde dan 2 kanalen en omdat er een luide plop hoorbaar was bij schakelen van de kanalen. En ik wilde weer een Rivera-top erbij......ach...hebberig jong ben ik ook eigenlijk..

Helter Skelter
3 maart 2006, 15:38
En ik wilde weer een Rivera-top erbij......ach...hebberig jong ben ik ook eigenlijk..

Heb je die nog? of heeft die ook het veld moeten ruimen? :satisfie:

marc_o
9 maart 2006, 12:46
Er staat nu een Prosonic te koop op Gitaarmarkt.........

Demian
9 maart 2006, 18:02
Vandaag geprobeerd, de Prosonic top, echt een machtig mooi clean, beter kan niet, maar de high gain was voor mij niet strak genoeg om metal mee te spelen, hetgeen wel een eis was voor mij om de versterker te kopen, wel bakken vol gain maar vrij loose zeg maar, ook op de SS rectifier stand.

Voor wie niet gefocused is op een gefocused hgh gain geluid is de versterker een schot in de roos.

birt
9 maart 2006, 19:19
en voor de zelfbouwers.. ik heb schema en lay-out van de prosonic :)

marc_o
9 maart 2006, 20:31
Vandaag geprobeerd, de Prosonic top, echt een machtig mooi clean, beter kan niet, maar de high gain was voor mij niet strak genoeg om metal mee te spelen, hetgeen wel een eis was voor mij om de versterker te kopen, wel bakken vol gain maar vrij loose zeg maar, ook op de SS rectifier stand.

Voor wie niet gefocused is op een gefocused hgh gain geluid is de versterker een schot in de roos.


Ik deel die mening niet helemaal, maar moet zeggen dat het niet plug-and-play is voordat je echt een serieuze brul te pekken hebt. Daarbij moet ik zeggen dat smaken en hetgene wat onder een high-gain scheursound wordt verstaan verschillen. Haalde er makkelijk alle scheursounds uit die ik kon verzinnen, toen ik éénmaal goed had leren werken met die cascading gains....beiden helemaal opendraaien en dan hopen op het beste, is hieraan niet besteedt..

Demian
9 maart 2006, 21:23
klopt, ik heb er ook niet heel lang op gespeeld.
Waar ik wel achter kwam is dat ik met de gain 2 knop snel t idee kreeg dat t al te compressed werd en dat die knop, om een open scheurgeluid te krijgen (voor slagpartijen), niet verder dan de 3 komt, daarna is dat (met humbuckers iig) effect van de gain 2 knop wel verzadigt.
Ik denk dat een single coil gitaar meer profijt van deze knop kan hebben...en daarom een grotere range aan geluiden uit een Prosonic kan halen.

Ik ga nog een Koch Powertone uitproberen..als dat niks oplevert ga ik toch voor een Laney GH50L ..
(hoewel deze amps niet het clean van de Prosonic hebben, dat is echt een buitencategorie zeg. Ik had ook meer lol van t cleane kanaal dan het scheurkanaal, hoewel dat normaal gesproken andersom is :-) )

marc_o
9 maart 2006, 21:39
Ik gebruikte de gain 1 voor de distortion en met 2 wat voorzichtiger bijdraaien voor een stevige onderkant van het geluid. Aangesloten op een recto 4 keer 12 werd dat een beukend geheel. jammer is en blijft de gedeelde toonregeling, die ook fijngevoelig is.

_Gràve_£ord
13 mei 2006, 22:23
Heeft er ondertussen al iemand die super sonic getest?

Johnny V
14 mei 2006, 15:03
Er staan nu sound clips op de fender site, en ik moet zeggen dat het zeker niet slecht klinkt, zeer goed zelfs. Maar ik wil hem wel eerst zelf eens testen...

AART
14 mei 2006, 15:09
HIgh Gain is toch nog steeds niet strak, naja, het si een beetje alsof je er nog een cleane amp doorheen hoord.

bovendien erg compressed, ik hou wel van compressie, maar dan opd e goede manier.

Daniël_san
14 mei 2006, 15:26
Clean klinkt ie heerlijk. De smaples dan. Overdrive is niet echt strak. Een beetje wannabe modern. Klinkt wel apart.

Rectifier
12 oktober 2006, 23:08
Die Prosonic op gitaarmarkt is van mij.
Ik heb zelf een Rectifier gehad en die vind ik sneller buzzy klinken dan de Prosonic. Je moet erg leren werken met de toonregeling van de Prosonic. Tis effe zoeken naar een goeie sound en met HB's vind ik hem stukken beter klinken op kanaal 2 dan met SC's.

Hij komt echt heel goed door een band-mix heen. Daar let bijna niemand op als je in een winkel of waar dan ook een amp test.

Ik heb een sample opgenomen. Je mag zelf oordelen of ie in de buurt komt van een 5150 ofnie.
Hij is zowel links als rechts ingespeeld met wat detune en delay.
Maar je kan de hoeveelheid gain wel horen (stond niet op 10).

-> MP3 SAMPLE <- (http://www.danianreeb.nl/MP3/Prosonic/ProsonicVH.mp3)

Oh ja, clean hoef ik niet op te nemen.... dat is idd. een klasse apart. Zeker voor een high-gain amp.

heavy-metal-thunder
12 juni 2007, 20:53
iemand al de super sonic getest?

a.c.
12 juni 2007, 21:08
Ja, ik ging de combo kopen en testte hem nog even.
Clean is vet en warm, echt erg mooi in de bassman stand, de vibrolux stand vond ik wat dunner maar ook mooi.
Het gainkanaal heeft een erg mooie voicing maar mist jammer genoeg naar mijn bescheiden mening laag (bass). Dat kan heel persoonlijk zijn maar ging me na 5 min enorm storen. Het zou dan ook toch geen blijvertje zijn geworden en ik heb hem laten staan.
Uiteindelijk een koch studiotone gekocht.

marc_o
12 juni 2007, 21:10
Ja, zo vaak, heb er ook al een aantal maal over geschreven.


kort door de bocht.

De combo is wel aardig, maar niet te gek.
De top heeft geen reverb, mocht je dat belangrijk vinden en klinkt over een closed-back cabinet als een echte droomversterker, ligt er alleen aan waarover je droomt.

Ik zou er zo een Rivera voor inruilen, zo goed vind ik 'm.

Je hebt clean en overdrive, en een schakelbare effectloop, die met een kabeltje tot een 3e kanaal om te toveren is, en dat geeft de handleiding ook aan, dus dat is geen verzinsel van mij. werkt als een trein.
Bassman kant van clean is geweldig, andere kant wat magertjes, je kunt die schakelen, maar is onzinnig door het volumeverschil en de toonregeling die je niet zo af kunt stellen dat ie voor beide sounds goed klinkt.
Voor de rest.......ren naar de winkel en laat je verassen door de top, en niet de combo.

heavy-metal-thunder
12 juni 2007, 21:23
en hoe zit dat juist, met het bridgen van fx-loop? Ik meen iets gelezen te hebben dat je ergens achteraan iets kon bridgen en dan kreeg je extra mogelijkheden.

Ik heb ondertussen ff op de Fender site geluisterd en idd. Vibrolux en bassman vind ik heel erg goed, maar die high gain kon me niet helemaal bekoren.

marc_o
12 juni 2007, 21:58
en hoe zit dat juist, met het bridgen van fx-loop? Ik meen iets gelezen te hebben dat je ergens achteraan iets kon bridgen en dan kreeg je extra mogelijkheden.

Ik heb ondertussen ff op de Fender site geluisterd en idd. Vibrolux en bassman vind ik heel erg goed, maar die high gain kon me niet helemaal bekoren.


Om kort te zoijn....je steekt een kort kabeltje in zowel de send als de return van de effectloop en bij die effectloop zitten volumeknoppen. Voila, je zet het volume hoger dan de mastervolume van de voorkant en je hebt een extra boost die zowel op het clean als het drivekanaal werkt.

Het kan uiteraard zijn dat de soort drive niet voor jou is, geen idee wat je zoekt. Ik weet wel dat ik 'm erg goed vind en dat ie 80% van de muziekstijlen makkelijk moet aankunnen. Ook heavy metal mag geen probleem zijn, en een bonus.... je koopt er direct karakter bij, iets wat ze bij een hoop scheurmerken vergeten tegenwoordig...


wil je een platte scheurmuur zonder definitie opentrekken, zoek je beter verder, daar staat de winkel ook vol mee tegenwoordig, maar het advies blijft....zelf uitgebreid testen met de gitaar die je zelf gebruikt of eentje die er zoveel mogelijk op lijkt, anders heeft het weinig zin.

heavy-metal-thunder
13 juni 2007, 13:24
Mijn nick komt uit "Born to be wild", dat "metal" heeft je wellicht op het verkeerde been gezet. Ik ben een all round rock covergitarist en heb mooi clean, lekkere overdrive, crunch, en singing lead nodig. Ik hou wel van de Marshall sound (heb een 50W JMP), maar ze moeten zo luid staan. Ik vind die JMP goed, maar zeker niet het einde. Ik kan deze momenteel verkopen voor heel veel geld en ben nu ff aan het uitzoeken of er betere alternatieven zijn.

heavy-metal-thunder
13 juni 2007, 13:25
is de supersonic vergelijkbaar met de prosonic? Wat vind je zelf het beste?

marc_o
13 juni 2007, 13:34
is de supersonic vergelijkbaar met de prosonic? Wat vind je zelf het beste?

Moeilijke vraag, heb de Supersonic een paar maal in de winkel getest en de prosonic 2 jaar gehad en live mee gespeeld...dat is een groot verschil. Je kunt iets meer met de supersonic door die FX loop, en de prosonic is een stuk aggressiever....

Speeddemon
13 juni 2007, 13:45
Ik heb de Supersonic een tijdje geleden getest, samen met wat andere amps.

Check: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91992&highlight=buizenamps

Vond 'm best leuk en voor classic rock/blues doeleinden is er weinig beters.