PDA

View Full Version : Gitaartop ombouwen tot bastop



hardus
3 maart 2006, 00:25
Ik wil bas gaan spelen over een oude London City top. Moet kunnen natuurlijk maar wellicht kan ie met een paar kleine wijzigingen veel beter. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar zit bijvoorbeeld het verschil tussen een Marshall Lead en Bass? Een paar andere weerstanden?
Eventueel denk ik ook aan die Madamp bass pre-amp die er aan komt.
Die London City zou ook nog een Park kunnen worden. Ik weet nog niet welke beter is. Of is dat bij voorbaat al te zeggen? Die Park is uit de 80's.

Negative K3 fan
3 maart 2006, 00:30
zoek de schema's van een superlead en een superbass eens op, de verschillen zijn echt minimaal, voornamelijk andere condensatoren.

DaveItUp
3 maart 2006, 09:12
Zijn inderdaad maar enkele verschillen. Bij m'n sound city b100(een basamp dus) is het slechts 1 condensator die anders is :)

Maar plug eens in in een LC met je bas. Denk dat je al redelijk tevreden over het geluid zal zijn met redelijke instellingen.

almarvk
3 maart 2006, 09:32
Hiwatt's worden ook gebruikt als bassamps maar dan met andere buizen waardoor je een 200 watt versie krijgt.

DaveItUp
3 maart 2006, 11:02
KT88's :)

Sound City 200's en 300+ runnen die ook en Hiwatt 200 en 400's ook. Moet bij die LC's niet zo moeilijk zijn om ze geschikt te maken voor KT88's lijkt me?

Op plexipalace zijn wel een aantal dudes die dit gedaan hebben.

hardus
3 maart 2006, 20:18
Hiwatts met type AP op het plaatje achterop zijn All Purpose, gitaar en bas dus.
En dat zijn de oude types meestal. Ik heb nooit andere gezien tenminste.

Maar ik had het over London City, niet over Hiwatt.
En ik wil niet de eindbuizen ombouwen, maar de pre-amp.

@DaveItUp: weet je toevallig ook welke condensator?