PDA

View Full Version : kruising tussen Koffer en Tas



SimonS
3 maart 2006, 00:59
hey, ik kwam een tijd geleden op een website waar ze een lichtgewicht gitaarkoffer verkochten met rugzak-banden. dus een soort kruising tussen een gitaartas en koffer. de stevigheid van de koffer, en het gemakkelijk op de rug dragen vande gitaartas.

helaas kan ik de website of fabrikant nergens meer terug vinden. wie o wie weet wat ik bedoel en kent de website?

Negative K3 fan
3 maart 2006, 01:07
ik heb er eentje in huis en ze worden volgens mij soft-cases genoemd

vester86
3 maart 2006, 01:08
verkopen RITTER en BOSTON die dingen niet?

Hell's Engl
3 maart 2006, 09:24
Tribal Planet heeft ze ook. Ik geloof dat die alleen bij Feedback te verkrijgen zijn...

Veekeren
3 maart 2006, 11:00
Tribal Planet heeft ze ook. Ik geloof dat die alleen bij Feedback te verkrijgen zijn...

Ik heb er eentje voor een bas, werkt perfect zo'n ding. Voor mij de enige optie als je geen onhandige koffer wilt, maar toch betere bescherming dan een simpele tas. Trouwens ook handige (afritsbare) vakken voor kabels, eventueel een pedaaltje e.d.

almarvk
3 maart 2006, 11:01
Tribal Planet maakt zowiezo goed spul. Ik heb er een zeer degelijke tas van gekocht met genoeg vakken en je gitaar is er veilig in.

SBloke
3 maart 2006, 13:25
Nadeel van die tribal planet tassen (Ik heb zelf de "Chieftain" De dikste uit de reeks) is dat ze zo enorm lomp zijn.

Ik sleep er meestal mijn Ovation in rond, maar hij is van binnen groot genoeg om er een Gretsch in te steken (Ja dat hebben we getest) ... op het moment staat die tas in m'n kast, met daarin een ritter-gigbag met daarin weer een Arirang plankje.... EN nog een electro-accoustisch plankje eronder. Een wrakhoutje.
Ovation staat in zijn koffer op de slaapkamer en een ibanez RG in een standaard in de woonkamer.

Leuke tassen, maar koop er alleen eentje als je er ook echt een doel voor hebt. Want ze zijn echt te lomp om gewoon te hebben staan. (Ow, en ze zijn ZWAAR)

piezo
3 maart 2006, 14:17
Er zijn ook kunststof hardcases met dubbele rugzakbanden. Ik heb er 1 voor een akoestische gitaar. Niet noemenswaardig anders van gewicht dan zo'n chieftain, soms wèl een stuk goedkoper.

Outrage
3 maart 2006, 15:57
ik heb er eentje van Tobago, dik in orde. Stevig en licht, en kan gemakkelijk op de rug.

SimonS
3 maart 2006, 20:32
ok bedankt voor de reacties jongens! hier kan ik weer meer verder! geen lompe zware gitaarkoffer voor mij ;)