PDA

View Full Version : Brug iets omlaag: direct weer intoneren



Noid
2 maart 2006, 23:25
Ik verlaagde de brug van een gitaar vanavond iets, ongeveer een milimeter, de snaren verving ik niet. Daarna was het ding zo vals als een ... Het was het echt serieus nodig om de gitaar opnieuw te intoneren. Ik stel al jaren mijn gitaren af, en was echt verbaasd dat deze kleine verlaging zo'n effect had. Voor de duidelijkheid: de gitaar was voor het verlagen v/d brug goed geintoneerd, geloof me.

Erg zeg, zo'n slecht geintoneerde gitaar. Voor de lol heb ik er nog wat mee aan gekloot, wat een drama zeg. Maar ... na het intoneren: genieten, heerlijk zo'n zuiver afgestelde gitaar. Direct maar even nog wat gitaren nagelopen, maar daar was intoneren niet nodig, jammer want ik had er echt zin in (normaal heb ik dat namelijk niet, stom klusje).

vasnd
2 maart 2006, 23:43
dat heb je altijd met brug intoneren, erg vervelend.

iemand zou een partij op moeten richten hiertegen

vester86
3 maart 2006, 00:19
stemmen is logisch, intoneren niet, de snaarlengte veranderd namelijk niet normaal gesproken

Noid
3 maart 2006, 12:01
stemmen is logisch, intoneren niet, de snaarlengte veranderd namelijk niet normaal gesproken

Dat had ik dus ook (nou ja, de lengte verandert wel iets, maar dat is maar een klein beetje, ik had nooit verwacht dat dit tot opnieuw intoneren zou leiden), daarom was ik ook zo verbaasd en poste het hier.

bram123
3 maart 2006, 12:06
rare jongen, die noid.

Noid
3 maart 2006, 12:17
:) dank je Bram123 :seriousf: