PDA

View Full Version : Big muff versies. Welke is oke?



Rutger-peer
2 maart 2006, 21:39
Hallo,

(ben nieuw hier, ik heb gezocht maar niet direct gevonden wat ik zoek.)

Ik overweeg om een big muff te kopen. Ik ben een Pink Floyd fan en zodoende zoek ik het Gilmour-geluid een beetje.

Op marktplaats heb je ze wel maar ze willen daar nog weleens heel veel voor zo'n ding bieden. Daarom zocht ik even verder. Bij www.feedback.nl zou je ze ook kunnen kopen.

Ik zie daar het volgende (http://www.feedback.nl/?id=55&b=BIGMUFFUSA).

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Er schijnen verschillende versies van de big muff geweest te zijn? (ik weet van de double en de normale en de russische versie enzo. )

USA lijkt me beter is het niet ?

Ohja, ik heb een Amerikaanse Fender strat, miss dat dat ook nog iets uitmaakt.

Mijn vraag is dus eigenlijk gewoon: Kan ik die big muff kopen en heb ik dan wat moois of is het gewoon een surrogaat geval en moet je, zoals zovaak, toch echt het oude spul hebben?

groeten Rutger

rhcp_schipper
2 maart 2006, 23:51
Ik heb er zelf ook een. Maar ik vind eht echt een heerlijke dikke fuzz/distortion tone. Maar ik heb alleen geen flauw idee oe die oude klinken.

Dit is mijn mening(goed pedaal)

Einzeln
3 maart 2006, 09:35
Gezien op HCFX
http://i51.photobucket.com/albums/f367/slingshotmb/aaaaa.jpg http://i51.photobucket.com/albums/f367/slingshotmb/bbbb.jpg

Fuhgawz
3 maart 2006, 10:54
:O Is dat metal muff geval echt? Waar/wanneer kan ik die dingen kopen? Die moet ik namelijk hebben! GAS!! GAS!!!

Einzeln
3 maart 2006, 11:07
Tijdens de laatste Namm gepresenteerd. Maar let eens op die behuizingen!!!

Speeddemon
3 maart 2006, 11:19
Tijdens de laatste Namm gepresenteerd. Maar let eens op die behuizingen!!!
Ben ik heel blij om.

Ik denk nu ook serieus dat (als EHX tenminste BINNEN de behuizingen de zaakjes ook wat meer op orde heeft) er een stuk minder DIY/Boutique Big Muff clones zullen komen in 1590BB's.

Verkoopprijs in de US is $72. Als je nagaat dat de parts-cost voor zo'n ding om 'm zelf te maken al rond de $35-40 ligt, en dan is ie nog niet eens gezeefdrukt. TUurlijk is zelf bouwen een grote voldoening, maar een hoop mensen gaan voor die $30 niet zelf lopen kutten.

fullorder
3 maart 2006, 12:07
Eindelijk wordt EHX een keer wakker, ben benieuwd of ze de rest nu ook in bruikbare behuizingen gaan stoppen. Kan interessant worden!

Einzeln
3 maart 2006, 12:19
Ben ik heel blij om.

Ik denk nu ook serieus dat (als EHX tenminste BINNEN de behuizingen de zaakjes ook wat meer op orde heeft) er een stuk minder DIY/Boutique Big Muff clones zullen komen in 1590BB's.

Verkoopprijs in de US is $72. Als je nagaat dat de parts-cost voor zo'n ding om 'm zelf te maken al rond de $35-40 ligt, en dan is ie nog niet eens gezeefdrukt. TUurlijk is zelf bouwen een grote voldoening, maar een hoop mensen gaan voor die $30 niet zelf lopen kutten.

Maar maak gerust die IC versie!

Speeddemon
3 maart 2006, 12:47
Maar maak gerust die IC versie!
Ik heb net een custom fuzz voor Bluegate klaar. Die is pas lekker geworden.

Weliswaar geen IC, maar alle Eric Johnson sounds zitten er bij benadering aardig in. Fuzz, Level en Bias. 2 verschillende Silicium trannies met lage hFE's (83 en 109), en 't ding is ook verbazingwekkend stil qua ruis, zelfs met een Strat.

Maar goed,
ik moet nog eens een goeie kleine pcb layout vinden voor zo'n IC Big Muff.

Rutger-peer
3 maart 2006, 18:05
Oke, bedankt alvast voor de reacties. Maar ik heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag, namelijk: is dit een goede muff of is dit een slechte replica?

Ik weet dat veel mensen de big muff geweldig vinden. Maar dan vraag ik me ook af of deze ook geweldig is, dan ga ik er namelijk meteen eentje aanschaffen :D

Einzeln
3 maart 2006, 18:33
Ik zou dus zeggen wacht even op deze!

Joey Handsome
3 maart 2006, 18:34
Oke, bedankt alvast voor de reacties. Maar ik heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag, namelijk: is dit een goede muff of is dit een slechte replica?

Ik weet dat veel mensen de big muff geweldig vinden. Maar dan vraag ik me ook af of deze ook geweldig is, dan ga ik er namelijk meteen eentje aanschaffen :D

die gereissuede Big Muff Usa is echt een prima pedaal, hij bromt alleen wel wat als je niet speelt, maar dat lijkt me niet echt een probleem. Voor die prijs heb je echt een goed pedaal in handen. Ikzelf vind die lompe behuizing echt geen probleem, ik vind het wel wat hebben. Kapot gaan ze niet zo snel, althans, dat is mijn ervaring. Aangezien ik een stuk of 10 ehx pedalen heb, vind ik dat ik ook wel recht van spreken heb.

Rutger-peer
3 maart 2006, 18:51
Oke! thanks :D dan lijkt dat me wel wat.. en ook een zacht prijsje :D


Ik zou dus zeggen wacht even op deze!

wat bedoel je daarmee ?

marter544
3 maart 2006, 19:03
dat je moet wachten op die nieuwe....

Speeddemon
3 maart 2006, 19:11
Volgens iemand op HCFX klinkt de nieuwe (Little Big Muff) als een kruising van de USA en Russische.

Daarbij kunnen ze EINDELIJK center-negative gevoed worden, dus geen gehannes met een aparte adapter of output van je PPII meer.
En ze lijken me zo een stuk steviger, incl. kwaliteitsjacks.

Einzeln
3 maart 2006, 19:39
Volgens iemand op HCFX klinkt de nieuwe (Little Big Muff) als een kruising van de USA en Russische.

Daarbij kunnen ze EINDELIJK center-negative gevoed worden, dus geen gehannes met een aparte adapter of output van je PPII meer.
En ze lijken me zo een stuk steviger, incl. kwaliteitsjacks.

Nou kijk eens! Dus even wachten op deze! (Little Big Muff)

E-J
3 maart 2006, 20:45
Ik hoor trouwens dat over het algemeen de mensen de Russische beter vinden...waarom dit? Ik ben namelijk ook naar een goede Big Muff op zoek...

Rutger-peer
3 maart 2006, 22:32
Dus de little big muff is beter als de gewone? En zoals ik begrijp is deze nog niet te koop ... Weten jullie wat die dan ongeveer gaat kosten ?

(en wanneer ie uitkomt?)

Madcap
3 maart 2006, 23:59
David Gilmour = Russian Big Muff (Sovtek zwarte doos.. werkt wel alleen op batterijen)

vriendelijke groet,

Mede Floydian ;)

Rutger-peer
4 maart 2006, 00:40
David Gilmour = Russian Big Muff (Sovtek zwarte doos.. werkt wel alleen op batterijen)

vriendelijke groet,

Mede Floydian ;)

Gebruikte Gikmour een russian big muff :| vaag.. :p

EDIT: ik snap t al ;) de Sovtek big muff is de reissued versie van de russische big muff.


* the madcap laughs ;)

Joey Handsome
4 maart 2006, 15:44
Ik hoor trouwens dat over het algemeen de mensen de Russische beter vinden...waarom dit? Ik ben namelijk ook naar een goede Big Muff op zoek...

ik denk dat dit louter een kwestie van smaak is. Ikzelf vind de amerikaanse lekkerder klinken, anderen kiezen voor de rus. Je kan ze het beste allebei even testen en kijken wat je er zelf van vindt.

Rutger-peer
4 maart 2006, 16:01
Trouwens, op die reissued versie van de big muff zitten 3 potmeters:

- Volume ( gewoon volume van je signaal? )
- Tone ( mate van fuzz? )
- Sustain ( hoelang hoelang je signaal doorklinkt? )

Heb ik zegmaar de werkingen van die knoppen goed begrepen ?

Joey Handsome
4 maart 2006, 16:07
Trouwens, op die reissued versie van de big muff zitten 3 potmeters:

- Volume ( gewoon volume van je signaal? )
- Tone ( mate van fuzz? )
- Sustain ( hoelang hoelang je signaal doorklinkt? )

Heb ik zegmaar de werkingen van die knoppen goed begrepen ?

tone - klankregeling, van laag naar hoog
sustain - mate van fuzz

Rutger-peer
4 maart 2006, 16:25
Hee, dat is vreemd. Sustain is normaal toch altijd de mate waarin hij doorklinkt?

Joey Handsome
4 maart 2006, 16:41
Hee, dat is vreemd. Sustain is normaal toch altijd de mate waarin hij doorklinkt?

ja, dat is de sustain van je gitaar. Je moet de Sustain op de big muff naar Gain vertalen.

FruscianteFan
4 maart 2006, 16:45
Eigenlijk is dat ook wel logisch, want de Muff staat erom bekend dat hij ontzettend veel sustain geeft of kan geven :), hoe verder de sustain-knop open staat, hoe meer fuzz, hoe langer je noten door blijven klinken. Sustain of feedback..

Ik moet trouwens de eerste gebruiker nog tegenkomen die de Rus boven de Amerikaan prefereert.

(en nee, ik heb zelf geen muff.. wel een muff-simulatie in een multi-fx)

Rutger-peer
4 maart 2006, 19:08
Ha, thnx...

Bedankt voor alle antwoorden. Ik speel al best lang gitaar maar ik ben nu wel weer op het punt beland dat ik weer beter spul nodig heb dus zodoende moet ik me wat gaan orienteren. En er is zoveel te koop dat je je er wel wat in moet gaan verdiepen.

Ik zal eens even gaan wachten op die little big muff reissue ... :)

Einzeln
4 maart 2006, 21:30
Zo ziet de little big muff van mijn bandgenoot er trouwens uit: Gewwon een knop en een switch
http://www.diystompboxes.com/pedals/lbm.gif

Is dit nou een IC muff?

Rutger-peer
4 maart 2006, 22:14
Er zitten wel opamps in ... lijkt me wel dan ja.

Speeddemon
4 maart 2006, 22:45
van de gewone Big Muff was er schijnbaar rond 1978 een batch die met IC's is gemaakt. Als men 't over de IC Big Muff heeft, dan hebben ze 't daar over, niet over de ouderwetse Little Muff.

Einzeln
4 maart 2006, 23:17
Ja maar uit die begeleidende tekst begrijp ik dat op die vaste weerstanden na dat dit schema het zelfde is. Dus met pot's is hier een icbm van te modden.

De little big muff is uit 77.
http://www.sonicflux.com/pics/eh_lbmp.jpg
Wat jij bedoelt is the little muff uit 73;
http://www.tcgakki.com/tcgakki/inst/effect/D150/05/PICT6566.jpg

Toneffectory
5 maart 2006, 09:42
Is de nieuwe little big muff dan ook met opamps?

Rutger-peer
5 maart 2006, 11:29
Is de nieuwe little big muff dan ook met opamps?

Ben ik ook benieuwd naar, was dit origineel niet het geval?

En hoe weten jullie dat de reissue van de little big muff er ook aan komt eigenlijk?

Joey Handsome
5 maart 2006, 13:11
Ben ik ook benieuwd naar, was dit origineel niet het geval?

En hoe weten jullie dat de reissue van de little big muff er ook aan komt eigenlijk?

de site van EHX (http://www.ehx.com) is net geupdate, daar staat ie bij new products, evenals de metal muff, de hog en een of ander vaag nieuw loopding

Einzeln
5 maart 2006, 15:06
De nieuwe lijkt niet op de oude die alleen een volume knob heeft en een tone switch. Ze gebruiken de naam van de Little Big Muff om een nieuwe versie van van de big Muff in een kleiner jasje te verkopen.

Mitch
5 maart 2006, 15:11
Juist, er komt dus geen re-issue van de Little Big Muff, maar er komt een Little versie van de Big muff. Beetje verwarrend van EH...

Einzeln
5 maart 2006, 15:33
Om het allemaal nog wat verwarrender te maken, ik heb wat gegoogled: Dit is lijstje met de gemaakte modelletjes in het verleden:

EH-1008 Little Muff Pi
EH-1009 Little Big Muff Pi
EH-1322 Little Big Muff Pi
EH-1322 Big Muff Pi
EH-1330 Deluxe Big Muff distortion/compressor (Blend switch)
EH-2008 Muff Fuzz (plugs into amp)
EH-2008 Muff Fuzz (inline w/double plug)
EH-2009 Muff Fuzz (plugs into instrument)
EH-3003 Big Muff Pi (early model and circa '80)
EH-3034 Little Big Muff Pi (circa 1981)
EH-3034 Big Muff Pi (later model)
EH-3053 Deluxe Big Muff distortion/compressor (Series/Parallel switch)
EH-3054 Deluxe Big Muff distortion/compressor (Series/Parallel switch)

Dus 3 versies van de Little Big Muff (waarvan 1 ic versie) en 1 versie van de Little muff.
En nu dus de 4e versie van de Little Big Muff

Speeddemon
5 maart 2006, 15:51
Dus 3 versies van de Little Big Muff (waarvan 1 ic versie) en 1 versie van de Little muff.
En nu dus de 4e versie van de Little Big Muff
Zoals Seymour Paul al zei, deze heeft weliswaar de NAAM Little Big Muff, maar is een re-housed/updated Big Muff, en niet een 4e versie van dat ding met 1 draaiknop en een dark/bright tone-switch.

Joey Handsome
5 maart 2006, 17:56
Juist, er komt dus geen re-issue van de Little Big Muff, maar er komt een Little versie van de Big muff. Beetje verwarrend van EH...

ja, dat doen ze wel vaker, mensen denken ook weleens dat de Double Muff twee Big Muff's in een zijn, terwijl het twee Muff Fuzz'n in een zijn. Blijkbaar vonden ze Double Muff Fuzz niet catchy klinken :roll:

Rutger-peer
5 maart 2006, 21:46
Dus dat komt erop neer dat we ook niet hoeven te wachten op de little big muff :p ...
dan schaf ik die normale maar aan denk ik.

Veekeren
7 maart 2006, 09:43
Als je een keer pedaaltjes gaat uitproberen, kijk dan eens naar de Exar Superfuzz, hebben ze ook bij Feedback.

Ik heb ook een USA Big Muff, wilde echt dat ik er mee kon spelen, maar vond het uiteindelijk nergens naar klinken. Kwam totaal niet door de mix, gewoon te zompig, maakt niet uit met welke instelling. Die Exar heeft zo veel meer mogelijkheden qua geluid, als je wilt ook dat typische BM geluid. En hij kost niet zoveel meer.

Wat betreft USA en Russisch, ik heb ze toentertijd naast elkaar getest. Ik vond toen voornamelijk dat de Russische een stuk minder signaal door liet, zowel met het pedaal uit als aan.

Joey Handsome
7 maart 2006, 14:46
sorry, maar met een Big Muff kan je echt wel door de mix heen komen hoor.

Veekeren
7 maart 2006, 19:52
sorry, maar met een Big Muff kan je echt wel door de mix heen komen hoor.

Ja ongetwijfeld, maar kreeg het niet lekker voor mekaar. Ik blijf het een te beperkt pedaal vinden waar betere alternatieven voor zijn.

E-J
7 maart 2006, 19:54
Kent iemand misschien goede goedkope (en verbeterde) 'klonen' van de (originele) Big Muff? 8-)

Rutger-peer
7 maart 2006, 20:04
Zijn er zat geloof ik, maar dan kun je ze ook zelf maken ;)

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DOUBMUFF

Wat is dit dan? is wel goedkoper

Speeddemon
7 maart 2006, 20:13
Kent iemand misschien goede goedkope (en verbeterde) 'klonen' van de (originele) Big Muff? 8-)
bij mijn weten niet echt goedkope, maar wel goeie.

de D*A*M Ram's head en diverse pedalen van Skreddy.

www.tonefactor.com heeft ze volgens mij wel te koop.

Speeddemon
7 maart 2006, 20:14
Zijn er zat geloof ik, maar dan kun je ze ook zelf maken ;)

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DOUBMUFF

Wat is dit dan? is wel goedkoper
zijn 2 Muff Fuzzes in 1 behuizing, serieel geschakeld.

de Muff Fuzz is een iets anders en simpler circuit dan de Big Muff.

Joey Handsome
7 maart 2006, 20:16
Zijn er zat geloof ik, maar dan kun je ze ook zelf maken ;)

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DOUBMUFF

Wat is dit dan? is wel goedkoper

Double Muff is wel echt een heel erg lekker pedaal om andere mee te boosten. Zelf boost ik er m'n Rat en Big Muff mee en ik moet zeggen, dat klinkt niet verkeerd!

Einzeln
8 maart 2006, 09:04
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1183882

LPplayer
8 maart 2006, 09:51
Ik heb de Big muff uitgeprobeerd. De toon is goed zangerig en met akkoorden is het echt een overdrive/fuzzwall of sound die best wollig klinkt (Smashing Pumpkins en Muse achtig)
Alleen voor snelle solo's vind ik em niet zo goed. Voor zangerige lange solo's wel. Weet iemand misschien een pedaal waar ik in combinatie met de Big Muff wel een iets 'scherper' geluid krijg?

Toneffectory
8 maart 2006, 22:25
Probeer eens twee Rats na elkaar :-)

LPplayer
9 maart 2006, 00:35
waaaat. Nee dan krijg je weer een iel schel geluid volgens mij.



Probeer eens twee Rats na elkaar :-)

Toneffectory
9 maart 2006, 08:11
Nou, dat hoeft dus echt niet! Ik heb een Skreddy Zero gehad: weet je hoe schel deze kon zijn? Een Rat kun je instellen van lichte overdrive naar distortion tot een bijna Big mMuff achtige fuzz. Een Rat heeft een groot toonbereik met een paar goede sweet spots. Een Rat blijft in bandsituatie beter overeind en hebben een betere definitie als een Big Muff. Tot slot laten ze het eigen gitaargeluid beter door. Ik hou van Big Muffs maar op mijn plank staan daarom altijd één of twee Rats.

E-J
10 maart 2006, 18:10
Kan je gewoon niet een nieuwe USA Reissue kopen en die dan ZELF modden in een 'echte' 70ties Big Muff?

Rutger-peer
13 maart 2006, 21:05
Daar zat toch geen verschil tussen?

Is het trouwens waar dat een big muff een gigantische output heeft? (t.o.v. wanneer je hem uithebt en dus een clean geluid hebt?)

Joey Handsome
13 maart 2006, 21:06
Daar zat toch geen verschil tussen?

Is het trouwens waar dat een big muff een gigantische output heeft? (t.o.v. wanneer je hem uithebt en dus een clean geluid hebt?)

daar is de volume regelaar voor

Rutger-peer
16 maart 2006, 22:08
Ik heb een nieuwe muff besteld. Ben benieuwd :D

E-J
17 maart 2006, 20:54
Ik ga waarschijnlijk morgen de Big Muff Pi Reissue checken...

http://www.chrisguitars.com/sovtek-bigmuffpi-050605.jpg

Die blijkt aardig goed te zijn?

Joey Handsome
17 maart 2006, 22:07
Ik ga waarschijnlijk morgen de Big Muff Pi Reissue checken...

http://www.chrisguitars.com/sovtek-bigmuffpi-050605.jpg

Die blijkt aardig goed te zijn?

ha, die heb ik ook, de groene. Die is echt de brakste ooit gemaakt, maar wel cool om te hebben. Als je een nieuwe koopt, koop de USA!

Fuhgawz
18 maart 2006, 00:22
Sommige mensen zweren bij de groene Rus, andere mensen vinden hem idd juist de minste ooit gemaakt. Het is gewoon een kwestie van smaak.

zx81
18 maart 2006, 07:20
Ik heb de Big muff uitgeprobeerd. De toon is goed zangerig en met akkoorden is het echt een overdrive/fuzzwall of sound die best wollig klinkt (Smashing Pumpkins en Muse achtig)
Alleen voor snelle solo's vind ik em niet zo goed. Voor zangerige lange solo's wel. Weet iemand misschien een pedaal waar ik in combinatie met de Big Muff wel een iets 'scherper' geluid krijg?
Wah- of EQ-pedaal na de fuzz plaatsen.

Joey Handsome
18 maart 2006, 13:17
@ fugazi

ja, daar heb je wel gelijk in

up-guitarman
23 maart 2006, 00:11
Heeft iemand ondertussen de nieuwe Little Big Muff al getest ???
Of is die nog niet uit ???

nielsduursma
25 maart 2006, 13:41
ik was vandaag bij feedback (hellbabe ruilen voor een setje rototoms) en daar lag de little bigg muff (die nieuwe) op de toonbank, toen ik aan die gozer vroeg of ik hem mog testen zij die nee, best faag want meestal mag dat daaro wel.

en ik heb ook nog in die kasten gekeken waar alle pedalen liggen, en daar lag hij ook niet tussen. hij is dus wel uit. (ik ben ook zo stom geweest om niet naar het prijsje te vragen :p)

E-J
27 maart 2006, 12:28
Ik heb een Sovtek Big Muff reissue besteld...eens kijken binnenkort...

duckman
27 maart 2006, 13:57
ik was vandaag bij feedback (hellbabe ruilen voor een setje rototoms) en daar lag de little bigg muff (die nieuwe) op de toonbank, toen ik aan die gozer vroeg of ik hem mog testen zij die nee, best faag want meestal mag dat daaro wel.

en ik heb ook nog in die kasten gekeken waar alle pedalen liggen, en daar lag hij ook niet tussen. hij is dus wel uit. (ik ben ook zo stom geweest om niet naar het prijsje te vragen :p)

hij zei nee? Welke feedback was dat en waarom mocht dat dan niet?Was ie gereserveerd voor iemand ofzo?

nielsduursma
27 maart 2006, 15:43
hij zei nee? Welke feedback was dat en waarom mocht dat dan niet?Was ie gereserveerd voor iemand ofzo?

was in r'dam, ik was daar om m'n behringer pauperwah te ruilen, zonder verpakking 1 maand na aankoop :p dus ik denk dat ie zowiso al een beetje pissed was. maar ik heb geen idee waarom ik hem niet mocht testen mag altijd daaro namelijk.

maar hij zag er netjes uit, heeeeel klein. de "standaard" boss/ibanez 9volt ingang. mooie kleur enz. enz. alleen heb ik hem nog niet gehoord :(

Joey Handsome
27 maart 2006, 17:37
Om het eerlijk te zeggen vind ik die gasten bij feedback R. nooit zo heel erg vriendelijk. Heb er vaak pedaaltjes getest en altijd weer die chagrijnige koppen en altijd hebben ze het heel erg druk.

AlterEgo
27 maart 2006, 22:05
Iemand ervaring met de Metal Muff?

Satriani
27 maart 2006, 22:41
Om het eerlijk te zeggen vind ik die gasten bij feedback R. nooit zo heel erg vriendelijk. Heb er vaak pedaaltjes getest en altijd weer die chagrijnige koppen en altijd hebben ze het heel erg druk.

+1, hangt er ook een beetje vanaf welke je hebt. 1 gozer is echt een klootzak en snap niet dat die daar nog werkt

interessander
4 juni 2006, 20:02
Beetje oud al dit maar een nieuw topic is zonde, heeft iemand al de little big muff, hoe bevalt 'ie en waar is deze het goedkoopst in nederland te krijgen?

Speeddemon
4 juni 2006, 20:17
+1, hangt er ook een beetje vanaf welke je hebt. 1 gozer is echt een klootzak en snap niet dat die daar nog werkt
Die op die ene van de Young Ones lijkt zeker?

Die Hugh Grant-lookalike (Patrick) is wel o.k. vind ik, maar de rest zijn arrogante lijers, die bij iets pittigere vragen altijd specs op internet gaan opzoeken. "ja, dat wist ik al". :stop:

up-guitarman
4 juni 2006, 23:21
Beetje oud al dit maar een nieuw topic is zonde, heeft iemand al de little big muff, hoe bevalt 'ie en waar is deze het goedkoopst in nederland te krijgen?

Nope nog niet gezien (in belgie dan toch niet)

Ik heb wel net op eBay een russische big muff gescoord. Ik had ze een tijdje terug naast mekaar getest en persoonlijk vind ik de rus lekkerder klinken. Er zijn ook heel wat bands en artiesten die de rus gebruiken: Gilmour, frusciante dacht ik ook (of vroeger toch zeker), sonic youth, ...

Laat je dus zeker niet misleiden omdat er USA of Russia opstaat, ze klinken gewoon allemaal net een beetje anders, zo klinkt de oude groene tank ook nog eens anders etc.

interessander
5 juni 2006, 12:53
Ik zou vooral voor de nieuwe little big muff gaan vanwege de kleinere behuizing en de negative centered voeding zodat 'ie aan de daisychain kan.
Maar nog geen trotse eigenaren hier?

Speeddemon
5 juni 2006, 13:08
Ik zou vooral voor de nieuwe little big muff gaan vanwege de kleinere behuizing en de negative centered voeding zodat 'ie aan de daisychain kan.
Maar nog geen trotse eigenaren hier?
De mijne is onderweg vanuit Duitsland. Verwacht 'm eind volgende week.

interessander
5 juni 2006, 13:12
thomann?



9 10

Speeddemon
5 juni 2006, 13:13
Nee, Banzai.

zou de 10e worden verzonden. Hmm... begin volgende week dan pas. :chicken:

zoon van Piet
5 juni 2006, 17:07
Ik kom wat laat aanzeveren, maar beter laat dan nooit...
Even wat vintageknowhow: die oorspronkleijke Little BM werd heel kort gemaakt in een transistorversie. Maar de afgebeelde met het bruine vlak is verreweg de meest voorkomende en die is IC. de print is precies dezelfde als in de IC-BM, alleen zijn de gain en toneregelaars ontbreken. De Muff fuzz was een transistordingske, dat in je gitaar of amp plugt en is een variant van de LPB booster.

Speeddemon
12 juni 2006, 19:00
Heb de Little Big Muff binnen.
Erg vet, maar niet helemaal mijn ding. Wil toch een Metal Muff.

Dus mocht iemand 'm over willen nemen, geef maar een gil.

FruscianteFan
12 juni 2006, 19:21
dan geef ik eens een gil. Hoewel, ik wacht er toch maar even mee.

up-guitarman
12 juni 2006, 19:27
Heb de Little Big Muff binnen.
Erg vet, maar niet helemaal mijn ding. Wil toch een Metal Muff.

Dus mocht iemand 'm over willen nemen, geef maar een gil.

Heb je'm al eens naast een rus of USA gezet en zo ja wat zijn de bevindingen?

Speeddemon
12 juni 2006, 19:30
Nope.
Ik heb me laten vertellen dat ie qua klank ertussen in zit, meer bite dan de USA, maar meer fuzz dan de Russische versie.

E-J
12 juni 2006, 20:03
Deze week komt deze Big Muff bij me op bezoek...hopelijk voor een lange tijd!

http://www.stompboxes.co.uk/images/RAM%201%20lil.JPG

Joey Handsome
12 juni 2006, 21:03
Als ie net zo geil klinkt als dat ie eruit ziet lijkt het me niet verkeerd.

Speeddemon
13 juni 2006, 17:57
Heb de Little Big Muff binnen.
Erg vet, maar niet helemaal mijn ding. Wil toch een Metal Muff.

Dus mocht iemand 'm over willen nemen, geef maar een gil.
Verkocht aan Mitch. (dus geen PM's hiervoor meer aub. :satisfie: )

Mitch
13 juni 2006, 18:52
The Bitch is MINE ! :angry:
nou ja, het geld is overgemaakt, verzenden lukt nog niet via de kabel hè

Grappig toeval, ik test gisteren voor het eerst sinds tijden een Muff en Speedy zet die van hem te koop. Test positief: LBM come to daddy.....

Aimé
13 juni 2006, 20:51
Uitgebreider verslag graag? :satisfie:

Mitch
13 juni 2006, 20:59
Doe ik wel zodra ik de Little BM binnen heb. Gisteren zelf de grote jongen getest, de NYC reissue. Prima voor zwaar sustainende, zangerige leads. De toonregeling van de NYC vond ik iets aan de beperkte kant, maar ondanks dat -ie behoorlijk wat van de natuurlijke mids van mijn amp wegsnoepte bleef er net genoeg over om, mooi laag in de mix een melodielijn neer te zetten. Om juist vóór in de mix te zitten heb ik andere opties (Sagrado Poblano + Tone Press bijvorbeeld) dus de muff is voor mij een prima aanvulling op het arsenaal. Ik kan me voorstellen dat het in andere setups moeilijk wordt om genoeg door de mix te komen met een muff. Maar goed.
Meer over de Little Brother zodra hij binnen is.

Aimé
13 juni 2006, 21:06
Oei sorry ja, had het niet goed gelezen :)

Anyway ben ook wel geinteresseerd in zo'n pedaaltje, maar ik vraag me af of zo'n little big muff (of de muff op zijn eigen) naast de gekende harde, zingende sound ook een meer zachter maar toch krakend geluid kan produceren? Met mijn fuzz nu hebbek zo'n donker geluid, met een beetje bite, heerluk, maar die heeft geen tone-knop, en er mist nog wat aan...daarmee :)

Mitch
13 juni 2006, 23:17
Kraken kun je er niet mee, nee, dan kun je beter kijken naar een fuzz met instelbare gate of bias.
Laat ik mezelf meteen corrigeren: wat bedoel je precies met kraken ? Echt sputteren, of meer de karakteristiek van de 'scheur' ? Dat -ie niet smooth is ?

Aimé
14 juni 2006, 01:22
De vorige post opstellen duurde zoooo lang omdat ik het echt niet goed kon omschrijven...

http://www.youtube.com/watch?v=xV-yVqhI-UI&search=pj%20harvey%20

Ongeveer zo'n geluid. Grommend, ofzo :chicken:

Mitch
14 juni 2006, 11:05
Oké. Ik neem aan dat je het geluid in het begin bedoeld. Dat klinkt eerder fuzzface-achtig. Het laag lijkt trouwens een beetje te flubberen, zou me niet verbazen als het een fuzz is over die AC30. Het geluid wat ze op het eind, na de solo gebruikt is al weer een stuk beter ;)

Die spillebenen onder die gitaar trouwens :seriousf:

rocker_71
14 juni 2006, 13:49
De double muff is ook wel leuk. Twee standjes, true bypass en 50 euri.

Joey Handsome
14 juni 2006, 19:13
De double muff is ook wel leuk. Twee standjes, true bypass en 50 euri.

Ja, maar die is qua klank dus echt totaal niet te vergelijken met een Big Muff of Little Big Muff.

E-J
15 juni 2006, 15:59
Ik heb eindelijk die DAM Ramhead binnen! Goeiemorgen wat een geluid!

Ik gebruik hem vooral in combinatie met mijn MXR Dynacomp, die dingen lijken wel voor elkaar gemaakt! Zonder de Dynacomp, dus alleen de Ramhead aan, Stratje erbij en het halselementje, is het een ontiegelijk dikke fuzz, je hoort een orgie van het geluid, maar het blijft duidelijk...erg speciaal. Met het brugelement wordt het al wat helderder. Bij alle pickups...de Muff krijst bij hard aanslaan! Klinkt echt super. Maar als de compressor aan wordt geknald...WOOOOOOOOOOW!


Een mega agressief EN dik distortion geluid komt er dan uit mijn Fender versterker, wel natuurlijk met een subtiel fuzz randje. Mijn Strat kopietje lijkt wel een metalmonster bij de gain helemaal open. Het wordt dan trouwens ook geen brei van geluid, de sound blijft heel erg duidelijk. Die sustain is helemaal ongelofelijk, hij blijft gewoon gaan. Pfffff...ik kan er wel erover door blijven praten :D Wat een ding!

Oja, bijna vergeten. Het is een replica van de Big Muff II maar dan met true bypass, kleinere behuizing, betere ruis/toon verhouding, enorm veelzijdige tone control...ik weet het bijna zeker, deze gaat nooit meer weg :)