PDA

View Full Version : Wat krijg je bij nieuwe Fender Strat of Tele?



Ehick
2 maart 2006, 21:42
Hallo,

Ik ben van plan om óf een Fender Strat of Tele te kopen, ik kijk in de winkel wel welke me het lekkerste klinkt, maar nu ter zake. Als je een nieuwe Fender koopt, wat zit er dan bij inbegrepen, vroeg ik me af... Daar bedoel ik mee bijvoorbeeld:

- plectrums
- gitaar standaard voor in huis
- tas of koffer voor transport
- riem voor om je nek
- nieuwe snaren
- electro kabel voor naar versterker
- instructieboekje, of zoiets, wat je ermee kan, hoe het zit, waar, enz..
- hoeveel garantie

of zitten er nog andere dingen, die hier staan er niet bij,m of welke die hier wel staan zitten er niet bij? Is het bij de Strat en Tele hetzelfde wat erbij zit?

oké, dit was alles wat ik me afvroeg, graag zie ik reacties tegemoed!!!

Ehick

hoofd
2 maart 2006, 21:44
Ik denk dat 't een beetje ligt aan welke Fender je neemt he....bij een simpele mex standard kan je niks verwachten, bij een dure customshop heb je toch al gauw wat extra's erbij.

Enneh...instructieboekje???

d'oh
2 maart 2006, 21:46
Hallo,

- riem voor om je nek

Ehick

ik weet niet wat je precies wil gaan doen, maar ik denk dat je dan beter geen dure fender kan gaan kopen, maar gewoon een goedkoop riemetje bij de scapino ofzo

FLAUWWWWWWWW:hippie:

Ehick
2 maart 2006, 21:47
ja ik zou dan minimaal een highway nemen

BillyG
2 maart 2006, 21:51
Hallo,
- instructieboekje, of zoiets, wat je ermee kan, hoe het zit, waar, enz..

??? euh...... gitaarspelen misschien

Ehick
2 maart 2006, 22:02
ohja joh, sjesses, zag trouwens op de wereld draait door ook nog die Spike van direct met een Tele met een ingebouwde computer, goud joh!!! maar ik bedoel met die draaiknopjes enzo, en als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt

Sora
2 maart 2006, 22:06
ohja joh, sjesses, zag trouwens op de wereld draait door ook nog die Spike van direct met een Tele met een ingebouwde computer, goud joh!!! maar ik bedoel met die draaiknopjes enzo, en als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt

Ik weet niet wat jij er mee van plan bent maar een tremolo-arm breekt niet zo snel af hoor :)

BillyG
2 maart 2006, 22:08
en als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt
het lijkt me beter dat je via marktplaats een gitaar van 100 euro koopt ofzo , want je bent nog zo groen als gras, en dan kun je eerst eens proberen of je gitaarspelen wel leuk vindt......

Ehick
2 maart 2006, 22:11
ja, ben ook nog niet van plan om nu te gaan kopen, pas eind zomer ofzo

Sora
2 maart 2006, 22:12
ja, ben ook nog niet van plan om nu te gaan kopen, pas eind zomer ofzo

Probeer toch maar eens eerst met een budgetgitaartje hoor :)

Noid
2 maart 2006, 22:43
Hallo Ehick,

Weet je al hoeveel geld je voor een gitaar hebt?

Je vraag: wat zit er inbegrepen als ik een fender koop? Het antwoord: in principe niets. Het gaat dan vooral om het woord inbegrepen. Alles wat je krijgt is iets waar je voor betaald. Bij gitaren ligt dit simpel: het prijskaartje hangt op de gitaar, dus dat is de prijs van die gitaar. Je koopt voor dat geld de gitaar en that's it. Een paar plectrums kun je er vast wel bij krijgen. Maar als je iets meer wilt wil de winkelier d'r ook wat aan verdienen, of in ieder geval geen geld op verliezen. Dan wordt het spel pas leuk: want dan kun je met die winkelier gaan onderhandelen ... da's een leuke sport, vaak kun je echt wel iets van de nieuwprijs afkrijgen.

Daarnaast zijn er ook wel starterpakketjes waarin naast een gitaar ook een versterker, snoertje etc. zit. Weet wel: je betaalt dan ook voor die versterker etc, (dus eigenlijk koop je dan een zeer goedkope gitaar).

M.b.t. die hengel: zo'n ding heet een tremelo-arm en als je daar een beetje normaal mee omgaat kan dat ding niet kapot gaan en gaan je snaren ook echt niet stuk.

suc-6

grayfink
2 maart 2006, 23:09
De officiële naam is toch jengelstengel? :???:

Aron Maiden
2 maart 2006, 23:30
De officiële naam is toch jengelstengel? :???:

Waarom word iedereen hier toch altijd zo afgezeken :D
hahaha!

Nee ik denk dat het beter is als Ehick eerst even een richwoodje koopt ofzo en eerst is wat leert, maar als je tog pas in de zomer wilt kopen heb je nog genoeg tijd om te oefenen enzovoort! dus stel dat jij in de zomer goed genoeg vind voor een fender koop je die toch?! als jij die kunt betalen (hoewel mex niet erg duur zijn) is dat toch vet!:)

Succes

-Steven-
2 maart 2006, 23:33
Je hebt al heel goede startersets voor heel weinig geld. In de Musicstore was vandaag bijvoorbeeld een Squier starterset in de aanbieding voor 198 euro. Gitaar, versterker, kabel, plectra, etc. En dat voor 200 euro. Goede koop je als je het mij vraagt. Enne, op een dure Fender leer je echt niet sneller goed gitaar spelen hoor. :)

Orpheo
2 maart 2006, 23:54
Ik weet niet wat jij er mee van plan bent maar een tremolo-arm breekt niet zo snel af hoor :)

:D op mijn eerste 2 strats heb ik de trempook stuk of 3 keer afgebroken...

-Steven-
3 maart 2006, 00:27
:D op mijn eerste 2 strats heb ik de trempook stuk of 3 keer afgebroken...
No shit? Ik dacht al dat ik als een gek aan me tremolo trok en duwde, en zelfs bij mij is ie nog nooit afgebroken. Misschien wat minder fitnessen. :cooler:

Luke-wannabe
3 maart 2006, 00:44
Deze gozer is eeeecht een leek :dontgeti:

als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt
Denk idd dat je beter met een squiertje ofzo kunt beginnen :D

JCG
3 maart 2006, 00:49
De officiële naam is toch jengelstengel? :???:

En bedankt, ik kan mijn monitor en toetsenboord van cola ontdoen ;)

hoofd
3 maart 2006, 00:56
:D op mijn eerste 2 strats heb ik de trempook stuk of 3 keer afgebroken...

Strats zijn ook niks voor jou....en trempookjes zijn sowieso voor mietjes! Echte mannen hebben Bigsby's :cooler:

Orpheo
3 maart 2006, 01:24
Strats zijn ook niks voor jou....en trempookjes zijn sowieso voor mietjes! Echte mannen hebben Bigsby's :cooler:

kheb net n nieuwe gekocht.... en eind van de maand als t meezit een nieuwe tele...

reitse
4 maart 2006, 13:31
ik ben zelf ook begonnen met een starterpack omdat je nooit helemaal zeker wete of je het leuk vin
khep nu een gibson junior en die vin ik goud maar ik zou ook eerst beginne met een goedkoop gitaartje

Sim-Simon
4 maart 2006, 13:44
Deze gozer wil goed beginnen!! Met een Squire kom je minder ver als een Fender. Gewoon doen. Die whammy bar vogelt ie echt wel uit!!

rscalex
4 maart 2006, 14:28
bij mex strat:

- 1 fender mexican strat :p
- instructieboekje
- tremolo
- sleuteltjes om afstelling te veranderen
- een originele Fender sticker :p

nielsduursma
4 maart 2006, 14:32
ik kreeg bij mijn eerste squier een boekje met op de voorkant: THANK YOU BUYING A FENDER ACOUSTIC GUITAR!!!

vreemd, want de doos was nog helemaal dicht en gesield....

CatchDude
4 maart 2006, 17:42
ik kreeg bij mijn eerste squier een boekje met op de voorkant: THANK YOU BUYING A FENDER ACOUSTIC GUITAR!!!

vreemd, want de doos was nog helemaal dicht en gesield....

Hoezo vreemd? Squier is toch Fender's budget merk?

nielsduursma
4 maart 2006, 17:59
Hoezo vreemd? Squier is toch Fender's budget merk?

daar moet ik bij zeggen dat het om een squier stratje ging, en het boekje vol stond met tips en weetjes over fender acoustische gitaren van e 300+.

BlackSun
4 maart 2006, 18:38
Deze gozer wil goed beginnen!! Met een Squire kom je minder ver als een Fender. Gewoon doen. Die whammy bar vogelt ie echt wel uit!!

Doe je vaker zulke domme uitspraken?...

Sora
4 maart 2006, 18:41
daar moet ik bij zeggen dat het om een squier stratje ging, en het boekje vol stond met tips en weetjes over fender acoustische gitaren van e 300+.
Als je geen gitaar kan spelen klinkt het op een fender even kut als op een squier hoor :)

renier
4 maart 2006, 18:42
ohja joh, sjesses, zag trouwens op de wereld draait door ook nog die Spike van direct met een Tele met een ingebouwde computer, goud joh!!! maar ik bedoel met die draaiknopjes enzo, en als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt

joh, ga eerst eens gitaarspelen. koop een squier ofzo.

turboblues
4 maart 2006, 20:08
... en als je zon Strat koopt met zon soort hengel eraan om de toon te verlengen, hoe dat werkt enzo, zonder dat je het afbreekt
Ik vroeg me al af waarvoor die stengel dient, thanks!
En zo een Floyd toonverlengstengel..is dat iets bijzonder?

Noid
5 maart 2006, 01:02
daar moet ik bij zeggen dat het om een squier stratje ging, en het boekje vol stond met tips en weetjes over fender acoustische gitaren van e 300+.

Kon je mooi terug naar de winkel: "Eeeh man! Eeeehhee man! Je hebt de verkeerde gitaar bij dit boekje geleverd dude! Is niet slim he, je moet wel opletten, doe me ff een fendertje"

Orpheo
5 maart 2006, 01:08
Ik vroeg me al af waarvoor die stengel dient, thanks!
En zo een Floyd toonverlengstengel..is dat iets bijzonder?

:rockon: mooie beschrijving :D

een floyd is een manier om je noot te verlagen, tis een soort divebomb. wat je met een strat kan, tot op zekere hoogte, kan je met een floyd nog dieper. kijk maar eens naar wat steve vai doet.


en ZOEK HET OP OP GOOGLE!!!!! deze vraag wordt bijna 2 keer per week gesteld...

turboblues
5 maart 2006, 22:38
Hé, ik was ook maar aan het grappen hoor, toch bedankt voor de uitleg..

Ehick
7 maart 2006, 17:51
joh, ga eerst eens gitaarspelen. koop een squier ofzo.

kep al voor een aardig tijdje een klassieke gitaar om ff te oefenen enzo, gaat steeds beter enzo, dus als ik dan straks voor zo'n Fender gaat kijken ben je niet helemaal waus.

koennie
7 maart 2006, 18:22
kep al voor een aardig tijdje een klassieke gitaar om ff te oefenen enzo, gaat steeds beter enzo, dus als ik dan straks voor zo'n Fender gaat kijken ben je niet helemaal waus.

je weet wel wa da kost he zo een fendertje? en je mot er ook nog een amp bij voor de lol, want ja he wat mot je met een elektrische gieter zonder amp. En serieus ik zou echt voor een tweedehandse gaan kijken, tenzij t geld je op de rug groeit natuurlijk.