PDA

View Full Version : Hoe krijg je nou eigenijk die piepende hoge tonen uit je gitaar?



Cherrath
2 maart 2006, 21:23
Ik speel al een aantal jaren gitaar. Ik wil nu graag een andere weg inslaan en ben sinds kort een beetje aan het vogelen met rock en metal ( beginfase). Hoe krijg je nou eigenijk die piepende hoge tonen uit je gitaar?

sickpunk
2 maart 2006, 21:26
wat denk je ervan om niet overal dezelfde vraag te stellen?? en of je bedoeld feedback of je bedoeld een pinch harmonic....

Bloodline
8 maart 2006, 20:17
nou nou jonge zo hoeft het niet, die jonge vraagt het gewoon.


een pitch harmonie ( zoals zakk wylde enzo ) doe je of met je wijsvinger of duim. met de duim is het handigst moet je schuin over de snaar aan slaan.

feedback is gewoon kk veel gain en voor e amp tsaan en wachten

Soul Grinder
8 maart 2006, 20:27
Even offtopic:
Heuj Mendel, gave nieuwe nummers weer op je MySpace trouwens. Komt er nog een volledige cd van je uit binnenkort?

Ontopic: met je duim inderdaad. Zorgen dat je tijdens je aanslag met de plectrum tegelijkertijd een stukje van je duim de snaar laat aanraken. Is een beetje moeilijk te omschrijven.

Met je wijsvinger is een techniek die veel klassieke gitaristen gebruiken geloof ik. Dan moet je een noot fretten met je linkerhand, en dan met de wijsvinger van je rechterhand 12 frets hoger precies boven de fret de snaar lichtjes aanraken en met je plectrum tussen duim en middelvinger de snaar aanslaan.

Trick
8 maart 2006, 22:36
Mja als ik het speel heb ik meer het gevoel dat het een soort knijpen is, inderdaad aanslaan en dan op hetzelfde moment een beetje benden kan ook wel helpen.

JER00N
8 maart 2006, 22:55