PDA

View Full Version : Dit is een mooi fendertje



waayer
2 maart 2006, 20:22
Precies in de juiste kleur maarja je kan niet alles hebben(zegt mijn ega)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=57611

Robbert
2 maart 2006, 20:55
"Het is een early refin en zelfs die gaan in de States al voor 10.000 Ik zou toch zeker een taxatie rapport op laten stellen vóór aankoop!

arjanb01
2 maart 2006, 20:59
"Het is een early refin en zelfs die gaan in de States al voor 10.000 Ik zou toch zeker een taxatie rapport op laten stellen vóór aankoop!

zeker weten, taxatierapport is nooit verkeerd ! Dus mensen voordat je je mooie gibson LP of Taylor ruilt voor deze strat zou ik eerst het zekere voor het onzekere nemen !
Ik hoef em niet (heb wel een LP) maarre misschien wil iemand anders deze strat wel !
Dus mensen, goed opletten !

Veekeren
2 maart 2006, 21:03
Ken de verkoper, is volgens mij wel een oke kerel. Vind de strat eigenlijk wel cool ook ja :D

Ehick
2 maart 2006, 21:05
superdik, die is very goud

waayer
2 maart 2006, 21:14
Ik vermoed dat degene die hem zou willen kopen wel enig verstand van zaken heeft.

arjanb01
2 maart 2006, 21:20
Ik vermoed dat degene die hem zou willen kopen wel enig verstand van zaken heeft.

zal wel, maar voordat je je gibson lp, taylor of wolfgang evh verkwanseld kan je toch een taxatierapport laten opstellen. 10,000 euris voor een stratje is leuk en aardig en als ie ook nog uit 1963 komt, klinkt leuk. Maar voorzichtig zijn kan nooit kwaad.
Verder voor de rest zeg ik :rockon:

guitardude
2 maart 2006, 21:25
Wat een f*cking geile gitaar. Damm echt gaaf.

FruscianteFan
2 maart 2006, 21:51
Hoe kan het dat een echte '63 strat nu nog een perfecte lak heeft?

patricia
2 maart 2006, 21:53
dat is een heeeeeeeeel mooi fendertje.
oh ja......mijn ega kan de pot op!!!!!

vulvasonic
2 maart 2006, 22:02
Hoe kan het dat een echte '63 strat nu nog een perfecte lak heeft?

Beter lezen, lieverd. :D

Maar goed, op momenten als deze realiseer ik me weer eens wat een belachelijke wereld dit is. Natuurlijk is dit een prachtige gitaar, maar om voor een doodgewone strat (laten we eerlijk wezen) zoveel geld neer te leggen.....
Ik weet het niet hoor.
Realiseer je dat dit een opnieuw gelakte doodordinaire productieplank is. Voor nog geen derde van dat bedrag kun je exact dezelfde Fender kopen waarvan je zeker weet dat het echte topgitaar is (custom shop).

De wereld draait door.

patricia
2 maart 2006, 22:06
volgens mij vulvasonic......heb je voor de 100% gelijk.
het zijn natuurlijk belachelijke bedragen.

waayer
2 maart 2006, 22:07
Beter lezen, lieverd. :D

Maar goed, op momenten als deze realiseer ik me weer eens wat een belachelijke wereld dit is. Natuurlijk is dit een prachtige gitaar, maar om voor een doodgewone strat (laten we eerlijk wezen) zoveel geld neer te leggen.....
Ik weet het niet hoor.
Realiseer je dat dit een opnieuw gelakte doodordinaire productieplank is. Voor nog geen derde van dat bedrag kun je exact dezelfde Fender kopen waarvan je zeker weet dat het echte topgitaar is (custom shop).

De wereld draait door.

Dit is zo waar, je betaalt voor nostalgie en er is niks aan zo'n gitaar wat de prijs rechtvaardigd.
Wat niet wegneemt dat het een geweldige strat is maar inderdaad voor een derde van de prijs heb je misschien al een top strat.

Aron Maiden
2 maart 2006, 22:14
Tuurlijk zijn het gewoon zieke prijzen, maarja "Vintage" :)

Het is ook gewoon een ongelovelijke mooie fender!!
Hoewel ik het juist vetter gevonden had, als die gewoon relic was..

Vooral die slagplaat/ elementkapjes en de vol/tone knoppen, Bueatyfull!

Helter Skelter
2 maart 2006, 22:15
mooi ding, hoewel ik maple altijd wat mooier vind bij zo'n kleur

vulvasonic
2 maart 2006, 22:38
mooi ding, hoewel ik maple altijd wat mooier vind bij zo'n kleur

Ja, maar die maakten ze niet in 1963. Ik vind het altijd zo zonde dat er van die gasten zijn die zo'n stokoude strat opnieuw gaan lakken. Zal ook wel weer wat langer geleden zijn geweest, maar dan nog. 15 jaar terug kon wist je al dat zo'n actie de waarde van de gitaar alleen maar omlaag zou brengen (relatief gezien dan...).

RS-Rik
2 maart 2006, 23:13
Het is wel de perfecte kleur blauw..

hansoonk
3 maart 2006, 09:59
Beter lezen, lieverd. :D

Maar goed, op momenten als deze realiseer ik me weer eens wat een belachelijke wereld dit is. Natuurlijk is dit een prachtige gitaar, maar om voor een doodgewone strat (laten we eerlijk wezen) zoveel geld neer te leggen.....
Ik weet het niet hoor.
Realiseer je dat dit een opnieuw gelakte doodordinaire productieplank is. Voor nog geen derde van dat bedrag kun je exact dezelfde Fender kopen waarvan je zeker weet dat het echte topgitaar is (custom shop).

De wereld draait door.

Vintage gitaren worden meer en meer een beleggingsobject. De laatste jaren is de waardestijging veelal hoger dan de rente die je vangt op de bank of krijgt met aandelen. Dus als je wat geld over hebt en de eerste jaren waarschijnlijk niet nodig hebt, is het helemaal niet zo gek om in 'vintage' te investeren. Dus iemand die 10.000 Euro voor een pre-CBS Strat neertelt doet dat niet alleen omdat die gitaar zoveel speelvreugde geeft, maar ook omdat hij uiteindelijk die gitaar weer met een goed rendement kan doorverkopen. Klinkt misschien wel een beetje berekenend, maar zo iemand heeft de keus tussen papieren aandelen of een jaar of 15 een prachtige gitaar thuis hebben staan ... ik zou het wel weten.

Ik ken mensen die op deze manier in de jaren zeventig of tachtig pre-CBS-Fenders of oude LP's of ES-sen hebben gekocht en daarmee nu een deel van hun pensioen hebben opgebouwd. Voorwaarde is dat je dan wel weet waar je in investeert, dus een taxatie is bij een gitaar van 10.000 Euro zeker op zijn plaats.

Het leuke van investeren in vintage is echter dat je dit bijna op ieder niveau kunt doen. Een paar jaar geleden kocht je voor een driehonderd piek nog een JV-squier. De kunst is om nu de JV-squiers van de toekomst te herkennen. Misschien zijn dit de vroege jaren '80 USA Fenders of de vroege Japanners. Maar ook sommige '70's of '80's Ibanezzen, Peaveys, vergeten Gibsons, etc.

Natuurlijk moet het een te gekke gitaar zijn, maar dan zie ik voor de rest alleen maar voordelen. Ik heb mijn keus al gemaakt: voor mij geen Balkendende-levensloopregeling, zodat ik uiteindelijk 2 jaar eerder met pensioen mag. Ik koop gewoon een hele bult gitaren en ik zie wel waar het schip strandt!!!!

Quink
3 maart 2006, 10:49
Ik koop gewoon een hele bult gitaren en ik zie wel waar het schip strandt!!!!

Kijk! Mijn nieuwe levensmotto! Zomaar op een vrijdagochtend op gitaarnet.
Hansook bedankt. :D


http://www.clicksmilies.com/s0105/musik/music-smiley-008.gif

FruscianteFan
3 maart 2006, 11:38
Beter lezen, lieverd. :Den ik zat me al af te vragen waar "refin" voor stond :P

telecastermaster
3 maart 2006, 13:58
Tuurlijk zijn het gewoon zieke prijzen, maarja "Vintage" :)



Je bedoelt natuurlijk: "maarja nostalgie"

Eko
3 maart 2006, 14:58
Als je de plank koopt als speel instrument lijkt het me een verkeerde koop. Een instrument wat goed is , is bespeelt. Niet alle oude zijn goed. Er zijn ook mindere bij. Er zijn betere voor veel minder geld te krijgen.
Als je niks anders weet voor je geld.......weet ik nog wel een rekeningnummer.
Als je wilt beleggen , koop een aantal bomen in Noord-Amerika. Kun je altijd nog van mooi oudhout je gitaar laten bouwen en de rest verkopen.

waayer
3 maart 2006, 15:24
Als je de plank koopt als speel instrument lijkt het me een verkeerde koop. Een instrument wat goed is , is bespeelt. Niet alle oude zijn goed. Er zijn ook mindere bij. Er zijn betere voor veel minder geld te krijgen.
Als je niks anders weet voor je geld.......weet ik nog wel een rekeningnummer.
Als je wilt beleggen , koop een aantal bomen in Noord-Amerika. Kun je altijd nog van mooi oudhout je gitaar laten bouwen en de rest verkopen.


Dat van die bomen heb ik een tijdje geleden nog op tv gezien,die stonden al zoveel jaar en ze kwamen geloof ik niet echt goed op lengte omdat de grond niet goed was ofzo.
Nah ik ga wel voor oude gitaren.

hansoonk
3 maart 2006, 15:46
Als je niks anders weet voor je geld.......weet ik nog wel een rekeningnummer.


Ik heb heel eventjes over je aanbod nagedacht. Maar ik ga toch maar gitaren kopen.