PDA

View Full Version : Chimaira - Wat voor gear gebruiken ze?



semt-x
2 maart 2006, 19:26
Ik luister sinds kort veel naar Chimaira en ik wil graag weten wat voor gear ze gebruiken? Ik was op zoek naar een sound en de cd The Impossibility of Reason komt hier heel erg in de buurt. In het nummer "the dehumanizing process" zit een stukje op 3min en 8 sec. alleen maar gitaar geluid. Deze sound bedoel ik precies!!! Is er misschien iemand die me kan vertellen wat ze allemaal gebruiken.... Ik zal proberen het stukje wat ik bedoel online te zetten... Maar mochten jullie iets weten, hoor ik het heel graag....

ThnX

Trocar
2 maart 2006, 22:52
Ik zie op foto's LTD en ESP gitaren. Ze hebben ook een ESP endorsement (zie ik op de site).
Verder weet ik het helaas niet (is niet veel informatie, maar misschien een beginnetje).

hendrix_appendix
8 maart 2006, 18:19
Chimaira speelt idd op ESP Vipers, ook gebruiken ze Peavy 5150 amps (en soms ook Engl dacht ik). Vind dat ze iig echt een vet brute sound hebben.
Het nieuwe album "Chimira" vind ik trouwens wat minder goed dan "The Impossibility of Reason" die veel catchier songs had IMO.

idno
10 maart 2006, 10:30
ik heb 'impossibility of reason' (nog) niet, maar het laatste album vind ik echt geweldig! er zit een bonus cd bij met wat live materiaal van de dvd 'the dehumanizing process', dat zijn wel vooral nummer van 'impossibility of reason'.
de laatste cd vind ik wat minder commercieel klinken dan de nummers van 'impossibility of reason'.
op www.chimairaword.com (http://www.chimairaworld.com) staat alle gear.

13 maart speelt chimaira trouwens in 013