PDA

View Full Version : Zolder opgeruimd, look what I found!



Anders Destium
2 maart 2006, 16:21
Tja, wie wat bewaart heeft wat :seriousf:

http://img.photobucket.com/albums/v337/makalu/Harem.jpg

Axelll
2 maart 2006, 16:29
Volgens mij zou jij hoogstens 1/2 gitaren hiervan gebruiken :satisfie:

almarvk
2 maart 2006, 16:37
Doe mij zo'n zolder!

Sora
2 maart 2006, 16:38
En je zegt dat dan nog met zo'n air van "oh, kijk nou eens wat hier nog ligt" :D

Anders Destium
2 maart 2006, 16:45
Het is niet mijn eigen zolder hoor, maar ik vond het wel een geinige "caption this" :satisfie:

marc_o
2 maart 2006, 17:05
Oooooooh, lagen ze dáár?

Sicky61
2 maart 2006, 17:19
gevalletje RIAGG

RUIS
2 maart 2006, 18:58
Zijn AD en ik dan de enigen die de hele zolder blauw geschilderd hebben?

piezo
2 maart 2006, 19:19
Ik wil óóóóóók zo'n blauwe slagplaat op mijn Stingray-5 (die een trans blauwgroene body heeft)

Luca P
2 maart 2006, 21:25
Je bent in ieder geval eigenaar van een grote collectie én je bent de grootste ouwehoer hier op het forum.
Ruim 11.000 posts!!
:cheerup:

hoofd
2 maart 2006, 21:33
je bent de grootste ouwehoer hier op het forum.

Joh?? De Beatles zijn ook al uit elkaar, heb je dat nog meegekregen? ;)


ontopic: dat wordt relaxed barbecueën bij Anders deze zomer, brandhout genoeg! :D

nielsnielsniels
2 maart 2006, 21:37
Beatles........ uit......... elkaar...........................?
:stop: Grapjas

Ehick
2 maart 2006, 21:55
ahum :eek:

Anders Destium
2 maart 2006, 23:38
Het is dus (ik herhaal) NIET mijn spul.


Dit soort foto's zijn goed om te relativeren, zo valt het allemaal nog wel mee :cheerup:

Dit is ook een leuke :o

http://sio.midco.net/cathouseproductions/about/studiopics/wallofgear2.jpg

vulvasonic
2 maart 2006, 23:51
Het is dus (ik herhaal) NIET mijn spul.


Dit soort foto's zijn goed om te relativeren, zo valt het allemaal nog wel mee :cheerup:

Dit is ook een leuke :o

http://sio.midco.net/cathouseproductions/about/studiopics/wallofgear2.jpg


Dit soort foto's laat ik ook iedere dag aan mijn vrouw zien. En voor de duidelijkheid zet ik er ook altijd prijskaartjes bij. Inderdaad, relativeren is een kunst.

Anders Destium
2 maart 2006, 23:54
Er bestaan toch geen duurdere gitaren dan 800 euro ;)

vulvasonic
3 maart 2006, 00:39
Er bestaan toch geen duurdere gitaren dan 800 euro ;)

WELNEEEEEEE!!!!!

Ja, bestaan wel, maar die koop IK toch niet!
Toch? :D

Luke-wannabe
3 maart 2006, 00:52
Het is dus (ik herhaal) NIET mijn spul.


Dit soort foto's zijn goed om te relativeren, zo valt het allemaal nog wel mee :cheerup:

Dit is ook een leuke :o

http://sio.midco.net/cathouseproductions/about/studiopics/wallofgear2.jpg
JEZUS wat staat daar een geil stratje in het midden! :)

hoofd
3 maart 2006, 00:54
Zoveel gitaren...en geen een tele...zwak, erg zwak.

Orpheo
3 maart 2006, 00:57
Je bent in ieder geval eigenaar van een grote collectie én je bent de grootste ouwehoer hier op het forum.
Ruim 11.000 posts!!
:cheerup:

neg k3fan heeft meer....

tegen de 13000

Debaser
3 maart 2006, 01:26
Zoveel gitaren...en geen een tele...zwak, erg zwak.

welles op allebei de fotos heb ik er 1 kunnen ontdekken :)

foto 1 achter aan / half achter een andere gitaar
foto 2 naast de zwart / rode strat

Orpheo
3 maart 2006, 01:30
welles op allebei de fotos heb ik er 1 kunnen ontdekken :)

foto 1 achter aan / half achter een andere gitaar
foto 2 naast de zwart / rode strat


die van foto2 is geen ECHTE tele.....

piezo
3 maart 2006, 03:02
Ik vraag me wel eens af: wat bezielt iemand om al die moeite te doen om de hele boel uit te stallen om dan een foto te maken. Waar gaat het nou eigenlijk om ..... wat je hebt of wat je doet??

Ik ga mijn PRS en LP maar eens weg doen, denk ik! Aaan de andere kant: ik ben nu een beetje dronken en dus te wijs voor deze wereld.

Nova
3 maart 2006, 04:36
wow... diep

Wizz
3 maart 2006, 09:32
Laatst kwam ik bij een Belg, om een Marshall te halen die hij te koop had. Mijn mond viel open toen ik het bewuste topje zag staan tussen een muur van tientallen Soldano's, Rivera's Mesa/Boogies, Marshalls ; op de grond stonden minstens twintig van die poepkleurige Gibson-koffers. "Ah, je spaart Gibsons ?" vroeg ik ; "Nee, vooral Fenders" antwoordde hij en nam me mee naar een nog groter zaaltje ernaast waar inderdaad zo'n beetje de hele produktielijn van tussen '57 en '65 stond uitgestald... :o Opgelucht dat het met mijn zolder dus toch wel meeviel, achteraf, toog ik huiswaarts met mijn veertiende Marshall-topje.

:rockon: Wizz :rockon:

vester86
3 maart 2006, 09:42
gekke belgen ook altijd :-p

Anders Destium
3 maart 2006, 10:29
Ik vraag me wel eens af: wat bezielt iemand om al die moeite te doen om de hele boel uit te stallen om dan een foto te maken. Waar gaat het nou eigenlijk om ..... wat je hebt of wat je doet??

Ik ga mijn PRS en LP maar eens weg doen, denk ik! Aaan de andere kant: ik ben nu een beetje dronken en dus te wijs voor deze wereld.

Haremshots zijn leuk zo nu en dan, ook om het verloop in je collectie te zien.

Voor de verzekering is het verstandig om aan te geven dat je gear gelijktijdig hebt (gehad). Die tweede foto is daarnaast van de privé oefenruimte van iemand, dus het staat er standaard zo :)

almarvk
3 maart 2006, 10:34
Dat is voor sommige wel lastig. Ik heb 'm gitaren en versterkers door heel het land staan waardoor ik nog nooit een foto van alles heb kunnen maken :(

piezo
3 maart 2006, 11:48
Voor de verzekering is het verstandig om aan te geven dat je gear gelijktijdig hebt (gehad).
Dat wist ik niet. Kun je me uitleggen waarom? Best interessant om te weten.

Anders Destium
3 maart 2006, 12:39
Als je bij de verzekering gaat claimen (moet je wel een instrumentenverzekering hebben) dan komt het er op neer dat je moet kunnen bewijzen dat je de gitaren hebt gehad. Veel mensen hebben foto's van hun spullen maar dan op verschillende momenten genomen. Een verzekeraar kan zeggen: "had je gitaar X nog toen je gitaar Y had?". Een foto met datum erop is daarom al verstandig, maar ook een groepsfoto kan aangeven dat je de spullen gelijktijdig had.

Zeker als je redelijk wat spul hebt en weinig bonnetjes (2ehands gekocht) zou je de gitaren eigenlijk moeten laten taxeren.

Je kunt ook duimen dat er niets gebeurt, maar dit soort dingen bijhouden kan wel schelen. Rampspoed kom nooit alleen, dan kun je maar beter voorbereid zijn. Het is al verschrikkelijk als er iets gebeurt met je spullen, als je er dan ook nog niets voor terugziet later is het helemaal vervelend.

marc_o
3 maart 2006, 12:48
Laatst kwam ik bij een Belg, om een Marshall te halen die hij te koop had. Mijn mond viel open toen ik het bewuste topje zag staan tussen een muur van tientallen Soldano's, Rivera's Mesa/Boogies, Marshalls ; op de grond stonden minstens twintig van die poepkleurige Gibson-koffers. "Ah, je spaart Gibsons ?" vroeg ik ; "Nee, vooral Fenders" antwoordde hij en nam me mee naar een nog groter zaaltje ernaast waar inderdaad zo'n beetje de hele produktielijn van tussen '57 en '65 stond uitgestald... :o Opgelucht dat het met mijn zolder dus toch wel meeviel, achteraf, toog ik huiswaarts met mijn veertiende Marshall-topje.

:rockon: Wizz :rockon:



Is die man piloot van beroep misschien? ben ook eens bij een Belg geweest die meer zooi had dan de gemiddelde muziekwinkel.

piezo
3 maart 2006, 13:19
Als je bij de verzekering gaat claimen (moet je wel een instrumentenverzekering hebben) dan komt het er op neer dat je moet kunnen bewijzen dat je de gitaren hebt gehad. Veel mensen hebben foto's van hun spullen maar dan op verschillende momenten genomen. Een verzekeraar kan zeggen: "had je gitaar X nog toen je gitaar Y had?". Een foto met datum erop is daarom al verstandig, maar ook een groepsfoto kan aangeven dat je de spullen gelijktijdig had.

Bedankt voor de uitleg, AD.
Heeft een datum op een foto eigenlijk wel voldoende bewijskracht? Kun je dan niet beter meteen ook het voorblad van een krant meefotograferen? Daarmee heb je dan vastgelegd dat je de betreffende spullen op zijn minst nog in bezit had op- of na de verschijningsdatum van die krant.

Ik heb zelf overigens geen verzekering, wèl een geschreven overzicht van alle spullen t.b.v. aangifte/naspeuring, met serienummers, omschrijving, bijzonderheden (o.a. modificaties). Fotoos ook wel, maar ik zal daarvan toch maar eens een goede verzameling aanleggen, inclusief groepsfoto.

Arjo
3 maart 2006, 13:34
Tot een X bedrag zit het bij je inboedelverzekering in geloof ik, weet alleen ff niet wat het bedrag precies is. Daarboven moet je speciaal afsluiten is mij verteld.

piezo
3 maart 2006, 14:05
Een inboedelverzekering dekt maar een zeer beperkt bedrag, tenzij je de spullen onderbrengt in een "kostbaarheden uitbreiding". Bovendien dekt ook dat niet de risico's van optreden, vervoer en podium. Daarvoor moet je beslist een specifieke instrumentenverzekering hebben.
En ik heb geen inboedelverzekering ook. Het enige in mijn (huur-)huis wat geldswaarde van enige omvang heeft, zijn mijn muziekspullen.