PDA

View Full Version : Mijn gas is effe gestilt!



Robbert
2 maart 2006, 11:59
http://www.jeverman.com/udpic3.jpg

2e handsje hoor. Zou mint in box zijn, inc verzenden $153, ipv de 185 (ex verzenden) op de site (www.jeverman.com (http://www.jeverman.com/)).

Hem nog nooit een Big muff gehad, dus ik ben reuze benieuwd!



"You wanted sustain, you got sustain..."
The Ultra Drive is a multiple stage distortion/fuzz pedal that puts the emphasis on sustain and that "wall of sound" tone. Internally you will find both Silicon and NOS(New Old Stock) Germanium diodes that we use to obtain the smooth saturation this unit provides. To increase the response of the unit we have integrated a charge pump circuit into the Ultra Drive. This circuit takes your normal 9VDC input and jumps it up to ~18VDC. This internal voltage increase provides for greater headroom and allows your tone to really shine. You asked for distortion, you got distortion, you wanted sustain, you got sustain....don't you wish everything was that easy?

Speeddemon
2 maart 2006, 12:07
da;s een sexy bakkie!

Ben benieuwd in hoeverre 't circuit afwijkt van de Big Muff enzo.

Robbert
2 maart 2006, 13:59
da;s een sexy bakkie!

Ben benieuwd in hoeverre 't circuit afwijkt van de Big Muff enzo.

Ik ook... twee weekjes wachten ;)

Rock&Roll
2 maart 2006, 14:31
Aub, gestilD!!

Quink
2 maart 2006, 14:41
Aub, gestilD!!

+1!

Maar Robbert, iig gefeliciteerd met de aanschaf en het 1 1/2 dag GAS-vrij zijn!http://smile.smilies.nl/500.gif

Ben benieuwd naar de ervaringen.

Rock&Roll
2 maart 2006, 15:20
Ja, sorry. Tussen al mijn taalkundige opmerkingen door, was ik ook vergeten te vemelden dat ik heel nieuwsgierig ben naar het pedaaltje. Zeker met de kwaliteit van evermans werk. :hippie:

Robbert
2 maart 2006, 15:23
Ja, sorry. Tussen al mijn taalkundige opmerkingen door, was ik ook vergeten te vemelden dat ik heel nieuwsgierig ben naar het pedaaltje. Zeker met de kwaliteit van evermans werk. :hippie:

Zeker, die vogel maakt echt purdy pedalen :cheerup:

Mitch
2 maart 2006, 18:07
Ik geloof dat je analogie naar het andere topic met de taalkundig onverantwoorde titel niet bij iedereen overkomt, maar het gaat om het pedaal natuurlijk. Zeker een interessant ding en alwéér een reden om een nieuwe Pedalendag te gaan organiseren 8-)

Robbert
2 maart 2006, 19:39
Ik geloof dat je analogie naar het andere topic met de taalkundig onverantwoorde titel niet bij iedereen overkomt, maar het gaat om het pedaal natuurlijk. Zeker een interessant ding en alwéér een reden om een nieuwe Pedalendag te gaan organiseren 8-)

Hehe (als in eindelijk! :D)

Wat eigenlijk wel grappig is, ik heb hier tientallen pedalen, teveel om op te noemen, maar behalve de DS-1 géén distortion pedaal. Wel fuzzes, boosts, octavers, maar géén distortions :p

Dirk_Hendrik
2 maart 2006, 19:45
Zeker een interessant ding en alwéér een reden om een nieuwe Pedalendag te gaan organiseren 8-)

Sticky??? :D

Mitch
2 maart 2006, 19:49
Wat ? Je vingers ?

Nee, even wachten tot ik het weer wat minder druk heb. Zal ik daarna die aardige gozer van de oefenruimtes bellen en gaan we daarna weer een datum prikken.
Te vaak is ook niet leuk, joh :satisfie:

Robbert
2 maart 2006, 20:40
Sticky??? :D

Nee sorry, ik rook niet.

:seriousf:

Speeddemon
2 maart 2006, 21:38
Te vaak is ook niet leuk, joh :satisfie:
idd!
Het moet wel een ouwejongens-krentebrood sfeertje blijven. :hippie: :dance:

Er zijn er steeds minder die ze ALLEMAAL hebben bijgewoond...
Luca, Mitch, Hans, Robbert en ik volgens mij...

Robbert
2 maart 2006, 21:50
idd!
Er zijn er steeds minder die ze ALLEMAAL hebben bijgewoond...
Luca, Mitch, Hans, Robbert en ik volgens mij...

Dirk_Hendrik?

Speeddemon
2 maart 2006, 21:57
Dirk_Hendrik?
die was niet bij de eerste.
Toen was Eelco er bij, maar die hebben we daarna nooit meer gezien.

Quink
2 maart 2006, 22:37
Toen was Eelco er bij, maar die hebben we daarna nooit meer gezien.

De shock was blijkbaar té groot :chicken:

:D

Robbert
7 maart 2006, 22:26
http://robbertscholte.nl/shared/jevermans.jpg

Eerste indruk na een half uur pielen met de Ultra Drive: zoals alle J. Everman pedalen veel opties om te tweaken (twee kleine schuifschakelaars en een onaangeraakte Bias intern).

Vooralsnog is mijn indruk dat de Tone knop het beste werkt tussen 12u en 6u, omdat het anders een te donkere brij wordt. De Filter pot is een heuze "movable scoop filter", jaja.

Ik heb geen Big muff oid. om het pedaal mee te vergelijken, jammer, maar ik kan wel zeggen dat het een zeer veelzijdige distortion is, volume icm. sustain zorgt voor prima dosering. Hmmm... morgen weer verder spelen :D


En ter afsluiting, die kerel kan zijn bedrading zó mooi aanleggen! 8-)

Dirk_Hendrik
7 maart 2006, 22:32
De shock was blijkbaar té groot :chicken:

:D
De shock was veel groter dat jij er de laatste keer niet was m'n beste.

Ik was er idd de eerste keer niet bij. Nog steeds spijt.

Robbert
7 maart 2006, 22:37
De shock was veel groter dat jij er de laatste keer niet was m'n beste.

Ik was er idd de eerste keer niet bij. Nog steeds spijt.

Och, dat was dat hok in Utrecht. Tussen de containers en doe-het-zelf garage-boxen stond een oefenhokje. Was wel een aparte ervaring :p

Jeroenvanhulsteijn
7 maart 2006, 22:49
ah jah, das een mooi bakkie om te zien! Hoe klinktie met akkoordenwerk?

Quink
7 maart 2006, 23:10
De shock was veel groter dat jij er de laatste keer niet was m'n beste.

http://smile.smilies.nl/523.gif


;) Ja, vond het ook niet echt tof, vooral de reden om er niet te zijn was niet goed..

@Robbert: ziet er fraai uit. Alleen die plaatsing van die ledjes lijkt wat ongelukkig.

Robbert
7 maart 2006, 23:37
LEDje is te fel, ik keek twee uur geleden voor het laatst in de lens en zie nog steeds niet scherp!

Het lichie zit lager dan wanneer de schakelaar is ingedrukt, dus dat is niet zo'n probleem. Overigens doet hij zijn LED's altijd aan de zijkant, bij dit formaat pedalen dan.

Ik zal morgen eens wat akkoorden pakken, hij werkt iedergeval super met de Delayla (die pakt niet iedere fuzz even lekker).

Speeddemon
7 maart 2006, 23:38
Och, dat was dat hok in Utrecht. Tussen de containers en doe-het-zelf garage-boxen stond een oefenhokje. Was wel een aparte ervaring :p
:D

maar leuk was 't wel! :hippie: