PDA

View Full Version : 2.1 set voor monitoring



Izegrim
2 maart 2006, 09:23
Met de verhuizing wil m'n ma haar stereo terug dus ik moet op zoek naar een andere eindversterker met speakers. Nu zoek ik het liefst iets waarmee ik mijn muziek van m'n PC mee kan afspelen, mijn Pod XTL op kan aansluiten om te jammen čn mijn opnames mee kan monitoren. Welke 2.1 speakersystemen zijn interessant om naar te kijken?

Lutz
2 maart 2006, 18:48
Met de verhuizing wil m'n ma haar stereo terug dus ik moet op zoek naar een andere eindversterker met speakers. Nu zoek ik het liefst iets waarmee ik mijn muziek van m'n PC mee kan afspelen, mijn Pod XTL op kan aansluiten om te jammen čn mijn opnames mee kan monitoren. Welke 2.1 speakersystemen zijn interessant om naar te kijken?


Een 2.1 I-trigue van Creative is wel een leuk setje voor het geld,

wij (men band) gebruiken het vaak om thuis tracks en zo aan te passen en daar komt ook wel wat gitaar aan te pas en dat klinkt meestal wel goed.


Natuurlijk zal er wel weer ergens een veel beter systeem zijn, maar voor wat het setje maar kostte zijn wij ontzettend te vreden van de resultaten

harrie-beton
3 maart 2006, 09:39
Computerspeakers zoals die van creative kunnen leuk "knallen" net als speakers in een auto maar een realistische weergave van muziek is er niet bij..

Koop een eenvoudige hifi of nearfield monitors met eventueel een losse sub. Dat is veel beter vind ik..

Lutz
4 maart 2006, 00:14
Computerspeakers zoals die van creative kunnen leuk "knallen" net als speakers in een auto maar een realistische weergave van muziek is er niet bij..

Koop een eenvoudige hifi of nearfield monitors met eventueel een losse sub. Dat is veel beter vind ik..

Das wel zeer juist wat je zegt. Als ik vergelijk met men Fostex monitor is het idd een wereld van verschil met alle creative's.

Maarja, als je zoals wij EBM maakt dan komt het toch maar op knallen neer ;)

harrie-beton
4 maart 2006, 09:13
I rest my case.

Han S
4 maart 2006, 10:52
Wat is je budget?

Izegrim
7 maart 2006, 15:01
Ik heb ook nog mijn opties voor nearfield monitors verkend en een actief JBL setje geprobeerd, maar voordat ik tot aanschaf overging kwam ik een Logitech Z-2300 set tegen en dat is echt ruim voldoende om mijn geluiden met een beetje volume af te regelen. En m'n Zen klinkt er ook prima op. Jeuh.