PDA

View Full Version : schoonheid in de sneeuw (daphneblue esp)



wietse
2 maart 2006, 10:13
heeft even geduurd maar eindelijk is hij klaar, m'n japanse ESP strat die ik voor 4 euro kocht op een rommelmarkt in erbarmelijke staat.
helemaal kaal gemaakt, strak gemaakt en gespoten in een licht blauw dat vrij dicht in de buurt komt van daphne blue, was allang blij dat ik die kleur vond in spuitbus en op acryl basis.
gisteren afgebouwd en afgesteld klinkt erg lekker en speelt heerlijk licht en een intonatie die bijna spot on is.
vanmorgen hem gepolijst en alhoewel de foto's het niet echt showen hij glimt als nieuw, het blauwe in combinatie met de sneeuw zorgt er voor dat m'n camera wat overstuur werd.(overdosis blauw)
staat me nu inclusief snaren op een 40 euro en veel uurtjes werk.
nu nog een tremelo arm halen en dan is hij helemaal klaar.
ik ben erg blij met het resultaat, heb helaas geen foto's gemaakt van hoe hij eerst was maar geloof me dat was erg.
deze blijft, denk dat ik nu eens m'n eerste gitaar een animal strat een schop ga verkopen.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/ESP.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/espbody.jpg

rhcp_schipper
2 maart 2006, 10:16
Ziet er erg lekker uit, dat moet ik je zeker meegeven.....

Quink
2 maart 2006, 10:24
Mooi Wietse! Kleur lijkt me ook goed getroffen. (Weet uiteraard niet in hoe exact je in de war geraakte camera e.e.a. weergeeft ;) )

En dat voor 40 euro. Mmm, toch maar eens wat rommelmarkten gaan aflopen geloof ik...

wietse
2 maart 2006, 10:26
Mooi Wietse! Kleur lijkt me ook goed getroffen. (Weet uiteraard niet in hoe exact je in de war geraakte camera e.e.a. weergeeft ;) )

En dat voor 40 euro. Mmm, toch maar eens wat rommelmarkten gaan aflopen geloof ik...

deze foto's zijn kwa kleur goed, maar ik heb tevergeefs geprobeerd een mercyshot te maken dan werd echt alles blauw, inclusief slagplaat.
dus die maak ik nog wel eens als de sneeuw weg is.

almarvk
2 maart 2006, 10:28
Mooi werk Wietse! Ziet er goed uit!

En hoe speelt ie? En hoe klinkt ie?

Orpheo
2 maart 2006, 10:28
mercyshot...?

Bins
2 maart 2006, 10:30
Ziet er mooi uit man! Die kleur icm met de wat vergeelde elementen is echt mooi. Ziet er erg vintage uit. Had wmb alleen een maple fretboard op gemogen, maar dat vind ik bij alle strats :) En dat voor 40 eurs..
Klinkt ie ook nog een beetje?

wietse
2 maart 2006, 10:32
mercyshot...?

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/espflat.jpg

zoiets bedoel ik, zie je wel dat alles nogal aan de blauwe kant wordt.

almarvk
2 maart 2006, 10:34
issie te koop?? ;)

Anders Destium
2 maart 2006, 10:34
Netjes Wietse, het is erg mooi geworden zo!

marc_o
2 maart 2006, 10:49
Tof ding! Blijft een goede kleur, naar mijn mening en tevens het vlaggeschip van je hele collectie...

bat
2 maart 2006, 11:15
Heel erg mooi!

paulusdeBKB
2 maart 2006, 13:57
Zelf gespoten, gewoon met een spuitbus? Ziet er op de foto erg strak uit! Is 'ie in het echt ook zo goed gelukt? Ik heb namelijk zelf nog een kale body die wel weer een kleurtje kan hebben maar ik blijf het maar uitstellen...

wietse
2 maart 2006, 16:23
ja zelf gespoten met een spuitbus, het goed strak maken is het meeste werk.
gebruik geen gamma/praxis/huismerk verf op alky basis is goedkoop maar veel lastiger droogt namelijk ook veel minder snel en wordt minder hard.
hij is in het echt ook goed strak heeft wel een paar kleine foutjes maar dat is alles.
en na het spuiten de lak polijsten doet ook wonderen.

almarvk
2 maart 2006, 17:07
Maar deze gaat niet meer weg?? ;)

vulvasonic
2 maart 2006, 17:11
Zie ik het goed dat er op de onderste hoorn ook een knopje zit voor een draagband? Zo lijkt het althans op die eerste twee foto's....

Ziet er netjes uit!

wietse
2 maart 2006, 17:24
Zie ik het goed dat er op de onderste hoorn ook een knopje zit voor een draagband? Zo lijkt het althans op die eerste twee foto's....

Ziet er netjes uit!
klopt, ik ontdekte dat gaatje pas toen ik hem weer aan het afmonteren was, daar heeft dus ooit een strapbutton gezeten.
waarschijnlijk heeft iemand jimi hendrix na willen doen en er linkshandig op willen spelen, wel waarschijnlijk aangezien hij oorspronkelijk wit was.
dus heb er maar een strapbutton op geschroefd :D .

wietse
2 maart 2006, 17:24
Maar deze gaat niet meer weg?? ;)

nee maar je kan wel een animal strat van me kopen hoor :D

almarvk
2 maart 2006, 17:32
Hehe, m'n broertje heeft een Animal strat gehad, maar die gitaar is allang verbannen ;) Geen Animal voor mij, maar zo'n ESP daarentegen ;)

Noid
2 maart 2006, 22:49
Hee Wietse, mooi gedaan, ziet er mooi uit zeg, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ķe er eerst uitzag: een ESP voor 4 euro, het moet toch niet gekker worden! Gaaf dat je dat ding een 2e leven hebt gegeven. Goed gelukt en het lijkt me een fijn gitaartje. Hoe is de sound, zijn het de originele elementen?

vasnd
2 maart 2006, 23:48
stoer, esp voor 40 euro en ook nog in een mooie ( naja, nu is ie mooier dan eerst waarschijnlijk).

welke rommelmarkt was je heen gegaan ?

Hell's Engl
3 maart 2006, 09:30
Daphne Blue vind ik persoonlijk de mooiste kleur voor 'n strat!! Heb zelf 'n Haar Strat besteld in dezelfde kleur, welke volgende week (eindelijk) klaar moet zijn....