PDA

View Full Version : "Nieuwe" plank



stringer
1 maart 2006, 21:21
Vandaag door ruil een Fender HM Strat uit 1989 verkregen. Beetje ondergewaardeerde gitaar. Klinkt absoluut te gek.
Het is trouwens een zwarte en da's een meevaller gezien de idiote kleuren die Fender in die tijd maakte.

RS-Rik
1 maart 2006, 22:01
wat is HM?

Wormaap
1 maart 2006, 22:33
Heavy Metal.

Kaïn
1 maart 2006, 23:09
Wat zijn de specs daarvan? Een beetje zoals die Iron Maiden strats? (in verband met de heavy metal titel)
Gefeliciteerd!

Jax
2 maart 2006, 08:25
Vandaag door ruil een Fender HM Strat uit 1989 verkregen. Beetje ondergewaardeerde gitaar. Klinkt absoluut te gek.
Het is trouwens een zwarte en da's een meevaller gezien de idiote kleuren die Fender in die tijd maakte.

Gefeliciteerd man, zijn leuke gitaren. Ik zou alleen duidelijk wel voor een "idiote" kleur zijn geweest. Past naar mijn idee beter bij de gitaren, maar ieder zijn ding toch?

johns
2 maart 2006, 09:20
Vandaag door ruil een Fender HM Strat uit 1989 verkregen. Beetje ondergewaardeerde gitaar. Klinkt absoluut te gek.
Het is trouwens een zwarte en da's een meevaller gezien de idiote kleuren die Fender in die tijd maakte.

Ah, zoeen heb ik ook maar dan in het wit. Ook uit (en sinds ;)) 89.

johns
2 maart 2006, 09:21
Wat zijn de specs daarvan? Een beetje zoals die Iron Maiden strats? (in verband met de heavy metal titel)
Gefeliciteerd!

Wat gemoderniseerde body, platte en brede toets, HSS pickup config, Kahler Spyder (FR licensed) trem.

http://www.chrisguitars.com/fen89hmstrat-oly.jpg

Orion
2 maart 2006, 10:53
Zo, die is nog niet eens zo lelijk!
(voor een Fender)
Wat bedoel je met idiote kleuren?

stringer
2 maart 2006, 12:24
Idiote kleuren: hard geel, hard groen, rose en turqoise

Er werd trouwens geen zonnebril bijgeleverd haha

Anders Destium
2 maart 2006, 13:04
Gefeliciteerd, wel erg 80s inderdaad :cooler:

paulusdeBKB
2 maart 2006, 13:16
Wees wel superzuinig op je Kahler-tremolo: onderdelen zijn niet meer aan te komen! Overigens heb ik ook zo'n ding gehad op mijn japstrat en ik was er niet zo blij mee. De Wilkinson die ik er nu op heb zitten klinkt veel beter en gaat diep genoeg. Je kunt dan ook de gehate topnutklem vaarwel zeggen en daar een nutje van Graphtech op zetten, dan heb je een zeer stabiel tremolosysteem.

johns
2 maart 2006, 15:26
http://www.kahlerparts.com

Ook voor de 'oude' Spyder trems zoals op deze Fender

arjanb01
2 maart 2006, 15:31
Wees wel superzuinig op je Kahler-tremolo: onderdelen zijn niet meer aan te komen! Overigens heb ik ook zo'n ding gehad op mijn japstrat en ik was er niet zo blij mee. De Wilkinson die ik er nu op heb zitten klinkt veel beter en gaat diep genoeg. Je kunt dan ook de gehate topnutklem vaarwel zeggen en daar een nutje van Graphtech op zetten, dan heb je een zeer stabiel tremolosysteem.

Die kahler onderdelen zijn sinds kort weer te verkrijgen dus zuinig hoef je niet meer te zijn ! :rockon:
Rock on dude !!!!

Squier4ever
7 maart 2006, 10:44
heb er gister op gespeeld, best een aardig gitaartje vond alleen de hals niet heel geweldig en er lag 0.09 op :satisfie:

Maar verder wel een tof dingetje

Nickname
7 maart 2006, 11:25
Lori Linstruth van "stream of passion" speelt ook op zon ding.. ziet er afzichtelijk uit maar het klinkt fantastisch :rockon:

Pickslide
7 maart 2006, 14:59
Monsterlijk lelijke gitaar als je het mij vraagt...

almarvk
7 maart 2006, 15:07
Jupz, dat vind ik ook. Het lijkt alsof je 20 jaar terug in de tijd gaat met die dingen ;)

Kaïn
7 maart 2006, 15:10
Is dat een misdaad dan ;) Ik vind ze wel een gaaf karakter hebben. Maar ik hou van the eighties.

almarvk
7 maart 2006, 15:13
Neuh dat nog net niet, maar ik heb juist weer een schijthekel aan de eighties qua glitterglamour gebeuren enzo...

renier
7 maart 2006, 19:30
zondag nog een gitarist gezien die op de zwarte uitvoering speelde. een uur later werd bekendgemaakt dat hij op pinkpop mocht spelen.

kromme logica: goeie gitaar dus.

Kevin-D
7 maart 2006, 19:55
www.kahlerusa.com ... Kahlers worden weer gemaakt...