PDA

View Full Version : koude las?



Squier4ever
1 maart 2006, 17:40
Heb net op me madamp gespeeld, waarvan het scheurkanaal nog steeds niet werkt. Toen heb ik me overdrive alles op 10 gezet en toen op het scheurkanaal gespeeld. toen hoorde ik iig wat ik speelde, maar nog steeds op zeer laag volume. Geeft dit misschien weer wat meer info? de eindtrap ist iig niet

JoostBaksteen
1 maart 2006, 19:52
Heb net op me madamp gespeeld, waarvan het scheurkanaal nog steeds niet werkt. Toen heb ik me overdrive alles op 10 gezet en toen op het scheurkanaal gespeeld. toen hoorde ik iig wat ik speelde, maar nog steeds op zeer laag volume. Geeft dit misschien weer wat meer info? de eindtrap ist iig niet

Een brakke pre-amp buis? Wissel eens wat buizen om en kijk of dat beter gaat.

Squier4ever
1 maart 2006, 20:27
heb al onderling buizen geruild, maar heb geen reserve dus kan dat nie zomaar proberen, daarbij zijn die buizen net geen half jaar oud, lijkt me dus vrij sterk

JoostBaksteen
1 maart 2006, 20:48
heb al onderling buizen geruild, maar heb geen reserve dus kan dat nie zomaar proberen, daarbij zijn die buizen net geen half jaar oud, lijkt me dus vrij sterk

Ik heb nieuwe buizen gehad die al stuk waren... dus dat zegt niks. Zelf heb ik in iedergeval hetzelfde probleem gehad, laag volume, en dat was een brakke pre-amp buis...

Als ik het goed herinner heeft hij het wel goed gedaan, en als je daarna niet meer gesoldeerd hebt lijkt het me sterk dat het een slechte las is.

Squier4ever
2 maart 2006, 10:59
Nee heb na het afmaken de amp in een kist gebouwd en daarna ging die weird doen, toen heb ik nog de kanaalswitch moeten vervangen, die was brak, maar daar kan het dan ook niet liggen, ga die preamp buis eens proberen

Squier4ever
3 maart 2006, 13:44
anyway net nog eens geprobeerd en helpt nog nix...
wat zou het anders kunnen zijn? potmeter heb ik ook al een vervangen (master), dit helpt ook niets

chocorookie
3 maart 2006, 15:27
Check je bedrading eens naar de buis van jouw "scheurkanaal" geen draaiing?
BTW, welke madamp gaat het om(M15MK1?)

Squier4ever
3 maart 2006, 16:18
uhuh..............

chocorookie
3 maart 2006, 17:20
het gaat toch om 1 van deze jongens?

http://www.madamp.de/

Squier4ever
4 maart 2006, 11:47
jap idd.......

Squier4ever
5 maart 2006, 15:52
Check je bedrading eens naar de buis van jouw "scheurkanaal" geen draaiing?
BTW, welke madamp gaat het om(M15MK1?)

wat bedoel je met draaiing?

nielsduursma
5 maart 2006, 16:13
wat bedoel je met draaiing?

dat die kabeltjes om elkaar heen gedraaid zijn. dus ipv 3 losse kabeltjes 1 kabel van 3 om elkaar heengedraaide kabeltjes.

pfoe, wat een zin.

Squier4ever
5 maart 2006, 16:50
ja maar dat heb ik alleen bij 2 draadjes, de heating wires volges mij
wat zou dermee moeten zijn dan?

chocorookie
5 maart 2006, 21:44
wat ik bedoel is dat je input signaal niet eens aan komt op de juiste pin van V1.

kijk je pre-amp trap eens na. Volg je signaalpad tot aan de fasedraaier, aangezien je normale kanaal wel werkt.

Het is ook mogelijk dat je je signaal ergens op aarde hebt gesoldeerd, aangezien je een heel klein beetje signaal hebt op stand 12.

Oftewel: het is er wel maar het komt niet aan.

Klinkt lullig, maar check elke verbinding op juiste connectie voordat je begint te denken aan een kapot component.

Choc

chocorookie
5 maart 2006, 21:47
Bij nader lezen; deedt ie 't eerst wel voordat je 'm in je behuizing stopte?

Squier4ever
6 maart 2006, 13:47
ja eerst wel maar toen had ik ge*** met een volumepot die niet lekker werkte en een kapotte switch, beide zijn inmiddels vervangen. Deze 2 heb ik wel goed verbonden

chocorookie
7 maart 2006, 17:27
MMMMMMMMM, en ik denk dat je toch deze nog eens moet gaan checken, stukje naar boven (schematisch) en naar onderen in je geluidspad.

Guess, zit je volume niet ergens op aarde? en doet de switch het goede schakelen?
Hoe zijn de condensatoren er aantoe van dit specifice circuit, dit m.b.t. V1 als inputbuis. Meet ze eens ff na of je de goede waardes hebt.

Je elimineert zo de boel een beetje.

Choc

Squier4ever
7 maart 2006, 22:00
de condensatoren kloppen en ja de switch en pot zijn goed gemonteerd, ook geaard waar nodig

JoostBaksteen
7 maart 2006, 22:09
Dan moet je gewoon je hele schema controleren en alle punten even aanraken met je soldeerbout...

chocorookie
8 maart 2006, 05:53
yup, hier help een lange chopstick en 1 hand op de rug ook niet meer daar je geen geluid heb.

Soldeer alles eens even na(ontlaad de boel wel eerst ff) en check je schema.
Nog iets, zit er niet al te lang op te turen maar pak af en toe een kop koffie en loop er vaker ff van weg. Het OJA gehalte wordt hierdoor mee vergroot, bij mij tenminste.


choc

nicoverduin
8 maart 2006, 06:14
Bekend verschijnsel uit mijn IT tijd. Programmeurs blindheid.....Je zoekt de hele dag. Collega kijkt mee en wijst het gelijk aan.......100-en keren overheen gekeken....

JoostBaksteen
8 maart 2006, 09:39
Bekend verschijnsel uit mijn IT tijd. Programmeurs blindheid.....Je zoekt de hele dag. Collega kijkt mee en wijst het gelijk aan.......100-en keren overheen gekeken....
Say no more :D

almarvk
8 maart 2006, 09:56
Jupz, daar hebben we hier op de afdeling ook vaak last van...

nicoverduin
8 maart 2006, 11:47
Some things never change.....