PDA

View Full Version : gitaar kapot



rubenr
1 maart 2006, 17:29
Ik heb mijn gitaar laten vallen en nu is de kop van mijn gitaar eraf gebroken.
Het was geen dure gitaar maar ik zou wel willen proberen hem te maken.
Hebben jullie nog tips voor lijm of hoe je hem moet maken?
alvast bedankt

H.Manback
1 maart 2006, 17:34
Welcome to the club:

http://www.cs.vu.nl/%7Efsahmad/gitaarcaput.jpg

Heb maar een staal snarige gekocht, wilde ik toch liever dan nylon :)

Maar om op je vraag terug te komen, het ligt er maar helemaal aan waar ie is gebroken. Zelf doen kan je proberen, je hebt alleen je tijd te verliezen toch? Over het algemeen is het geen simpel klusje, dus reken er maar niet op dat het geweldig gaat lukken.

rubenr
1 maart 2006, 17:35
wat jij heb heb ik dus ook alleen bij mij is hij net iets hoger gebroken boven de kam.
Ik ga het maar proberen met de sterkste houtlijm die ik kan vinden

H.Manback
1 maart 2006, 17:44
De mijne ging mooi in de grote afval container bij het afvalbedrijf :rockon:

Als je een 'schone' breuk hebt van alleen je headstock net aan de topkam, dan lijkt dat heel erg op de breuk die les pauls kunnen krijgen. De headstock is dan niet onderdeel van de nek maar er aan vast gelijmd. Als je zoekt hoe je zo'n breuk kunt herstellen kan je denk ik wel nuttige dingen vinden.

Boom-chick-Franky
1 maart 2006, 19:16
oeppsssssssss, en dan vooral die foto (auwwwwwwwwwwwaaa)

Těs op zich best te repareren, maar dit ligt inderdaad ook hoe en waar de kop gebroken is.
Er moet nl. een mooi vlak lijmvlak ontstaan omdat op dit punt van de hals/kop best veel trekkracht staat !
Vaak wordt de breuk recht afgezaagd, en het verschil wat ontstaat eventueel opgevult. Het lijkt me meer iets voor de vakman, maar je kunt het wellicht zelf ook goed proberen . Ga anders eens naar een vakman toe, er zijn er best wel die je ermee willen helpen !

Succes !!!!!!!!! :dance:

tom900
2 maart 2006, 13:31
Ik denk dat het niet veel zin heeft om hem te lijmen want dan ligt de kop er waarschijnlijk zo weer af. Of door een vakman laten repareren , maar dan ben je net zo veel geld kwijt als voor een nieuwe gitaar... suc6

nielsduursma
2 maart 2006, 14:04
Ik denk dat het niet veel zin heeft om hem te lijmen want dan ligt de kop er waarschijnlijk zo weer af.

uhm nee, kijk maar naar gitaren met een gelijmde hals of gitaren met een gelijmde kop...

gertdm
2 maart 2006, 14:08
Als t n goedkopere gitaar is...jammer...lijmen is optie ( gitaarbouwer laten doen)....weegt t op tegen de kosten van een andere gitaar?
Bij emotionele waarde natuurlijk altijd laten doen....of zelf doen, en n nieuwe gitaar kopen...

ps hoe krijgen jullie foto's op t forum? Met url - link?

Mattia
2 maart 2006, 15:47
Heb je foto's van de breuk? Als het een goedkoop gitaartje is, gewoon zelf proberen, epoxy gebruiken (2 componenten lijm, liever iets met langere open tijd dan 5 minuten als je het kunt vinden. Araldite en zo).

Frets.com heeft verschillende tutorials/foto's van kappotte headstocks en reparaties daarvan.

rubenr
2 maart 2006, 18:38
tnx voor die site
ik ga wel een nieuwe kopen ma ga hem nog wel lijmen kijken oft lukt en alst niet lukt hang k um wel aan me muur ofzo.

Rutger-peer
3 maart 2006, 23:18
Ach, niet te moeilijk doen. Als het toch geen dikke kwaliteitsgitaar was kun je het met houtlijm zo maken. Bij ons op school willen die goedkope gitaartjes ook nog weleens breken en die lijmen ze ook gewoon.

Vooral omdat de kop bij jou boven de kam is afgebroken moet het geen probleem zijn. Hout is hout en dat wil wel lijmen ;)