PDA

View Full Version : beste gitarist ever?



purple haze
2 november 2001, 21:16
deze vraag is vast al vaak gesteld, maar toch wie is de beste gitarist aller tijden?
ik vind jimi de beste.

Ibanez
3 november 2001, 18:23
Op 2001-11-02 20:16, schreef purple haze:
deze vraag is vast al vaak gesteld,
Waarom stel je hem dan?

gangsta
3 november 2001, 18:35
precies kijk gewoon bij de andere topics en dan weet je wat iedereen ervan vind!!

Dila
4 november 2001, 13:51
ik denk dat dit onderhand wel de meest gestelde vraag op dit forum is en het enige wat je er van krijgt is ruzie

anoniem
4 november 2001, 14:27
hoezo?
mijn favorieten zijn richie sambora en curt cobain (o ja en zijn broer; broer cobein)

Dila
4 november 2001, 22:42
pas op hoor!!! ik heb ook een keer de grote fout gemaakt te vertellen dat kurt mijn idool is! dat staat garant voor een paginas lange welles/nietes discussie over grunge/nirvana/kurt cobain. haha broer cobein vind ik wel leuk hahaha

Kitaarhiero
4 november 2001, 22:55
Hmm, ik zie de grap niet in broer Cobein...maar dat zal wel aan mij liggen...

de beste gitarist allertijden is Jimi hendrix. geen discussie mogelijk

anoniem
4 november 2001, 23:06
broer cobein heeft ooit bij jiskefet opgetreden, geweldige gitarist geen discussie mogelijk

Dila
5 november 2001, 09:26
whaaahaaa oja dat was met koert korbijn hahahaha dat was leuk! en de grap van broer cobein = broer konijn ja beetje flauw maar wel leuk

Kitaarhiero
5 november 2001, 11:33
Jaa, nou weet ikum weer....hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
Ja, ik dacht al zoiets...broer Cobein...hihi

Kurt was enigst kind (niet te verwarren met een enig kind..:wink:)

anoniem
5 november 2001, 12:13
mensen een beetje respect voor de miskende broer van Kurt...

lees meer:

http://xxr.xs4all.nl/jiskefet/scene/cobain.htm

Dila
5 november 2001, 15:55
hahahahha hij was ook best wel een enig kind hoor ik zou als moeder blij zijn met zo'n schattig zoontje :grin: ik ga ff op die site kijken kan ik ff lachen :grin: :grin: :grin:

Anavrin
6 november 2001, 01:11
Ik ben net ff naar die link geweest met die Jiskefet pagina, en ik moet zeggen dat dit een van de weinige persiflage is die ik wel leuk vind (maar ja, die types van Jiskefet zijn dan ook wel zeer creatief in hun brein aangelegd).

Kitaarhiero
7 november 2001, 22:48
Komisch...die Konijnen sketch;)

Skidrow
26 november 2001, 13:54
Tjah ergh leuk!

Ik Vind Jimi ook erg goed maar mijn favoriet is toch wel: David Hollestelle van de Wild Romance

anoniem
25 december 2001, 20:49
Dave Evans is in mijn optiek de nummer 1.
als je niet weet wie het is : schaam je!!!!

Nesker
3 januari 2002, 10:30
beste gitarist ever is: eddie van halen en/of the edge

Kitaarhiero
3 januari 2002, 15:18
Beste Gitarist ever: ZONDER ENIGE DISCUSSIE/TWIJFEL MOGELIJK! JIMI HENDRIX!!!!

Ditmar
3 januari 2002, 15:26
Op 2001-12-25 19:49, schreef anoniem:
Dave Evans is in mijn optiek de nummer 1.
als je niet weet wie het is : schaam je!!!!


Ik schaam me diep, maar in welke band zit die gast ???

Maar ja, jij weet waarschijnlijk ook niet wie Gian Piras, Mike Einziger en Devin Townsend zijn, dus ga jij je ook maar diep schamen.

sebass
6 januari 2002, 15:51
Ik vind john petrucci het best

xystus
17 januari 2002, 12:36
Op 2002-01-06 14:51, schreef sebass:
Ik vind john petrucci het best


Erg goede keus :smile:

het probleem met het label 'de beste gitarist' is, dat die niet uit te delen is. ten eerste is het natuurlijk vreselijk subjectief (duh..), maar ten tweede waardeer ik verscheidene gitaristen om hun spel.

Bijvoorbeeld:
-Y.J. malmsteen om zijn briljante composities en zijn superb speedpicking, sweeps en alternate picking.

-John Petrucci om zijn gevoel voor melodie en zijn notenkeus.

-Brian May om zijn kunst van het weglaten en zijn bijzondere aanpak door met een beperkt aantal noten een groots effect te bereiken.

-Olaf (van labyrinth) om zijn orginele sweeps en zuivere sound -als druppels-.

-Joe Satriani om zijn loepzuivere bends en zijn vermogen instrumentale muziek interessant te houden.

-Michael Romeo om zijn brute sound en geweldig vreemde aanpak zij veel solo's. Sweep on bro!

Okay ik houd al op -er zouden er nog zo'n 10 bij kunnen; Marty Friedman, Luca Turilli, Robert Fripp bijv-.
Ik probeer zelf een balans te vinden tussen al het bovenstaande. geen makkie, maar wel een uitdaging natuurlijk :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-17 11:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-17 11:38 ]</font>

Rory
17 januari 2002, 19:26
definitly Rory Gallagher!!

Kitaarhiero
17 januari 2002, 20:38
Op 2002-01-17 11:36, schreef xystus:


Op 2002-01-06 14:51, schreef sebass:
Ik vind john petrucci het best


Erg goede keus &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

het probleem met het label 'de beste gitarist' is, dat die niet uit te delen is. ten eerste is het natuurlijk vreselijk subjectief (duh..), maar ten tweede waardeer ik verscheidene gitaristen om hun spel.

Bijvoorbeeld:
-Y.J. malmsteen om zijn briljante composities en zijn superb speedpicking, sweeps en alternate picking.

-John Petrucci om zijn gevoel voor melodie en zijn notenkeus.

-Brian May om zijn kunst van het weglaten en zijn bijzondere aanpak door met een beperkt aantal noten een groots effect te bereiken.

-Olaf (van labyrinth) om zijn orginele sweeps en zuivere sound -als druppels-.

-Joe Satriani om zijn loepzuivere bends en zijn vermogen instrumentale muziek interessant te houden.

-Michael Romeo om zijn brute sound en geweldig vreemde aanpak zij veel solo's. Sweep on bro!

Okay ik houd al op -er zouden er nog zo'n 10 bij kunnen; Marty Friedman, Luca Turilli, Robert Fripp bijv-.
Ik probeer zelf een balans te vinden tussen al het bovenstaande. geen makkie, maar wel een uitdaging natuurlijk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-17 11:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-17 11:38 ]</font>


Geen Jimi hendrix?
zeker vergeten... Hier om te onthouden:
HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix HendrixHendrixHendrixHendrixHendrixHendrix!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-01-17 19:39 ]</font>

philbee
17 januari 2002, 21:23
en dat ik het h-e-l-e-m-a-a-l met kitaarhiero eens ben zie mijn site http://www.hendrixfiles.com

overigens iedereen alvast noteren zaterdag 6 april CD presentatie van mijn Jimi projekt in Maastricht (in de voormalige schouwburg 'de Bonbonniere')met enkele super speciale gasten.....

xystus
18 januari 2002, 16:36
Uhm.. jah.. Hendrix zeg je..?

De show om zun spel heen is leuk, maar het eigenlijke spel vind ik naar hedendaagse maatstaven wat .. beperkt.

no flame intended :razz:

ps. yngwie ruled :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-18 15:38 ]</font>

Kitaarhiero
18 januari 2002, 16:42
maar zonder Hendrix hadden Vai etc. nooit eraan gedacht om "de beste"te worden, dus zijn invloed is niet te omzeilen.
zélfs Nirvana is beinvloed door Hendrix, of ze willen of niet.

xystus
21 januari 2002, 21:25
Op 2002-01-18 15:42, schreef Kitaarhiero:
maar zonder Hendrix hadden Vai etc. nooit eraan gedacht om "de beste" te worden, dus zijn invloed is niet te omzeilen.
zélfs Nirvana is beinvloed door Hendrix, of ze willen of niet.



Maar ik heb het schijt aan nirvana.. :smile:
Malmsteen is vooral beinvloed door klassieke muziek, niet zozeer door Hendrix. Nogmaals, het show-elements heeft Hendrix zeker geintroduceerd, maar de echte 'grote' gitaristen waren er ook geweest zonder Hendrix.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xystus op 2002-01-21 20:26 ]</font>

Luca P
21 januari 2002, 21:32
Brian Setzer
Jimmy Bryant
Danny Gatton

denniseindhoven
26 januari 2002, 13:45
The best guitarist in the world...there's one in every crowd...

sickpunk
26 januari 2002, 13:52
kijk je kan dus nooit zeggen wie de beste is want dat moet een feit zijn en het kan alleen een feit zijn als iedereen op de gehele wereld er zo over denkt. en in elke stijl heb je weer een andere gitarist die weer erg goed is

Dila
26 januari 2002, 14:15
zo is het!

ocean
15 februari 2002, 21:17
JIMI is the master, started everything

denniseindhoven
16 februari 2002, 18:50
Jimi started everything...jij hebt zeker nooit van Robert Johnson, Django Reinhardt, Charlie Christian, etc. gehoord :sad:?

philbee
17 februari 2002, 12:34
ik heb deze week de DVD gekocht 'the making of Electric Ladyland'. Het aardige is dat het eigenlijk helemaal niet over Jimi's gitaarspel gaat maar meer over de kunst van het producen, nieuwe elementen in te bouwen en grenzen verleggen (we praten hier over 1968/69!!). Voor een ieder die nog twijfelt aan de man's capaciteiten, huur deze video of DVD eens.

denniseindhoven
17 februari 2002, 13:53
Is dat toevallig die documentaire waar Noel Redding en ehm...hoe heet-ie nou, die bassist van The Animals, veel aan het woord komen?

dirkw83
18 februari 2002, 11:10
Sorry, blijf bij Kurt - ookal is daar lang niet iedereen het mee eens (gaaan wee weeeer) :smile:.

brend
6 maart 2002, 11:58
slash is de beste...maaruhhhhh Kirk Hammet, Walter trout, Brian May, enz zijn ook erg goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brend op 2002-03-07 14:00 ]</font>

PeArLjAm
6 maart 2002, 12:03
Op 2002-02-17 11:34, schreef philbee:
ik heb deze week de DVD gekocht 'the making of Electric Ladyland'. Het aardige is dat het eigenlijk helemaal niet over Jimi's gitaarspel gaat maar meer over de kunst van het producen, nieuwe elementen in te bouwen en grenzen verleggen (we praten hier over 1968/69!!). Voor een ieder die nog twijfelt aan de man's capaciteiten, huur deze video of DVD eens.


He die dvd heb ik ook. Het inderdaad een erg interessante dvd, heb mede door deze dvd steeds meer respect voor de man gekregen (nog meer dan dat ik al had).

Markie
8 maart 2002, 13:43
Op 2002-02-16 17:50, schreef denniseindhoven:
Jimi started everything...jij hebt zeker nooit van Robert Johnson, Django Reinhardt, Charlie Christian, etc. gehoord &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif">?


Oke, dat is waar.
Maar als het gaat om de vraag van dit onderwerp, "Wie is de beste" vind ik dat dat niet persé ook de eerste moet zijn. Want dan kunnen we beter een holbewoner uitkiezen die op de snorharen van een beer zat te tokkelen.
Dus ik denk dat de 'de beste' net zo goed iemand uit de '40s als de '90s zou kunnen zijn, maar wie......... ik kom er zelf niet uit. Te veel goede gitaristen en stijlen. Dat is maar goed ook

denniseindhoven
8 maart 2002, 14:09
Ik reageerde op de zin: "Jimi started everything". Of hij de beste is, dfat is weer een ander verhaal. Ik vind dus van niet, maar goed, ieder zijn eigen mening, ook al zou dat bijvoorbeeld Kurt Cobain zijn.

sash
11 maart 2002, 23:03
De meester en koning is Hendrix. Hij heeft zo verschrikkelijk veel gitaristen beinvloed, enkele voorbeelden: SRV, Kirk Hammett, Steve Vai etc etc. Ik vind het helemaal niet gek dat de jeugd na Jimi gezien te hebben op een Fender Stratocaster wou spelen...

sash
11 maart 2002, 23:05
Owh trouwens, Philbee, moet ik nog ff naar je toekomen om kennis te maken in l'esprit, de 16e? Anders gewoon op 6 april...

holleluja
12 maart 2002, 14:48
Hebben jullie dan nog nooit van John Petrucci gehoord...

sorry, ikzelf (over 35 jaar)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: holleluja op 2002-03-12 13:50 ]</font>

Kitaarhiero
12 maart 2002, 14:50
zeker wel, maar om die maar meteen de beste te noemen...

holleluja
12 maart 2002, 14:52
Op 2002-03-12 13:50, schreef Kitaarhiero:
zeker wel, maar om die maar meteen de beste te noemen...


waarom nietdan

L4A
12 maart 2002, 14:56
Gary Moore =voor mij absoluut nro UNO!
Op enkele milimeters gevolgd door Brian May.

philbee
13 maart 2002, 16:18
Op 2002-03-11 22:05, schreef sash:
Owh trouwens, Philbee, moet ik nog ff naar je toekomen om kennis te maken in l'esprit, de 16e? Anders gewoon op 6 april...


Nee kom langs joh zaterdag, is een goeie tent en iedereen heeft er zin in.

sash
13 maart 2002, 16:30
ok tot dan! ik zal kijken of ik die foto's van m'n strat klaar zijn voor zaterdag...

Gibsy15
12 augustus 2002, 10:18
Brian May van Queen

Harry
12 augustus 2002, 10:35
Danny Lademacher

MAY
12 augustus 2002, 13:09
absoltuut Brian May en net daarachter John Petrucci!

BS
12 augustus 2002, 18:37
Ik zal ook niet over "de beste" gitarist beginnen maar heb wel 2 favorieten :smile:

OP 2 :Zakk Wylde

En mijn nummer 1 : Nils Lofgren, naar mijn mening een van de meest onderschatte gitaristen in de wereld

Fret
15 augustus 2002, 18:29
Ja, er zijn er wel veel. Maar mijn favorieten zijn John Petrucci (Dream Theater) en Yngwie Malmsteen.

Phizer
16 augustus 2002, 00:33
rusty cooley, ik heb nog nooit iemand zo zien shredden

sebass
16 augustus 2002, 01:30
voor mij deze drie in willekeurige volgorde:

John Petrucci (Dream Theater), Pete Lesperance (Harem Scarem), Nuno Bettencourt (extreme).

Anders Destium
17 augustus 2002, 21:04
Steve Vai wordt weinig genoemd,
Jason Becker was ook verschrikkelijk goed, hij kan nog steeds goed componeren overigens...
Malmsteen:Concerto is voor veel gitaristen een ingang naar klassiek, hij speelt virtuoos klassieke meesterwerken die voor viool waren bedoeld (daar zit alles wat dichter bij elkaar en ik kan het weten!)
Maar ik vind de compleet over de top ritmesectie van Meshuggah ook erg vet

GuitarGeorge33
16 september 2002, 23:10
Men zegt altijd James Marshall Hendrix.
Maar van wie heeft Jimi het dan ?
Dat ga ik je vertellen: BuddyGUy, BBKIng, Wes Montgomery and tonemaster Kenny Burrel.
Jimi Hendrix heeft gezegd over Kenny Burrel:
Hey,s got that Tone........
En weet je hoe JImi gitaar heeft leren spelen?
Door het lachje van Felix The Cat (cartoon)
na te spelen.
Met muzikale groeten
GG33

AutoStatic
23 september 2002, 17:45
J Mascis van Dinosaur Jr. Zet "Kracked" van "You're Living All Over Me" eens op en je begrijpt wat ik bedoel. Vetste solo ooit.

Kitaarhiero
23 september 2002, 20:47
J. Mascis is cool.
maar niet de beste ever hoor!
Da's gewoon Jimi Hendrix. Klaar uit.

guvnor
23 september 2002, 21:24
Er zijn volgens mij toch echt wel betere gitaristen dan Jimi Hendrix. Dat Jimi het grote voorbeeld voor vele was zegt niet dat zijn volgelingen niet beter zouden kunnen zijn. Als dat zo was zou het flink beroerd zijn. Dan zou er niet zoiets bestaan als vooruitgang en zonder vooruitgang zouden we in no-time weer op het niveau van de middeleeuwen zitten.

Nee, Jimi was goed, maar jongens als Steve Vai of Stevie Ray Vaughan hebben goed naar hem geluisterd en zijn hem in kunnen voorbijgestreefd.

AutoStatic
24 september 2002, 10:06
Misschien is Jimi technisch beter maar dan zou ik er vaker naar moeten luisteren, maar dat lukt me niet, kan er gewoon niet naar luisteren.
J Mascis is in die hoek toch wel de grootste (maar da's uiteraard een persoonlijke mening). Alhoewel er meer mooie gitaristen zijn hoor, David Pajo van Slint (speelt nu samen met Billy Corgan van de Smashing Pumpkins, ook een erg goeie gitarist trouwens), Geoff Farina van Karate wordt steeds beter en zo zijn er nog wel een paar.
En weet je wat het ook is, eigenlijk zit ik hier helemaal fout want ik heb de schurfthekel aan solo's :wink: Het mooie aan J Mascis vind ik dan ook zijn supertoffe riffjes en loopies. En die ultieme scheursolo's. Hij is een van de weinige gitaristen die ik weet te waarderen om zijn solo's.

AutoStatic
24 september 2002, 10:07
En daar spreek ik mezelf tegen, he he he. What the heck...

Kitaarhiero
24 september 2002, 20:14
J mascis is relaxed.

leuk weetje: Hij speelt lead en solo's omdat hij geen barre akkoorden wil spelen... daar doen z'n vingers pijn van :razz:

stinkhippie
24 september 2002, 22:36
poep met pitjes!!!