PDA

View Full Version : Re-Creating A Legend: The Eric Clapton Crossroads Gibson 335



hardus
1 maart 2006, 16:13
film over het nabouwen van Clapton's 335:

http://video.google.com/videoplay?docid=4764707652331081865&q=clapton

(de 250 stuks a $12.000 waren binnen 72 uur uitverkocht)

nielsduursma
1 maart 2006, 16:18
film over het nabouwen van Clapton's 335:

http://video.google.com/videoplay?docid=4764707652331081865&q=clapton

(de 250 stuks a $12.000 waren binnen 72 uur uitverkocht)

hij is nu aan het laden, lijkt me zeker interessant!!

dunnoaname
1 maart 2006, 16:23
Dat is wel flink duur:nervous:

vinni
1 maart 2006, 16:26
Wederom weer een belachelijke marketingstunt van Gibson.

Wat moet ik toch telkens braken van dit merk.

Vinni

nielsduursma
1 maart 2006, 17:23
ik vond m onwijs interessant, alleen jammer dat ze niets van het "relicen" lieten zien.

gjlp
1 maart 2006, 17:55
Ik weet het niet hoor. Het is mooi om zo'n docu te zien maar in feite is het gewoon een standaard '64 335 die ze reproduceren, met een opgeleukte koffer welliswaar, en de juiste wear and tear.
En 12.000 dollar? yeah right. Ze zijn niet wijs daarzo..

Maar dat vind ik ook van de fender signature relics.

nielsduursma
1 maart 2006, 18:00
Ik weet het niet hoor. Het is mooi om zo'n docu te zien maar in feite is het gewoon een standaard '64 335 die ze reproduceren, met een opgeleukte koffer welliswaar, en de juiste wear and tear.
En 12.000 dollar? yeah right. Ze zijn niet wijs daarzo..

Maar dat vind ik ook van de fender signature relics.

maar bijna al het geld gaat wel naar de crossroad fundation!
dan is het toch ook weer goed om ze lekker duur te maken.

Javaca
1 maart 2006, 19:12
En in onze cathegorie veilig werken vandaag: De spuitcabine...:p

Kaïn
1 maart 2006, 19:51
Eens. Maar het is wel een bekend kritiekpunt (feit durf ik niet te zeggen) dat Gibson zijn gitaren te duur maakt voor wat ze werkelijk waard zijn.

DarknessAwaits
1 maart 2006, 20:25
Inderdaad, gewoon schokkend dit eigenlijk. Bij alle punten een beetje controleren en tot de conclusie komen "pretty much standard" en dan een kopie gaan maken en die verkopen voor 12.000 dollar.

Ik ben vanaf vandaag tegen signature modellen. Behalve die van John Petrucci... en Rory Gallagher...

Jerre
1 maart 2006, 21:00
Mooi filmpje!
Leuk om te zien hoe ze een archtop gitaar bouwen.

Sora
1 maart 2006, 21:52
Mooi filmpje!
Leuk om te zien hoe ze een archtop gitaar bouwen.

Ok, ik zit er al leang mee. Het moet me eindelijk van het hart.

Wat is een Archtop? :)

frekie
1 maart 2006, 22:19
"Who needs talpa" als je dit kan zien op je PC'tje :)
Ik moet zeggen dat het wel iets vd mystiek weghaalt, die custom shop is eigenlijk ook gewoon een fabriek. Opvallend dat ze eerst moeilijk doen met een laser scan en een afdruk van het nek profiel maar dat die man uiteindelijk op gevoel aan het bandschuren slaat met die nek. Merk ook op dat ze gewoon met die 650.000 dollar gitaar door de fabriek en de spuitcabine banjeren :cooler:
Waxpotten van elementen is eigenlijk simpel, hoewel je wel de goede wax en de goede temperatuur moet hebben anders smelten je spoeltjes. Frets "dressen" gaat dus gewoon met een schuurpapiertje, ok die man heeft wel veel ervaring natuurlijk. Beide moet ik eigenlijk nog eens doen met mijn nederige Richwood "kruispunt" ES335 :speed:

nielsduursma
1 maart 2006, 22:29
eerst wou ik een ibanez hollowbody, daarna een tel, en nu wil ik een epiphone 335!!!! ik weet t niet meer...

RS-Rik
1 maart 2006, 23:24
Hehe wat een nerds.. echt niet te harden.. en wat een saaaaie film

Punt
2 maart 2006, 00:51
Mooi filmpje, bedankt voor de post!

hansies
2 maart 2006, 14:47
Gibson,
typisch Gibson om zo'n onzin te verkopen over een gitaartje waar claptonneke heeft op gespeeld, even een copietje maken en verkopen voor een belachelijke prijs....typisch America!
Ik heb mijn epi sheraton copie eens goed bekeken en ben tot de vaststelling gekomen dat deze ook van Claptonneke zou kunnen geweest zijn.....whoehaaaa
Alleen de mijne is beter en niet zo slecht afgewerkt als ik eerst wel dacht, zeker na het zien van dit spul..........zielige Gibsonnekes. Gibson doe normaal en maak gewoon goede gitaren tegen een normale prijs.
Oef dit moest ik even kwijt.
Doei
Hansies
ps:maar bijna al het geld gaat wel naar de crossroad fundation!, en wat blijft er dan plakken aan de vingers van Gibson, niets zeker..............??????

nielsduursma
2 maart 2006, 14:58
Ik heb mijn epi sheraton copie eens goed bekeken en ben tot de vaststelling gekomen dat deze ook van Claptonneke zou kunnen geweest zijn.

sorry maar wat een grapjas, de sheraton is nog van het oude epiphone van voor gibson het overnam, het is dus geen kopie. en het filmpje gaat eigenlijk alleen maar daadwerkelijk over het maken, niet de ontwerpen, prototypes enz. enz.

en dacht jij (en de rest ook) nou echt dat een customshop gitaar door een oude rot die er verstand van heeft achter een stoffig bureautje helemaal perfect met de hand gemaakt worden?

hansies
2 maart 2006, 15:47
sorry maar wat een grapjas, de sheraton is nog van het oude epiphone van voor gibson het overnam, het is dus geen kopie. en het filmpje gaat eigenlijk alleen maar daadwerkelijk over het maken, niet de ontwerpen, prototypes enz. enz.

en dacht jij (en de rest ook) nou echt dat een customshop gitaar door een oude rot die er verstand van heeft achter een stoffig bureautje helemaal perfect met de hand gemaakt worden?

mijn epi Sheraton is een copie, niet zo perfekt en zo duur als die zogenaamde customshop spullen, maar voldoet kwa klank en speeleigenschappen,
ben er zeer tevreden over...en dat telt en niet al die heisa van Gibson troep..........oh, ik ga mijn gitaar ook een beetje vol met beschadigingen zetten wat krassen en zo dan is ze ook nog meer waard......woehaaaaaaaaaaaa
Ik besterf het van het lachen.
Greetz
Hansies

nielsduursma
2 maart 2006, 15:50
mijn epi Sheraton is een copie, niet zo perfekt en zo duur als die zogenaamde customshop spullen, maar voldoet kwa klank en speeleigenschappen,
ben er zeer tevreden over...en dat telt en niet al die heisa van Gibson troep..........oh, ik ga mijn gitaar ook een beetje vol met beschadigingen zetten wat krassen en zo dan is ze ook nog meer waard......woehaaaaaaaaaaaa
Ik besterf het van het lachen.
Greetz
Hansies
dus jij gelooft dat er "echte" gibson sheratons zijn??

Yv
2 maart 2006, 15:53
Dus je kan net zogoed een stagg kopen ?

hansies
2 maart 2006, 15:56
dus jij gelooft dat er "echte" gibson sheratons zijn??
Hi,
dat heb ik nooit beweerd, ik heb een epi sheraton II.
Een echte, fijne en uitstekende gitaar..........maar deze heeft niet (zogenaamd) in de handen van Clapton gezeten, zodanig dat Gibson daar weeral geld uitslaat.
okidoki
Hansies

nielsduursma
2 maart 2006, 16:00
ok dan begreep ik je (deels) verkeerd, maar ik dacht dat jij beweerde dat de sheraton een es335 kopie is. maar dat is ie weldegelijk niet.

hansies
2 maart 2006, 16:01
ok dan begreep ik je (deels) verkeerd, maar ik dacht dat jij beweerde dat de sheraton een es335 kopie is. maar dat is ie weldegelijk niet.

Volledig met je eens,
greetz
Hansies

arjanb01
2 maart 2006, 16:12
Volledig met je eens,
greetz
Hansies

btje dimmen hansie.... het verschil tussen een epiphone en een gibson van welk type ook is er wel degelijk.
Zo is bijvoorbeeld je hardware en je fretdraad van andere (oosterse?) makelij.
Bovendien als je je gitaar openschroeft, zie je wel degelijk verschillen in gebruikte electronica en potmeters. De USA potmeters zijn van een dikkere kwaliteit, dus duurzamer. Ook is het hout van jou epiphone jonger dan de gebruikte houtsoorten van de usa versies. Dus dat jonge hout zal nog meer gaan werken (merk je vooral wanneer je in vochtige en warme zalen staat te spelen) dan het oude hout.
Kortom, het prijsverschil vind ik ook te groot tussen customshop spul en 'standaard' spul maar er is dus wel een verschil in kwaliteit van gebruikte componenten.
Dat wil verder ook niet zeggen dat jou gitaar minder is, als jij er blij mee bent prima ! Maar loop gibson niet zo af te zeiken aub! Verder voor de rest zou ik zeggen ! :rockon:

hansies
2 maart 2006, 16:17
btje dimmen hansie.... het verschil tussen een epiphone en een gibson van welk type ook is er wel degelijk.
Zo is bijvoorbeeld je hardware en je fretdraad van andere (oosterse?) makelij.
Bovendien als je je gitaar openschroeft, zie je wel degelijk verschillen in gebruikte electronica en potmeters. De USA potmeters zijn van een dikkere kwaliteit, dus duurzamer. Ook is het hout van jou epiphone jonger dan de gebruikte houtsoorten van de usa versies. Dus dat jonge hout zal nog meer gaan werken (merk je vooral wanneer je in vochtige en warme zalen staat te spelen) dan het oude hout.
Kortom, het prijsverschil vind ik ook te groot tussen customshop spul en 'standaard' spul maar er is dus wel een verschil in kwaliteit van gebruikte componenten.
Dat wil verder ook niet zeggen dat jou gitaar minder is, als jij er blij mee bent prima ! Maar loop gibson niet zo af te zeiken aub! Verder voor de rest zou ik zeggen ! :rockon:

Ik zeg gewoon mijn gedacht, verder niets , maar voor de rest ........................Woehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaa

hansies
2 maart 2006, 16:18
Ik zeg gewoon mijn gedacht, verder niets , maar voor de rest ........................Woehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaa
en u hoeft me niet zeggen dat ik moet dimmen graag.
greetz

DarknessAwaits
2 maart 2006, 16:18
Het lijkt een verloren slag maar ik geef het nog niet op:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1149/

hansies
2 maart 2006, 16:20
Het lijkt een verloren slag maar ik geef het nog niet op:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1149/
zéér juist
groeten,
Hansies

hansies
2 maart 2006, 16:23
Dus je kan net zogoed een stagg kopen ?


laat me nie lachen woehaaaaaaaaaaaaaaaaaaa stagg
Hi