PDA

View Full Version : Casio midi gitaren?



telecastermaster
1 maart 2006, 12:43
Heeft er iemand ervaring met Casio midi-gitaren? Met de PG-310/PG-380 of de MG-500/MG-510? Hoe is de tracking van die dingen? En hoe klinken de gewonen elementen?

http://www.jwband.s5.com/images/Casio-PG-380-1986-or-87-Synth-Guitar.jpg

http://utenti.lycos.it/cyberbeer/images/Guitar/PROVA/DSCN0879.JPG

frekie
1 maart 2006, 22:25
Ik heb vroeger een MG500 gehad dat rare model. De tracking was niet zo best vooral op de lage snaren. Er zat zo'n schakelaartje op waarmee je kon transponeren, zat ik boven de 12e fret basloopjes te spelen. In een Atari ST computer met een gekraakte Cubase. En achteraf alles weer strak trekken :)
Op het podium nooit gebruikt, was niet zo handig met 2 snoeren eraan en een zooi batterijen erin.
Was wel een goede electrische gitaar al konden de elementen beter. Kwam dacht ik uit de Ibanez fabriek, linden body dus verrassend licht. Het model baarde wel opzien.
Gisteravond die docu over JJ Cale gezien? Hij trad op op het Crossroads festival met Eric Clapton met een zwart/witte Casio strat!! DUS is Casio cool :cooler:

Globetrotter
1 maart 2006, 22:45
Wat 'n lelijk gedrocht zeg... precies of mijn casio zakrekenmachine een Ibanez heeft geneukt... :) kan volgens mijn enkel maar een "nog lelijker gedrocht" van komen. Sorry voor de Ibanez fans, wat was maar een grapje! Smaak is koop, maar mijn zal je met dit ding qua uitzicht niet echt blij kunnen maken. Misschien is de sound wel vet voor iets experimenteel!
Cheers,

Bart:strat:

muziekschuur
24 maart 2011, 14:35
Lijkt mij wel wat...

De MG510 heeft alleen midi out. Er zijn er ook met ingebouwde synth module.... De verdere verschillen ken ik niet.

Hendriks
24 maart 2011, 14:38
Ik kan mij nog een interview herinderen van Jan Akkerman in de Musicmaker , die vond het een "koeienkut met snaren" .

muziekschuur
24 maart 2011, 14:41
Ja. Maar inmiddels is vanalles via VST synth te vinden. EN stel je voor. Direct in je buizen amp en dan een link naar je laptop vanwaar een hammond module meespeelt. En met een schakelaartje zet je daarna het midi gedeelte weer uit waarna je verder gitaar speelt.

Tunes
24 maart 2011, 15:01
Ik heb een 510 gehad, de tracking is zeker niet zoals van de huidige roland of axon.
Wel een voordeel is dat je rechtstreeks in elke synth module kan.

Uiteindelijk was het leuk speelgoed, maar live niet te gebruiken (vanwege de tracking).
Wel was de gitaar ook gewoon een prima gitaar met een eigenlijk opvallend goed geluid, maar ik weet niet of die van mij de standaard elementen had.

Bert Gitaar
24 maart 2011, 15:46
Ik weet niet of er iemand op de datum gelet heeft dat deze topic gestart is.

------------1 maart 2006------------

Dus 5 jaar en 23 dagen oud.

Tunes
24 maart 2011, 15:58
O ben jij er zo één !

guitarkid
24 maart 2011, 16:41
Ik kan mij nog een interview herinderen van Jan Akkerman in de Musicmaker , die vond het een "koeienkut met snaren" .

Hoe weet hij dat......?
Oh wacht... Getver!!!!!!!!

Gr. Coos

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

mesaman
25 maart 2011, 01:26
heerlijk zn oud topic.had iemand anders er maar opnieuw over moeten beginnen....ik was ooit bij iemand die zn 1965 gibson lespaul die hij van zn overleden vader had gekregen/erft had voorzien van 2 dikke schroeven met daar een midi element er onder!prachtig maar 2 werelden....de jaren tachtig met klassiek electrisch....prachtig.......tis mischien een tekening van allah in in de moskee maar mij kan het bekeren/bekoren

hadiebert
7 december 2012, 15:21
Ik heb een CASIO MG 510. Als gitaar prima, eigenlijk verrassend goed gebouwd en klinkt als een goeie strat. Het MIDI gedeelte werkt na al die jaren nog altijd onberispelijk. Lichte vertraging maar verder prima...En dan te bedenken dat de gitaar uit 1985 komt. Ik heb hem laatst een onderhoudsbeurt laten ondergaan. De bouwer kende dit type niet en was onder de indruk van de kwaliteit...verkopen doe ik hem nooit....al hoewel ik er niet meer zoveel op speel...

Pepe
7 december 2012, 15:38
Nog een kandidaat voor het topic geflopte gitaarontwerpen.
Ik heb ooit de ARP Avatar gehad. Dat was leuk zolang je met dat ding op je zolderkamer bleef. Daarna werden ze praktischer en goedkoper maar het heeft nooit willen vlotten met het concept. Ik denk dat je de laatste poging in dat kader, de Line6 gitaar, ook wel geflopt mag noemen want ik zie ze nergens (wat overigens niet zoveel zegt).

Misschien dat Roland/Ibanez nog het meest geslaagd was, dat waren ook gewoon goede gitaren zonder een synth er aan.

Scarface
7 december 2012, 15:40
Wat 'n lelijk gedrocht zeg... precies of mijn casio zakrekenmachine een Ibanez heeft geneukt... :) kan volgens mijn enkel maar een "nog lelijker gedrocht" van komen. Sorry voor de Ibanez fans, wat was maar een grapje! Smaak is koop, maar mijn zal je met dit ding qua uitzicht niet echt blij kunnen maken. Misschien is de sound wel vet voor iets experimenteel!
Cheers,

Bart:strat:


Ik kan mij nog een interview herinderen van Jan Akkerman in de Musicmaker , die vond het een "koeienkut met snaren" .


Ik heb een CASIO MG 510. Als gitaar prima, eigenlijk verrassend goed gebouwd en klinkt als een goeie strat. Het MIDI gedeelte werkt na al die jaren nog altijd onberispelijk. Lichte vertraging maar verder prima...En dan te bedenken dat de gitaar uit 1985 komt. Ik heb hem laatst een onderhoudsbeurt laten ondergaan. De bouwer kende dit type niet en was onder de indruk van de kwaliteit...verkopen doe ik hem nooit....al hoewel ik er niet meer zoveel op speel...

Zijn er toch nog liefhebbers!!! Wat hebben we toch met die ouwe meuk....:(

Groet,
Marco

telecastermaster
7 december 2012, 18:10
http://www.youtube.com/watch?list=PL4934B38F593B572F&v=afldH1gkkCw&featur e=player_detailpage

Ik vind dit anders beste wel indrukkend voor een midi gitaar.