PDA

View Full Version : Na het rack, update van het board



LordRiffenstein
1 maart 2006, 08:22
Tot vorige week zag het er zo ongeveer uit, minus de Boss switch:

http://www.lordriffenstein.com/images/Board.jpg

Eind vorige week kreeg ik dan mijn Burkey Flatliner power supply binnen die de Masotti vervangt en moest ik dus aan't knutselen omdat de Flatliner hoger is dan de Masotti. Hierdoor kon ik mijn 2de niveau niet meer gebruiken en heb ik dan het volgende tijdelijk gebruikt:

http://www.lordriffenstein.com/images/Tempboard.jpg

Je ziet ook nog naast de Flatliner mijn Masotti buffer. Het rode pedaaltje rechts is de HWA Fuzzwork Orange, een Fuzzface clone. Omdat ik in't verleden een paar bijna-ongevallen gehad heb met zatlappen die mijn board wilden dopen, wou ik deze keer de boel goed afschermen en dus vooral de Flatliner wegwerken. Uiteindelijk heb ik dan een beetje copycat gespeeld en een bekende Nederlands rackbouwer (http://www.paullenders.com) enigszins gecopieerd 8) Het eindresultaat is dit (bekabeling moet nog even anders, miste nog enkele haakse pluggen):

http://www.lordriffenstein.com/images/Newboard.jpg

Op een klein stukje aan de voor-en achterkant na is alles dus mooi afgeschermd en heb ik nu dus nog VEEL plaats voor extra pedalen :shock: De oplettende lezer ziet dat de Strobostomp enigszins 'verzonken' staat, dit komt omdat ik anders mijn kist niet dicht krijg en dus via een truukje staat die nu wat lager.

Signaal gaat als volgt: gitaar->wah->fuzz->buffer->strobostomp->interface->rack

Harm
1 maart 2006, 09:35
Ziet er mooi en effectief uit!
Ik moet er nog steeds aan beginnen maar ik ben nog niet uit welke pedalen ik nog precies erbij wil hebben om klaar te zijn .... Maar ja, dan moet het maar generiek zijn zoals jij zegt "er uis nog plek" zodat er idd ook altijd wat bij kan! en anders moet ik maar even bij die bekende Nederlands rackbouwer langs!

Ik vind het er mooi uitzien! Afwerking met de plaat erover ziet er goed uit! Heb je een buffer nodig in deze setting? Er zullen genoeg discussie over zijn, heb ik geen verstand van, maar wanneer mag je in het algemeen spreken over een buffer nodig hebben?

Harm

bloodboiler
1 maart 2006, 23:09
Nice, wat ik me altijd al afvraag is of die strobo stomp op een podium nog wel af te lezen is. Aangezien je meestal tussen de nummers door stemt en dan zijn de podium lichten vaak gedimt?

Het display lijkt me niet echt duidelijk , als ik de foto's op de site bekijk.

morris
1 maart 2006, 23:20
Nice Yoeri!

Ik vind het wel grappig, volgens mij zijn wij altijd min of meer met hetzelfde bezig... Ik ben namelijk precies hetzelfde aan het doen voor mijn kleine pedalboard! Als we er goed in worden kunnen we een bedrijfje beginnen ;-)

Morris

BeeJee
2 maart 2006, 01:44
He Youri,

Wat voor een kist heb je eigenlijk? Kant en klaar gekocht of zelfbouw?

LordRiffenstein
2 maart 2006, 07:42
Ik vind het er mooi uitzien! Afwerking met de plaat erover ziet er goed uit! Heb je een buffer nodig in deze setting? Er zullen genoeg discussie over zijn, heb ik geen verstand van, maar wanneer mag je in het algemeen spreken over een buffer nodig hebben?

Harm

Hoi Harm,

bedankt voor de leuke reactie. Die buffer is echt wel nodig, in principe heb je een buffer nodig bij kabels van 6m of meer omdat er dan te veel verlies op zit. Als je weet dat er tussen mijn gitaar en versterker bijna 20m kabel of zo zit dan is het absoluut nodig om een buffer te hebben.

LordRiffenstein
2 maart 2006, 07:44
Nice, wat ik me altijd al afvraag is of die strobo stomp op een podium nog wel af te lezen is. Aangezien je meestal tussen de nummers door stemt en dan zijn de podium lichten vaak gedimt?

Het display lijkt me niet echt duidelijk , als ik de foto's op de site bekijk.

Ik vind hem net superduidelijk, nooit problemen met stemmen gehad, ook niet in daglicht.

LordRiffenstein
2 maart 2006, 07:45
Nice Yoeri!

Ik vind het wel grappig, volgens mij zijn wij altijd min of meer met hetzelfde bezig... Ik ben namelijk precies hetzelfde aan het doen voor mijn kleine pedalboard! Als we er goed in worden kunnen we een bedrijfje beginnen ;-)

Morris

LOL, GearJunkie Systems Inc. 8-)

LordRiffenstein
2 maart 2006, 07:46
He Youri,

Wat voor een kist heb je eigenlijk? Kant en klaar gekocht of zelfbouw?

Die kist heb ik 2de hands gekocht voor een prikkie en de afmetingen waren perfect. Vorige eigenaar had hem gekocht om met gewone pedalen te gebruiken maar het was hem allemaal te zwaar. Kist was dus als nieuw, lucky me :cooler:

Harm
2 maart 2006, 08:55
Hoi Harm,

bedankt voor de leuke reactie. Die buffer is echt wel nodig, in principe heb je een buffer nodig bij kabels van 6m of meer omdat er dan te veel verlies op zit. Als je weet dat er tussen mijn gitaar en versterker bijna 20m kabel of zo zit dan is het absoluut nodig om een buffer te hebben.


Ok, bedankt voor de reactie!
Heb ik meteen een volgende vraag! Ik heb een 6 meter lange kabel van mijn gitaar die een wah (bad horsie 1) induikt en dan met 3 meter kabel de top in duikt. Dan heb ik dus een buffer nodig? Wat voor buffer kan ik dan nemen? Wat kun jij (of anderen) mij aanraden? Zijn die praktisch in pedaalvorm (sorry, ik moet zoeken.... ga ik nu doen!!!)

Harm

LordRiffenstein
2 maart 2006, 09:09
Ok, bedankt voor de reactie!
Heb ik meteen een volgende vraag! Ik heb een 6 meter lange kabel van mijn gitaar die een wah (bad horsie 1) induikt en dan met 3 meter kabel de top in duikt. Dan heb ik dus een buffer nodig? Wat voor buffer kan ik dan nemen? Wat kun jij (of anderen) mij aanraden? Zijn die praktisch in pedaalvorm (sorry, ik moet zoeken.... ga ik nu doen!!!)

Harm

Ik weet niet of die Bad Horsie true bypass is, kan best zijn dat hij een buffer heeft en dan is het niet meer nodig. Mocht hij er geen hebben dan kan je best een buffer gebruiken. Ze zijn meestal kleiner dan een pedaal, mijn Masotti zie je links van de Flatliner op de 2de foto. Axess Electronics maakt ook een lekkere buffer!

BeeJee
2 maart 2006, 11:56
De Bad Horsie is niet true-bypass. Ik heb de bh2 en die dingen hebben een verdomd goed buffercircuit. Je hoeft dus geen aparte buffer te kopen. Scheelt weer een zak(je) geld.

Harm
2 maart 2006, 12:20
De Bad Horsie is niet true-bypass. Ik heb de bh2 en die dingen hebben een verdomd goed buffercircuit. Je hoeft dus geen aparte buffer te kopen. Scheelt weer een zak(je) geld.

Thanks!!! Scheelt idd weer! Kijk, zo leer ik weer wat :)

Harm