PDA

View Full Version : ben verliefd... en heb haar gekocht!!!



sregor
1 maart 2006, 00:27
Hier is ze dan mijn liefie!! nadat ik een aantal fenders, gibsons en musicmannen in mijn handen heb gehad, kwam ik uiteindelijk deze lieverd tegen. Is ze mooi of wat!!?? mijn PRS CE maple 24 bolt-on wide thin neck. BTW hoe post ik nu een paar foto's er bij???

Orpheo
1 maart 2006, 00:29
gefeli met je axe!

foto's posten; dan moet je eerst ze hosten, bv op photobucket. daarna link je ze door; je pakt de link van de foto, en dat doe je t zo:

linkvanfoto

zo eenvoudig. helaas kan je er maar 4 per keer doen.

sregor
1 maart 2006, 00:37
so damn. ik ben niet zo'n PC kenner zeg maar een no know!!
hosten....uh wat?? Is het echt zwaar moeilijk of valt t mee? de foto's staan op mijn Pc en dan?

PS alvast bedankt voor de moeite !!

Gitaro
1 maart 2006, 00:44
http://www.tinypic.com/

Browse drukken, je plaatje selecteren, op Host Image drukken, en dan het adres tussen [img] tags zetten.

sregor
1 maart 2006, 00:53
we gaan het proberen thnx.
http://i2.tinypic.com/os7rj9.jpg
http://i2.tinypic.com/os7uoo.jpg
http://i2.tinypic.com/os7vd1.jpg
dit zou het dan moeten zijn

Orpheo
1 maart 2006, 00:54
so damn. ik ben niet zo'n PC kenner zeg maar een no know!!
hosten....uh wat?? Is het echt zwaar moeilijk of valt t mee? de foto's staan op mijn Pc en dan?

PS alvast bedankt voor de moeite !!

heel makkelijk. ga naar photobucket. word lid, kost je geen cent. daarna activeer je je account. en dan kan je foto's van je pc naar die site halen en opslaan. heel eenvoudig. kost geen drol.

Orpheo
1 maart 2006, 00:54
en tis al gelukt! ziet er niet verkeerd uit hoor!

Rude Perception
1 maart 2006, 00:57
Dat zijn gitaren waar ik ook nog ooit eens verliefd op kan worden!

Gefeliciteerd ermee!!!

Gitaro
1 maart 2006, 01:06
Ruig, vooral op die bovenste foto komt ie goed tot z'n recht. Mooi :D

edit: hey, geen vogel-inlay? is de vogelgriep toegeslagen bij prs?

sregor
1 maart 2006, 01:06
thnx iedereen dit is de eerste keer dat iets met een pc in een keer goed gaat zal wel de vibe van m'n PRS-je zijn denk

Mr.Bluesbreaker
1 maart 2006, 01:10
Tof ding! Ik heb exact dezelfde alleen dan neigt de kleur naar een wat dieper rood toe, en de knoppen zijn zwart.
Heb je de HFS of vintage pickups? Heb je ook enig idee van het bouwjaar?
Brutale vraag: wat heeft deze schoonheid je nou gekost?

vulvasonic
1 maart 2006, 01:43
Mooi man!
Gefeliciteerd!!!! :cheerup:

Tupelo
1 maart 2006, 03:51
Sweet!! :)

Les Paul
1 maart 2006, 08:23
PRS CE is misschien wel de meest onderschatte PRS. Het zijn geweldige gitaren.
Gefeliciteerd! En heel veel plezier ermee.



Ruig, vooral op die bovenste foto komt ie goed tot z'n recht. Mooi :D

edit: hey, geen vogel-inlay? is de vogelgriep toegeslagen bij prs?

De CE is behoorlijk zeldzaam met vogeltjes. Hij is maar heel kort gemaakt en al een aantal jaren niet meer met vogeltjes te bestellen.

Hector_Tsolodimos
1 maart 2006, 08:44
we gaan het proberen thnx.
http://i2.tinypic.com/os7rj9.jpg
http://i2.tinypic.com/os7uoo.jpg
http://i2.tinypic.com/os7vd1.jpg
dit zou het dan moeten zijn
Het enige jammere is dat ie geen 'birds' heeft... (fretboard)

piezo
1 maart 2006, 12:32
Hee, wat leuk, ik heb ook zo'n oranje CE-24, hoewel ik vanaf de fotoos niet kan beoordelen of kleur en model echt precies hetzelfde zijn. Bij mij "Gretsch Orange" maple top met rode elzen body en maple hals. Die modellen van vóór 1995 hadden VB en HFS pickups.
Enne, ik houd van eenvoud, dus niet van bird inlays.

Orpheo
1 maart 2006, 12:39
Hee, wat leuk, ik heb ook zo'n oranje CE-24, hoewel ik vanaf de fotoos niet kan beoordelen of kleur en model echt precies hetzelfde zijn. Bij mij "Gretsch Orange" maple top met rode elzen body en maple hals. Die modellen van vóór 1995 hadden VB en HFS pickups.
Enne, ik houd van eenvoud, dus niet van bird inlays.
volgens de site van PRS hebben de CE's een mahonie body.....

SimonS
1 maart 2006, 12:44
ik vind hem echt mooi! wow! gelukkig niet dat "kitscherige" met een vadsige flame/quilt, birds, etc. Deze vind ik dan weer veel mooier dan met al die extraatjes. congratz!

imlikeajungle
1 maart 2006, 12:50
volgens de site van PRS hebben de CE's een mahonie body.....

pre '92 of zo CE's zijn alder.
Congrats trouwens! Ik heb de mijne net verkocht, net als Piezo een alder, de mijne uit '89. Was een erg goeie axe, maar ik had een regular neck profiel en kon daar rechtopstaand niet echt aan wennen. Een wide/fat is voor mij veel beter...

Nogmaals gefeliciteerd, het is een prachtbeestje!

AART
1 maart 2006, 12:59
ik vind hem echt mooi! wow! gelukkig niet dat "kitscherige" met een vadsige flame/quilt, birds, etc. Deze vind ik dan weer veel mooier dan met al die extraatjes. congratz!


+1


deze is echt mooi in al zijn eenvoud(voor prs begrippen)

piezo
1 maart 2006, 13:04
Tot de nieuwe fabriek in '95 waren ze standaard 24 fret, alder met maple neck en HFS/BS, daarna 22 en 24 fret, mahonie body en neck en naar ik meen met Dragons. In '94 zijn er ook nog wat 22 frets alder CE's gemaakt. Die zou achteraf mijn voorkeur hebben gehad, voor een iets steviger balans en een beter geluid op het halselement.

Wat is het serienummer van de jouwe, Sregor?

imlikeajungle
1 maart 2006, 14:23
Hey Piezo, ik geloof dat de post-95 CE24s HFS/VB zijn. De 22s idd Dragons.
De mijne was trouwens Vintage Treble/VB.

imlikeajungle
1 maart 2006, 14:31
Hey Piezo, ik geloof dat de post-95 CE24s HFS/VB zijn. De 22s idd Dragons.
De mijne was trouwens Vintage Treble/VB.

EDIT: CLASSIC ELECTRIC (CE BOLT-ON): 1988 - Current. 24-fret maple neck, unfaced headstock, dot inlays, alder body, PRS Vintage pickups, tone control, and 3-way toggle selector. Rosewood fretboard, wide-thin neck options by ’89. Black headstock face and 5-way rotary switch by mid-’89. HFS Treble/Vintage Bass finalized by ’91. Maple top version- the CE Bolt-on Maple Top- added in ’89. Mahogany body/ back from ’95 as well as stop-tail option. Solid Mahogany body discontinued in 2000, stop tailpiece & regular neck profile discontinued in 2001. Offered as wide thin, tremolo only from 2001.

Aron Maiden
1 maart 2006, 14:46
Jo veel plezier ermee man!

Anders Destium
1 maart 2006, 15:27
Gefeliciteerd, mooi man :)

sregor
1 maart 2006, 15:58
FF een paar details voor de liefhebbers dan:
Model#classic 24
Wide thin neck
CE bolt-on maple top
5-way rotary switch
Pickups Treble HFS en Bass Vintage
serial# 727015 Komt dus uit 2004
en ik heb er wel 1650 EU voor neer moeten leggen. Of dit nu extreem veel of weinig is weet ik eigenlijk niet (ik heb ze niet veel zien liggen die CE24's) maar dat boeit me ook geen hol Als het moest had ik er ook nog wel 2x zoveel voor betaald(nou ja.......je snapt me wel) Verliefdheid maakt blind

vulvasonic
1 maart 2006, 16:35
We zouden bijna allemaal vergeten dat je ook nog haar hebt gekocht. STOM VAN ONS!!!!! :chicken:

Veel plezier ermee!
Was je al lang kaal? :eek:

biels
1 maart 2006, 16:44
gefeliciteerd! je gitaar ziet er goed uit!

Kaïn
1 maart 2006, 18:31
Mooi spul is dat:) Persoonlijk vind ik het de meest stijlvolle gitaren die er zijn. Ik vind het zo jammer dat ik ze niet kan betalen, en ze lenen zich niet heel erg voor metal... (kan wel natuurlijk, als je maar wilt maartoch)

Anders Destium
1 maart 2006, 18:34
Een ce24 leent zich juist uitstekend voor metal :rockon:

Outrage
1 maart 2006, 19:36
Gefeliciteerd met je gitaar, al moet ik zeggen dat die prs gitaren me toch niet zo aantrekken. Maar dat verandert misschien als ik eens op één heb gespeeld.
Ze heeft in ieder geval een mooie donkere toets.

RS-Rik
1 maart 2006, 20:13
teeeeering wat ziet dat rood er mooi uit. Is het dezelfde kleur als de echte gitaar of heb je geflitst?

Anders Destium
1 maart 2006, 20:17
Gefeliciteerd met je gitaar, al moet ik zeggen dat die prs gitaren me toch niet zo aantrekken. Maar dat verandert misschien als ik eens op één heb gespeeld.
Ze heeft in ieder geval een mooie donkere toets.

Ik weet wel zeker dat dat verandert als je er op eentje speelt, ik ben fan maar vind het echt de meest comfortabele gitaren die er zijn :hippie: En ze klinken en ogen ook super, wat wil je nog meer ;)

FruscianteFan
1 maart 2006, 20:34
Tsjah, smaken verschillen he. Die PRS'en die ik heb bespeeld, vond ik totaal niet fijn aanvoelen (SE singlecut soapbar en Tremonti SE). Vind het verder wel vaak erg mooie gitaren en het geluid is meestal ook om je vingers bij af te likken.

Anders Destium
1 maart 2006, 20:36
Dus je vindt Fenders ook niet lekker spelen omdat je een Squier hebt uitgeprobeerd?

Kevin-D
1 maart 2006, 20:41
SE's zijn niet met de echte PRS'en te vergelijken. Máár het is ook géén Fender/Squier vergelijking... Squiers zijn over het algemeen echte beginners en SE's zijn al echt goede gitaren.

Alhoewel... als je naar de prijs verhouding kijkt... Squier 100-300, Fender 900-1200... en PRS SE 500-600, PRS 2200+

Jah dan gaat die vergelijking kwa prijs verhouding wel op :P

sregor
2 maart 2006, 00:02
ik was ook echt helemaal verkocht nadat ik erop speelde. Die hals man!! glijen als een gek. Ik speel zelf ook op een Gibso SG std die ik helemaal te gek vind, maar die hals van PRS en de sound die er aan vast zit hmmm... ik ga voorlopig al mijn creativiteit botvieren op m'n PRS-je, maar ik zal mijn eerste echte gitaar die SG natuurlijk niet verwaarlozen. bedankt voor alle toffe reacties.
Ik geloof dat mijn vriendin echt bang is dat ik mijn PRS mee naar bed neem in het vervolg :) (weetje deze miauwt niet, maar scheurt gewoon haha)